0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آبنبات دارچینی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آبنبات دارچینی

نویسنده:
مهرداد صدقی
ناشر:
سماوا
درباره آبنبات دارچینی

شنیدن یک داستان صوتی فارسی با درون‌مایه‌ی طنز می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای لحظاتی باشد که در جاده رهسپار سفریم یا در تاکسی، مترو و مطب پزشک در انتظار هستیم. این نوع داستان‌ها علاوه بر رویکرد انتقادی، لحن شیرین و لطیفی که دارند، به ما کمک می‌کنند تا دقایقی را برای حال خوب خود زمان بگذاریم و با لبخند به یک قصه‌ی زیبا گوش دهیم. مهرداد صدقی نویسنده‌ی جوان و خوش‌ذوق ایرانی در سال‌های اخیر با انتشار کتاب‌های طنز، این مسیر را برای علاقه‌مندان به داستان‌های فارسی فراهم کرده است تا ضمن ادبیات خوانی، لحظات خوشی را تجربه کنند. کتاب صوتی آبنبات دارچینی عنوان کتابی از مهرداد صدقی است که ماجراهای خنده‌دار آن شما را از فکر و دغدغه‌‌هایتان دور می‌کند و در عین حال با مسائلی جامعه شناختی آشنا می‌کند.

درباره کتاب صوتی آبنبات دارچینی

کتاب آبنبات دارچینی عنوان کتابی از مهرداد صدقی است. این کتاب جزو کتاب‌های داستانی شیرین و طنزگونه است که اتفاقات و ماجراهای خنده‌دار آن از زبان پسری بجنوردی به نام محسن روایت می‌شود. مهرداد صدقی در کتاب قبلی خود آبنبات هل دار، فضاها و خاطرات دهه شصت و داستان‌های جنگ را از زبان محسن که در آن زمان کودک بود، به شکلی طنزآمیز و شیرین روایت کرده است. به همین دلیل شخصیت محسن در رمان آبنبات هلدار برای مخاطب معرفی شده است. اگر کتاب شیرین و دوست داشتنی آبنبات هلدار را خوانده‌اید و با شخصیت شوخ طبع و شیرین محسن آشنا شده‌اید، چشیدن طعم آبنبات دارچینی برای شما دلپذیر خواهد بود. این کتاب جلد بعدی کتاب آبنبات هلدار محسوب می‌شود. در کتاب صوتی آبنبات دارچینی ماجراها و اتفاقات بین سال‌های 72 تا 74 می‌گذرد. این بار محسن در بجنورد درگیر حوادث و ماجراهای غیرمنتظره‌ای می‌شود و زندگی او و اطرافیانش تحت تاثیر قرار می‌گیرد. مهرداد صدقی درباره‌ی اثر خود می‌گوید: «در مسیر نوشتن این کتاب، فرهنگ منطقه زادگاهم را نیز معرفی کرده‌ام و در موقعیت طنزآمیزی قرار دادم که خواننده را با خود همراه می‌کند. همچنین با واژگان بومی سعی کرده‌ام به غنای اثر بیفزایم». نویسنده در این کتاب با معرفی شخصیت‌های جدید موقعیت‌های طنزآمیز و لطیفی را برای شنونده رقم میزند که مثل یک آبنبات، شیرینی آن به دل می نشیند. نسخه‌ی چاپی کتاب آبنبات دارچینی را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

مهرداد صدقی، در مصاحبه‌ای گفت: کتاب آبنبات دارچینی و قسمت‌های پیشین آن را صرفا برای خنداندن مخاطب ننوشته‌ام؛ بلکه نخست این مسئله در ذهنم شکل گرفته که اثرم، شاخصه‌های داستانی را داشته باشد و خواننده با داستان همراه شود. مرحله بعدی این بوده که به سمت لودگی نرود و طنز باشد و البته به خنداندن مخاطب هم فکر کرده‌ام. او همچنین گفت: «هیچ‌گاه مخاطب خود را دست‌کم نگرفته‌ام. مخاطب تیزهوش است و اگر در چند صفحه نخست از کتاب لذت نبرد، آن را کنار می‌گذارد. قصد نداشتم کتابی کمک آموزشی یا طنز بنویسم، بلکه همه موضوعات در خلال داستان شکل می‌گیرد. سعی می‌کردم فضای داستانی طوری باشد که مخاطب از تصور خود در آن فضا لذت ببرد.»

