0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بلور، دخت ایرانی جلد 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بلور، دخت ایرانی جلد 2

درباره بلور، دخت ایرانی جلد 2
- درباره کتاب: کتاب صوتی بلور، دخت ایرانی جلد دوم رمانی از مهیار رساطلب است که با صدای سحر بیرانوند منتشر شده است. داستان این کتاب در یکی از روستاهای ایران اتفاق می‌افتد که در آن کشت پنبه رواج دارد. داستان کتاب در ایران قدیم و زمان احمدشاه قاجار روایت می شود. زمانی که روستاها توسط خان ها و کدخداها اداره می شد و کشور زیر سلطه روس ها بود. داستان از زبان سوم شخص روایت می‌شود. با جزئیاتی دقیق که زندگی اربابی را در روستا به تصویر کشیده است و از روزی آغاز می‌شود که کار برداشت پنبه‌ها آغاز شده است. شخصیت اصلی داستان که پسر پیشکار ارباب است، آرزو می‌کند که بتواند همراه پدرش برای فروختن پنبه‌ها به بازار برود... بلور، دخت ایرانی را می توان کتابی با نشاط و سرشار از احساسات انسانی دانست. خوشی و ناراحتی، تعصب به خاک وطن و ایستادگی در برابر اجنبی، خشم و نفرت، عشق و دوستی از جمله موضوعاتی است که مطالعه این کتاب به شما القا می کند. مهیار رساطلب با انتخاب برهه‌ای از تاریخ ایران در زمان حکمرانیِ احمدشاه قاجار برای روایت داستان خود، از پتانسیل‌های بالقوه‌ی تاریخ برای بدل شدن به اثری ادبی نهایت بهره را برده و اینگونه رمانی شنیدنی، پرکشش و بسار جذاب را به رشته‌ی تحریر درآورده است. کتاب صوتی بلور، دخت ایرانی جلد دوم دربارهٔ دختری است که در جلد اول به علت حملهٔ روس‌ها خانواده‌اش یا کشته شده و یا مفقود شدند. دختر عضو کوچک خانواده محمدعلی‌خان می‌شود و در ادامهٔ زندگی پرتلاطمش داستان‌هایی پرشور پدید می‌آید. او حالا دختری ۱۴ ساله بود. معجونی از ظرافت و شادابی مادرش ماهرخ، جگر ارسلان و جذبه و تدبیر خانجان. درست است که این دختر چیز زیادی از مادر و پدرش به یاد نمی‌آورد اما همیشه خاطرات مبهم از خانواده‌ای دور، او را وامی‌داشت تا به بالای درخت برود و به دوردست‌ها نگاه بیندازد. - در قسمتی از کتاب می‌شنوید: مردی که بزرگ شدن بلور را لحظه به لحظه زیر نظر داشت و با اجازه خانجان او را آنچنانی که دوست داشت آموزش داد. اصلیت بایار لر و مهارت عجیب او در بازی با چوب ریشه در دوران جوانی و رسم و رسومات زادگاهش داشت. چنان از چوب به عنوان اسلحه استفاده می‌کرد که به راحتی حریف ده نفر می‌شد و چنان ضرباتش را به هدف می‌زد که خان قالباً فلک کردن رعیت را به او می‌سپارد. ضمن اینکه مردی بسیار باهوش و زیرک بود. او زودتر از خانجان فهمیده بود که خان میل ندارد بلور را به عنوان دخترش بپذیرد پس سعی کرد به آرامی دخترک را زیر پروبال خود بگیرد. خان هم وقتی این موضوع را فهمید، که بلور پدرانه بایار را دوست داشت. اتفاقاً خان، از چنین اتفاقی خوشحال هم شد چون احساس کرد می‌تواند از بار مسئولیت‌های بلور شانه خالی کند. پس بایار، هم برای دختر پدری کرد و هم چوب بازی را تمام و کمال در نهایت ظرافت به او یاد داد. طوری که تمام پسرهای فومن می‌دانستند اگر با چوب بلور طرف شوند، استخوانشان نشکند حتماً نرم خواهد شد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
659.۱۷ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۳۳:۴۸
نویسندهمهیار رساطلب
راویسحر بیرانوند
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۵۹.۱۷ مگابایت
۱۵:۳۳:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب ساده و دلنشینه ولی صدای راوی خانم بیرانوند که نمی دونم چرا فکر می کنن در کتاب صوتی جای ده تا مرد هم باید سداهای کلفت و تو دماغی و عجیب غریب گوشخراش دربیارن آزار دهنده می شه درصورتیکه با صدای زیباشون می تونستن کتاب رو روان ‌ زیبا بخونن مثل جلد یک من که تصمیم گرفتم راوی خانم بود گوش ندم دیگه مگه نمایشنامه ی رادیوییه صدا کلفت می کنن جای مردا حرف می زنن با صدای ناهنجار خنده دار

4

داستان زیبا و گیراست پیشنهاد میدم .گرچه کمی کش داره. ولی صدای این خانم با این که گرم و گیراست ولی اصرارشون به تغییر صدا رو متوجه نمیشم . صداها در تغییر مضحک و بی اعتبار میشه .

4

خیلی دوسدارم کتابایی که توحال و هوای قدیمه-سینوهه رو ۳ساله دارم گوش میدم.اینم حتمن میخرم! فقط جدیدا مشکلی هست-هربار بروز میکنم؛دانلودیا پاک میشن ولی حجم اشغال شده هنوز هست!

5

خیلی عالی بود، دوست داشتم نگارش عالی صدای خانم بیرانوند هم خیلی خوب و حرفه ای و شبیه صدای دوبلور ها 🙏🌹

5

با خواندن جلد دوم تازه متوجه می شیم چرا اسم کتاب بلور است، در کل کتاب جالبی بود، صدای راوی هم عالی👌

5

اولین رمان ایرانی ای که واقعا دوستش داشتم و هر دو جلد رو شنیدم.کاش میشد بجای ۵ ستاره صدتا ستاره بهش داد.

5

کتاب خوبی بود و اجرای خانم بیرانوند هم با چشم پوشی از تغییر صداها و تلفظ غلط برخی کلمات خوب بود

5

روایتگری جلد دوم خیلی جذابتر از جلد اول بود. در کل داستان قشنگی بود. ممنون از دست اندرکاران

5

خیلی خوب و ساده و دلنشین و بدون پرداختن اضافی به جزئیات . خیلی دوست. اشتم

5
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉
اجرای روان 🎙️
انگیزه‌بخش 🚀

درودوسپاس برتمام دست اندرکاران به خصوص نویسنده وگوینده

نمایش 2 نقد دیگر
4.3
(15)
گیرا 🧲 (2)
56,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بلور، دخت ایرانی جلد 2
بلور، دخت ایرانی جلد 2
مهیار رساطلب
استودیو نوار
4.3
(15)
گیرا 🧲 (2)
56,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر