0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بنیادهای علم سیاست
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست

درباره بنیادهای علم سیاست

دنیای سیاست دنیای عجیب‌وغریبی است که زندگی‌هایمان به آن گره‌خورده است. کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست یکی از کتاب‌های بسیار خوبی است که نویسنده‌ی ایرانی عبدالرحمان عالم آن را نوشته است تا همه‌ی افراد جامعه بتوانند درک خوبی از این موضوع پیدا کنند. این کتاب اولین‌بار در سال ۱۳۷۳ منتشر شد و ازآن‌پس بارهاوبارها تجدید چاپ شده است. نویسنده‌ی این اثر تلاش کرده است در قالب ۱۶ فصل این کتاب پایه‌های سیاست را به‌خوبی توضیح دهد و به سؤالات و ابهامات خواننده به شکل کلی جواب دهد تا ذهن او بازتر و روشن‌تر شود. در آغاز کتاب نویسنده که علم سیاست را ارباب علوم می‌داند تلاش می‌کند چیزهای زیادی درباره‌ی مقدمات این دانش بگوید و سپس ارتباط آن با سایر دانش‌ها از جمله علوم اجتماعی را موردبحث قرار می‌دهد. موضوع دیگری که در این کتاب به‌خوبی موردبحث قرار گرفته است ماهیت دولت و ملت است، او همچنین درباره‌ی انواع حکومت و نقش مردم در آن‌ها صحبت کرده است و از اینکه هر نوع دولت چه امکاناتی را در اختیار مردم قرار داده است می‌گوید.

کتاب جالب و خواندنی عبدالرحمن عالم به دو صورت متنی و صوتی در بازار کتاب ایران موجود است. اگر شما هم از طرفداران شنیدن کتاب‌ها هستید این اثر را استودیو نوار با صدای گرم سعید اسلام زاده منتشر کرده است. شما می‌توانید این نسخه را در همین صفحه از دسته‌بندی علوم سیاسی فیدیبو دانلود کنید.

عبدالرحمان عالم کیست؟

عبدالرحمان عالم یکی از استادان برجسته‌ی علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او در سال ۱۳۲۹ در اردبیل به دنیا آمد و در همین شهر بزرگ شد. سپس برای درس‌خواندن به تهران آمد و در رشته‌ی علوم سیاسی دانشگاه تهران درس خواند. او سپس تحصیلات خود را در روابط بین‌الملل ادامه داد و در نهایت دکترای علوم سیاسی خود را از دانشکده‌ی حقوق دانشگاه تهران دریافت کرد. او سپس در همین دانشگاه مشغول به کار شد و مدتی هم به‌عنوان رئيس گروه علوم سیاسی این دانشگاه فعالیت کرد. او چند کتاب مختلف نوشته و ترجمه کرده است که از میانشان می‌توانیم به کتاب‌های زیر اشاره کنیم:

·      تاریخ فلسفه سیاسی غرب

·      تجاوز عراق به ایران و موضع‌گیری سازمان ملل متحد

·      گرایش‌های سیاسی در جهان غرب نوشته مجید خدوری

چرا باید کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست را شنید؟

بنیادهای علم سیاست یک کتاب صوتی دقیق و کارآمد است که تلاش کرده است مفاهیم پیچیده‌ی سیاسی را در قالبی مشخص و ساده تدوین کند تا افراد مختلف طبقات جامعه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن چیزهای زیادی یاد بگیرند. باتوجه‌به اینکه ما در خاورمیانه زندگی می‌کنیم سایه‌ی سیاست همواره روی همه‌ی زندگی ما سایه افکنده است داشتن درک درستی از این دانش و نوع اثرگذاری آن در روابط دولت و ملت و جامعه می‌تواند روی کیفیت زندگی‌مان هم اثربخش باشد که اهمیت شنیدن کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست را چندبرابر می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست می‌شنویم؟

در نظر سنتی، اغلب گفته شده که بررسی دولت در برگیرنده‌ی حکومت هم هست، زیرا دولت بنا به مقاصد عملی از راه ارگانهای حکومت عمل می‌کند. هارولد لاسکی گفته است: ‌ «بنا به مقاصد اداره عملی کارها، دولت همان حکومت است» اما از برخی جهات، واژه حکومت فراگیرتر است. «حکومت» اگر در معنی وسیع به کار رود، به اندیشه‌ی بنیادی کنترل و اطاعت متکی است، پدیده‌ای است که با جامعه انسانی توسعه‌یافته است. به عقیده سجویک، علم سیاست، جامعه‌های دارای حکومت را بررسی می‌کند. یعنی جامعه‌هایی را که اعضای آن دست‌کم در مسائل معینی، به اطاعت از دستورات برخی از افراد یا مجموعه‌ای از افراد که بخشی از جامعه‌اند، خو گرفته باشند. این تعریف، عرصه‌ی علم سیاست را گسترده‌تر می‌کند و آن را از دولت هم فراتر می‌برد. مفهوم سنتی علم سیاست، به‌عنوان علم بررسی دولت یا حکومت دیگر مناسب دانسته نمی‌شود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست

دنیای علوم سیاسی پر از کتاب‌های جالبی است که می‌تواند ذهن فرد علاقه‌مند را به خود درگیر کند و چیزهای زیادی به او بیاموزد. اگر از کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم در دسترس‎اند که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

·      دیگری از برنهاد شلینک انتشارات رادیو گوشه

·      علیه افسردگی ملی اثر ژولیا کریستوا انتشارات واوخوان

·      خورد و خوراک دیکتاتورها اثر ویتولد شابوفسکی انتشارات توسعه محتوای لحن دیگر


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
759.۶۳ مگابایت
مدت زمان
۱۸:۲۱:۵۵
نویسندهعبدالرحمن عالم
راوی سعید اسلام زاده
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۵۹.۶۳ مگابایت
۱۸:۲۱:۵۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

منبع کنکور است.کتاب خوبی است اما یقینا بیاد بیش از دو بار مطالعه کنید. فیدی جان چرا فهرستش این مدلیه؟ مثل کتاب متنی فهرست بدید لطفا براش

5

برای من که چیز زیادی از سیاست نمیدونم خوبه. صداهم دوست داشتم

4

عبدالرحمن عالم همه کتاباش عالیه

5

کتاب برای شروع فهم سیاسی خوبه‌

4.7
(7)
130,000
٪30
91,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بنیادهای علم سیاست
بنیادهای علم سیاست
عبدالرحمن عالم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بنیادهای علم سیاست
٪30
بنیادهای علم سیاست
عبدالرحمن عالم
استودیو نوار
4.7
(7)
130,000
٪30
91,000
تومان