0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از حال بد به حال خوب

معرفی، خرید و دانلود کتاب از حال بد به حال خوب

شناخت درمانی
نویسنده:
دیوید برنز
ناشر:
آسیم
درباره از حال بد به حال خوب

دنیای روانکاوی کتاب‌های ارزشمند زیادی را در اختیار مردم گذاشته است. کتاب از حال بد به حال خوب یکی از کتاب‌هایی است که توانسته است تغییر ایجاد کند. the feeling good hand book یک کتاب قدیمی است. این کتاب اولین‌بار در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و نظرات بسیار زیادی را به خود جلب کرد. هرچند این روزها سال‌ها از چاپ این کتاب گذشته و آثار به‌روز زیادی در بازار عرضه شده است؛ اما از حال بد به حال خوب هنوز هم کارایی خود را حفظ کرده است.

کتاب از حال بد به حال خوب با موضوع شناخت درمانی نوشته شده است و در حقیقت با رویکرد افکار و احساسات شخصی به موضوع درمان ناراحتی‌های روانی پرداخته است. این کتاب جالب در حقیقت یک سفر است. سفری که در آن شما خودتان را به چالش خواهید کشید تا شرایط بهتری را تجربه کنید.

از حال بد به حال خوب در بسیاری از کشورهای جهان ترجمه شده و افراد زیادی معتقدند به آن‌ها کمک کرده است. این کتاب را مهدی قراچه داغی به فارسی برگردانده است و انتشارات آسیب چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این اثر در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو در دسترس است و به این ترتیب می‌توانید هندبوکتان را همه جا در گوشی موبایلتان همراه داشته باشید و وقت بیشتری را با آن بگذرانید.

موضوع کتاب از حال بد به حال خوب چیست؟

کتب از حال بد به حال خوب همان‌طور که از نامش پیداست یک راهنمای عملی برای عبور از حال بد و رسیدن به حال خوب است. این کتاب در حقیقت یک هندبوک شناخت درمانی است که به شما کمک می‌کند همه چیز را در زندگی خود زیرورو کنید. این کتاب در شش بخش و ۲۷  فصل نوشته شده است که در هرکدام یک موضوع مانند روحیه، اضطراب، افسردگی و ... با جزئیات مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب پر از تمریناتی است که باید انجام دهید و به خودتان امتیاز بدهید تا دریابید از نظر روحی در چه شرایطی هستید سپس دوباره به کمک تمرین‌ها و چالش‌های کتاب می‌توانید به مشکلات موجود فایق بیایید. این کتاب به شما کمک خواهد کرد مسائل را واضح‌تر و درست‌تر ببینید و احساسات خود را هم بهتر بشناسید. در حقیقت آنچه از حال بد به حال خوب برای شما انجام می‌دهد این است که افق دیدتان را گسترده‌تر می‌کند تا هم احساسات خود را بهتر بشناسید و درک کنید و هم نسبت به دیگران درک بهتری داشته باشید.

آشنایی با دیوید برنز، نویسنده‌ی کتاب‌های روانشناسی

David d burns روانشناس آمریکایی متولد سال ۱۹۴۲ است. او مدرک لیسانس خود را از کالج امهرست در سال ۱۹۶۴ دریافت کرد و دکترایش را هم سال ۱۹۷۰ از استنفورد گرفت. او تا سال ۱۹۷۴ در دانشکده پزشکی پنسیلونیا دوران دستیاری روانشناسی گذراند و سپس به‌عنوان روانپزشک مشغول به کار شد. او بعدها به استخدام گروه روانپزشکی و علوم رفتاری استنفورد در آمد و سال‌ها در این دانشکده به تحصیل و تحقیق پرداخت. او استاد محبوبی در میان دانشجویانش بود و سه بار به‌عنوان معلم سال برگزیده شد. دیوید برنز جوایز دیگری هم به دست آورهاست که برای تحقیقات روان‌شناسی و کمک به مردم برای غلبه بر مشکلات بوده‌اند. در ادامه تعدادی از کتاب‌های این نویسنده را معرفی می‌کنیم:

چند دلیل برای خواندن کتاب از حال بد به حال خوب

صدها جلد کتاب روانشناسی در دنیا وجود دارند که مدعی هستند می‌توانند به افراد کمک کنند شرایط بهتری را تجربه کنند. در ادامه درباره‌ی دلایل اینکه باید کتاب از حال بد به حال خوب را انتخاب کنید صحبت می‌کنیم:

  • نویسنده‌ی این کتاب یک روانپزشک است و در نتیجه داده‌های کتاب بر پایه‌ی علم هستند. این کتابی است که می‌توانید روی آن مانند داشتن یک تراپیست حاذق حساب کنید.
  • گام‌به‌گام و با برنامه پیش بروید. کتاب از حال بد به حال خوب یک برنامه‌ی عملی پر از تمرینات ریز و مهم است که باید با حوصله انجام دهید و پیشرفت خود را به‌صورت تدریجی ببینید.
  • نگاه خود را تغییر دهید. مهم‌ترین هدف کتاب از حال بد به حال خوب این است که ذهنیت منفی و نادرست را در افراد تغییر دهد و آرام‌آرام ذهن را اصلاح کند تا مسائل را با دید بهتری ببیند و در نتیجه به آرامش دست پیدا کند.

