0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سونات کرویتسر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سونات کرویتسر

نویسنده:
لئو تولستوی
درباره سونات کرویتسر

نقد و بررسی کتاب صوتی سونات کرویتسر

کتاب صوتی سونات کرویتسر نوشته لئو تولستوی را با صدای زیبا و دلنشین علی محبی می‌شنوید. این کتاب که از جمله آخرین آثار تولستوی است داستان زندگی زوجی را روایت می‌کند که بی آنکه بدانند رابطه زناشویی‌شان به سمت یک فاجعه می‌رود. عنوان این داستان الهام گرفته شده از مشهورترین سونات ویولن و پیانو بتهوون است که آن را به ویولنیست معروف فرانسوی هم عصر خود، رودلف کرویتسر، هدیه داد. تولستوی در این اثر نه تنها داستانی فراگیر از اعترافات و اندیشه‌های مخفی یک مرد را روایت می‌کند، بلکه تحت لایه‌های مختلف، شرایط اجتماعی و سیاسی اواخر قرن نوزدهم روسیه را نیز بازنمایی می‌کند. او به عمق روانی فردی و زندگی زناشویی شخصیت‌ها پرداخته و این اثر را به یک شاهکار در مجموعه آثار خود تبدیل کرده است. در این داستان، تولستوی الگوی متداولی در داستان‌های عاشقانه‌اش، یعنی "شیفتگی - میل - وصال - دلزدگی - خیانت" را دنبال می‌کند که در نهایت به نقطه‌ "جنایت" ختم می‌شود.

شخصیت اصلی این داستان یک اشراف‌زاده به نام پوزدنیشف است که به تدریج به وفاداری همسر خود شک می‌کند. خشم و حسادت دو انگیزه اصلی پشت تمام اقدامات عجیب و پیچیده او هستند. این اقدامات در نهایت خود او، همسرش و معلم پیانوی او را در یک فاجعه عظیم و تاریک فرو می‌برد. این داستان با پرداخت به عمق روانی و انسانیت شخصیت‌ها، به عنوان یکی از شاهکارهای تولستوی در ادبیات جهان شناخته می‌شود.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره لئو تولستوی

لئو نیکلایویچ تولستوی در ۹ سپتامبر ۱۸۲۸ در یک خانواده اشرافی روسی در یاسنایا پالیانا، شهرکی در نزدیکی شهر تولا، متولد شد. او در کنار سه برادر و یک خواهر در مسکو کودکی‌اش را گذراند، اما در سن دو سالگی مادرش و در نه سالگی پدرش را از دست داد. عمه‌ای به نام تاتیانا مسئولیت مراقبت از او و برادرانش را به عهده گرفت ولی او نیز پس از مدتی از دنیا رفت.

تولستوی در سال ۱۸۵۱، در حالی که هنوز در ارتش خدمت می‌کرد، اولین داستان خود به نام "کودکی" را نوشت و یک سال بعد آن در مجله "معاصر" منتشر کرد. سپس، تا سال ۱۸۵۶، داستان‌های شرح‌حال‌گونه‌ای با عناوین "نوجوانی" و "جوانی" را نیز نوشت که به عنوان روایت‌های تکمیلی بر داستان اول مطرح شدند.

در سال ۱۸۶۲، تولستوی با سوفیا آندره یونا برس، دختر یکی از پزشکان معروف مسکو ازدواج کرد و از این ازدواج، سیزده فرزند به دنیا آمد. وی پس از ازدواج، به خصوص در دهه ۱۸۶۰، به نگارش رمان‌های معروفی مانند "جنگ و صلح" پرداخت و سپس به نوشتن شاهکار دیگر خود، "آنا کارنینا"، پرداخت.

در سال ۱۹۱۰، به علت تنش‌های خانوادگی و مشکلات زندگی از محل زندگی خود فرار کرد و به همراه پزشک و دخترش الکساندرا تغییر مکان داد. وی پس از این اتفاق، به ذات‌الریه مبتلا شد و بر اثر نارسایی قلبی در سال ۱۹۱۰ در ایستگاه راه‌آهن آستاپوفو درگذشت.

 کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از لئو تولستوی عبارتند از:

  •  کتاب مرگ ایوان ایلیچ: کتاب مرگ ایوان ایلیچ روایت زندگی مردی است که علی‌رغم اینکه در زندگی فردی بسیار موفق است در برابر مقوله مرگ که به زودی فرا خواهد رسید مستاصل و ناتوان است.
  •  کتاب آنا کارنینا: این کتاب شرح حال روابط میان خانواده‌های روسی در قرن نوزدهم را روایت می‌کند و در واقع تفکرات و نظرات خود نویسنده را به تصویر می‌کشد. جالب است بدانید بسیاری از منتقدان و نویسندگان، این کتاب را از جمله ده کتاب برتر دنیا می‌دانند.
  • کتاب جنگ و صلح: تولستوی در کتاب جنگ و صلح، تصویر کاملی از روسیه در زمانی که درگیر جنگ شد ارائه کرده است. جنگی که همه اقشار روس اعم از تهیدستان و اشراف‌زادگان را درگیر خود کرد. در این کتاب با زندگی چند خانواده اشرافی و تاثیر جنگ بر زندگی آنها آشنا خواهید شد.

