0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهان پیدا، حکمت پنهان

معرفی، خرید و دانلود کتاب جهان پیدا، حکمت پنهان

نویسنده:
امین اصلانی
درباره جهان پیدا، حکمت پنهان

جهان پیدا، حکمت پنهان در شرح جهانی پیدا اما سرشار از حکمت‌های پنهانی است. جهانی که پاره‌ای از گیهان است و انسان با روح ملکوتی، روح بشری و جسم خود پاره‌ای از آن. انسان مانند گیهانی خرد در برابر گیهانی بزرگ است دو مفهومی که قرین یک دیگرند. این آموزه‌ای سنتی است که از تطابق عالم کبیر و صغیر است که بر اساس ایده‌ی عقل اعلی و واحد شکل گرفته است. این ایده میراث دار هرمسی‌گری و پیوندی میان کیهان‌شناسی و مابعدالطبیعه‌‎ی محض است. هرمسی‌گری مکتبی است منسوب به هرمس که برخی از حکما در عالم اسلام، مسیحیت و یهودیت اعتقاد داشتند که او بنیان‌گذار علوم است. پایه‌های این مکتب بر شهود و اشراق استوار شده و آرای متفکران یونانی، مصری، گنوسی، یهودی و شرق دور در شکل‌ گیری آن تاثیر به سزایی داشته است.

این کتاب ده فصل دارد که هر فصل آن به موضوعی خاص می‌پردازد. در فصل نخست با عنوان کیهان شناسی باطنی به انسان و جهان و رابطه آن‌ها از منظر هرمسی‌گری پرداخته شده است. فصل بعدی با عنوان خداوند بحثی در باب وجود خداوند است. فصل سوم که ممکن و وجود نام دارد با موضوع اصلی مسئله تجلی موجودات و ممکنات و در برگیرنده آرای ابن عربی متفکر بزرگ جهان اسلام در این باره است. فصول بعدی این کتاب نیز به همین ترتیب موضوعات مختلفی دارد که برای خواننده علاقمند به مسائل فلسفی جالب توجه است.

این کتاب را امین اصلانی به رشته تحریر در آورده است و انتشارات جیحون آن را در 240 صفحه و در سال 1386 منتشر کرده است.

درباره نویسنده؛ امین اصلانی زاده

امین اصلانی زاده 1357 در پاریس است. او مترجم، نویسنده، سینماگر و عکاس است که در رشته فلسفه‌ی فیلم در مقاطع  ارشد و دکتری تحصیل کرده است. او فعالیت‌های زیادی انجام داده است از جمله نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند، تصویربردای، عکاسی و برگزاری نمایشگاه‌های عکس انفرادی و گروهی و نوسیندگی و کارگردانی تئاتر. دیگر فعالیت‌های او نیز به حوزه ترجمه و تالیف برمی‌گردد. کتاب‌های کالیگاریسم، نگاهی به سینمای جمهوری وایمار و از هزار هزار فرهیب ابلیس از تالیفات او هستند. از جمله کتاب‌هایی که اصلانی ترجمه کرده است می‌توان به اودیپوس به روایت سنکا اشاره کرد.

چرا باید کتاب جهان پیدا، حکمت پنهان را بخوانیم

مسائل فلسفی از این دست که مخاطبان مخصوص خودش را دارد باید با قلمی شیوا و روان نوشته شود که خواندن و فهم آن را آسان کند. امین اصلانی با تجربه‌ای که در زمینه تالیف و ترجمه دارد این کتاب را با دقت نوشته است و آن را نه تنها برای افرادی که با مسائلی همچون مابعدالطبیعه آشنایی دارند بلکه برای قشر بزرگ‌تری از خوانندگان مانند علاقمندان به فلسفه به کتابی خوش‌خوان و قابل فهم تبدیل کرده است.

جهان پیدا، حکمت پنهان به همراه هزاران کتاب دیگر در دسته فلسفه اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب جهان پیدا، حکمت پنهان می‌خوانیم

هرمسی‌گری از چشم‌اندازی به جهان و انسان و اینهمانی آن دو می‌آغازد که از برای درک آن می‌باید به نسبت دو سویه عين و ذهن تحویل کرد. که این نسبت به‌طریق نظری ممکن است، والا این دو از هم تفکیک ناپذیراند. سویه سوبژکتیو جهانی بستگی مستقیم دارد به موضع خاص انسان در فضا و زمان و توانایی تحول معرفت در او؛ و دانش مطلقا عینی از عالم، خارج از دایره ذهن آدمی قرار می‌گیرد. یعنی ملاحظه عالم چون ابژه اندیشیدنی و انسان چون موجود اندیشنده.

ورای خصیصه خاص طبیعت ذهن، بشر که پذیرای این معرفت، است امری بلاشرط و قطعی وجود دارد. در غیر این صورت پلی میان سوژه و ابژه وجود نمی‌داشت، و هیچ حقیقت و وحدتی پشت این عوالم بی‌شمار نمی بود، عوالمی که به دیده فرد انسان بارها درآمده. این عنصر بلاشرط و ثابت که سرچشمه تمام حقایق مکنون است و خود مظروف ظرف دانش، و اگر نمی‌بود دانشی نبود، روح ناب یا عقل کلیه است که هم شناخته و هم شناسنده هردو به طوری مطلق و انفکاک‌ناپذیر در هر موجودی بازنمودگار آن آنند. در میان تمامی موجودات عالم، انسان کامل‌ترین بازتاب عقل کلیه -و در عنایت به سرمنشاء آن می‌توانیم گفت عقل الهی- و بنابراین آیینه تمام‌نمای کل تصویر گیهان است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب جهان پیدا، حکمت پنهان

اگر از دنبال کنندگان جدی متون فلسفه هستید و به فلسفه شرق علاقه دارید مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهامین اصلانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۶ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
53,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهان پیدا، حکمت پنهان
جهان پیدا، حکمت پنهان
امین اصلانی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
53,500
تومان