0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شفای کودک درون

معرفی، خرید و دانلود کتاب شفای کودک درون

درباره شفای کودک درون

درون همه‌ی ما کودکی است که نیاز به مراقبت دارد. کودکی بازیگوش و خلاق که اگر دوستش داشته باشیم و امنیتش را تأمین کنیم کلید صمیمیت ما در روابطمان، آسایش عاطفی‌مان و دستیابی به یک بالغ خردمند خواهد بود و در مقابل اگر نادیده‌اش بگیریم و آزارش دهیم آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت. دکتر لوسیا کاپاچیونه در کتاب شفای کودک درون از این کودک دوست‌داشتنی حرف می‌زند و به مخاطبان آموزش می‌دهد چگونه این کودک را در آغوش بگیرند.

معرفی کتاب شفای کودک درون، رمز آشتی با زندگی

Recovery of your inner child کتابی است که انتشارش به سال ۱۹۹۱ میلادی باز می‌گردد. این کتاب موجودی کوچک و نحیف را در وجود هرکسی معرفی می‌کند که تمام تنش‌های بیرونی و رفتارهای ما رویش اثر می‌گذارد. دکتر کاپاچیونه معتقد است هرکسی باید بتواند باکودک دوست داشتنی درونش دوست شود و او را نوازش کند. یکی از تکنیک‌هایی که برای لمس این کودک ارائه شده است نوشتن با دست مخلف از دست قالبتان است. چند لحظه بالغتان را کنار بگذارید و بگذارید کودک درونتان با خطی کج و کوله بنویسد. این تمرین باعث خواهد شد کودک درون حبس شده در خودتان را بیرون بکشید و بتوانید دوباره با او ارتباط برقرار کنید. بگذارید دردهایش را بیرون بریزد، برانگیخته شود، داد بزند تا دوباره شور زندگی در درونتان جوانه بزند.

شفای کودک درون در نقاط مختلف دنیا ترجمه شده و با وجود زمان زیادی که از انتشارش می‌گذرد هنوز هم افراد زیادی با خواندن آن به آشتی با خود دست پیدا می‌کنند.

بخش‌های کتاب شفای کودک درون

شفای کودک درون با مقدمه‌ای آغاز شده است که ذهن مخاطب را برای نوشته‌های کتاب آماده می‌کند. در ادامه بخشی به عنوان «یافتن کودک درونم» از زبان نویسنده آمده است که انعکاس دهنده‌ی تجربه‌ی نویسنده است. در ادامه دکتر کاپاچیونه کتابش را در سه بخش اصلی نوشته است که هرکدام به فصل‌های مختلفی تقسیم شده‌اند. عناوین این بخش‌ها و فصل‌ها به شرح زیر است:

  • بخش ۱: کشف کودک درون خود

یک: کودکی خردسال آن‌ها را هدایت خواهد کرد

دو: ملاقات با کودک درون

سه: حمایت از کودک آسیب پذیر درون

چهار: پذیرش کودک خشمگین درون

  • بخش ۲: کشف والد درون

پنج: ‌ یافتن والد مهرآمیز درون

شش: بیدار کردن والد حمایتگر درون

هفت: رویارویی با والد نکوهشگر درون

هشت: شفای زخم‌های کودکی

  • بخش ۳: زایش کودک جادویی

نه: بگذارید کودک درونتان بازی کند

ده: قدردانی از کودک خلاق درون

یازده: کشف کودک معنوی درون

نقدها و نظرات کتاب شفای کودک درون

افراد زیادی این کتاب را تحسین کرده‌اند و دکتر کاپاچیونه بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرده است. لوئیز هی نویسنده‌ی مشهور آمریکایی کتاب شفای زندگی در این باره گفته است: «شفای کودک درون بخش عمده‌ای از شفای زندگی ماست ... دکتر کاپاچیونه کسی است که شما را به‌آرامی در این فرایند راهنمایی می‌کند. باید آن‌قدر خودتان را دوست داشته باشید که از گذشته رها شوید.»

ملودی بیتی دیگر نویسنده‌ی آمریکایی هم درباره‌ی این کتاب گفته است: «این بهترین کتابی است که درباره‌ی صحبت با کودک درون و دریافتن آنچه نیاز دارد خوانده‌ام، علمی، مفید و ساده.»

شفای کودک درون با ترجمه‌ی گیتی خوشدل

شفای کودک درون سال‌هاست در ایران منتشر می‌شود و بارها و بارها هم تجدید چاپ شده است. بهترین و مشهورترین ترجمه‌ی این کتاب ترجمه گیتی خوشدل است که انتشارات پیکان آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این ترجمه در همین صفحه از فیدیبو امکان‌پذیر است. کتاب صوتی این اثر هم منتشر شده است تا در صورت نیاز بتوانید به‌جای خواندن از شنیدن آن لذت ببرید.

شفای کودک درون چگونه زندگی شما را تغییر خواهد داد؟

شفای کودک درون راهنمای بازسازی مهم‌ترین ارتباط زندگی است، یعنی رابطه با خود. انسان اگر خودش را دوست نداشته باشد و با خودش ارتباط درستی برقرار نکند در دوست داشتن دیگران و داشتن روابطی سالم با آن‌ها هم به بن‌بست خواهد خورد. کودک درون مرکز احساسات، خلاقیت‌ها و شور زندگی است و با ارتباط سالم با اوست که می‌توانید درک بهتری از خودتان داشته باشید. لوسیا کاپاچیونه در شفای کودک درون راه را پیش رویتان گذاشته است. این کتاب تنها ۲۴۰ صفحه دارد و اگر روزی نیم ساعت برایش وقت بگذارید در کمتر از ده روز به پایان خواهد رسید اما اثری که در زندگی‌تان خواهد داشت تا سال‌ها پایدار خواهد بود و می‌تواند شادی و آرامش برایتان در پی داشته باشد.

