0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بعد از سلام چه می گویید؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب بعد از سلام چه می گویید؟

نویسنده:
اریک برن
درباره بعد از سلام چه می گویید؟

کتاب بعد از سلام چه می گویید نوشته اریک برن به شما نشان می‌دهد که زندگی همه افراد بر اساس یک پیش‌نویس از پیش تعیین شده اتفاق می‌افتد که در دوران کودکی توسط هر فرد برای خودش نوشته می‌شود. این پیش‌نویس می‌تواند راهبردی برای رسیدن به موفقیت یا در برابر مشکلات قرار گرفتن باشد و تعیین کننده‌ مسیر زندگی فرد خواهد بود، از جمله چگونگی ارتباط با دیگران، انتخاب همسر، تعداد فرزندان، و شرایط پایانی زندگی. این کتاب به شما نشان می‌دهد که هر فرد می‌تواند پیش‌نویس زندگی خود را تغییر داده و با کنترل اقدامات و رفتارهایش، به سوی خوشبختی و آرامش بیشتر حرکت کند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو سر بزنید.

درباره اریک برن

اریک برن، روانپزشک برجسته کانادایی-آمریکایی، در تاریخ 10 می 1910 در شهر مونترئال کانادا به دنیا آمد. وی در سال 1931 مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه مک‌گیل ادامه داد. سپس در سال 1935 به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در یک بیمارستان در ایالت نیوجرسی به عنوان دانشجوی کارآموز در زمینه روانپزشکی فعالیت کرد. پس از پایان دوره کارآموزی، به مدت دو سال به عنوان یک روانپزشک در کلینیک روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه ییل مشغول به کار شد.

در سال 1939، اریک برن تابعیت آمریکا را دریافت کرد و شهروند این کشور شد. او از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۶ در ارتش آمریکا به عنوان روانپزشک خدمت کرد و در این دوره با شیوه‌های گروه درمانی آشنا شد که تجربه‌های مفید و نوآورانه‌ای را برایش به ارمغان آورد.

اریک برن در سال 1950 برای اولین بار در یک سمینار در مورد تحلیل رفتار متقابل شرکت کرد و با بهره‌گیری از تجربیات کسب شده در دوران خدمت در ارتش آمریکا، نظریه تحلیل رفتار متقابل را ارائه داد. در ابتدا، این نظریه برای افراد دوران خود کمی چالش‌برانگیز بود، اما پس از گذشت نیم قرن، متخصصان روان‌شناسی توانستند این نظریه را به دقت بررسی و تحلیل کنند و مورد استفاده قرار دهند.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از اریک برن عبارتند از:

·      کتاب تحلیل رفتار متقابل:در این کتاب با نظریه‌هایی درباره روش‌ها، مفاهیم و تئوری‌های جدید در تحلیل رفتار متقابل که در سال‌های اخیر توسط متخصصان این رشته در دنیا مطرح شده است، آشنا خواهید شد.

·      کتاب بازی ها: این کتاب که ادامه کتاب تحلیل رفتار متقابل است مهم‌ترین نظریات روانشناختی دکتر اریک برن را به صورت چکیده در اختیار مخاطبان قرار داده است.

جهت مشاهده سایر آثار اریک برن کلیک کنید.

چرا باید کتاب بعد از سلام چه می گویید را بخوانیم

کتاب بعد از سلام چه می‌گویید به شما یادآوری می‌کند که هر فرد دارای یک پیش‌نویس نه‌چندان آگاهانه برای زندگی خود است. این پیش‌نویس نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری تمام جوانب زندگی افراد ایفا می‌کند، از روابط شخصی و حرفه‌ای گرفته تا انتخاب‌های مهمی مانند همسری، حرفه، و مسیر زندگی. این کتاب به شما این امکان را می‌دهد که به عمق خود بروید و پیش‌نویس خودتان را بشناسید. بر اساس تفکرات و اعتقادات نه‌چندان آگاهانه‌تان، شما ممکن است در مسیرهایی قرار داشته باشید که واقعاً بهترین انتخاب‌ها برای شما نیستند. این کتاب توانایی تغییر پیش‌نویس زندگی را به شما می‌دهد و اجازه می‌دهد تا با شناخت بهتری از خود، به سوی یک زندگی با ارزش‌تر و خوشبخت‌تر حرکت کنید.

در بخشی از کتاب بعد از سلام چه می گویید می‌خوانیم

حقوق‌دان کوچک: اندیشه مریخی به کودک کمک می‌کند تا از خواسته « واقعی» پدر و مادر مطلع شود و از واکنش مساعد آن‌ها آگاه شود. کودک با رعایت این خواسته، ضمن آن که بقای خود را تضمین می‌کند عشق خود را به آن ها ابراز می‌دارد. بدین طریق او حالتی از من را می‌سازد که کودک تطبیق یافته نامیده می‌شود. کودک تطبیق یافته می‌خواهد و نیاز دارد که رفتار تطبیق یافته داشته باشد و از رفتار تطبیق یافته و یا حتی احساسات تطبیق نیافته که واکنش چندان مساعد اطرافیان را در پی ندارد اجتناب کند.

در عین حال کودک طبیعی او باید در بند باقی بماند. تعادل میان این دو رفتار از سوی بالغ کودک برقرار می‌شود که باید چون یک کامپیوتر آنچه را در هر حادثه لازم و صلاح است تشخیص دهد. این بالغ در زمینه اطلاع از خواسته یا تحمل دیگران و نیز در این‌باره که چه نمی‌خواهند و از چه خشمگین می‌شوند و از چه احساس گناه و عجز می‌کنند و از چه می‌ترسند یا آزرده می‌شوند، مهارت قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب بعد از سلام چه می گویید

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

·      کتاب بهترین سال زندگی تو نویسنده دارن هاردی

·      کتاب 9 مرد موفق، 90 رمز موفقیت نویسنده گروه نویسندگان

·      کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید نویسندگان اما سارجنت، تیم فرون


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
530 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۴۰:۰۰
نویسندهاریک برن
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
?What do you say after you say hello
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۱۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
155,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۴ مگابایت
۵۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب عالی، ترجمه بسیار ضعیف، استفاده از کلمات غیرمتداول و منسوخ، و متن غیرروان.

5

بسیار کتاب خوبیه و مکمل خوبی برای کتاب تحلیل رفتار متقابل

4

مناسب برای مشاورین

3.4
(10)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بعد از سلام چه می گویید؟
بعد از سلام چه می گویید؟
اریک برن
نشر پیکان
3.4
(10)
70,000
تومان