0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر مو شرابی

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختر مو شرابی

درباره دختر مو شرابی

کتاب «دختر مو شرابی» داستانی تاریخی و روایی است. این داستان پر از گفت‌وگوهای جالب و خواندنی میان شخصیت‌های واقعی تاریخی است. موضوع اصلی این داستان تاریخی، دختران ایرانی است. کتاب در هشت فصل، به رشته‌ی تحریر در آمده که به تربیت عبارت است از: دختر قجری، دختر گرجی، دختر میرزا، دختر مشروطه، دختر نوغان، دختر شهر نو، دختر کرد و دختر مو شرابی. نویسنده از وضع زندگانی دختران این آب و خاک در بستر تاریخی سخن رانده و از تغییر و تحولی که پشت سر گذاشته‌اند تا امروز رسیده‌اند، روایت کرده است. حماسه، عشق، خیانت، خطر و هزاران پستی و بلندی که زنان و دختران معاصر ایران آن را تجربه کرده‌اند و به همین جهت پرچمدار تغییرات بزرگ و بنیادی ایران بوده‌اند، در جای‌جای کتاب نظر مخاطبان جلب می‌کند.

این کتاب «محمد حسین‌زاده» این کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورده است و از سوی کتابستان معرفت، به بازار نشر عرضه شده است. این داستان ۲۲۸ صفحه بوده و خوانندگان فراوانی یافته است. دختر مو شرابی تاکنون بیش از ده بار به تجدید چاپ رسیده است. نسخه‌ی الکترونیکی کتاب حاضر در فیدیبو در بخش داستان و رمان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

موضوع کتاب دختر مو شرابی درباره‌ی چیست؟

کتاب حاضر سمت و سوی سخنش درباره‌ی صداها و نجواهایی است که میان تاریکی‌های گوشه‌های دور و نزدیک تاریخ و داستان‌هایی که ظاهرا پایانشان خوش است، گم شده یا بهتر است بگوییم خفه شده است. دختران و زنانی که هم بزرگ‌ترین تغییرات را رقم زده‌اند و هم گاه به مسلخ این تغییرات رفته‌اند. داستان سوءاستفاده‌گرانی است که سادگی و پاکی دختران این سرزمین را هدف گرفته‌اند و آن‌ها قربانی غرض‌های سیاسی و شخصی خود کرده‌اند. این کتاب از قراردادهای ننگ‌آور گلستان و ترکمانچای گرفته تا ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد روایت کرده است.

محمد حسین زاده، نویسنده‌ی کتاب دختر مو شرابی کیست؟

آقای محمد حسین‌زاده به سال ۱۳۶۴ متولد شده است. تحصیلات وی تا مقطع کارشناسی ارشد و در رشته‌ی مدیریت بوده است. با این حال، بیش از ۱۵ سال است که در کار نوشتن و رسانه اشتغال دارد. کارهای وی در همه‌ی رساله‌های مکتوب و در فضای مجازی بوده است. کارهای وی و نوشته‌هایش، بیشتر در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی و تاریخی است. از حسین زاده تا کنون بیش صد یادداشت و مقاله در نشریات مختلف انتشار یافته است. به دلیل این توانایی‌ها و کارهایی که در عرصه‌ی فرهنگی انجام داده، این روزها، او به‌عنوان یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در استان خراسان رضوی شهرت یافته و به همین دلیل و خدمات گسترده نیز به سمت معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) منصوب شده است. از این ایشان فقط کتاب حاضر تاکنون نشر یافته است.

 

چرا باید کتاب دختر مو شرابی را خواند؟

اثر حاضر کتابی با نگاه جدی، تاریخی، دقیق و در عین زبانی روان و داستانی است که بخش‌هایی از تاریخ ایران را در خود بازنمایی کرده است. نویسنده‌ی متعهد نگاه درست را برای مطرح کردن مسائلی مغفول از نادیده‌های تاریخ برگزیده است که نشان از نگاه ژرف و کاملا بی‌طرف نویسنده است. به جد در این فضای پرآشوب و پر روایت‌هایی از سوی دشمنان، نیاز است که چنین آثاری مطالعه کرد و در آن‌ها اندیشید. خواننده‌ی آگاه می‌تواند با خواندن کتاب دختر مو شرابی، خود را در این فضای تاریخی‌ای که نویسنده خلق کرده، حس کند و درک بهتری از این شرایط بیابد.

در بخشی از کتاب دختر مو شرابی می‌خوانیم؟

- لطف حضرتتان مستدام جناب منشی الممالک گفته است فرصت حضرتتان اندک است و می‌دانم حرف بسیار جسارت این چاکر را ببخشایید که بی مقدمه شروع میکنم از گلستان...

نیشخندی زد و دستی به ریشهای دراز کشید به سقف و آینه کاری‌های پرنقش و نگارش نگاهی انداخت و بعد چشمانش به روی چشمان من قفل شد درون دلم چیزی فروریخت!