پیشنهاداتی برای علاقه‌مندان به کتاب شفای کودک درون

اگر از خواندن شفای کودک درون لذت برده‌اید و این کتاب توانسته است کمکتان کند می‌توانید کتاب آشتی با کودک درون اثر دکتر علی شمیسا را هم بخوانید تا از نقطه‌نظرهای این استاد روان‌شناسی ایرانی هم آگاه شوید. کتاب حمایت از کودک درون اثر راکل لرنر یکی دیگر از گزینه‌های خوب پیش روی شماست. همچنین می‌توانید برای ادامه‌ی مطالعات خود در حوزه‌ی روان‌شناسی کتاب‌هایی مانند تحلیل رفتار متقابل پیشرفته و بازی‌های مخوف، تحلیل رفتار متقابل به زبان ساده و بازی‌ها را بخوانید تا احاطه‌ی بیشتری به روابط انسانی پیدا کنید و بتوانید شرایط را هرچه بهتر مدیریت کنید.

در بخشی از کتاب شفای کودک درون می‌خوانیم

افرادی که هوشیارانه مراقبت یا تربیت بچه‌ها را به عهده داشته‌اند می‌دانند که زبان طبیعی کودک، هنرهای خلاق است. با ایجاد محیطی سالم و هدایت بزرگسالانی حمایتگر، کودکان به طور خودانگیخته از راه هنر، هستی خویش را بیان و عیان می‌کنند. لزومی ندارد کسی به کودکان خردسال بگوید که بین خلاق سرشار از شادی و تفریح است و سبب می‌شود نسبت به خودشان و جهان احساس مطلوبی داشته باشند. بچه‌های کودکستانی بدون تشویق و آموزش نیز نقاشی و خانه‌سازی و گل بازی و نمایش بازی می‌کنند و با شور و شوق آواز می‌خوانند.

به هنگام تعلیم آموزگاران - و مشاهده کودکان خردسال در مدارس سراسر آمریکا - از هر طبقه یا سابقه اجتماعی و اقتصادی - پی بردم که کودکان به‌رغم تعلق به هر نژاد یا هر ناحیه یا داشتن هر نوع ظاهر و قیافه - در یک ویژگی مشترک‌اند و آن زبان هنر است. پس چه جای تعجب اگر به هنگام رشد و پرورش کودک، نقاشی پیش از نوشتن می‌آید. در واقع، هنردرمانی در مورد کودکانی به کار می‌رود که نمی‌توانند احساس‌هایشان را بیان کنند. آنچه را که نمی‌توان بر زبان آورد اغلب اوقات می‌توان به شیوه‌ای ایمن‌تر در هنر نمایان ساخت و حتی اگر کودکی دارای فصاحت و بلاغت هم باشد نیز گاه کلمات کافی نیستند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
15.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهلوسیا کاپاچیونه
مترجمگیتی خوشدل
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Recovery of your inner child
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
145,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۵.۴۸ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 41 مخاطب
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
17 ٪
1
ستاره
7 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من عزت نفس بسیار پایینی داشتم ومنزوی بودم وبایک روانشناس صحبت کردم بهم این کتابو پیشنهاد داد وقتی بخش یک این کتاب روتانصف خوندم به کودک درونم توجه و محبت میکنم واین کتابوچون بهش نیاز دارم تاآخرمیخونم اگه می‌خواین کودک درونتونواحیابکنیداین کتاب بهترین کتابه

5

خیلی کتاب خوبیه من از طریق درمانگرم باهاش آشنا شدم فوق العاده اس😍😍😍 برا همه لازمه به نظرم اکثر جدالهای درونی ما با خودمون بعد از مطالعه و انجام تمارین این کتاب رفع میشه ترجمه خانم خوشدلم که مثل همیشه عالی😍😍😍

2

این کتاب به صورت pdfارائه نشده،مثل کتاب چاپی که ازش عکس گرفته باشن هست.فونتش زیاد جالب نیست.امکان هایلایت کردن جملات هم وجود نداره.نحوه ارائه ش رو دوست نداشتم

3

بنظر من بستگی داره ب مشکل شما ،یک قسمت هایش برای من کاربردی بود ،نه تمام کتاب،من تمرینی انجام ندادم ،ولی طریق۶ ارتباط برقرارکردن و کنترل افراد خانواده درونم رو یادگرففتم.

5

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍 عالی بود اگر تمرین هاشو انجام بدین این کتاب ارزش ده جلسه روان درمانی رو داره

1

متاسفانه فرمت کتاب pdf هستش من موقع خرید دقت نکردم و الان که رفتم بخونم دیدم واقعا چشم رو اذیت میکنه

4

سلام لطفا صوتی را ارایه فرمایید

5

کتاب که به نظرم همه احتیاجدبه خوندنش دارن برای این که دوباره زندگیشونو بسازن

1

چه نما و فونت مذخرفی داره... انتظار داشتم قشنگ تر و خوانا تر بود

3

چرا نمیشه تمومش کرد هر دفعه اینقدر غمگینم میکنه وقتی چند صفحه از میخونم

نمایش 10 نقد دیگر
3.9
(43)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شفای کودک درون
شفای کودک درون
لوسیا کاپاچیونه
نشر پیکان
3.9
(43)
60,000
تومان