کتاب آبنبات دارچینی، به قدری نثر روان و جذابی برای مخاطب داشته است که در یک هفته توانست به چاپ سوم برسد. منصور ضابطیان نویسنده، مجری و تهیه‌کننده درباره‌ی دو کتاب آبنبات هل دار و آبنبات دارچینی اثر مهرداد صدقی می‌گوید: «مهم‌ترین ویژگی این دو کتاب نگاه ویژه صدقی به فرهنگ خراسان شمالی است که به درستی در این دو کتاب آورده شده است.»

کتاب صوتی آبنبات دارچینی با صدای میرطاهر مظلومی

آبنبات هل دار کتابی که سبک طنز لطیف و شیرین آن باعث شد تا این رمان جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر انتشارات سوره مهر باشد. انتشارات سوره مهر برای دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی، رمان آبنبات دارچینی را نیز به شکل صوتی تولید کرده است تا افراد بیشتری از مطالعه لذت ببرند. این ناشر نسخه صوتی کتاب آبنبات دارچینی را با خوانش میرطاهر مظلومی بازیگر رادیو و تلوزیون و دوبلور بر جسته تولید و عرضه کرده است. نثر این کتاب به دلیل داشتن گویش و لهجه‌ی بجنوردی نیاز به یک صداپیشه‌ی حرفه‌ای و توانمند داشت تا به خوبی حس طنز آن را به شنونده منتقل کند. میرطاهر مظلومی به خوبی توانسته با خوانش شیرین خود حس قصه را منتقل کند و لحظات شادی را برای شنونده رقم بزند. برای خرید کتاب صوتی آبنبات دارچینی با صدای میرطاهر مظلومی از این صفحه وارد شوید.

درباره مهرداد صدقی؛ نویسنده‌ی کتاب آبنبات دارچینی

مهرداد صدقی نویسنده و طنزپرداز بجنوردی با نوشتن داستان‌های شیرین طنز، موفقیت‌هایی در این زمینه کسب کرده است. او اولین داستان طنز خود را در سال 79 برای جشنواره سراسری طنز دانشجویان نوشت و جزو ۱۰ نفر برگزیده شد.

او از کودکی به ادبیات طنز و نشریات فکاهی علاقه داشته است و در خانواده‌ای رشد کرد که شوخ طبعی در آن یک خصلت ژنتیکی است. صدقی در مصاحبه‌ای گفته است: «از مرحوم پدرم آنقدر خاطره و جملات طنزآمیزی به یادگار مانده که اگر فقط همان‌ها را بنویسم چند کتاب می‌شود».

نقطه ته خط، مغز نوشته‌های یک جنین، آبنبات هلدار، رقص با گربه‌ها، میرزا روبات از دیگر کتاب‌های منتشر شده به قلم مهرداد صدقی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی آبنبات دارچینی می‌شنویم

با تمام شدن کره محلی، تازه می‌خواستم در بحث مشارکت کنم که موضوع عوض شد و آقاجان و مامان شروع کردند به صحبت کردن درباره ماشین جدید ملیحه و آقای دکتر. آقاجان گفت: «حالا که وسیله هست، من مگم پنج‌شنبه جمعه همه با هم دسته‌جمعی یکی دو شب با ماشینشان بریم طبر». من، چون خیلی درس داشتم و امتحانات پایان سال نزدیک بود، بلافاصله از پیشنهاد آقاجان استقبال کردم. با خودم گفتم آدم دو روز هم به خاطر سفر درس نخواند غنیمت است. حتی خودم را گول زدم که برای اینکه خیلی هم از درس عقب نمانم کتاب‌هایم را برمیدارم و توی باغ‌های طبر زیر سایه درخت‌ها هم میوه دزدی می‌خورم هم درس می‌خوانم؛ اما ته دلم می‌دانستم آنجا وقت نمی‌شود و اتفاقا وقتی کتاب همراهت باشد تفریح لذت بیشتری دارد. بی بی، در اعلام موافقت برای رفتن به طبر، گفت: «ای چی خوبه اگه بریم! باز از همون جا از گلبه رقیه کره محلی تازه مگیریم. ای خوش میآد دور هم کره و فتیرمسكه بخوریم»! مامان گفت: «ها دیگه ... به خصوص که خیلی وقتم هست کره محلی نخورده»

