0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آنچه در مدرسه به شما یاد نمی هند
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی هند

«به اجازه احتیاج ندارید » و چیزهای دیگری که به شما آموزش ندادند
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره آنچه در مدرسه به شما یاد نمی هند

آلن دوباتن در کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌هند درباره کاستی‌های سیستم آموزشی در مدرسه صحبت می‌کند. بسیاری از ارزش‌های مهمِ زندگی روزمره، در مدارس آموزش داده نمی‌شوند و بیشتر وقت دانش‌آموزها صرف حل کردن مسائل ریاضی، حفظ کردن جدول مندلیف و بررسی قوانین فیزیک می‌شود. اما چرا در مدرسه که قرار است فرد رشد شخصیتی را تجربه کند، به مهم‌ترین مسائل که به مهارت‌های فردی و زندگی مربوط می‌شوند، کمتر اشاره‌ای نمی‌شود؟

کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌هند (What They Forgot To Teach You At School) خلأهای سیستم آموزشی را بررسی و در فلسفه این نهاد آموزش، تامل می‌کند. مدرسه یکی از بهترین فرصت‌ها برای یادگیری است. در کنار یادگیری علوم پایه مثل ریاضی و فیزیک، باید مهارت‌های نرم مثل حل مسئله، یادگیری، تطبیق‌پذیری، کار گروهی و... آموزش داده شود. اما متاسفانه به‌صورت واضح شاهد این خلأ هستیم و کمتر مدرسه‌ای است که دانش‌آموزان را برای یک زندگی بهتر، تربیت کند. ما اغلب آموزش‌هایی که دریافت می‌کنیم را از یاد می‌بریم؛ چرا که مباحثی که به ما می‌آموزند، کمتر ارتباطی با زندگی روزمره‌مان ندارند.

بسیاری از افراد در زندگی واقعی، به‌خاطر نداشتن مهارت‌های نرم به مشکل می‌خورند. برای مثال فرض کنید که در محل کار، با مدیرتان وارد چالش شده‌اید. در اینجا مهارت حل مسئله و گفت‌وگو به شما کمک می‌کند که به جای داد و بی‌داد، با مدیر خود صحبت و مشکل را حل کنید. اما آیا وقتی مدرسه می‌رفتید، به این موضوع اندک اشاره‌ای شده بود؟ رابطه برقرار کردن با دیگران، افزایش اعتمادبه‌نفس و آغاز یک رابطه‌ عاطفی، از جمله مسائل حیاتی در زندگی واقعی است و به مهارت‌های شخصی نیاز دارد. این کتاب شما را با مشکلاتی که در سیستم آموزش وجود دارد آشنا می‌کند و با مطالعه آن می‌توانید خلأهای آموزشی را پر کنید.

درباره آلن دوباتن، نویسنده کتاب

آلن دوباتن (Alain de botton) یکی از نویسندگان محبوب معاصر است که قلمی شیوا و صمیمی دارد. او سعی دارد تا به مسائل مختلف زندگی از دید فلسفه نگاه کند و با نوشتن کتاب‌هایی درباره فلسفه روزمره، به خوانندگان کمک کند تا هم خودشان را بهتر بشناسند و هم زندگی بهتری داشته باشند. آلن دوباتن بعد از نوشتن کتاب «جستارهایی در باب عشق» به شهرت زیادی رسید و کتابش بیش از دو میلیون نسخه فروش داشت. بسیاری او را به‌خاطر مجموعه مدرسه زندگی می‌شناسند. مدرسه زندگی موسسه‌ای است که دوباتن همراه با چند نفر دیگه تاسیس کرده و تلاش این مجموعه، آموزش مهارت‌های مهم زندگی به دیگران است. از جمله کتاب‌های پرفروش مجموعه مدرسه می‌توان به «شغل مورد علاقه»، «خودشناسی کاربردی»، «تقویت هوش عاطفی در محیط کار»، «تمرین برای زوج‌ها» و «درباره خوب بودن» اشاره کرد. مسائلی که دوباتن به آن‌ها می‌پردازد، دغدغه بسیاری از افراد در زندگی مدرن امروزه است. کتاب‌های این نویسنده تاکنون به بیش از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

سه دلیل برای خواندن کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

کتاب حاضر یکی از کتاب‌های کاربردی در حوزه روانشناسی است. شاید استادها و معلم‌ها به ما نگفته‌اند که آن‌چه باعث موفقیت ما در زندگی می‌شود، فقط چند فرمول ریاضی و فیزیک یا زیست‌شناسی نیست. ما برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، حل مسائل و مشکلات، مقابله با ترس‌ها و انطباق‌پذیری با محیط، به مهارت‌های نرم نیاز داریم. مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند با مشکلات آموزشی مدارس آشنا شوید و علاوه‌بر آن:

  • مهارت‌های نرم و مسائل مهم زندگی واقعی را بشناسید
  • برای تقویت آنچه در مدرسه به شما یاد نداده‌اند تلاش کنید
  • مسیر زندگی خود را پیدا کنید و در آن قدم بردارید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

بعید است که بتوانیم از مدرسه انتظار چیز دیگری داشته باشیم، اما یک چیزی که مدرسه در آن توانایی بی‌مانندی دارد این است که با ظرافت، اما قدرتمند، پیام خود را مبنی بر ایفای نقشی مهم در سپری کردن یک زندگی خوب القا می‌کند. به هر طریقی که شده به ما می‌آموزد کسانی‌که به درست‌ترین شکل از دستورات آن پیروی می‌کنند موفق خواهند شد و به همین ترتیب، کسانی که بر شک، سرکشی، نفرین و سرپیچی اصرار بورزند شکست خواهند خورد. از سنی که بسیار تأثیرپذیر بودیم، به ما این تفکر القا شده است که مدرسه داور نهایی برای تشخیص این است که چه کسی موفق خواهد شد و چه کسی قطعاً به بی‌راهه می‌رود. هنگامی‌که والدین نگران سعی در رام کردن ترس خود دارند، ترسی در رابطه با اینکه سرنوشت فرد کوچک ارزشمند و آسیب‌پذیری که موفق شدند به دنیا بیاورند درنهایت چه می‌شود، عملکرد فرزند در مدرسه (به طور قابل درک) به‌عنوان یکی از نشانه‌های قابل اطمینان تلقی می‌شود که همه‌چیز قرار است خوب پیش برود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید و دوست دارید با مطالعه کتاب‌های بیشتر، مهارت‌های فردی خود را تقویت کنید و در مسیر موفقیت قدم بردارید، کتاب‌های زیر مناسب شما هستند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۰ مگابایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجمتوران عالی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
what they forgot to teach you at school
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۰ مگابایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خیلی خوبی است، پیشنهاد می کنم با دقت و تمرکز مطالعه کنید.

3.7
(6)
31,500
٪50
15,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند
آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آنچه در مدرسه به شما یاد نمی هند
٪50
آنچه در مدرسه به شما یاد نمی هند
«به اجازه احتیاج ندارید » و چیزهای دیگری که به شما آموزش ندادند
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.7
(6)
31,500
٪50
15,750
تومان