در بخشی از کتاب از حال بد به حال خوب می‌‌خوانیم

فروید معتقد بود که خشم فرونشانده می‌تواند تولید افسردگی کند. به اعتقاد او اشخاص ازآن‌جهت افسرده می‌شوند که ابزار خشم خود می‌هراسند. نگران‌اند که اگر خشم خود را بروز دهند مورد بی‌مهری و بی‌توجهی دیگران واقع خواهند شد. به همین جهت این خشم را به دل می‌ریزند و آن را متوجه خود می‌کنند. فروید معتقد بود که افسردگی نوعی بیزاری از خویشتن است که از خشم روی‌هم انباشته شده ناشی می‌شود.

شخصاً به بیمارانی که افسردگی آن‌ها ناشی از خشم به دل ریخته باشد برخورد نکرده‌ام و به نظریه فروید در این زمینه معتقد نیستم. هرچند هستند بسیاری که این نظریه او را قبول دارند. اما تجربه‌های بالینی مرا متقاعد ساخته که به‌جای افسردگی این اضطراب و دلهره است که ناشی از خشم سرکوب شده و به دل ریخته شده است. اشخاصی که از اضطراب و حملات وحشت رنج می‌برند، تقریباً همیشه درباره برخی از مسائل زندگی خود احساسات منفی ابراز نشده دارند. ممکن است کاملاً با احساسات آشنا نباشید؛ زیرا آنها را از ذهن خود می‌رانید. وقتی احساسات خود را انکار می‌کنید و از تضادهای مزاحم اجتناب می‌ورزی، عصبی و هراسان می‌شوید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب از حال بد به حال خوب

بهترین واژه برای توصیف کتاب از حال بد به حال خوب، کاربردی است. ازاین‌دست کتاب‌ها در دنیای روانشناسی و روانکاوی فراوان است. در ادامه تعدادی از کتاب‌هایی که می‌توانید به سراغشان بروید را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
5.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
639 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۱:۱۸:۰۰
نویسندهدیوید برنز
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرآسیم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Feeling good handbook
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۲۹
قیمت ارزی
7.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۵.۸۸ مگابایت
۶۳۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 53 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
3 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام. میدونم کتاب بسیار با ارزشی هست و بی نهایت ارزشمند. ولی فیدیبو باید هوای ما مخاطباشو داشته باشه. ممنون میشم یه تخفیفی قائل بشین که بتونیم بخریم. البته میدونم قیمت چاپی این کتاب خیلی بیشتر هست ولی فیدیبو هستین و دوستدار ما کتابخونا و ما هم عاشق فیدیبو❤

5

تخفیف خوبی بزارید تا افراد بیشتری بتونن به این کتاب دسترسی داشته باشند باتشکر.

4

من چاپی این کتاب رو با ترجمه یه نفر دیگه داشتم میخوندم این ترجمه مربوط به آقای مهدی قره داغی زمین تا آسمون فرق می کنه و بسیار روان هست ترجیح میدم ادامه کتاب رو از روی این نسخه بخونم ممنون

5

بشدت دنبال صوتیشم تا خریداری کنم. چون معتقدم بهترین مرجع برای درمان افسردگی میتونه باشه. کسی که افسردست حوصله خوندن کتاب متنی رو نداره و صوتی براش مفیدتره

2

قیمت زیادی هست برای یک کتاب به صرفه هست که خود کتاب تهیه شه

5

کتاب فوق العاده ست، زمانیکه افسردگی و اضطراب داشتم پزشکم بهم معرفی کرد و واقعا بهم کمک کرد، ترجمه آقای قراچه داغی هم خیلی عالیه

4

کتاب خیلی خوبیه ،ولی قیمتش رو خیلی نجومی بردین بالا !!!

5

این کتاب برای تمامی بیماران افسرده ، مضطرب و مخصوصا کسانی که دچار حملات پانیک هستند بسیار میتونه مفید باشه ، عالیه

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

من کتاب های زیادی در حوزه روانکاوی خوندم به نظرم این یکی از بهترین کتاب هایی ک خوندم واقعا محشره

5
حال‌خوب‌کن ✨

کاش تخفیف بذارین برای این کتاب ، یا جزو کتابهای اشتراک فیدی پلاس بشه ، لطفاااااااا🙏🙏🙏🥺🥺🥺🥺🥺😢😢😢

نمایش 14 نقد دیگر
4.1
(53)
آموزنده 🦉 (1)
135,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از حال بد به حال خوب
از حال بد به حال خوب
شناخت درمانی
آسیم
4.1
(53)
آموزنده 🦉 (1)
135,000
تومان