0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسئلۀ مرگ و زندگی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مسئلۀ مرگ و زندگی

عشق، فراق و آنچه در پایان عمر اهمیت دارد
درباره مسئلۀ مرگ و زندگی

کتاب مسئله مرگ و زندگی نوشته اروین یالوم، داستانی واقعی در باب مرگ و زندگی است که نویسنده با همکاری همسرش مرلین یالوم آن را بعد از اینکه متوجه می‌شود مریلین به بیماری سرطان مبتلا شده می‌نویسند. زوجی که پانزده سال عشق و محبتی عمیق را با هم تجربه کرده بودند و سال‌ها در کنار هم با آرامش زندگی کردند. آن‌ها بعد آگاهی از این بیماری، تصمیم گرفتند تا تجارب خود را در کتابی به نام مسئله مرگ و زندگی به اشتراک بگذارند. در این کتاب، داستان تلاش مریلین برای داشتن مرگی خوب و تلاش همسرش، اروین، برای تحمل زندگی بدون او، به تصویر کشیده می‌شود. این کتاب تبدیل به وسیله‌ای شده تا تجربیات و احساسات این دو عشاق در مواجهه با مرگ و زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو سر بزنید.

درباره اروین یالوم

اروین دیوید یالوم، روانپزشک اگزیستانسیالیست، در سال ۱۹۳۱ در واشنگتن آمریکا به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را ابتدا در رشته پزشکی و سپس در رشته روانپزشکی دنبال کرد و به عنوان استاد در دانشگاه استنفورد فعالیت کرد. در دوران تدریس در این دانشگاه، او اصول و مفاهیم روانشناسی اگزیستانسیال یا هستی‌گرایی را پایه‌گذاری کرد. اروین یالوم همچنین تعدادی آثار دانشگاهی نوشته و به علاوه، نویسنده موفق چند رمان نیز است. شهرت بیشتر او به خاطر رمان‌های روان‌شناختی او، به‌ویژه رمان مشهور "وقتی نیچه گریست"، است.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از اروین یالوم عبارتند از:

ü    کتاب صوتی وقتی نیچه گریست: این اثر اروین یالوم داستان خیالی از روابط بین فریدریش نیچه فیلسوف و یوزف بروئر یکی از بنیان‌گذاران علم روانشناسی است که ضمن ملاقات با یکدیگر، جلسات شدید ذهنی نیز بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

ü    کتاب صوتی چگونه پروانه شدم: نویسنده در این کتاب به یکی از مفاهیم کلیدی یعنی مفهوم فانی بودن انسان، ارزشمند بودن روزها و وقایع زندگی، بیهوده تلف نکردن فرصت‌ها و توان ها و ناچیز نشمردن قابلیت‌های بی‌پایان پرداخته است.

ü    کتاب خیره به خورشید: اروین یالوم در این کتاب یکی از بزرگترین ترس‌های بشر یعنی ترس از مرگ را موشکافی کرده است.

جهت مشاهده سایر آثار اروین یالوم کلیک کنید.

چرا باید کتاب مسئله مرگ و زندگی را بخوانیم

مسئله مرگ و زندگی یک کتاب معنادار و مفهومی برای همه‌ افرادی که به دنبال یادگیری روش‌های مواجهه با فقدان و مرگ عزیزانشان هستند. اروین یالوم، با تجربیات و دانش عمیق خود در روانپزشکی، به خوانندگان راهنمایی می‌کند که چگونه با ترس و بیماری‌هایی که ممکن است موجب فقدان یا جدایی عزیزان شوند، بهترین راه را انتخاب کنند. این کتاب با نگاهی شفاف و انسان‌مدار به موضوعاتی چالشی و پرداختن به سؤالات مهم زندگی، به همراه مطالب و تجربیات شخصی، به خوانندگان ابزارهای قدرتمندی را ارائه می‌دهد تا با شجاعت و باور به خود، به موقعیت‌های پیچیده و دشوار از جمله مرگ و فقدان عزیزان نگاه کنند و بهترین حالت ممکن را برای مقابله با آنها انتخاب کنند.

