0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایکیگای
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایکیگای

راز. ژاپنی ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد
درباره ایکیگای

در ژاپن جزیره‌ای به‌نام «اوکیناوا» وجود دارد که از هر صد هزار نفر ساکنین این منطقه، دو هزار و چهارصد و پنجاه و پنج نفر از آن‌ها، بیش از صد سال عمر می‌کنند! این آمار، آمار قابل توجهی‌ است، آن‌ هم در عصری که میانگین طول عمر مدام در حال کاهش است. همین آمار جالب دو نویسنده ژاپنی به‌نام‌های «هکتور گارسیا» و «فرانچسک میرالس» یا «فرانسس میرالس» را به فکر نوشتن کتاب ایکیگای انداخت. آن‌ها دست به قلم شدند تا برای مردم جهان، درباره رمز عمر طولانی و زندگی شاد بنویسند و پرده از مفهوم ایکیگای که در ژاپنی به معنای «شادی همواره در مشغول بودن است» بردارند. شما در این کتاب قرار است ایکیگای مخصوص خودتان را کشف کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

درباره کتاب ایکیگای، کتابی برای رهایی از زندگی ناسالم

کتاب Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life که برگردان فارسی آن «ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی طولانی و شاد» است، برای اولین بار توسط انتشارات پنگوئن در سال ۲۰۱۷ و به زبان انگلیسی منتشر شد.

این کتاب را می‌توان جزو کتاب‌های موفقیت و خودیاری جای داد. اما تفاوتش با دیگر کتاب‌های خودیاری این است که شما را برای کشف علت اصلی زندگی‌تان، به یک سفر درونی می‌برد. کتاب به دور از هر تملق و اغراقی، سعی می‌کند واقعیت را برایتان بازگو کند.

لحن این کتاب بسیار صمیمی است و کلمات به‌صورت هوشمندانه‌ای ساده انتخاب شده‌اند تا هرکسی بتواند آن را بخواند. کتاب شما را مخاطب خودش قرار می‌دهد و یکسری نکات مربوط به سالم‌تر زندگی کردن را بهتان آموزش می‌دهد.

کتاب ایکیگای توسط نشر ثالث در سال ۱۳۹۸ منتشر و در سال ۱۳۹۹ تجدید چاپ شد. کتاب حاضر ترجمه گلی نژادی است. البته ترجمه‌های دیگری نیز از این کتاب در دسترس است که یکی از آن‌ها با ترجمه امیرحسین تقی‌لو و مثیم کلانتری توسط نشر گوشه منتشر شده است.

خلاصه کتاب ایکیگای، راهنمای سالم زندگی کردن

به اعتقاد ژاپنی‌ها هرکس ایکیگای مخصوص خودش را دارد که باید برای کشف کردنش تلاش کند و بعد از آن می‌تواند زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشد. کشف قانون ایکیگای خودتان، شما را به سمت سعادت هدایت می‌کند.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم که روستایی به نام «اوگیمی» در شمال جزیره اوکیناوا وجود دارد که به «روستای طول عمر» شهرت دارد. دو نویسنده بعد از تحقیق در بین سالمندان متوجه شدند که راز طول عمر زیاد ساکنین این منطقه، شادی فوق‌العاده‌ای است که آن‌ها دارند.

جالب است که مردم این منطقه با هیچ‌کس دشمنی ندارند و کافی‌ست به‌عنوان یک غریبه به سرزمین آن‌ها قدم بگذارید تا ببینید چگونه شما را مانند یک دوست، در جمع‌شان می‌پذیرند. آن‌ها عبارتی محلی تحت این عنوان دارند: «با همه مثل برادر رفتار کن، حتی اگر او را برای اولین بار دیده‌ای.» همین عبارت نشان می‌دهد که مردم اوگیمی تا چه اندازه خودشان را به مهربانی و سادگی عادت داده‌اند.

نویسندگان معتقد هستند که یکی از رازهای شادی ساکنین این روستا، کار گروهی است. آن‌ها به این عادت کرده‌اند که در کارهای مختلف، به یکدیگر کمک کنند. به جز این‌ها، تغذیه، استراحت کافی و ورزش مداوم، از علت‌های دیگر طول عمر زیاد این مردم است. به اعتقاد نویسندگان، مردم این روستا توانسته‌اند ایکیگای خودشان را که همان دلیل بیدار شدن از خواب و فعالیت روزانه است کشف کنند.