گفتن ندارد، جوانک چشمان لوچت کجا به تماشا نشسته است؟!

- متوجه منظورتان نمی‌شوم. قربان دقیقاً کجا را ببینم؟

- همین در و دیوار و سقف را گلستان یعنی تخت طاووس تا تخت مرمر همین تختی که بر آن جلوس کرده‌ایم نقاش باشیمان طراحی کرده است و داده‌ایم سنگ مرمرش را از معادن ولایات یزد و اصفهان آورده‌اند و اوس ممد ابراهیم اصفهانی تراشیده‌اش بگردی در کل ایران و همسایگانمان نظیرش را پیدا نخواهی کرد. دیگر چه می‌خواهی؟ چشمانت را باز کن و خوب گلستانمان را بنگر و حظش را ببر!

نمی‌دانم متوجه منظور من نشد یا نمی‌خواست بشود: «گفتم قربانتان ،گردم خجالت زده ام که متوجه منظورتان

نمی شوم!»

- جوانک تو چطور تاریخ بنویسی هستی که در هضم مسئله‌ای به این غایت سهل درمانده‌ای؟ باید حدس می‌زدیم هرکسی را این منشی کودن معرفی کند چیزی است هم پالان خودش پهن در سرش احتکار کرده است، لاکردار رعیت جماعت را هر کار کنی رعیت جماعت است در کاخ هم که باشد طویله دربار را بیشتر خوش دارد تا تالارش را!

 

پیشنهادهایی برای خوانندگان کتاب دختر مو شرابی

اگر این داستان تاریخی، دختر مو شرابی را، از این نویسنده‌ی توانمند و نکته‌سنج و انقلابی پسندید و به داستان‌های ایرانی علاقه‌مندید یا با آثاری با چنین حال و هوایی ارتباط برقرار می‌کنید و دوست دارید مطالعات خود را بگسترانید، می‌توانید کتاب‌های زیر را هم بخوانید و امید است که از آن‌ها لذت ببرید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
228 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۶:۰۰
نویسنده محمد حسین زاده
ناشرکتابستان معرفت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۲۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۲ مگابایت
۲۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
19 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

دوستان، من نمیخوام که بگم این کتابو نخونین یا بخونین. اگر میخواهید بخریدش حتما قبلش نسخه نمونه رو مطالعه کنید که آیا محتوای کتابو میپسندید یا خیر. به شخصه با این مدل روایت داستان حال نمیکنم و از سایر دوستان هم که پرسیدم همین نظر رو دادن. توی کتاب چندین غلط املایی داره که خب ازش بگذریم. محتوای بدرد بخوری نداره و خیلی از روایتاش واقعا ارزش خوندن نداره و فقط وقت آدمو تلف میکنه. امیدوارم که نویسنده این نظر رو نبینه، اگر هم که دید دلسرد نشه و فقط اشتباهات این کتابو در دیگر کتاب هاش تکرار نکنه. با احترام

1

یک کلام ،فوق العاده کسل کننده و ابتدایی،نویسنده با اطلاعات و سواد اندک خودش و البته ادبیات غیرروان،سعی کرده کتاب متفاوتی بنویسد که بدجوری شکست خورده....از این دست کتابهایی که با اسم و خطی داستانی خودش مثلاً میخواهد ادای مدرنیته و روشنفکری ایرانی اسلامی دربیاورد ولی تهش می‌بینید همان ایده پوسیده و نخنمای ارزشی را پیاده میکنند

5

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و خیلی دوسش داشتم برای کسایی هم که تازه کمی به تاریخ علاقه مند شدن هم یه روایت تاریخی شسته رفته‌ی خیلی خوبه از چند دهه اخیر ایران

5

یک روایت جذاب از دختران تاریخ ایران زمین و نقش آنها در اتفاقات چند صده اخیر با قلمی زیبا حتما بخونید ، بسیار ارزش خوندن داره

5

این کتاب فوق العادست برای کسایی که عاشق تاریخ هستن میتونه فوق العاده باشه ولی برای بقیه امکان داره یکم کسل کننده باشه درصورتی که این کتاب اونارو عاشق تاریخ نکنه

3

کتاب خوبیست ولی باید روی آن کمی فکر کرد که کدام کارکتر دارد صحبت میکند ولی در مجموع کتاب خوبیست👍👍👍

5

عالی هستش این کتاب ممنون از فیدبیوی عزیز?❤️

1

من شخصا خوشم نیومد.حتما قبل از خرید نمونه اش رو بخونید.فضای تاریخی داره

3

کتاب خوبی بود

5

کتاب خوبی بود و ارزش خواندن داره

نمایش 4 نقد دیگر
3.5
(27)
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر مو شرابی
دختر مو شرابی
محمد حسین زاده
کتابستان معرفت
3.5
(27)
24,000
تومان