0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یک زندگی دیگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یک زندگی دیگر

ناشر:
سماوا
درباره یک زندگی دیگر

بسیاری از قصه‌ها از میان روزمرگی‌ها و دل‌مشغولی‌های ما بیرون می‌آیند و با قلم نویسنده پخته می‌شوند. این نوع نوشته‌ها اغلب طرفداران زیادی میان عامه‌ی مردم دارند و در میان کتاب‌های چاپ‌شده‌ی هر سرزمینی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. آن‌ها بازتاب‌دهنده‌ی لایه‌های درونی یک جامعه‌اند یکی از نویسندگان ایتالیایی مشهور قرن بیستم که چنین داستان‌هایی می‌نویسد و داستان‌های کوتاهش در دنیا شناخته شده‌اند آلبرتو موراویا است. در اینجا درباره‌ی کتاب یک زندگی دیگر از او صحبت می‌کنیم، کتابی که مجموعه‌ای از قصه‌های شنیدنی با موضوعات مختلف است.

کتاب صوتی یک زندگی دیگر

یک زندگی دیگر مجموعه داستان‌های کوتاهی است که اولین‌بار در سال ۱۹۷۳ و از سوی انتشارات بومپیانی در میلان منتشر شد. دو سال بعد در سال ۱۹۷۵، آنگس داویدسون این کتاب را با عنوان «lady Godvia and other stories» به انگلیسی برگرداند و در ادامه این کتاب در سایر کشورهای انگلیسی زبان هم مشهور شد. این مجموعه داستان‌های کوتاه فضاسازی‌های ساده‌ای دارند و نویسنده توانسته‌اند با کمترین تعداد کلمات به فضا و شخصیت‌ها شکل دهد. داستان‌ها از زبان اول‌شخص نوشته شده‌اند و راوی بیشترشان زن داستان است.

یک زندگی دیگر تعداد زیادی قصه دارد، قصه‌ی ماه عسل قصه‌ی زن و شوهری است که می‌خواهند برای ماه عسل به هندوستان بروند اما همه چیز بینشان چندان ساده نیست و در داستان خوابگرد، داستان زنی را می‌خوانید که می‌خواهد انتقام خیانت‌های همسرش را از او بگیرد اما ناگهان با حقایق عجیب و متفاوتی روبه‌رو می‌شود. هر قصه در خانه‌ای می‌گذرد، خانه‌ای که می‌تواند خانه‌ی هرکدام ما باشد.

شنیدن کتاب صوتی یک زندگی دیگر چقدر زمان می‌برد؟

یک زندگی دیگر کتابی متشکل از ۲۹ قصه است که برای شنیدن هرکدامشان به زمان بسیار کوتاهی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیاز خواهید داشت. در مجموع شنیدن کل مطالب این کتاب در حدود ۵ ساعت زمان می‌برد. شما می‌توانید هر شب یک قصه را پیش از خواب بشنوید و یک ماه برای این اثر زمان بگذارید یا یک یا دو بعدازظهر زمانتان را به شنیدنش اختصاص دهید.

انتشار کتاب صوتی یک زندگی دیگر در ایران

یک زندگی دیگر را انتشارات هرمس در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. مترجم این اثر هاله ناظمی است و طراحی جلد بسیار زیبایی هم برای آن انجام شده است. انتشارات صوتی سماوا با همراهی انتشارات هرمس نسخه‌ی صوتی این کتاب را برای کسانی که طرفدار شنیدن داستان هستند منتشر کرده است. خوانش این کتاب صوتی را فاطمه گودرزی بازیگر نام‌آشنای ایرانی که در فیلم‌هایی مانند آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند، آرزوی بزرگ، دست‌های خالی و همسر دلخواه من بازی کرده است برعهده داشته است. صدای گرم فاطمه گودرزی کشش داستان‌های کتاب را بیشتر کرده است و می‌توانید با انتخاب نسخه‌ی صوتی لذت بیشتری از محتوای کتاب لذت ببرید. نسخه صوتی یک زندگی دیگر با صدای فاطمه گودرزی در همین صفحه قابل دانلود است و می‌توانید آن را روی اپلیکیشن این فروشگاه کتاب بشنوید و لذت ببرید.

آلبرتو موراویا کیست؟

آلبرتو موراویا نویسنده‌ی ایتالیایی مشهور قرن بیستم متولد سال ۱۹۰۷ است. او دوران کودکی راحتی را گذراند اما بیشتر سال‌های زندگی‌اش را بیمار بود. موراویا کودکی و نوجوانی را به کتاب خواندن گذراند و همین باعث شد در آینده به نویسندگی و روزنامه‌نگاری مشغول شود، آلبرتو برای تلاش‌هایش جایزه استرگا را در سال ۱۹۵۲ به دست آورد. او همسر الزا مورانته نویسنده‌ی دیگر ایتالیایی بود که او هم یکی از مهم‌ترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم به‌حساب می‌آید.

