0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اَبَر مغز
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب اَبَر مغز

نیروی شگفت انگیز مغزتان را آزاد کنید
درباره اَبَر مغز

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که ذهن انسان چطور کار می‌کند. دیپاک چوپرا و رودلف ایی. تانزی در کتاب اَبَر مغز، به این سوال شما پاسخ داده و توانایی‌های غیرقابل باور مغز را بررسی کرده‌اند. این کتاب ظرفیت ذهن شما را بهتان یادآوری می‌کند تا با پرورش صحیح آن بتوانید کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهید.

ابر مغز (Super brain)  یک کتاب شگفت‌انگیز است که با مطالعه آن می‌توانید محدودیت‌های فرضی که برای ذهن خود تراشیده‌اید را از بین ببرید و نیروی واقعی ذهن‌تان را آشکار سازید. در گذشته تصور می‌شد که ساختار مغز نخبگان با مغز انسان‌های عادی تفاوت دارد؛ اما در این کتاب می‌خوانیم که این فقط برای گول زدن خودمان است. طبق تحقیقات سال‌های اخیر، ساختار و شکل مغز انسان‌ها با یکدیگر تفاوت ندارد؛‌ بلکه تفاوت اصلی در استفاده از مغز است. بعضی‌ها عادت دارند از تمام توان مغزشان استفاده کنند و برخی دیگر، مغز خود را در همان سطح اولیه نگه می‌دارند و از ظرفیت‌های واقعی ذهن‌شان ناآگاهند.

اگر بتوانید قدرت مغز خود را درک کنید، آن‌وقت می‌توانید با تمام محدودیت‌هایی که در تلاش هستند شما را در انزوا نگه دارند، مقابله کنید. ذهن شما تاثیر مستقیمی روی سلامتی جسمی و روانی دارد. نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند تا با آوردن تحقیقات جدید عصب‌شناسی، به شما نشان دهند که چگونه می‌توان از بیشترین ظرفیت مغز استفاده کرد. شما می‌توانید تا رسیدن به سلامت جسمی، ذهنی و معنوی، ارتباط بهتری با مغز خود برقرار کنید. لازمه این امر، شناخت کارکرد ذهن و توانایی‌های آن است.

این کتاب توسط «مریم تقدیسی» به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

درباره نویسندگان کتاب

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) یکی از نویسندگان این کتاب، در جوانی در رشته پزشکی تحصیل کرد و سپس به طب سنتی و روحانی علاقه‌مند و در این رشته به فعالیت پرداخت. او در زمینه تاثیر سلامت ذهن بر سلامت جسمی و روحی تحقیقات زیادی انجام داده و کتاب‌های گوناگونی نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «ذهن بی‌انتها، جسم پر دوام»، «هفت قانون معنوی موفقیت»، «شفای کوانتمی» و «آفرینش فراوانی» اشاره کرد.

و رودلف ایی. تانزی (Rudolph E. Tanzi) یکی دیگر از نویسندگان این کتاب است. تانزی در زمینه بیماری‌های عصبی ژنتیکی فعالیت‌های زیادی انجام داده و یکی از حوزه‌هایی که به‌صورت تخصصی روی آن کار کرده، بیماری آلزایمر است. او هم‌چنین یک کتاب در زمینه آلزایمر و یافته‌های علمی درباره این بیماری نوشته است. او استاد دانشگاه هاروارد است و مبحث عصب‌شناسی را تدریس می‌کند.

دلایلی برای خواندن کتاب ابر مغز

ابر مغز یکی از کتاب‌های سبک زندگی و سلامت و رژیم درمانی است که شما را ظرفیت‌های ذهنی‌تان آشنا می‌کند. این کتاب موضوع بسیار مهمی دیگری را که مربوط به ارتباط سلامت ذهن و سلامت جسم است، توضیح داده است. مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند در راستای شکوفایی هرچه بیشتر ذهن خود تلاش کنید و دورِ محدودیت‌های ساختاری را خط بکشید. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • دانش خود را درباره ساختار ذهن و مغز افزایش دهید
  • درباره عملکرد ذهن و تاثیر آن بر زندگی بخوانید
  • علت موفقیت افراد نخبه را درک کنید و بدانید چگونه از ذهن‌شان استفاده می‌کنند

