0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مواجهه با مرگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب مواجهه با مرگ

کتابخانۀ ادبیات داستانی معاصر
نویسنده:
براین مگی
ناشر:
نشر نو
درباره مواجهه با مرگ

کتاب مواجهه با مرگ (Facing Death) که نگاهی فلسفی به موضوع مرگ دارد، توسط براین مگی در سال 1977 نوشته شده است. شخصیت اصلی داستان این کتاب، مردی سی‌ساله با نام «جان اسمیت» که در یک خانواده اشرافی در انگلستان به دنیا آمده و در لبنان به‌عنوان خبرنگار خارجی یک نشریه مشغول به کار است.  ناگهان یک روز متوجه غده‌ای روی گردنش می‌شود. او برای درمان به انگلستان برمی‌گردد. تشخیص پزشکان این است که جان به بیماری هاجکین (نوعی سرطان) مبتلا شده؛ اما مادر او با وجود مخالفت جدی برخی نزدیکان، از پزشکان درخواست می­کند که این بیماری کشنده را از جان مخفی کنند. به همین دلیل پس از دوره درمانی کوتاه به لبنان برمی­گردد. در ادامه داستان با دختری به نام «آیوا» آشنا می‌شود. این دو طی ماجراهایی به یکدیگر دل‌بسته می‌شوند و این دلبستگی داستان را به سمت روایتی جذاب از مواجهه با زندگي و عشق و مرگ می­کشاند.

معرفی براین مگی

براین مگی (Bryan Magee) فیلسوف، روزنامه‌نگار، نویسنده، شاعر و سیاستمدار بریتانیایی و متولد ۱۲ آوریل ۱۹۳۰ در بریتانیا است. او دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های تاریخ و فلسفه در دانشگاه آکسفورد به پایان رساند. سپس دوره دکترای فلسفه را در این دانشگاه نیمه‌کاره رها کرد و به مدت یک سال به دانشگاه ییل رفت.

مگی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ یک برنامه رادیویی با نام «فلسفه مدرن بریتانیا» را در بی‌بی‌سی آغاز کرد که بعدها گفت‌وگوهای این برنامه در کتابی به همین نام توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شدند.

کتاب فلسفه شوپنهاور که در سال ۱۹۸۳ توسط این نویسنده نوشته شد همچنان یکی از کتاب‌های مهم در شناخت فلسفه آرتور شوپنهاور به‌حساب می‌آید و خودش این اثر را بیش از آثار دیگرش دوست داشت.

کتاب «سرگذشت فلسفه» و «پرسش‌های اولین و آخرین» از دیگر آثار او هستند که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

چرا باید کتاب مواجهه با مرگ را بخوانیم؟

همان‌طور که از نام کتاب مشخص است داستان این رمان فلسفی، حول موضوع مرگ است. در اصل نویسنده به‌عنوان یک فیلسوف در این کتاب رویکرد فیلسوفانه‌اش به مرگ را بیان کرده است. 

نویسنده با نوشتن این کتاب قصد دارد به این نکته اشاره کند که فقط مرگ می‌تواند به زندگی معنا بدهد. او معتقد است اگر پایانی وجود نداشته باشد، کلیتی هم وجود ندارد و وقتی کلیتی وجود نداشته باشد، هویتی هم وجود ندارد.

پس از خواندن این داستان به این باور می‌رسیم که مرگ نه‌تنها بدبیاری نیست که اتفاقاً پیش‌شرط زندگی معنادار است.

این کتاب توسط مجتبی عبدالله نژاد ترجمه شده و نشر نو آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک کتاب مواجهه با مرگ نیز در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو قابل دانلود است.

 

بخشی از کتاب مواجهه با مرگ

جان اسمیت یک سالی بود که در خاورمیانه بود و بعد ناگهان یک روز صبح متوجه شد روی گردنش چند تا غده درآمده پزشک معالجش که عرب مسیحی فرانسه زبانی بود توصیه کرد فوری برگردد انگلستان که معاینه شود؛ ولی جان موضوع را جدی نگرفت. موعد مرخصی استحقاقی­اش نزدیک بود فکر کرد می­تواند از این فرصت استفاده کند و مدتی مرخصی بگیرد؛ بنابراین دفعه بعد که به دفتر روزنامه زنگ زد توضیح داد که چه اتفاقی افتاده و قرار شد یک ماهی به انگلستان برگردد. بعد تلگرام زد به مادرش، لیدی وینتربورن، و گفت که دارد برمی­گردد و بهتر است با اتومبیل بیاید دنبالش. ظهر روز اول آوریل وارد فرودگاه لندن شد.

با سر لخت و لباس راحت از حفره سیاهی در بغل هواپیما درآمد. تیزی آفتاب چشمش را زد. همان‌طور که یک‌دستش را سایبان چشم­هایش کرده بود و با حواس‌پرتی از پله‌ها پایین می‌آمد، صف اشخاصی را که زیر سقف فرودگاه منتظر دوستان و بستگانشان بودند از نظر گذراند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مواجهه با مرگ

مواجهه با مرگ رمانی فلسفی اما درخشان است که بر دیدگاه انسان در مورد زندگی و مرگ تأثیر می‌گذارد. این رمان انگلیسی به‌شدت موردتوجه علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار گرفته است. اگر از خواندن این رمان لذت بردید کتاب‌های زیر را نیز دوست خواهید داشت:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
598 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۵۶:۰۰
نویسندهبراین مگی
مترجم مجتبی عبدالله نژاد
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۱
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
250,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۰۲ مگابایت
۵۹۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نویسنده در قالب یه رمان تقریبا تمامی مباحث فلسفی ، فردی ،اجتماعی و ... در مورد انسان نزدیک به مرگ رو بیان کرده و از نظر من بسیار هنرمندانه این کار رو انجام داده و یکی از نکات جذاب کتاب برای من بحث های فلسفی که شخصیت های مختلف داستان شروع میکردن و قشنگ باعث به چالش کشیدن ذهن میشدن . از نظر من ترجمه کتاب خوب نبود و میتونست بهتر باشه در مجموع کسایی که علاقه به مباحث مرتبط با مرگ دارن توصیه میکنم که حتما مطالعه کنن این کتاب رو

5

این کتاب را در دورانی مطالعه کردم که درحال سپری کردن دوره شیمی درمانی بودم و با پوست و گوشتم درکش می کردم. کتاب بی نظیری است.

1

اصلاااا توصیه نمی‌کنم. شما انتظار دارید با توجه به اسم کتاب یه داستان درمورد انسانی در مواجهه با مرگ بخونید ولی… مخصوصا با توجه به قیمتش… اصلا

4

به یادداشت مترجم و تاریخ یادداشت و تاریخ فوت مترجم و انتشار کتاب دقت کردید ؟ شوکه کننده بود برام

5

عالی

4.1
(10)
پربار 🌳 (1)
216,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مواجهه با مرگ
مواجهه با مرگ
کتابخانۀ ادبیات داستانی معاصر
نشر نو
4.1
(10)
پربار 🌳 (1)
216,000
تومان