وقتی می‌خواستم بروم، بی بی گفت: «محسن جان، برام آب می آری قرصم بخورم»؟ وقتی لیوان آب را به دست بی بی دادم، پرسید: «از فشاری جا کردی یا از یخچان»؟ - از یخچال.

- ها ... خوبه.

البته روز قبل هم که برایش آب بردم همین سؤال را کرد و وقتی گفتم: «از فشاری». باز هم گفت: «ها ... خوبه». تا دبیرستان حداقل یک ربع تا بیست دقیقه راه بود. آن پنج دقیقه تفاوت بستگی به مسیری داشت که انتخاب می‌کردم. روزهایی که بیشتر وقت داشتم و تنها بودم عمدا راهی را انتخاب می‌کردم که از جلوی خانه دریا رد شوم. چند سالی می شد که مثل پرستوها کوچ کرده بودند و رفته بودند جنوب؛ اما هنوز به یادش بودم. به او که فکر ‌می‌کردم در حال خیال پردازی می‌دیدم به دبیرستان رسیده‌ام و رؤیاهای شیرینم را در کلاس درس دنبال می‌کردم. روزهایی که دیر می‌شد یا با سعید به دبیرستان می‌رفتیم حتی مستقیم‌ترین مسیر هم طولانی به نظر می‌رسید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
718.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۴۹:۱۷
نویسندهمهرداد صدقی
راویمیرطاهر مظلومی
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۳/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۱۸.۳۲ مگابایت
۱۲:۴۹:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 247 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (12)
اجرای روان 🎙️ (6)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
2 ٪
163 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالیییییی بووود.هرررچی بگگگم کم گفتم.شبا با خانواده با هم گوش میکردیم و دور هم دیگه تخمه میشکوندیمو می‌خندیدیم.حس حالش مثل اون وقتایی بود که مامانبزرگا زیر کرسی برا نوه هاشون قصه میگفتن و کدو میخوردن:).از گوینده واقعاااا نیازه که صحبت کنم؟؟؟فرق کسی که گویندگی حرفشه و به صورت تخصصی کار می‌کنه با کسانی که صرفا چون معروفن برمیدارن میارن که گویندگی کنن اینجا معلوم میشه.این گوینده چه عیاری داشت واقعاااا.عالییی.😍 فقط چون کتاب با لهجه هستش من حس میکنم کسی مثل آقای علی مشهدی که لهجه دارن و تو کار طنز هم هستن می‌تونستم بهتر باشن. فقط سوالم اینه که چرا کتاب آبنبات پسته ای رو گویندگی نکردن؟اگر کسی می دونه ممنون میشم بگه.

5

آقای مظلومی کتاب آبنبات پسته ای از همین نویسنده هم دست خودتون رو میبوسه خواهشا کار صوتیش رو استارت بزنید

5

بهترین کتاب صوتی که گوش دادم.حال خوب داستان خوب نثر ساده و روان شوخی های بجا وکار شده....هیچ کم و کاستی نداره...حتی این کتاب به نسبت کتاب هل دار هم چون از لهجه استفاده کرده هم بیشتر طنزش شده شیرین تره..مثل به سریال دلت میخواد هی ادامه بدی ولی حیفتم میاد تموم شه...در کنار رمان های اکثرا سیاه مثل داستایوفسکی و غیره ای کتاب حال آدمد خوب میکنه.تو ماشین تو راه گوش کنید فوق العادس...اما صدا و اجرای آقای مظلومی ارزش و زیبایی کتابو دوچندان کرده...دمش گرم...منتظر صوتی پسته ای هستم شدید.دو کتاب هل دار و دارچینی رو ظرف ۱۰ رو تموم کردم.جناب صدقی دمت گرم....

