0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راه هنرمند

معرفی، خرید و دانلود کتاب راه هنرمند

بازیابی خلاقیت
درباره راه هنرمند

راه هنرمند نوشته‌ی جولیا کامرون کتابی در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی است که به افراد کمک می‌کند خلاقیت هنری خود را بازیابند. همچنین در این کتاب تکنیک‌ها و تمرین‌هایی آورده شده است تا به کمک آن‌ها افراد بتوانند با اعتماد به نفس از استعدادها و مهارت‌های خلاقانه‌ی خود استفاده کنند. نویسنده‌ معتقد است بین خلاقیت هنری و ارتباط معنوی با خدا همبستگی برقرار است چنان که در مقدمه‌ی کتاب نوشته است:

«به هنگام آموزش و در میان نهادن و استفاده از ابزاری که یافته‌ام و طراحی کرده‌ام و ستانده‌ام، دیده‌ام که با عمل ساده دعوت از خالق بزرگ به فرایند کشف و بازیابی قدرت‌های خلاقمان چه بسیار موانعی که از میان برخاسته‌اند و چه بسیار زندگی‌هایی که متحول گشته‌اند.»

این کتاب در اصل یادداشت‎های جولیا کامرون برای کلاسی غیر رسمی بود که دوست او مارک برایان آن‌ها را تهیه کرده بود اما با بیشتر شدن متقاضیان شرکت در کلاس‌ها و خواندن این یادداشت‌ها، کامرون آن‌ها را در یک کتاب جمع‌آوری کرد و ابتدا این کتاب را با هزینه‌‌ی شخصی منتشر کرد و نسخه‌های زیراکس شده از آن را در یک کتاب‌فروشی محلی به فروش رساند. اما در سال 1992 انتشارات جرمی تارچر که اکنون بخشی از گروه پنگوئن است این کتاب را در تیراژ نه هزار نسخه منتشر کرد. راه هنرمند خیلی زود به صدر فهرست ده کتاب پرفروش راه یافت و هم اکنون در میان صد کتاب برتر خودیاری قرار دارد. این کتاب تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

کتاب راه هنرمند درباره چه موضوعی است؟

جولیا کامرون در این کتاب رویکردی را مطرح می‌کند که به خوانندگان کمک می‌کند کشف کنند چه چیزی جریان خلاقیت‌شان را محدود کرده است. او تکنیک‌هایی را برای برداشتن این موانع ارائه می‌دهد و در نتیجه فرصت‌هایی برای رشد و کشف خود پیش روی خوانندگان قرار می‌گیرد. کامرون خودش را مدرس دوره‌های خلاقیت می‌داند اما در واقع کاری که او انجام می‌دهد تعلیم خلاقیت نیست، بلکه به مردم می‌آموزد به خودشان اجازه دهند که خلاق باشند.

او معتقد است افراد در هر سن و سالی و با هر حرفه‌ای چه هنرمند باشند و چه هنر رویا و سرگرمی‌شان باشد می‌توانند به پرورش خلاقیت خود بپردازند. تمرین‌های این کتاب آگاهی خواننده را افزایش می‌دهند و موانع سد راه خلاقیت را از پیش رویش برمی‌دارند. تمرین‌های این کتاب برای 12 هفته برنامه‌ریزی شده‌اند. هر هفته نامی دارد که هدف تمرین‌های آن هفته را مشخص می‌کند. به عنوان مثال تمرین‌‎های هفته‌ی اول به بازیابی حس امنیت مربوط می‌شوند، هفته‌ی دوم بازیابی حس هویت، هفته‌ی سوم بازیابی حس و قدرت و به همین ترتیب تا هفته‌ی دوازدهم که در به بازیابی حس ایمان پرداخته می‌شود.

ترجمه‌ی فارسی این کتاب را انتشارات پیکان با ترجمه‌ی گیتی خوشدل روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. چاپ اول این کتاب به سال 1377 برمی‌گردد و نسخه‌ی الکترونیک حاضر از روی چاپ بیست و سوم آن در سال 1400 تهیه شده است.

درباره‌ جولیا کامرون، راهنمای شما در مسیر پرورش خلاقیت

جولیا کامرون در مقدمه‌ی این کتاب نوشته است که در پاسخ به سوال این که چه کاره است معمولاً جواب می‌دهد:« نویسنده و کارگردانم و دوره‌های خلاقیت مربوط به همین امور را تدریس می‌کنم.» اما او در کنار این‌ها نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، آهنگساز و روزنامه‌نگار نیز است. او متولد 4 مارس 1948 میلادی در آمریکاست. او حدود یک سال همسر مارتین اسکورسیزی کارگردان معروف هالیوود بود و در ساخت سه فیلم نیز با او همکاری داشت. در کتاب خاطرات جولیا کامرون به اعتیاد او به مواد مخدر و مشروبات الکلی اشاره شده است که مشکلات زیادی را برای او به وجود آورد. او به جایی رسید که دیگر نمی‌توانست با وجود اعتیاد به الکل بنویسد بنابراین از نوشیدن دست کشید، شروع به تدریس دوره‌های خلاقیت کرد و با انتشار کتاب راه خلاقیت به شهرت جهانی دست یافت.

کامرون کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی نوشته است از جمله:

چرا باید کتاب راه هنرمند را بخوانیم؟

اگر از علاقمندان کتاب‌های خودشناسی و خودسازی هستید و به دنبال کتابی برای پرورش خلاقیت خود می‌گردید، راه هنرمند یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید مطالعه کنید. این کتاب با ارائه تمرین‌های کاربردی راهنمای شما در این مسیر خواهد. همچنین ترجمه‌ی این کتاب بر عهده‌ی گیتی خوشدل، مترجم نام‌آشنای کتاب‌های روانشناسی و خودیاری بوده و مطالعه‌ی آن را برای خوانندگان فارسی زبان آسان ساخته است.

