0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شغل مورد علاقه
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب شغل مورد علاقه

مجموعه مدرسه زندگی
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره شغل مورد علاقه

داشتن شغلی که علاوه‌بر رفع نیازهای ما، باعث علاقه‌مندگی ما شود، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل آلن دوباتن در کتاب شغل مورد علاقه، به‌صورت مفصل به این موضوع پرداخته و معتقد است شغلی که انتخاب می‌کنید، باید برایتان ارزش‌آفرین باشد تا بتوانید در آن بمانید. شاید بیشتر شنیده‌ایم که باید شغلی داشته باشیم که کفاف خرج زندگی‌مان را بدهد، این موضوع درست است؛ اما کافی نیست! ما باید درون خودمان را واکاوی کنیم تا ببینیم علاقه قلبی‌مان چیست و کدام شغل روح‌مان را ارضا می‌کند.

کتاب شغل مورد علاقه (A Job to Love) یکی از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی است که آلن دوباتن آن را تاسیس کرده. این کتاب شما را به پیدا کردن شغل مورد علاقه‌تان سوق می‌دهد و با ارائه راه‌کارهایی عملی، کمک می‌کند تا بتوانید استعدادهای درونی‌تان را کشف کنید. پیدا کردن شغل مورد علاقه تا حد زیادی در گرو شناخت خود است. هرچقدر بتوانید بیشتر خودتان و علاقه‌های‌تان را بشناسید، احتمال اینکه شغلی را پیدا کنید که به آن علاقه قلبی داشته باشید، بیشتر است.

شاید در گذشته کمتر کسی به رضایت شغلی فکر می‌کرد. افراد سال‌ها در زمین کشاورزی مشغول زراعت بودند و برای امرار معاش، روز و شب کار می‌کردند. اما مفهومی به اسم پیدا کردن شغل مورد علاقه و داشتن رضایت شغلی، امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است. هرچقدر نسبت به کارتان حس بهتری داشته باشید، شکوفایی بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد. قابل تحمل بودن شغل به تنهایی کافی نیست. درست است که کسب درآمد یکی از دلایل مهم کار کردن بشر است؛ اما بدون رضایت قلبی، بیشتر از چند ماه یا چند سال نمی‌توان دوام آورد.

نویسنده با بیانی صمیمی و هم‌دلانه، شما را به سمت پیدا کردن شغل مورد علاقه‌تان هدایت می‌کند. آلن دوباتن مثل یک راهنمای دل‌سوز، به شما کمک می‌کند تا پیش از آن‌که دیر شود، خواسته‌های خود را درک کنید. البته رضایت شغلی فقط به پیدا کردن شغل مورد علاقه ختم نمی‌شود و شما باید به ابزارها و مهارت‌هایی مجهز باشید که شما را از سایرین متمایز می‌کند. این کتاب علاوه‌بر ازائه راهنمایی‌های مهم در راستای پیدا کردن یک شغل دوست‌داشتنی، شما را درباره موانع بیرونی و درونی آشنا می‌کند تا با آگاهی بیشتری در مسیر شغلی مناسب قدم بردارید.

این کتاب توسط «محمدهادی حاجی‌بیگلو» به فارسی ترجمه شده و انتشارات کتاب‌‌سرای نیک آن را منتشر کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

درباره آلن دوباتن، نویسنده کتاب

آلن دوباتن (Alain de Botton) در سال ۱۹۶۹ در زوریخ به‌دنیا آمد و در کالج سلطنتی لندن موفق به کسب مدرک فلسفه شد. او یکی از نویسندگان معاصر است که درباره فلسفه روزمره می‌نویسند و کتاب‌های موفقی مثل «جستارهایی در باب عشق»، «اضطراب موقعیت»، «معنای زندگی» و «درباره خوب بودن» را نوشته است. او در سال ۲۰۰۸ مدرسه زندگی را با چند نفر دیگر تاسیس کرد تا به افرد درباره زندگی بهتر، بهبود روابط، پیدا کردن شغل مناسب، افزایش اعتمادبه‌نفس، بهبود درک نسبت به جهان هستی و... آموزش دهند.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

اگر از دوست‌داران کتاب‌های روانشناسی با محوریت موفقیت هستید و دوست دارید شغلی که واقعا دوستش دارید را پیدا کنید، این اثر مناسب شماست. با مطالعه این کتاب می‌توانید استعدادهای درونی خود را کشف و یک شغل رضایت‌بخش پیدا کنید.

بخش‌هایی از کتاب

در گذشته این امکان وجود نداشت که مثل امروز به سادگی بفهمیم کجا می‌توانیم یک شغل خوب پیدا کنیم. در بخش عمده‌ای از تاریخ، افراد هیچ راهی نداشتند که به آسانی بفهمند کجا در پی فرصت‌های خوب شغلی بگردند. اگر سه قرن پیش می‌بود امکان داشت بتوانید یک شکاربان بی‌نظیر دریک ملک وسیع شوید، اما به دلیلی پیش پاافتاده، اما چاره‌ناپذیر، به این شغل دست نمی‌یافتید که هرگز به گوشتان نمی‌رسید که برای چنین شغلی درخواستی وجود دارد. چه بسا واجد روحیات و صلاحیت‌های کاملاً مناسب برای اداره یک کارخانه نخ ریسی می‌بودید، اما اگر از قضا به دوست یکی از دوستانتان برنمی‌خوردید، چه بسا هیچ‌گاه از شر شغل کلید داری خلاص نمی‌شدید. این معضل شوم را نیز امروزه به خوبی دریافته‌ایم و آن را حل کرده‌ایم. انبوهی از مؤسسات شغل‌یابی و استخدام، بنگاه‌های جذب مغزها و سایت‌های ارتباط شغلی ابداع کرده‌ایم؛ که همه در کنار هم تضمین می‌کنند که ازاین بابت خیالمان آسوده باشد که بینش خوبی داریم در مورد اینکه در کجا می‌توانیم از درخواست انواع مختلف شغل‌ها اطلاع بیابیم.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب شغل مورد علاقه

مطالعه این اثر ممکن است دریچه‌های جدیدی را روی شما باز کند که تا پیش از این، بسته بودند. اگر از مطالعه کتاب شغل مورد علاقه لذت بردید، کتاب‌های زیر را نیز مطالعه کنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۱ مگابایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجم محمدهادی حاجی بیگلو
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۱ مگابایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

مترجم تلاش کرده که با سخت ترین کلمات و جملات فارسی ترجمه کنه، با این که میشه خیلی راحت معنی جمله رو بیان کرد، متن ساده رو فرهیخته نوشته، راضی نیستم از ترجمه

1

به نظرم این کتاب با گوگل‌ترنسلیت ترجمه شده. کتاب بسیار خوبی است با ترجمه افتضاح

5
گیرا 🧲

علی رغم ترجمه ضعیفش کتاب بسیار خوب و خواندنی هستش.

5

بسیار کاربردی و آموزنده بود. ترجمه خوب و روانی هم داشت.

3.7
(16)
گیرا 🧲 (2)
50,000
٪40
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
شغل موردعلاقه
شغل موردعلاقه
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شغل مورد علاقه
٪40
شغل مورد علاقه
مجموعه مدرسه زندگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.7
(16)
گیرا 🧲 (2)
50,000
٪40
30,000
تومان