هرچند ساکنین جزیره اوکیناوا بعد از جنگ جهانی دوم کشته‌های زیادی دادند و ظلم‌های بسیاری را تحمل کردند، اما هیچ‌کدام از این‌ها باعث نشد آن‌ها دست به کینه‌توزی و خشم‌ورزی بزنند و به‌خاطر بی عدالتی‌هایی که در حق‌شان شده، با غریبه‌ها بدرفتاری کنند.

در این کتاب به شما روش‌های مختلفی برای داشتن زندگی بهتر پیشنهاد داده می‌شود. برای مثال راز هشتاد درصد به شما می‌گوید بهتر است وقتی ۸۰ درصد حجم معده‌تان پر شد، دست از غذا خوردن بکشید. یا در جایی می‌خوانید که برای جوان ماندن باید ذهن‌تان را همیشه فعال نگه دارید. انجام تمرین‌های ذهنی به شما کمک می‌کند که دچار زوال عقل نشوید. همچنین کتاب از استرس به‌عنوان نابود کننده عمر طولانی نام می‌برد و می‌گوید بدن در شرایط بحرانی زودتر از پا در می‌آید و دچار پیری زودرس می‌شود. همینطور استرس سلامت اعضای داخلی و خارجی بدن مثل پوست و سیستم گوارشی را مختل می‌کند.

آموزش انجام تمرین‌های بدنی و ورزش‌هایی مانند یوگا، تای‌چی، چی‌کونگ همراه با شکل، یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب است که به شما یاد می‌دهد در طول روز، چند حرکت ساده انجام دهید تا بدن‌تان فعال بماند.

این کتاب را چه کسانی باید بخوانند؟

اگر همیشه در زندگی‌تان نیاز به ایجاد تغییر را احساس کرده اما برایش اقدامی نکرده‌اید، اگر فکر می‌کنید در نقطه‌ای هستید که می‌خواهید تغییر کنید، این کتاب مناسب شماست.

این کتاب برای همه کسانی‌که به دنبال یک زندگی سالم، شاد و به دور از هیاهوی زندگی ماشینی هستند مناسب است. خواندن کتاب حاضر بهتان کمک می‌کند شادی و رضایت را در زندگی خود بازیابید و عمر طولانی‌تری داشته باشید. این کتاب تمرین در لحظه بودن و ساده زندگی کردن است.

درباره نویسندگان کتاب، هوگو گارسیا و فرانسس میرالس

هوگو گارسیا متولد سال ۱۹۸۱ در اسپانیا و ساکن کشور ژاپن است. گارسیا برای نوشتن این کتاب، با فرانسس میرالس همکاری داشته. هوگو نویسنده چندین کتاب دیگر از جمله کتاب موفق A Geek in Japan نیز هست که  که در سطح جهانی به شهرت فراوانی رسیده و جزو بهترین کتاب‌های ژاپنی محسوب می‌شود.

فرانسس میرالس متولد ۱۳۶۸ در بارسلونا است که در حوزه نویسندگی، موسیقی و ترجمه فعالیت حرفه‌ای دارد. کتاب‌ «عشق با حروف کوچک» از دیگر کتاب‌های موفق میرالس است که به فارسی نیز ترجمه شده‌. کتاب «ایچی‌گو ایچی‌یه» از جمله کتاب‌های دیگری است که این دو نویسنده با همکاری هم نوشته‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

ایکیگای هریک از ما با دیگری تفاوت دارد. اما آنچه در آن مشترکیم این است همه ما در زندگی به دنبال معناییم. وقتی روزهایمان را درحالی می‌گذرانیم که با چیزهای معنادار در ارتباط هستیم، احساس می‌کنیم روز پرباری داشته‌ایم؛ وقتی آن ارتباط را از دست می‌دهیم؛ احساس یأس و نومیدی خواهیم داشت. زندگی مدرن امروزی ما را بیش‌تر و بیش‌تر از ذات حقیقی‌مان دوری می‌کند و ما به راحتی از معنای زندگی فاصله می‌گیریم. نیروهای قدرتمند و تشویق‌کننده (پول, قدرت، توجه، موفقیت) ما را ازاصول اولیه‌مان منحرف می‌کنند. اجازه ندهید که آن‌ها شما را تحت تسلط خود درآورند.