کتاب راه هنرمند در درسته‌ی روانشناسی اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب راه هنرمند می‌خوانیم

بسیاری از ما آرزو می‌کنیم که خلاقتر بودیم. بسیاری از ما احساس می‌کنیم که بسیار خلاقیم، اما نمی‌توانیم آن خلاقیت را به طور مؤثر عیان سازیم. گویی رؤیاهایمان از ما می‌گریزند. زندگیمان عادی می‌نماید. اغلب اندیشه‌هایی عظیم و رؤیاهایی شگفت داریم، اما نمی‌توانیم آنها را تحقق بخشیم. گاه عطشهای خلاق ویژه‌یی داریم که آرزو می‌کنیم می‌توانستیم آنها را برآورده سازیم. مثلاً آرزوی آموختن پیانو، نقاشی، بازیگری، نویسندگی. گاهی هدفمان کلی‌تر است. خواهان چیزی هستیم که شاید بتوان آن را خلاقانه زیستن خواند. مثلاً خلاقیت گسترده‌تری را در زندگی حرفه‌یی‌مان می‌طلبیم. یا خواهان تسهیم وجود و احساسهایمان و با فرزندان و همسر و دوستان خودمانیم.

چون راه حل ثابت و فوری و بی‌دردی برای خلاقیت وجود ندارد، شفا (یا کشف) خلاق، فرایندی معنوی و دنبال‌ کردنی و تعلیم پذیر است. همه ما موجوداتی بسیار پیچیده و کاملاً منحصر به فردیم. با این حال فرایند شفا دارای شاخاصهای مشترک و قابل تشخیصی است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب راه هنرمند

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و علاقمندید درباره‌ی پرورش خلاقیت و راه و روش‌های بیشتر بدانید، کتاب‌های زیر پیشنهادهای دیگر ما به شما هستند:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
28.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهجولیا کامرون
مترجمگیتی خوشدل
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The artist´ s way: a spiritual path to higher creativity
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
175,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۸.۰۵ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
3 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
17 ٪
1
ستاره
14 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب فوق العاده ست ولی ترجمه واقعا افتضاح کاش یکی دوباره این کتاب روان تر ترجمه کنه واقعا حیف این کتاب اگه دوباره ترجمه بشه مطمئنن باز جز پرفروشترین ها هست پرفروش ترین کتاب تو دنیا توایران با بدترین حالت ویرایش شده و حتی تواین چندسال نویسنده به خودش زحمت نداده ویرایش کنه بصورت الکترونیک دربیارن چرا کتابی که این همه ادم میگن نیاز به ویرایش داره دوباره ویرایش نمیشه این کتاب زندگی خیلی هارو نجات داده ولی افسوس توایران بهش بهایی ندادن لطفا اگه امکانش هست الکترونیکی کنید

3

سلام و وقت بخیر کتاب خیلی خوبیه ولی متاسفانه مترجم حق مطلب رو مخصوصا تو تمرینات ادا نکردند. من ترجمش رو اصلا نمی پسندم. حتی با این که به چاپ چندم هم رسیده به خودشون زحمت ویرایش ندادن. من خودم تمرینات رو از رو کتاب زبان اصلی می خونم. اگر شما هم زبانتون خوبه پیشنهادی اینه همین کار رو بکنید

5

کتاب خیلی خوبیه و تمرین‌های خیلی کاربردی رو ارائه داده متاسفانه ترجمه بسیار افتضاح میباشد باید چندین بار جمله رو خوند تا مفهوم رو دریافت کنی ...

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳
آموزنده 🦉

به هر آدمی توصیش میکنم که یکبارم شده بخونش چون زندگیش ممکنه تغییر کنه کتاب چگونه در این جهان گام برداریم هم از همین نویسنده و نشر هست،اون هم بشدت توصیه میکنم واقعا حرف نداره در مورد زندگی هنرمندا کلی حرف داره

2

فونتش افتضاح انگار رفتی ی پی دی اف دانلود کردی.پ چه کاری بود پول دادیم خریدیم.من از اینجا کتاب میخرم که چشمام اذیت نشه.ولی این بار اشتباه کردم.ترجمشم زیاد جالب نبود

1

کتاب خوبی هست اما فایل پی دی اف ارائه شده ی کتاب بسیار بد هست .صفحات و فونت بسیااار ریز است. 👎👎

5

کتاب خیلی خوبیه، مخصوصا برای خودشناسی عمیق تر. ترجمه از گیتی خوشدل که مترجم توانمندی است ، قابل قبول است. ترجمه عالی نیست ولی خوبه.

5
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

خیلی خوب و پره و به هر کسی که نیازمند ایده و خلاقیت توی زندگیشه پیشنهاد میکنم مخصوصا کسایی که تو زمینه ی گرافیک مشغول به فعالیتن

5

من «صفحات صبحگاهی»ش رو چندساله دارم اجرا می‌کنم. برای برون‌ریزی ذهنی خیلی موثره.

1

کتاب ارزشمنده ولی واقعا فونت پی دی افش به درد نخوره

نمایش 9 نقد دیگر
3.8
(32)
پربار 🌳 (1)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راه هنرمند
راه هنرمند
بازیابی خلاقیت
نشر پیکان
3.8
(32)
پربار 🌳 (1)
60,000
تومان