0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گهوارۀ سبز افرا

معرفی، خرید و دانلود کتاب گهوارۀ سبز افرا

مجموعه زندگی و شعر معاصر ایران زندگی و شعر سیمین بهبهانی
درباره گهوارۀ سبز افرا

کتاب «گهوارة سبز افرا، زندگی و شعر سیمین بهبهانی» اثر جالب‌توجه و خواندنی درباره‌ی شاعرانگی و طبع لطیف این بانو است. این کتاب در چهار بخش گردآوری شده است. ابتدای کتاب درباره‌ی شرح زندگانی این شاعر است. نویسنده در بخش دوم، زن بودن و شخصیت بهبهانی و افکارش را بررسی کرده و در بخش سوم به سراغ غزل‌سرایی وی رفته است؛ غزل‌های وی از نظر محتوا و معنی بررسی شده است. در نهایت نیز ابومحبوب وزن‌های سخت و خاصی اشعار بهبهانی را موردتوجه قرار داده و نشان داده که این اوزان عروضی چه بار معنایی به اشعار این بانو می‌داده است. تمامی بخش‌های کتاب دقت بالایی دارد.

گهوارة سبز افرا، به مدد و تلاش‌های آقای دکتر احمد ابومحبوب به ثمر نشسته است. این کتاب لطیف را نشر ثالث در سال ۱۳۸۲ در ۵۸۲ صفحه چاپ و به بازار نشر عرضه کرده و در سال ۱۳۹۸ نیز این کتاب برای سومین بار زیر چاپ رفته است. نسخه‌ی پی‌دی‌اف این کتاب را می‌توانید از وبسایت فیدیبو تهیه کنید. این کتاب را می‌توان در دسته‌ی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات قرار داد.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب گهوارة سبز، دکتر احمد ابومحبوب

دکتر احمد ابومحبوب، نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی است. او اصالتاً اهل بندر انزلی بود؛ ولی در تهران زاده شد و بالید. او متولد ۱۳۳۵ و درگذشته به سال ۱۳۹۷ است.  او پس از دوران دبیرستان در سال ۱۳۳۵ وارد دانشسرای راهنمایی تهران شد و پس از اخذ فوق‌دیپلم به‌عنوان دبیر در مدارس راهنمایی مشغول به کار شد. پس از بازگشایی دانشگاه‌ها پس از سال‌های انقلاب فرهنگی در دهه شصت در دانشگاه تهران رفت و کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دریافت کرد و سپس برای دریافت کارشناسی ارشد به دانشگاه علامه طباطبایی رفت. بعدها دکتری خود را از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات دریافت کرد. در دوره‌ی کارشناسی زیر نظر دکتر شفیعی کدکنی نخستین کار پژوهشی‌اش، تصحیح دیوان رباعیات اوحدالدین کرمانی به انجام رساند. او ازاین‌پس به نوشتن و پژوهش اشتغال داشت و در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های مختلفی در تهران و مازندران ادبیات تدریس می‌کرد.

او بسیار پرکار بود و آثار بسیاری تألیف کرده است. ابومحبوب ۱۳ کتاب نوشته یا ترجمه و منتشر کرده است. سه کتاب او درباره‌ی شعرای معاصر ایرانی، حمید مصدق، کتاب حاضر درباره‌ی سیمین بهبهانی و شیون فومنی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

 

چهار دلیل برای آنکه چرا باید کتاب گهوارة سبز افرا را بخوانیم؟

  • این کتاب یک اثر پژوهشی تمام‌عیار است و می‌توان گفت بهترین منبع برای شناخت سیمین بهبهانی و افکار وی است. ضمن اینکه کتاب در زمان حیات سیمین بهبهانی نوشته و وی از جزئیاتش آگاه بوده است. به همین دلیل به‌شدت معتبر به‌حساب می‌آید.
  • برای کسانی که قصد دارند ادبیات حوزه‌ی زنان را در دوران معاصر بشناسند، شناخت و خواندن آثار بهبهانی امر ناگزیر است، بنابراین باید به این کتاب رجوع کرد.
  • کاری نویسنده انجام داده، یعنی بررسی اوزان انتخابی غزل‌های بهبهانی در کمتر نوشته یا تحقیقی پیدا می‌شود.

در بخشی از کتاب گهواره سبز افرا می‌خوانیم

چندان طولی نکشید که جدایی فخری ارغون و عباس خلیلی رسمیت یافت و همه چیز تمام شد. «این جدایی به هنگتم دوسالگی‌ام و اندکی پس از مرگ پدربزرگم رسمی شد.»

به‌ناچار، خانه بزرگ ترک شد و همه چیز واگذاشته شد جز دایـه مادر، و خانه‌ای کوچکتر پذیرای آنان شد؛ در کوچه انتخابیه، خیابان قوام‌السلطنه، نزدیک کلیسای انجیلی تهران. «مادر، اما، بعدها گفت که توان اداره خانه بزرگ را با مستخدمان و دستگاهش نداشته است. پدربزرگ میراثی برجا نگذاشته بود، و مادر ناچار بود برای اداره زندگی کار کند. در مدارس تازه پاگرفته آن روزگار به تدریس زبان فرانسه پرداخته بود. یک برادرش به دلایل سیاسی ناچار به گریز از مرگ محتوم و فرار از کشور شده بود، و برادر دیگرش در زندان به سر می‌برد.» پس از انتقال به خانه مذکور در خیابان قوام‌السلطنه «به کودکستان سپردندم، در گوشه باغی پیوسته به کلیسای انجیلی تهران.» کودکستانی که به آن سپرده بودندم در گوشه باغ کلیسای انجیلی بود. مدرسه آمریکایی هم در همین باغ بود، در خیابان قوام السلطنه، خـاله عفت دختر دکتر مستن، دوست مادرم و شاگرد این مدرسه بود و در همسایگی ما منزل داشت. دایه مرا به کودکستان می‌برد و گاهی همراه خاله عفت به خانه بازمی‌گشتم ...

چهار کتاب پیشنهادی برای خوانندگان کتاب گهوارة سبز افرا

اگر از خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه به‌ویژه آن‌هایی به شرح‌حال و هنر نویسندگان و شاعران معاصر ایران‌زمین اختصاص دارد، لذت می‌برید، پیشنهادهایی برای شما خواهیم داشت که امیدواریم مورد پسندتان باشد:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
582 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۲۴:۰۰
نویسندهاحمد ابومحبوب
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
68,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۹۳ مگابایت
۵۸۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گهوارۀ سبز افرا
گهوارۀ سبز افرا
مجموعه زندگی و شعر معاصر ایران زندگی و شعر سیمین بهبهانی
نشر ثالث
0
(بدون نظر)
34,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر