0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دور دنیای فلسفه در هشت روز

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دور دنیای فلسفه در هشت روز

سفری به چند هزار سال تاریخ اندیشه در غرب و شرق
ناشر:
سماوا
درباره دور دنیای فلسفه در هشت روز

کتاب‌های فراوانی درباره تاریخ فلسفه نوشته شده‌اند، در این کتاب‌ها با مکاتب فلسفی گوناگون آشنا می‌شوید اما عموما این کتاب‌ها محتوای بسیار زیادی دارند و خوانندگان مبتدی معمولا به سراغ آن‌ها نمی‌روند زیرا زمان کافی برای خواندن آن‌ها را ندارند اگر شما نیز به فلسفه علاقه دارید ولی خواننده‌ای مبتدی هستید، کتاب صوتی دور دنیای فلسفه در هشت روز برایتان مفید خواهید بود.

درباره کتاب صوتی دور دنیای فلسفه در هشت روز

ماهیت عالم وجود چیست؟  طبیعت واقعی انسان چیست؟ ذهن و خودآگاهی انسان چه توانایی‌هایی دارد؟ آیا می‌توانیم درباره چیزی علم یقینی داشته باشیم؟ آیا تفاوت‌های روشنی میان استدلال معتبر و استدلال نامعتبر وجود دارد؟ حقیقت چیست؟ معنی چیست؟ ما با یک‌دیگر چگونه باید برخورد کنیم و چه جامعه‌ای باید بسازیم؟ آیا وجود حکومت‌ها فکر خوبی است؟ آیا واقعا آزادیم که شخصیت‌مان را خودمان شکل بدهیم؟ آیا معرفت علمی از دیگر اقسام معرفت بهتر است؟ میان زبان انسان و حقیقت چه ارتباطی وجود دارد؟ این‌ها ممکن است سوالاتی ساده به نظر برسند اما برای هریک از این پرسش‌ها پاسخ‌های گوناگونی وجود دار. ممکن است فکر کنید که فلسفه در زندگی روزمره کاربرد و اثری ندارد اما آیا زندگی شما از این پرسش‌ها جدا است؟ آیا نوع جواب به این پرسش‌ها بر زندگی شما اثری نمی‌گذارد؟

باید توجه داشته باشید که فلسفه و اندیشه فلسفی در سراسر جهان وجود داشته‌اند اما عموما تاریخ فلسفه جهان با تاریخ فلسفه غرب شناخته شده است. این کتاب از این جهت قابل تامل است که به اندیشه‌های شرق و غرب و فلسفه‌ورزی‌شان اشاره می‌کند. کتاب صوتی دور دنیای فلسفه در 8 روز از 8 فصل مختلف تشکیل شده است، فصل اول آن پرسش‌هایی که ما را رها نمی‌کند نام دارد، عمده تمرکز این فصل بر فلاسفه یونان باستان است، فصل دوم برهان آنسلم است و در این‌جا کتاب به فلسفه قرون وسطی وارد می‌شود. فصل سوم دولت و پایان تاریخ است. بخش چهار کتاب مقدمه‌ای بر فلسفه قرن بیستم نامیده می‌شود که در آن پس از ایجاد تمایز میان فلاسفه تحلیلی و قاره‌ای به آراء و افکار آن‌ها اشاره می‌شود. فصل پنجم به فلسفه پست‌مدرنیسم می‌پردازد سه فصل پایانی کتاب به ترتیب درباره اوپانیشادها، بودیسم در هند و چین اشاره دارد و به فلسفه شرق می‌پردازد.