در بخشی از کتاب مسئله مرگ و زندگی می‌خوانیم

دوستان زیادی داشته‌ام که به سرطان پستان مبتلا شده بودند و حالا می‌توانم تجربه‌ی آن‌ها را در جنگیدن با بیماری‌شان درک کنم. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، عمل و گروه‌های حمایتی بخش‌های اصلی زندگی روزمره‌ی بیماران سرطانی را تشکیل می‌دهند. بیست‌وپنج سال پیش وقتی تاریخچه‌ی پستان را می‌نوشتم هنوز سرطان پستان یک بیماری «کشنده» تصور می‌شد. امروز پزشکان آن را بیماری «مزمنی» تلقی می‌کنند که می‌تواند معالجه شود و از پا درآید. من به بیماران مبتلا به سرطان پستان حسودی‌ام می‌شود؛ چون آن‌ها با بهبود بیماری‌شان می‌توانند شیمی‌درمانی را قطع کنند. بیماران مبتلا به میلوم متعدد معمولاً باید درمان را ادامه دهند، هرچند که تزریق‌هایشان خیلی کمتر از هفته‌ای یک تزریقی است که من حالا دارم. بارها و بارها از خودم پرسیده‌ام: ارزش‌اش را دارد؟

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب مسئله مرگ و زندگی

اگر شما هم به خواندن کتاب های روانشناسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب محدودیت صفر نویسندگان ایهالیاکالا هولن، جو ویتالی

ü    کتاب بدن هرگز دروغ نمی‌گوید نویسنده آلیس میلر

ü    کتاب تو نمی‌توانی روزم را خراب کنی نویسنده آلن کلاین


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۰ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسندهاروین یالوم
نویسنده دوممرلین یالوم
مترجم رضا اسکندری آذر
ناشرگوتنبرگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A matter of death and life
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
69,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۰ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یالوم با توجه به تبحری که در روانشناسی دارد ودر اکثر آثارش هم از آن استفاده میکند نویسنده ای شاخص است . ونباید از او انتظار رمان سبک رمانتیسم انتظار داشت او با تسلط بر شخصیتهای داستانش وبررسی روبط بین انسانها سعی بر رفع وحل مشکلات مردم دارد کتاب درمان شوپنهاور اوهم خواندنی است . دوستان علاقمند به روان درمانی وروان درمان گرها حتما مطالعه کنند .د و ستدار شما .

3

برخلاف همه آثار یالوم این کتاب خیلی تلخه غم انگیزه روان شناس اگزیستانسیال عزیزمون رو در پیری و در ضعیف ترین شکل ممکن نشون میده پیری تنهایی مرگ همسر و مرگ رویاروی اگر حالتون خوب نیست فعلا سراغ این کتاب نرید

5

از اون دسته کتابایی که فکر نمیکنم حالا حالاها جرات کنم تا آخر بخونمش. با خوندن مقدمه یا چکیده پشت جلد استرس و فوبیا کل وجودمو گرفت، نفسم بند میاد تقریبا. واقعا اگه توانایی یا شهامت پذیرش واقعیت رو ندارین نرین دنبالش و فقط به زندگی خودتون ادامه بدین.

4

اینکه با یک کتاب میتونی به آخر عمرت سفر کنی و دوران پیری و بیماری و غم از دست دادن عزیزانت رو درک کنی به نظرم با خوندن این کتاب قدر لحظه ها رو بیشتر میدونی درک عمیق تری از زندگی پیدا میکنی .

5

من درگیر موضوع از دست دادن عزیزان هستم.بیمار نازنینی دارم که در حال احتضار به سر میبره.شاید این کتاب کمکم کنه.میخونم و براتون بیشتر توضیح میدم

5

بهترین کتابی که در سال ۱۴۰۲ خوندم بیوگرافی نویسی همزمان دو تا زن و شوهر که این همه سال با هم بودن و کنار هم پیشرفت کردن الهام بخش و در آخر غم انگیز بود

5

عالی

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(16)
28,000
٪50
14,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسئلۀ مرگ و زندگی
٪50
مسئلۀ مرگ و زندگی
عشق، فراق و آنچه در پایان عمر اهمیت دارد
گوتنبرگ
4.3
(16)
28,000
٪50
14,000
تومان