جهت مشاهده سایر آثار لئو تولستوی کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی سونات کرویتسر را بشنویم

این کتاب به دلیل عمق و کیفیت ادبی منحصر به فرد که تولستوی در آن به ارمغان آورده از جمله کتاب‌هایی که هر کسی در زندگی خود باید یک بار آن را بخواند. تولستوی با نگاهی عمیق به روانیت شخصیت‌ها و تأثیر شرایط اجتماعی و سیاسی زمان خود بر زندگی آن‌ها، خلق یک اپیک دراماتیک کرده است.

در این داستان، او به پیچیدگی‌های روابط انسانی و دینامیک‌های روانی پرداخته و نشان داده که چگونه عواطف، حسادت، و خشم می‌توانند به نابودی و تاریکی منجر شوند. از طریق شخصیت اصلی، پوزدنیشف، تولستوی مسائل پایه‌ای مانند وفاداری، اخلاق، و مسئولیت را بررسی کرده و خواننده را به تأمل در مسائل انسانی و اجتماعی ترغیب می‌کند. این کتاب علاوه بر اینکه داستانی پرجنب و جوش است، یک نگاه عمیق به زندگی و انسانیت ارائه می‌دهد و به عنوان یکی از شاهکارهای ادبی جهان شناخته می‌شود که خواندن آن به علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سونات کرویتسر می‌شنویم

بله، دخترانی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند، در معرض خطر دروغگویی و مخفی‌کاری مردانی قرار می‌گیرند که بخش قابل توجهی از زمان خود را در انجام اعمال شهوانی می‌گذرانند. این زنان بیچاره حق ندارند در مورد گذشته مردانی که شریک زندگی‌شان می‌شوند چیزی بدانند. ما طوری به این عادت‌های تقلب و پنهانی عادت کرده‌ایم که حتی این امر به خودمان هم مشتبه شده که واقعاً مردهای پاک و بی‌گناهی هستیم؛ و نمونه‌ی پاکدامنی و صداقتیم. بیچاره دخترهای نجیب و پاک هم که ما رو آدم‌های بی‌آلایشی می‌دونن. همسر بیچاره‌ام نیز به همین نتیجه رسیده بود. اما قبل از اینکه تصمیم به ازدواج با او بگیرم، دفتر خاطرات خود را در دسترس او قرار دادم. تا قبل از برقراری ارتباط عاطفی محکم با من، با گذشته‌ام آشنا شود. او به وضوح بداند که چه تجربیات عاطفی و ارتباطاتی را داشتم و با چه زن‌هایی آشنایی داشتم...

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی سونات کرویتسر

اگر شما هم از علاقمندان به خواندن کتاب‌های داستان و رمان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

  • کتاب صوتی سوء ظن نویسنده ادگار والاس
  • کتاب صوتی مزدور‌ نویسنده جان اشتلیت بک
  •  کتاب صوتی عدل نویسنده صادق چوبک


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
169.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۴:۱۱
نویسندهلئو تولستوی
مترجممحمدعلی شیرازی
راویعلی محبی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۹.۰۸ مگابایت
۰۳:۰۴:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
30 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
30 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

خیلی چرت و مسخره بود داستانه. راوی افتضاح بود. بزرگترین ایراد توی کتاب صوتی اینه که صدای تنفس راوی شنیده بشه. این جزء ابتدایی ترین نکاته که همه میدونن‌. خواهشا هر کسی رو از تو خیابون برندارید بیارید گوینده کنید. از فیدیبو بعیده یه همچین گوینده هایی. من خیلی کتاب صوتی توی فیدیبو گوش کردم. به جرئت میشه گفت که ۷۰ درصد گوینده هاتون اصلا قابل قبول نیستن

5

علی رغم اینکه تولستوی و قلمش رو خیلی دوست دارم ولی تو کتاباش همیشه زن ها خیانتکار قلمداد میشن و اینکه احساس میکنم خودشون شخصیت پارانوئیدی داشتن

1

لطفا اگه غیر حرفه ای هستین کتاب نخونین یا اول آموزش ببینین که چطور صدای نفس کشیدنتون به این شدت گوش مخاطبو آزار نده!!

1

سلام.ایشون جمله رو می‌گن بعد نفس می‌کشن،اعصاب مخاطب رو به بازی می‌گیرند.خیلی غیرحرفه‌ای.

4

کتاب بسیار خوبی بود. تنفسهای راوی در حین خواندن کلافه کننده است.

4

داستان کمی جذاب است. شخصیت ها خیلی پخته نشده اند. صدای راوی تعریفی ندارد

4

واقعا تولستوی معرکه هست. واقعیت های عشق و زندگی زناشویی رو بیان می کنه.

4

کتاب خوبی است ایکاش خوانش بهتری داشت

1

خشونت و وحشیگری علیه زنان?

3

اجرا و داستان خوب بود.

نمایش 1 نقد دیگر
3.3
(13)
46,500
٪30
32,550
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سونات کرویتسر
٪30
سونات کرویتسر
لئو تولستوی
واوخوان
3.3
(13)
46,500
٪30
32,550
تومان