کتاب فلسفه در هشت روز  از ترجمه دو کتاب  فلسفه برای نوآموزان و فلسفه شرقی باستان برای نوآموزان به وجود آمده است. کتاب اول توسط دیو رابینسون و کتاب دوم توسط ریچارد آزبرن تالیف شده است. لازم است توجه داشته باشید که این کتاب فلاسفه جهان اسلام را پوشش نمی‌دهد و منظور از فلسفه شرق همان فلسفه موجود در چین، ژاپن و هند است.  با این وجود شما در این‌ کتاب با آراء و اندیشه‌های فلاسفه گوناگونی نظیر کانت، دکارت، اسپینوزا، آنسلم، آگوستین قدیس، ویتگنشتاین، ارسطو، افلاطون، سقراط، نیچه و..  آشنا می‌شوید به دستگاه فکری آن‌ها پی می‌برید و متوجه می‌شوید که چگونه به مسائل فکر می‌کنند. اما نباید فراموش کنید که این کتاب یک خلاصه از آراء و افکار فیلسوفان است و هدفش ایجاد درک کلی برای شماست. پس از دغدغه آموختن دارید نیازمند مطالعه مستمر درباره فلسفه خواهید بود. سفر دور دنیای فلسفه مانند سفر به دور دنیا نیازمند اشتیاق است. درست است که ما از یک نقطه‌ای سفر فلسفی خود را آغاز می‌کنیم و پس از طی مسیر به نقطه اولیه شروع‌مان بازمی‌گردیم اما دیگر نقطه شروع‌مان را مثل گذشته نمی‌بینیم.

درباره ترجمه کتاب صوتی دور دنیای فلسفه در هشت روز

انتشارات خزه چهارمین اثر از مجموعه پیاده روی با فلسفه را که دور دنیای فلسفه در هشت روز نام دارد به مترجمی شهاب الدین عباسی به چاپ رسانده است. شهاب الدین عباسی متولد سال 1345 است و کتاب‌های زیادی در زمینه فلسفه را ترجمه کرده است. عنوان فرعی این کتاب  سفری به چند هزار سال تاریخ اندیشه در غرب و شرق نام دارد. نسخه صوتی این کتاب به گویندگی سام قریبیان و توسط انتشارات سماوا صورت گرفته است.

کتاب صوتی دور دنیای فلسفه در هشت روز را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

این کتاب برای دوستداران فلسفه کتابی مناسب است، زیرا با وجود رعایت دقت فراوان، محتوا را به زمانی ساده به گوش مخاطبان می‌رساند و کمک می‌کند تا به خوبی با آراء و افکار فیلسوفان آشنا شوند. مدرسین فلسفه و دانشجویان فلسفه و علوم انسانی نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند تا بدانند روی چه موضوعاتی لازم است تا بیشتر عمیق شوند و تمرکز کنند.

در بخشی از کتاب صوتی دور دنیای فلسفه در هشت روز می‌شنویم

نیچه گفته بود که آرا و اندیشه‌های فلسفی چیزی فراتر از عقاید رایج و مسلط روزگار خود نیستند، فلسفه قرن بیستم نیز از این قاعده مستثنی نیست. فلاسفه این قرن به راه‌های مختلف گرایش دارند که همان  مسئل و موضوعات رایج در زمانه‌شان از قبیل مسئله جامعه توده‌ای و انبوه عصر نوین، فقدان هویت فردی، شکاکیت و نسبیت گرایی را مورد توجه و بررسی قرار بدهند، مسائل پیچیده‌تری مانند آگاهی انسانی، معنا و منطق نیز به شکل تخصصی‌تر در کانون مباحث فلسفی قرار گرفته است، فلسفه هشتاد سال اخیر غالبا به دو دسته فلسفه تحلیلی و فلسفه اروپایی غیر انگلیسی بخش‌بندی می‌شود. فلسفه تحلیلی معمولا انگلیسی یا آمریکایی است. فلسفه اروپایی غیر انگلیسی عمدتا فرانسوی و آلمانی است، جالب این‌جا است که دو تن از بزرگ‌ترین فلاسفه تحلیلی یعنی فرگه و ویتگنشتاین، آلمانی و اتریشی بودند. صفت بارز فلسفه اروپایی غیر انگلیسی را می‌توان بازاندیشی در سنت فلسفی دکارت، کانت و هگل دانست.

نقادی کانت از متافیزیک به این نتیجه رسیده بود که کل آن‌چه ما با هر درجه‌ای از یقین تجربی می‌توانیم به آن علم پیدا کنیم عبارت است از جهان بیداری، تجربه حسی یا ظواهر و نمود اشیاء اما عالم نومنی یا غیر پدیداری اشیاء، آن‌گونه که واقعا هستند یعنی اشیاء فی نفسه به علم ما در نمی‌آیند. حالا می‌توان پرسید ولی آن چیست که ما در هنگام تجربه کردن داریم تجربه‌اش می‌کنیم؟ پدیدارشناسی در صدد برآمد با تحلیل و بررسی دقیق و باریک‌بینانه چگونگی ظاهر شدن اشیاء در برابر آگاهی یا ذهن به این پرسش جواب می‌دهد.

