0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیشگیری و درمان ایدز

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیشگیری و درمان ایدز

درباره پیشگیری و درمان ایدز

کتاب پیشگیری و درمان ایدز به نویسندگی خشایار فخریان، یک کتاب کاربردی است که شما را با بیماری ایدز، راه‌های ابتلا و روش‌های درمان این بیماری آشنا می‌کند. این کتاب براساس آخرین یافته‌های علمی درباره بیماری ایدز نوشته شده است و آگاهی جامعی درباره این بیماری به خوانندگان می‌دهد.

ایدز (AIDS) یا نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی (Acquired immune deficiency syndrome) یک بیماری مربوط به نقص ایمنی اکتسابی است که توسط ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) ایجاد می‌شود. ویروس HIV بعد از حمله به دستگاه ایمنی بدن، باعث نقص این دستگاه می‌شود و به‌دنبال آن، مشکلات زیادی برای فرد مبتلا پیش می‌آید. ایدز یکی از بیماری‌هایی که از راه فرآورده‌های خونی منتقل می‌شود و از جمله مهم‌ترین راه‌های انتقال آن می‌توان به سوزن آلوده، انتقال خون آلوده، رابطه جنسی محافظت‌نشده با فرد مبتلا و انتقال از طریق مادر به جنین اشاره کرد.

کتاب پیشگیری و درمان ایدز یکی از کتاب‌های موجود در دسته سبک زندگی است که به‌صورت مفصل به بیماری ایدز پرداخته و درباره راه‌های درمان آن نیز توضیح داده است. بیماری ایدز معمولا یک دوره نهفته دارد که در این دوره، آزمایش‌ها مشخص نمی‌کنند که فرد مبتلا شده است. این بیماری سه مرحله دارد که در مراحل اولیه، درمان راحت‌تر است. تنها زمانی می‌گوییم یک فرد به بیماری ایدز مبتلا شده که وارد مرحله شود. در این مرحله، شمار سلول‌های CD4+ T به کمتر از ۲۰۰ سلول در هر میکرولیتر می‌رسد.

این کتاب توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال ۱۳۸۴ منتشر شده است.

درباره خشایار فخریان، نویسنده کتاب

دکتر خشایار فخریان متخصص سلامت و تغذیه و نویسنده ایرانی است. او بیشتر در زمینه سلامت عمومی و سبک زندگی می‌نویسند از جمله دیگر کتاب‌های محبوب او می‌توان به «آشنایی با ویتامین‌ها»، «اندامی زیبا با رژیم غذایی»، «پیشگیری و درمان کمر درد»‌، «۹ ماه زیبا» و «بیماری‌های زنان» اشاره کرد. بیشترین دغدغه این نویسنده کمک به اصلاح سبک زندگی خوانندگان است و او تلاش کرده تا مطالب تخصصی پزشکی را در قالب آموزش‌های ساده، در دسترس خوانندگان قرار دهد.

سه دلیل مهم برای مطالعه پیشگیری و درمان ایدز

ایدز یکی از بیماری‌هایی است که سالانه جان افراد زیادی را در سرتاسر دنیا به‌ خطر می‌اندازد. تشخیص زودهنگام این بیماری، کمک شایانی به روند درمان می‌کند و به فرد کمک می‌کند تا زندگی عادی را از سر بگیرد. اگر فکر می‌کنید به تازگی در معرض این ویروس بوده‌اید یا آزمایش‌های شما چنین چیزی را تایید می‌کند، با مطالعه این کتاب می‌توانید برای درمان برنامه‌ریزی کنید. این کتاب همچنین به شما کمک می‌کند تا:

  • راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس HIV را بشناسید
  • خطرهای موجود را از زندگی خود دور کنید و یک زندگی سالم داشته باشید
  • با ماهیت بیماری ایدز، راه‌های انتقال و چگونگی زندگی با این بیماری آشنا شوید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

ایدز نخستین بار به‌عنوان یک سندرم بالینی مجزا در مردانی شناسایی شد که قبلا سالم بودند و دچارعفونت‌های وخیم ناشی از عوامل بیماری‌زایِ فرصت‌طلبِ غیرعادی شده بودند که متداول‌ترین آن‌ها پنوموسیستیس کارینئی بود. این بیماری قبلا فقط در بیماران دچار نقص شدید ایمنی سلولی مشاهده می‌شد. «کاپوسی سارکوما»، ‏یکی از انواع خوش‌خیم‌تر سرطان که معمولا در میان افراد سالمند شایع است، در میان مردان همجنس‌گرای نیویورک گزارش شد. با این که در آن زمان عامل شیوع ناگهانی این دو بیماری مشخص نشده بود، اما معمولا از این دو واقعه پزشکی به‌عنوان آغاز ایدز یاد می‌کنند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که دراین افراد نقص شدید ایمنی سلولی وجود دارد و درطی یک سال این بیماری بدون نام، گسترش زیادی پیدا کرد تا سرانجام در سال ۱۹۸۲ آن را ایدز یا سندرم نقص اکتسابی ایمنی نهادند. از آن‌جا که متعاقبا در مصرف‌کنندگان داروهای تزریقی و مردان دچار هموفیلی و شریک‌های جنسی مؤنث آن‌ها عفونت‌های فرصت‌طلب مشابهی مشاهده شد، مشخص گردید که این سندرم بر اثر عاملی ایجاد می‌شود که از طریق تماس جنسی یا انفوزیون خون یا فرآورده‌های خونی آلوده انتقال می‌یابد. به مرور شمار بیشتری متوجه این بیماری جدید شدند؛ چون گروه‌های گسترده‌تری از مردم، و نه فقط همجنس‌گرایان، را مبتلا می‌کرد. بیماران هموفیل و معتادان تزریقی با علائمی مشابه ایدز به پزشک مراجعه می‌کردند. هم‌زمان با ظهور ایدز در آمریکا، در آن سوی اقیانوس آتلانتیک، پزشکان در فقیرترین قاره جهان آفریقا، متوجه شیوع یک پدیده جدید بهداشتی شدند.

پیشنهادهایی به دوست‌داران این کتاب

یکی از بهترین راه‌های افزایش آگاهی عمومی درباره سلامتی و سبک زندگی، مطالعه کتاب‌هایی است که با زبانی علمی و لحنی ساده و دوستانه، نوشته شده‌اند. اگر از مطالعه پیشگیری و درمان ایدز لذت بردید و مایل هستید کتاب‌های بیشتری را در زمینه سبک زندگی و سلامت مطالعه کنید، کتاب‌های زیر مناسب شما هستند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
442.۹۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهخشایار فخریان
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۴۲.۹۷ کیلوبایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیشگیری و درمان ایدز
پیشگیری و درمان ایدز
خشایار فخریان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
15,000
تومان