درک درونی و حس کنجکاوی قطب نماهای درونی قدرتمندی هستند که در رابطه با ایکیگای به ما کمک می‌کنند. آنچه از آن لذت می‌برید دنبال کنید و چیزهایی را که دوست ندارید تغییر دهید یا دور بریزید. بگذارید حس کنجکاوی‌تان راهنمای شما باشد. خود را مشغول کارهایی کنید که برای‌تان معنا و شادمانی به همراه بیاورد. نیازی نیست که کارهای بزرگی باشند. ما می‌توانیم معنا را در این پیدا کنیم که والدین خوبی باشیم یا به همسایگان خود کمک کنیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۲ مگابایت
تعداد صفحات
132 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۴:۰۰
نویسندههکتور گارسیا
نویسنده دومفرانچسک میرالس
مترجمگلی نژادی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ikigai
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
72,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۲ مگابایت
۱۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 58 مخاطب
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
8 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در این کتاب خلاصه ای از اصول اولیه برای سبک زندگی سالم مثل بهداشت تغذیه ، خواب ، تفکر سالم و ... بیان شده که همگی برداشتی از یک گزارش براساس فرهنگ مردم ژاپن است. اما بحث‌های جالب تر از جمله وابی سابی ، موآی ، فلو و میکروفلو ، معنادرمانی و تفاوت آن با رواندرمانی ، ضدضربه بودن نیز با زبان ساده و قابل فهم توضیح داده شده است. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که یوگا انجام میدهند ، یا به دنبال معنادرمانی هستند بسیار مفید خواهد بود.

3

خوندنش برای افرادی که به فرهنگ ژاپن علاقه دارند میتونه جالب باشه،هرچند قسمت هایی از کتاب رو من رد میکردم مثل جاهایی که در مورد انواع حرکلت ورزشی صحبت میکرد،اما در مجموع کتاب خوبی بود و یک بار خوندنش رو توصیه میکنم.

5

کتاب خوبی است که در زمینه ی سبک زندگی نگاشته شده است ترجمه ی خوب از انتشارات وزین ثالث اولین ترجمه رو ثالث منتشر کرد بعد دیگر انتشارات دست به کار شدند این کتاب در دنیا هم بسیار پر فروش هست

3

کتاب خوب و انرژی مثبتی هست و اگر خیلی میل به زندگی طولانی دارید پیشنهاد میشه ولی بازم یه سوال میمونه اگر تمام توصیه های کتاب هم رعایت کنیم باز آب و هوا و خوراک آلوده رو چه کنیم!؟

5

جملات ساده اما خیلی تاثیرگذاری داره و آدمو‌ به فکر وا میداره... کاملا ارزش خوندن رو داره. به لطف بخشی از این کتاب به مباحث یوگا هم‌ علاقمند شدم .

1

خیلی متاسفم، ولی از همون صفحه اول ترجمه بد و غلط‌های نگارشی کتاب تو ذوق آدم میزنه!

1

غلط های نگارشی خیلی تو ذوق میزد برای شروع و راستش اصلا جذاب نبود

1

سلام من این کتاب البته ترجمه عبدالرحیم الفته رو خریدم که اصلا پیشنهاد نمیکنم چون خیلی بد ترجمه شده و جملاتش قابل فهمیدن نیست .

5

کتاب خوبیه واسه کسی که کتاب‌هایی با توصیه صریح و واضح برای زندگی میخواد

5

ساده بودن کتاب وجملات کوتاه بدون زیاده گویی باعث میشه کتاب کاربردی و قابل ستفاده درزندگی واقعی باشه.

نمایش 15 نقد دیگر
3.7
(58)
36,000
٪50
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
ایکیگای
ایکیگای
هکتور گارسیا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایکیگای
٪50
ایکیگای
راز. ژاپنی ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد
نشر ثالث
3.7
(58)
36,000
٪50
18,000
تومان