0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افسردگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب افسردگی

درباره افسردگی

افسردگی یکی از بیماری‌های مهم روانی است که باعث بروز علایمی مانند بی‌میلی به زندگی می‌شود. ویلیام استایرن در کتاب افسردگی، درباره این بیماری و علائمش صحبت کرده است. او که خودش در سن شصت و چند سالگی به افسردگی مبتلا شده بود، بعد از درمان تصمیم می‌گیرد تجربیاتش را به‌صورت یک کتاب، در اختیار دیگران قرار دهد. این کتاب می‌تواند راه‌گشایِ زندگی افرادی باشد که در حال حاضر با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بیماری افسردگی با این‌که یک بیماری رایج است، باز هم شاید در مراحل اولیه به خوبی شناخته نشود و فرد و اطرافیان با مشاهده پیشرفت این بیماری و اختلال در کارهای روزمره زندگی، متوجه می‌شوند که یک‌جای کار می‌لنگد. ویلیام استایرن نویسنده موفق آمریکایی که یک نویسنده پرکار و شناخته‌شده بوده، ناگاه می‌بیند که به افسردگی مبتلا شده و این بیماری از او مردی رنجور و ناتوان ساخته. او حتی به مرحله‌ای رسیده بود که می‌خواست خودکشی کند و هیچ نور امیدی در زندگی خود پیدا نمی‌کرد. اما بالاخره می‌فهمد چجوری باید از شر این بیماری خلاص شود و دست به کار می‌شود.

او خاطراتش را از این دوران در یک کتاب به نام «ظلمت آشکار» نوشت. کتاب افسردگی در واقع منتخبی از بخش‌های کتاب ظلمت آشکار است. در سال ۱۹۸۵ استایرن به پاریس سفر کرد که سفر او مصادف بود با اوج گرفتن افسردگی؛ اما در نهایت به بهبود بیماری او بسیار کمک کرد. استایرن در کتاب ظلمت آشکار، از خاطرات سفر پاریس خود شروع می‌کند و از آن‌چه باعث بهبودش شده صحبت می‌کند. کتاب افسردگی  به شما می‌گوید که در این راه تنها نیستید و نباید خودتان را ببازید. راه‌حل‌های این کتاب به شما کمک می‌کند تا زودتر افسردگی خود را درمان کنید.

این کتاب توسط «صبار راستگار» به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

درباره ویلیام استایرن، نویسنده کتاب

ویلیام کلارک استایرن (William Clark Styron) یکی از نویسندگان مشهور آمریکایی است که در سال ۱۹۲۵ متولد شد و در سال ۲۰۰۶ از دنیا رفت. او در سال ۱۹۶۸ به‌خاطر رمان «اعترافات نات تورنر» موفق به دریافت جایزه پولیتزر ادبی شد. استایرن کتاب‌های داستانی و غیر داستانی می‌نوشت که از جمله آن‌ها می‌توان به «خاطرات سوفی»، «بخواب در تاریکی» و «این خانه را به آتش بکش» اشاره کرد. بیشتر کتاب‌های او به فارسی ترجمه نشده‌اند.  او بعد از ابتلا به افسردگی و بهبودی، خاطراتش را در قالب یک کتاب منتشر کرد که باعث شهرت بیشتر این نویسنده در جهان شد. این رمان‌نویس و مقاله‌نویس آمریکایی، در سن ۸۱ سالگی به‌خاطر ابتلا به بیماری ذات‌الریه از دنیا رفت.

دسه دلیل مهم برای مطالعه کتاب افسردگی

اگر به مطالعه کتاب‌های انگیزشی و موفقیت علاقه‌مند هستید، مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هم‌چنین اگر احساس می‌کنید علائمی مثل بی‌میلی به زندگی، کاهش سطح انرژی، بی‌اشتهایی، کم‌خوابی یا پرخوابی و... دارید، شاید به افسردگی مبتلا هستید و با مطالعه این کتاب می‌توانید یک قدم مثبت به سمت درمان بردارید. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • درباره بیماری افسردگی اطلاعات بیشتری به‌دست آورید و با علائم آن آشنا شوید
  • با خاطرات یک نویسنده مشهور در زمان افسردگی‌اش آشنا شوید
  • از راه‌کارهای کتاب برای بهبود حال خود استفاده کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

افسردگی در مراحل اصلی‌اش هیچ درمان سریع در دسترسی ندارد: شکست در کاهش مشکل یکی از ناامیدکننده‌ترین واقعیت‌های این ناهنجاری است که خود را برای قربانی آشکار می‌کند و کمک می‌کند که مستقیما آن را در دسته بیماری‌های مرگ‌آفرین قرار دهیم. به جز آن بیماری‌هایی که به شدت وخیم و کشنده هستند، انتظار نوعی درمان و بهبود با قرص با درمان فیزیکی یا رژیم و جراحی داریم، همراه با رشد منطقی از آرامش اولیه نشانه‌ها تا درمان نهایی. وحشتناک این است که کسی که در مراحل اولیه افسردگی‌ای جدی است، نگاهی به برخی از چندین کتاب موجود در بازار می‌اندازد و در حوزه نظری و نشانه‌شناختی مطالب زیادی کسب می‌کند و خیلی کم به این موضوع می‌رسد که امکان نجات سریع وجود دارد. کسانی که مدعی راهی آسان برای خروج از این مشکل هستند، زبان‌باز و کلاهبردارند. کارهای معروف قابل قبولی وجود دارند که هوشمندانه راهی برای درمان ارائه می‌دهند و نشان می‌دهند که این درمان‌ها در واقع تا چه حد می‌توانند سلامت مردم را در همه موارد به جز در موارد مزمن و نابودگر بازگردانند؛ اما هوشمندترین کتاب‌ها این واقعیت سخت را برجسته می‌کنند که افسردگی جدی یک‌شبه از بین نمی‌رود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب افسردگی

کتاب‌هایی که در دسته انگیزشی و توسعه فردی قرار می‌گیرند، علاوه‌بر بهبود مهارت‌های فردی شما، به شما خود مراقبتی، حل کردن مشکلات، شناخت بیشتر خود و پیشرفت را یاد می‌دهند. اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید، کتاب‌های زیر را مطالعه کنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
108 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۶:۰۰
نویسندهویلیام استایرن
مترجمصبا راستگار
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Depression,۲۰۱۷
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۸ مگابایت
۱۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
66 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

تاسف‌باره کتابی که ترجمه‌ی خوبی ازش تو بازار هست رو با عنوانی احمقانه و ترجمه‌ای مطلقاً افتضاح دوباره ترجمه و چاپ کردن. این کتاب رو تنها با ترجمه‌ی افشین رضاپور بخونید.

2.3
(3)
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
افسردگی
افسردگی
ویلیام استایرن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افسردگی
افسردگی
ویلیام استایرن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.3
(3)
27,500
تومان