فرانس برنتانو فیلسوف و روان‌شناس، یک روان‌شناسی توصیفی یا پدیداری عرضه کرد او می‌گفت می‌خواهم بدانم که دقیقا آن چیست که انسان وقتی چیزی نزد آگاهی یا ذهنشان حاضر می‌شود به آن علم دارند. برنتانو بر الویت التفات یا حیث التفاتی تاکید می‌کند، آگاهی همیشه یک متعلق یا جهت التفاتی دارد. یعنی همیشه به سوی چیزی بیرون از خودش جهت پیدا می‌کند. مثلا اگر من اعتقاد داشته باشم بدم بیاید یا ببینم. پس حتما چیزی هست که من به آن اعتقاد دارم یا از آن بدم می‌آید یا آن را می‌بینم. حتی اگر آن چیز مثل شبح یا خاطره واقعا وجود خارجی نداشته باشد.

پیوند با روان‌شناسی و ریاضیات:

پدیدارشناسی مستقیما با تولد روان‌شناسی آزمایشی به طور رسمی در سال 1879 به دست ویلهلم ونت بنیان‌گذاری شد پیوند دارد او اولین کسی بود که نظر داد درون ‌نگری یا خودکاوی یعنی تحلیل و بررسی حالات ذهنی و روانی افراد بر اساس قواعد دقیق و مشخص می‌تواند یک روش آزمایشی باشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
655.۸۳ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۵۸:۰۱
نویسندهریچارد آزبرن
نویسنده دومدیو رابینسون
مترجم شهاب الدین عباسی
راویسام قریبیان
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۵۵.۸۳ مگابایت
۰۷:۵۸:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
82 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

سلام. صدای دلنشینی داشتند اما در بیان اشتباهات محسوسی وجود داشت که مطلوب نبود. در ضمن گویا در تدوین عجله به خرج داده اند! صداصاف کردن و تکرار عبارت و همچنین وجود صداهای اضافی در استودیو از حرفه ای بودن اثر می کاست ! در هرصورت استفاده کردم و از همه دست اندرکاران متشکرم. امیدوارم کارهای قویتری رااز تیم آقای قریبیان شاهد باشم.

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتابی کامل ومختصر از مکاتب فلسفه از ۴۵۰۰سال پیش زرتشت تا قرن۲۱ راسل عقاید اکثر فیلسوفان رو مختصرومفید توضیح میده کتاب خوان واقعا حرفه ای وشمرده شمرده کتاب رومیخونه که قابل فهم بشه

3

بادرود، کتاب خوبی است، البته بسیار مختصر و گذرا از مطالب مهم گذر می نماید. صدای آقای قریبیان بسیار خوب است ولی متاسفانه اشتباهات خوانشی زیادی دارند.

5

هرچی از خوبیش بگم کم گفتم ???محشرهههههه آقای قریبیان عالی هستن ??? صداشون خداست ??

5

نمونه‌اش که عالی بود خوبیش اینه گوش میدی اسم فیلسوفارو دقیق متوجه میشا از نظر تلفظ و خوانش

4

خوانش و صدا بسیار عالیست هرچند کتاب روند سریعی دارد

5

لحن گویش راوی، باعث دلنشین تر شدن و قابل درک تر شدن کتاب شده بسیار عالی??

5

کتاب بسیار عالی خصوصا با صدای آقای قریبیان جلوه عالی داده بسیار شیوا و آهنگین

5

چه شود با صدای آقای قریبیان ،قطعا بی نظیره ،من گرفتمش

5

با صدای آقای قریبیان عالیه

نمایش 7 نقد دیگر
4.6
(28)
پربار 🌳 (1)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دور دنیای فلسفه در هشت روز
دور دنیای فلسفه در هشت روز
سفری به چند هزار سال تاریخ اندیشه در غرب و شرق
سماوا
4.6
(28)
پربار 🌳 (1)
50,000
تومان