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم

مغز شما دائماً در حال تکامل است. این اتفاق در سطحی فردی رخ می‌دهد و در مورد هر مغزی منحصربه‌فرد است (و این یکی از عمیق‌ترین اسراراست). قلب و کبدی که با آن متولد می‌شوید، تا روز مرگتان همان که بودند باقی می‌مانند. ولی در مورد مغز این طور نیست. مغز در طول عمر شما تکامل می‌یابد و پیشرفت می‌کند. از آن بخواهید کارهای جدیدی انجام دهد تا به منبع مهارت‌های جدید تبدیل شوید. نظریه‌ای به نام «ده هزار ساعت» می‌گوید در چنین مدت زمانی می‌توانید هر مهارت کارشناسانه‌ای را کسب کنید، حتی مهارت‌هایی مانند نقاشی و موسیقی، که زمانی تنها به استعداد نسبت داده می‌شدند. اگر سیرک خورشید ‎(Cirque du Soleil) را دیده باشید، شاید تصور کنید آکروبا‌های حیرت‌انگیز آن متعلق به خانواده‌های سیرک باز یا گروه‌های خارجی هستند. ولی واقعیت این است که سیرک خورشید، به استثنای تعدادی اندک، به افرادی عادی آموخته می‌شود که از مدرسه خاصی در مونترال فارغ‌التحصیل می‌شوند۔ زندگی از یک لحاظ از مجموعه‌ای مهارت تشکیل شده که از راه رفتن، حرف زدن و خواندن آغاز می‌شود. اشتباه ما محدود کردن این مهارت‌هاست. در حالی که همان حس تعادلی که به شما بعد از۱۰ هزار ساعت (و شاید هم کم‌تر) امکان راه رفتن، دویدن و دوچرخه‌سواری را می‌دهد، این امکان را هم در اختیارتان قرار می‌دهد که ازروی طنابی معلق بین دو آسمان خراش عبور کنید. اگر هرروزاز مغزتان نخواهید مهارت‌های جدیدی کسب کند، در واقع از آن کم خواسته‌اید.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب ابرمغز

کتاب‌هایی که در حوزه کارکرد ذهن نوشته شده‌اند بسیار گسترده هستند و به شما کمک می‌کنند تا با این عضوِ شگفت‌انگیز در بدن خود بیشتر آشنا شوید. اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید و دوست دارید کتاب‌های بیشتری را در زمینه کارکرد ذهن و مغز مطالعه کنید، از لیست زیر می‌توانید استفاده کنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
324 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۸:۰۰
نویسندهدیپاک چوپرا
نویسنده دوم رودلف ایی تانزی
مترجممریم تقدیسی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Super brain
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۹ مگابایت
۳۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
37 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
12 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

اگه قراره یافته های علمی رو با تعصبات و توهمات خودمون تفسیر کنیم میشه هر چرندیاتی رو به نام علم به خورد بقیه داد. دیپاک چوپرا هم یکی از این متوهم هاست که مثل بقیه دست روی پدیده هایی میزاره مثل فیزیک کوانتوم و آگاهی که فعلا کاملا درک نشده و راحتتر میتونند هر چرت و پرتی بگن. به نظر من به جای اینکه توهماتمون رو با استفاده از یافته های علمی به خورد بقیه یدیم، بهتر از واژه مقدس &#۳۴;نمی دانم&#۳۴; استفاده کنیم و خفه شیم. ما هنوز در درک مغز در ابتدای راهیم و تازه داریم از روانشناسی کلاسیک و چرت و پرت هاش گذر میکنیم. اگر هدفتون درک علمی مغزه کتاب های علوم اعصاب جامعی مثل علوم اعصاب کندل، بیر، پروس و بریدلاو رو می تونید بخونید. البته این کتاب ها به زمان و انرژی زیادی نیاز داره و شاید این دلیلی شده که راحتترین مسیر رو انتخاب کنیم و با توهمات و جهل خودمون خوش باشیم.

4

کتاب خیلی خیلی خوبی است ولی بای تا حدودی به رشته های پزشکی یا پیرا پزشکی آگاه باشی یا آناتومی مغز رو بدونی که خوب بفهمی

5

کتاب پرمحتواییه. خارق العاده بودن مغز رو خیلی ساده و کاربردی بیان کرده. صدای راوی هم دلنشینه فقط کمی تند خونده.

5

کتاب بسیار خوبی است .مطالب علمی را خیلی ساده و روان بیان کرده .

3

فقط میخوام بگم هر کی این کتابو نخره نصف عمرش بر فناست

3

بیشتر انگار جنبه پزشکی داره

5

این کتاب بی نظیره

3

عاشق دیپاک هستم

1

نمیدانم بخرم ؟

3.5
(16)
53,500
٪40
32,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
ابر مغز
ابر مغز
نیروی شگفت انگیز مغزتان را آزاد کنید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اَبَر مغز
٪40
اَبَر مغز
نیروی شگفت انگیز مغزتان را آزاد کنید
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.5
(16)
53,500
٪40
32,100
تومان