از آلبرتو موراویا کتاب‌های زیادی به‌جامانده است، یکی از مشهورترین آثار او دنباله‌رو است که یک رمان ضد فاشیستی به‌حساب می‌آید. آثار زیادی از او به‌جامانده است که  در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

شنیدن کتاب صوتی یک زندگی دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

یک زندگی دیگر یک مجموعه داستان ایتالیایی است و نشانه‌های فرهنگی و اجتماعی این کشور در تمام داستان‌ها یافت می‌شود. این مجموعه داستان‌ها هرکدام روایتی شنیدنی هستند و هرکدام می‌توانند سفری کوتاه به دل یک زندگی باشند و لحظات خوشایندی برای شنونده بسازند. این داستان‌ها روایت‌های روزمره‌ای‌اند که ممکن است برای هرکسی پیش بیایند. موراویا این قصه‌ها را به شکلی روان نوشته است و همین شنیدن آن‌ها را لذت‌بخش‌تر کرده است. این کتاب برای نوجوانان هم مناسب است و تمام بزرگسالان، چه مرد و چه زن می‌توانند از شنیدن آن لذت ببرند.

پس از کتاب صوتی یک زندگی دیگر به سراغ چه کتاب‌هایی برویم؟

یک زندگی دیگر مجموعه داستان‌های کوتاهی درباره‌ی آدم‌های معمولی است. اگر از این مجموعه لذت برده‌اید آثار دیگری در ادبیات جهان هم وجود دارند که می‌توانند لذت‌بخش باشند و شما را بیشتر با ادبیات دنیا آشنا کنند. مجموعه داستان زندگی عزیز، اثر آلیس مونرو یکی از این مجموعه‌هاست و نه داستان از جروم دیوید سلینجر هم گزینه‌ی دیگری است که می‌توانید به سراغش بروید. یک گل سرخ برای امیلی اثر ویلیام فاکنر هم می‌تواند کتاب خوبی برای مطالعه پس از یک زندگی دیگر باشد.

در بخشی از کتاب صوتی یک زندگی دیگر می‌شنویم

عجب فکری! ماه عسل ... اونهم به هندوستان، کشور مهاراجه‌ها. ببرها، گوروها، ادویه کاری ... بعد از جشن عروسی، چون هواپیما عصر حرکت می‌کرد، من و همسرم رفتیم به آپارتمانی که تازه خریده بودیم، در خیابون فلامینیا و در اتاق‌خواب، یعنی در تنها اتاقی که اساس داشت منتظر موندیم. همسرم بی‌تاب بود و می‌خواست عشق‌بازی کنه اما من  با سماجت و خشونت امتناع می‌کردم. بعد خودمو در حمام حبس کردم. وقتی اون  در زد و گفت دوستم داره، در جوابش از پشت در گفتم: «در هندوستان، در هندوستان، اونجا عشق‌بازی می‌کنیم» اما اون مرتب در می‌زد. بعد انگار که از کوره در رفت و فریاد زد: «دارم می‌رم بیرون کمی هوا بخورم، فقط موقع حرکت برمی‌گردم، یعنی حدود پنج ساعت دیگه» بعد از رفتنش ده دقیقه‌ی دیگه هم منتظر موندم  بعد از حمام بیرون اومد. ساک  سفرم رو برداشتم و از آپارتمان رفتم بیرون. با آسانسور رفتم پایین به زیرزمین. ساکم رو گذاشتم تو اتومبیلم و جرکت کردم. نمی‌دونستم کجا برم. با اینکه در خیابون‌های شلوغ رانندگی می‌کردم با حالتی گیج  و منگ فکر می‌کردم بهتره خودمو برسونم  پیش دوستانم در فره ژنه اما در جاده‌ی آئورلیا نوشته‌ای روی تابلوی سبز دیدم فرودگاه لئوناردو داوینچی و اونوقت به خودم گفتم:‌«میرم به فرودگاه و اولین هواپیمایی رو که بره هندوستان رو سوار می‌شم» رفتن به هندوستان کار کاملاً درستی به نظرم می‌رسید، دقیقاً به این خاطر به اونجا می‌رفتم که نمی‌خواستم برم، بله باید اینطور عمل می‌کردم. آدم باید دقیقاً همون کاری رو بکنه که مایل به انجامش نیست.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
314.۸۳ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۴۳:۴۰
نویسندهآلبرتو موراویا
مترجمهاله ناظمی
راویفاطمه گودرزی
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۴.۸۳ مگابایت
۰۵:۴۳:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صدای خانم گودرزی بسیار برای من لذت بخش بود، منتظر شنیدن کتاب های بیشتر از ایشون هستم?

3.8
(4)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یک زندگی دیگر
یک زندگی دیگر
آلبرتو موراویا
سماوا
3.8
(4)
40,000
تومان