5

سلام. این کتاب جلد سوم از مجموعهٔ آب‌نبات‌ها هست و ترتیب این مجموعه به این صورته: آب‌نبات هل‌دار آب‌نبات پسته‌ای آب‌نبات دارچینی در کنار این مجموعه کتاب آخرین نشان مردی از همین نویسنده هم پیشنهاد می‌کنم که بخونین.

5

اول به اقای صدقی باید تبریک بگم برای کتابت این کتاب طنز بسیار زیبا وهمچنین صدا راوی بسیار مسلط جناب اقای میر طاهر مظلومی .کتاب بسیار ساده روان وخودمونی نوشته شده است بطوریکه انگار درکنار محسن هستید ونظاره گر او . ممنون از اینکه کتابهای طنز که نیاز جامعه است را صوتی میکنید .لطفا ابنبات پسته ایی را هم به فایل صوتی تبدیل نمایید با سپاس

5

تلاش آقای مظلومی قابل تقدیره اما لهجه برای ما که بجنوردی هستیم با کتاب صوتی درک نمیشه😉

5

این کتاب جلد سوم از سه گانه آبنباتهاست حتما جلد اول و دومش رو بخونید ولی خود کتاب نوشته رو پیشنهاد میکنم بخونید چون نصف بیشتر شیرینی این کتاب به لهجه بجنوردیه .. نسخه صوتی متاسفانه بدون لهجه است و اصلا دلچسب نیست

4

ضمن تشکر از همه دست اندر کاران و آقای مظلومی. جسارتا این لهجه رقیق شده ی لهجه ی مشهدی است با لهجه بجنوردی خیلی فرق داره. شاید اگر آقای صدقی خودشان مخاندن بهتر بود. مِخاندَن تلفظ بجنوردی با کسره مِ و حذف &#۳۴;ی&#۳۴;. حنجرَم جراحی شده و صدام بده وگرنه حاضر بودم بخانم. سربلند باشید. ضمنا با عرض معذرت، پیشنهاد مِکُنَم امکان ارسال صدا هم بعنوان نمونه میسر باشَ بهترَ.

5

آقای میرطاهر مظلومی راوی خیلی خوبی هستند. سری کتاب های آبنبات رو قبلا خونده بودم و انقدر دوست داشتم که صوتیش رو هم خریدم ولی خب لهجه ی بجنوردی رو مسلط نیستن و اینکه بعضی کلماتی که تو خود کتاب بجنوردی نوشته شده رو مثل: کاچه،دنقز، ول دی و...رو معنی شده استفاده میکنن که این خیلی از شیرینی این کتاب کم کرده ب صورت صوتی. پیشنهاد من خوندن خود کتابه. بعد شنیدن صوتیش

5

خیلی عالی بود منو ماهرانه برد به روزهای شیرین کودکی. قلم آقای صدقی و ارائه زیبای آقای مظلومی با هم یه اثر زیبا و دوست داشتنی آفریدن. اگه دلتون برای حال و هوای بچگی دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ تنگ شده و می خواین یه دل سیر بخندین خوندن این کتاب را بهتون توصیه می کنم. فیدیبو، کاش کتاب صوتی آبنبات پسته ای رو هم با صدا و لهجه شیرین آقای مظلومی بذارید.

نمایش 153 نقد دیگر
4.5
(247)
حال‌خوب‌کن ✨ (12)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آبنبات دارچینی
آبنبات دارچینی
مهرداد صدقی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آبنبات دارچینی
آبنبات دارچینی
مهرداد صدقی
سماوا
4.5
(247)
حال‌خوب‌کن ✨ (12)
80,000
تومان