0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کمینگاه خطر

معرفی، خرید و دانلود کتاب کمینگاه خطر

ماجراهای هرکول پوآرو، کارآگاه خصوصی
ناشر:
طرح نو
درباره کمینگاه خطر

هیچ‌کس را نمی‌توانید پیدا کنید که به دنیای ادبیات علاقه‌مند باشد و اسم آگاتا کریستی را نشنیده باشد. کتاب کمینگاه خطر اثر جذاب دیگری از ملکه‌ی جنایت است که در اینجا می‌خواهیم درباره‌اش صحبت کنیم.

کتاب «prill at end house» اولین‌بار در سال ۱۹۳۲ در آمریکا و انگلیس منتشر شد و مانند سایر کتاب‌های کریستی توانست شهرت خوبی به دست بیاورد. شخصیت اصلی این کتاب هم مانند بسیاری از داستان‌های نویسنده هرکول پوآرو است. سرگرد هیستینگز هم در این داستان نقش‌آفرینی می‌کند.

در این داستان پوآرو و هیستینگز به تعطیلات رفته‌اند و در اقامتگاهی در کورنیش اوقات خود را می‌گذرانند. در آنجا دختری به نام نیک باکلی با پوآرو دیدار می‌کند و به او می‌گوید نگران امنیت خودش است و در طی سه روز سه بار از مرگ جسته است. او در خانه‌ی بزرگی به نام اندهاوس زندگی می‌کند و دوستان زیادی دارد. پوآرو به این خانه می‌رود تا کمی از ماجرا سر دربیاورد؛ اما قتلی اتفاق می‌افتد که او را مطمئن می‌کند خطری دختر جوان را تهدید می‌کند. پوآرو که می‌خواست خودش را بازنشسته کند بازهم ترغیب می‌شود بفهمد چه خبر است. داستان کتاب از زبان هیستینگز روایت می‌شود.

این کتاب مانند سایر کتاب‌های کریستی بارها به فارسی برگردانده شده است. ترجمه فرزانه طاهری که طرح نو آن را چاپ کرده است یکی از بهترین ترجمه‌های موجود است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو قرارگرفته است.

آگاتا کریستی کیست؟

Agata merry clarisa miller مشهورترین نویسنده‌ی زن تاریخ است. او سال ۱۸۹۰ در دون شایر به دنیا آمد و مادرش از طبقه اشراف بود. او در جنگ جهانی اول پرستار بود و همانجا با همسرش آرچیبالد کریستی ازدواج کرد. هرچند این دو نفر از هم جدا شدند؛ اما آگاتا تا آخر عمر از نام آگاتا کریستی برای نوشتن داستان‌هایش استفاده کرد.

آگاتا یک‌بار دیگر در چهل‌سالگی ازدواج کرد. ازدواجی که باعث شد او ماجراجوهای زیادی داشته باشد و به نقاط مختلف دنیا سفر کند. ردپای این سفرها در بسیاری از داستان‌های این نویسنده، مخصوصاً آن‌هایی که درباره‌ی مشرق‌زمین نوشته شده‌اند پیداست. او از دانشی که در جنگ جهانی درباره‌ی داروها و سم‌ها به دست آورده بود هم در داستان‌هایش استفاده‌ی زیادی کرده است. آگاتا کریستی در سال ۱۹۷۶ در گذشت. او تنها یک دختر داشت که فرزندان او حقوق کتاب‌های مادربزرگ را دریافت می‌کردند. در ادامه تعدادی از مشهورترین کتاب‌های او را نام می‌بریم. از روی بیشتر این آثار اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی زیادی انجام شده است.

چرا باید کتاب کمینگاه خطر را خواند؟

آگاتا کریستی ملکه‌ی جنایت است و توانسته است بیش از صد رمان جنایی را به شکلی بنویسد که همه با استقبال خوانندگان روبه رو شوند. این نشان دهنده‌ی توانایی خارق العاده‌ی این نویسنده در خلق آثار جذاب است. او می‌داند داستانش را کجا شروع کند، چگونه خواننده را با خود همراه کند و ضربه آخر را کجا بزند. افراد زیادی در دنیا علاقه‌مندند هوش و ذکاوت خود را با این داستان‌ها محک بزنند و همراه با کارآگاهان جذابی مانند هرکول پوآرو و خانم مارپل سعی کنند قاتل را پیدا کنند. خطر در کمینگاه یکی از آثار جذاب نویسنده است که لحظات جذاب زیادی دارد. این کتابی است که باید بخوانید تا لذت رمان جنایی زیر زبانتان بیاید.فرقی نمی‌کند ۱۶ ساله باشید یا ۹۰ ساله، این کتاب می‌تواند اوقات خوشی برایتان بسازد.

در بخشی از کتاب کمینگاه خطر می‌خوانیم

گفتم: «بگو ببینم پوآرو هیچ وسوسه نشده ای دوباره مشغول شوی؟ این زندگی آرام...

برای من که عالی است دوست من چه کاری بهتر از نشستن در آفتاب هست؟ چه حرکتی باشکوه تر از این که آدم در اوج شهرت به پای خود از سکو پایین بیاید؟ مردم می‌گویند این است هرکول پواروی کبیر! پواروی بی همتا! هرگز کسی مثل او نبوده و نخواهد بود عالی است... همین برایم کافی است. بیش از این نمی‌خواهم. من آدم فروتنی هستم.»

اگر من بودم کلمه فروتن را به کار نمی‌بردم فکر کردم که خودبزرگ بینی دوست ریزنقشم قطعاً با گذشت عمر کاهش نیافته است به پشتی صندلی اش تکیه ،داد، سبیلش را نوازش داد و کم مانده بود از فرط رضایت از خود مثل گربه ‌ها خرخر کند.

در یکی از مهتابی‌های هتل ماژستیک نشسته بودیم این هتل بزرگترین هتل سنت لو است و تک و تن‌ها بر دماغ‌های مشرف به دریا قرار گرفته است. در باغ هتل در زیر پایمان جابه جا درخت‌های نخل کاشته بودند دریا به رنگ آبی سیر و بسیار زیبا بود، آسمان صاف بود و خورشید با شوق و حرارتی ،تمام چنان که شایسته خورشید ماه اوت است اما در انگلستان اغلب چنین نمی‌کند می‌تایید وزوز پرشور زنبور‌ها به گوش می‌رسید، صدایی بود گوشنواز و خلاصه بهتر از این نمی‌شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کمینگاه خطر

اگر کتاب کمینگاه خطر را خوانده‌اید و از آن لذت برده‌اید می‌توانید به سراغ سایر کتاب‌های آگاتا کریستی هم بروید. در کنار این آثار، آثار دیگری هم وجود دارند که می‌توانید بخوانید و از آن‌ها لذت ببرید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
247 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۴:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمفرزانه طاهری
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Peril at end house 1,977
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۶ مگابایت
۲۴۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کمینگاه خطر
کمینگاه خطر
ماجراهای هرکول پوآرو، کارآگاه خصوصی
طرح نو
0
(بدون نظر)
50,000
تومان