0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آرامش
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آرامش

از مجموعه مدرسه زندگی
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره آرامش

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد، به‌دنبال یافتن آرامش در زندگی خود باشید. آلن دوباتن در کتاب آرامش، راه را برای رسیدن به آرامش واقعی در زندگی، به خوانندگان نشان می‌دهد. تلاش این کتاب بر تقویت هوش عاطفی و شناخت سرچشمه اضطراب‌ها و ترس‌ها متمرکز است.

کتاب آرامش (Calm) تلاش دارد تا یک‌بار برای همیشه درباره مفهوم آرامش و راه‌های دست‌یابی به آن حرف بزند. این کتاب از مدرسه مجموعه زندگی منتشر شده و یکی از کتاب‌های موفق حوزه روانشناسی است. آرامش در ظاهر یک واژه انتزاعی است که می‌تواند طیفی از آرزوها و اهداف را در بر بگیرد. برای بعضی‌ها کاری نداشتن به معنای آرامش است، بعضی‌ها دوری از اضطراب و ترس را آرامش می‌دانند و به نظر عده‌ای، آرامش در رفاه معنا می‌شود. آلن دوباتن از دیدگاه جدیدی به آرامش می‌نگرد و تلاش دارد تا در این کتاب با پرداختن به مشکلاتی که در نتیجه عدم خودشناسی، هم‌دلی و ارتباط به‌وجود می‌آید، به بررسی علت مشکلات بپردازد و به شما کمک کند تا با درک صبورانه زوایای پنهان ذهن‌تان، به آرامش دست پیدا کنید.

کسی نیست که بگوید از آرامش بدش می‌آید؛ اما کمتر کسی است که واقعا بداند از چه راهی می‌توان به آرامش رسید. اضطراب یکی از حس‌های فلج‌کننده است که در شرایط مختلف، گریبان انسان را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد آرامش را لمس کند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با صبر و حوصله، ذهن خود را واکاوی کنید و به محتویات ذهن خود دست یابید. برخلاف بعضی از سنت‌ها که شما را به خالی کردن ذهن تشویق می‌کنند، دوباتن شما را به فکر کردن، واکاوی حس‌ها، کشف تجربه‌های ناراحت‌کننده و نگرانی‌ها و استرس‌ها دعوت می‌کند.

درباره آلن دوباتن، نویسنده کتاب

آلن دوباتن (Alain de Botton)‌ فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیون است که شهرتی جهانی دارد. دوباتن در حوزه جستارنویسی یا همان فلسفه روزمره شناخته شده است و تلاش دارد تا به مسائل روزمره زندگی، از دریچه فلسفه نگاه کند. او می‌کوشد تا تفکر را به زندگی روزمره مردم بکشاند و به سوالات مختلف، از دید فلسفه روزمره پاسخ دهد. او کتاب‌های بسیار موفقی نوشته که بعضی از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند. دوباتن موسس مجموعه مدرسه زندگی است. این مجموعه مهارت‌های مهم زندگی را در قالب برنامه‌های آموزشی و کتاب به افراد آموزش می‌دهد تا بتوانند زندگی بهتر و موفق‌تری داشته باشند. موضوع آثار این نویسنده موفق بیشتر بر مسائلی مثل مهارت‌های فردی، روابط کاری و محیط کار، روابط اجتماعی، روابط زوجین، تقویت هوش اجتماعی و زندگی باکیفیت متمرکز است. از جمله کتاب‌های محبوب این نویسنده می‌توان به «جستارهایی در باب عشق»، «در باب اعتمادبه‌نفس»، «خودشناسی کاربردی» و «اضطراب موقعیت» اشاره کرد.

سه دلیل مهم برای خواندن کتاب آرامش

در زندگی پرهیاهوی امروزه، انسان هرچه بیشتر از آرامش دور می‌شود و از طرفی، بیشتر به‌دنبال دستیابی به آرامش است. این کتبا به شما یاد می‌دهد تا با واکاوی ذهن خود و پیدا کردن سرچشمه ترس‌ها، اضطراب‌ها و هر حس دیگری که شما را از آرامش دور می‌کند، به آرامش نزدیک‌تر شوید. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • درباره تعریف آرامش و ابعاد آن آگاهی پیدا کنید
  • با شناخت موانع آرامش در زندگی و حل آن‌ها، به آرامش برسید
  • از ابزارهای دروغین که وعده آرامش می‌دهند، دوری کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

ما موجوداتی هستیم عمیقا تحت تأثیر انتظارات و توقعات. ما در مورد اینکه اوضاع باید چگونه باشد تصوراتی ذهنی داریم که در مغزمان لانه کرده‌اند و هرجا می‌رویم، با ما هستند. انتظاراتمان تأثیر شدیدی بر عکس‌العمل ما نسبت به اتفاقات دارند. همواره در چارچوب این انتظارات است که رویدادهای زندگی‌مان را تفسیر می‌کنیم. براساس محتوای انتظاراتمان است که برخی لحظات زندگی را لذت‌بخش و برخی را بسیار پیش پاافتاده یا نامنصفانه می‌دانیم. چیزی که ما را خشمگین می‌کند اهانت به انتظاراتمان است. چیزهای زیادی هستند که آن طور که دوست داریم از آب درنمی‌آیند، اما ما را عصبانی نمی‌کنند. اگر پیشاپیش مشکلی را در انتظاراتمان به حساب آورده باشیم، آرامش‌مان به هیچ وجه مختل نمی‌شود. چه بسا ناراحت شویم، اما گریه و زاری نمی‌کنیم. با این حال وقتی نمی‌توانید سوییچ ماشین را پیدا کنید (سوییچ همیشه کنار در و داخل کشوی کوچک، زیر دستکش‌ها است)، ممکن است واکنشتان بسیار متفاوت باشد. اینجا از انتظارات ما تخطی شده است؛ حتمأ کسی سوییچ لعنتی را از قصد برداشته است. به موقع می‌رسیدیم اما حالا دیر می‌رسیم. این فاجعه است. عصبانی می‌شوید زیرا در جایی درون ذهنتان، به جهانی ایمان دارید که در آن سوییچ ماشین‌ها هرگز گم نمی‌شوند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب آرامش

مطالعه این کتاب برای افرادی که در زندگی خود درگیر اضطراب‌ها و ترس‌های زیادی هستند، بسیار مفید است. اگر از خواندن این اثر فوق‌العاده لذت بردید و دوست دارید کتاب‌های بیشتری در حوزه خودشناسی و خودسازی بخوانید، کتاب‌های زیر به شما کمک می‌کنند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
148 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجممحمد کریمی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Calm
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۶ مگابایت
۱۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
41,500
٪50
20,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
آرامش
آرامش
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آرامش
٪50
آرامش
از مجموعه مدرسه زندگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
41,500
٪50
20,750
تومان