0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای سلامت روان کودکان
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای سلامت روان کودکان

دلبستگی
نویسنده:
بتسی دو تیری
درباره راهنمای سلامت روان کودکان

کمتر پدر و مادری را می‌توانید پیدا کنید که از داشتن یک راهنمای سلامت روان کودکان استقبال نکنند. بچه‌ها موجودات بسیار حساسی هستند و تربیتشان از اهمیت زیادی برخوردار است. آسیب‌هایی که کودکان در سال‌های اولیه می‌بینند اغلب جبران‌ناپذیرند و مسائل به‌ظاهر ساده می‌توانند به مسائل مهمی تبدیل شوند. کتاب راهنمای سلامت روان کودکان - دلبستگی اثر بتسی دو تیری دست روی یکی از این مشکلات مهم گذاشته است و سعی می‌کند به پدر و مادران کمک کند دلبستگی را در سطح کنترل شده‌ای نگه دارند.

کتاب «the simple guide to attachement dificulities in children: what they are and how to help» اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و خیلی زود جایگاه خود را در میان کتاب‎‎های تربیت کودک باز کرد. این کتاب به سؤالاتی مانند مشکلات دلبستگی چیست؟ چگونه بر کودکان تأثیر می‌گذارد و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد پاسخ می‌دهد. در حقیقت کتاب دلبستگی یک راهنما برای آشنایی با موضوع دلبستگی است که در ده فصل نوشته شده است و با جزئیات این موضوع و چیزهایی که به آن مربوط می‌شوند را توضیح داده‌ است. کتاب پر از توصیه‌ها و ایده‌های کاربردی است و سعی می‌کند تفاوت میان تروما و دلبستگی را توضیح دهد تا بتوانید آسیب‌دیدگی کودکان را تشخیص دهید و یک تصویر کلی‌تر داشته باشید. دلبستگی چیزی است که به‌خودی‌خود بد نیست؛ اما اگر مرزهای مشخصی را پشت سر بگذارد به‌شدت آسیب‌زا خواهد بود.

بتسی دو تیری کیست؟

Betsy de Thierry یک نویسنده و تراپیست است که برای سال‌ها به‌عنوان معلم دوره‌ی ابتدایی کارکرده است و در زمینه‌ی تشکیل سازمان‌ها و ngoها برای دفاع از حقوق کودکان و سلامت روانی آن‌ها بسیار فعال است و با خانواده‌هایی که دچار مشکل هستند کار می‌کند. او چندین کتاب برای سلامتی کودکان نوشته است:

  • راهنمای ساده برای ترومای کودکان
  • راهنمای ساده برای پسران حساس
  • راهنمای ساده برای ترومای پیچیده و اضطراب جدایی

دلایلی برای خواندن راهنمای سلامت روان کودکان

کتاب راهنمای سلامت کودکان دلبستگی، در ایران هم مانند سایر نقاط جهان طرفداران خودش را دارد. این کتاب را پرستو کفایی زاد طهرانی و فاطمه سیفی به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات کتابسرای نیک آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی روانشناسی کودکان در فیدیبو در دسترس است. اگر به دنبال دلیلی برای مطالعه‌ی این کتاب هستید دلایل زیر به کارتان خواهند آمد.

  • آشنایی با دلبستگی و آسیب‌های آن، دلبستگی میان اعضای خانواده و در نتیجه میان فرزندان و پدر و مادر باید وجود داشته باشد؛ اما این موضوع می‌تواند شکل افراطی پیدا کند و آسیب‌زا شود. در این کتاب این موضوع به طور کامل بررسی شده است و به‌خوبی به شما کمک می‌کنند نشانه‌های ناسالم را پیدا کنید.
  • دسترسی به ایده‌ها و راه‌حل‌های ساده  و کاربردی برای مقابله با دلبستگی شدید در کودکان، هر مشکلی نیاز به راه‌حل دارد و بتسی دوتیری هم در این کتاب تلاش کرده است راه‌حل‌های ساده و تکنیک‌های مناسب برای دستیابی به دلبستگی سالم را در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از کتاب راهنمای سلامت روان کودکان می‌خوانیم

با افزایش شمار کودکان مبتلا به اختلالات دلبستگی و افزایش استفاده از واژه‌ی دلبستگی، یک سوءتفاهم رایج شکل‌گرفته است که اگر در مورد دلبستگی یاد بگیریم، در مورد تروما نیز یاد گرفته‌ایم. مهم است که رابطه‌ی بین دلبستگی و تروما را متوجه شویم تا رشد سالم کودکان را کاملاً درک کنیم. نظریه‌ی دلبستگی به ما این امکان را می‌دهد تا در مورد توانایی درونی کودک برای ارتباط برقرار کردن با بزرگسالان به‌عنوان اشخاصی امن و قابل‌اعتماد فکر کنیم و بفهمیم که برخی از کودکان به دلیل فقدان تجارب اولیه برای داشتن چنین ارتباطی تقلا می‌کنند و برخی هم رابطه‌ی دلبستگی مثبتی را تجربه نمی‌کنند؛ ولی فوراً می‌توانند سازگار شوند و از بودن با بزرگترها لذت ببرند. بعضی دیگر نیز از چهره دلبستگی خود، آسیب جدی می‌بینند. زمانی که کودک توسط چهره‌ی دلبستگی‌اش دچار تروما می‌شود، سطح تروما اغلب شدید است و این از رفتار کودک کاملاً مشخص است. این زمانی است که کودک مشکلات دلبستگی‌ای دارد که ریشه در تروما دارند. مهم است به یاد داشته باشیم که برخی کودکان دچار تروما می‌شوند، اما علی‌رغم آن، روابط دلبستگی سالم و مثبتی دارند و بنابراین مداخلات مبتنی بر دلبستگی باعث کاهش علائم ترومای آن‌ها نخواهد شد و برعکس، باعث سردرگمی آنها می‌شود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب راهنمای سلامت روان کودکان

سلامت روان بچه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. این چیزی نیست که بتوانید از آن بگذرید یا نسبت به آن کم‌اهمیت باشید. خوشبختانه، برخلاف گذشته کتاب‌های بسیار زیادی وجود دارند که کمک می‌کنند بیشتر در این باره بدانید و رفتار سالم‌تری داشته باشید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی خواهیم کرد. اگر از کتاب راهنمای سلامت روان کودکان - دلبستگی لذت برده‌اید این کتاب‌ها هم برای شما کاربردی خواهند بود:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسنده بتسی دو تیری
مترجم پرستو کفایی زاد طهرانی
مترجم دومفاطمه سیفی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The simple guide to attachment difficulties in children: what they are and how to help,۲۰۱۹‬‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۲ مگابایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار خوبی بود. خیلی خلاصه و مفید مفهوم دلبستگی را توضیح داده. پیشنهاد میکنم مطالعه کنید

5
(1)
30,500
٪40
18,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
راهنمای سلامت روان کودکان
راهنمای سلامت روان کودکان
شرم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای سلامت روان کودکان
٪40
راهنمای سلامت روان کودکان
دلبستگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
30,500
٪40
18,300
تومان