0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خون حرف نمی زند

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خون حرف نمی زند

نویسنده:
ناظم حکمت
درباره خون حرف نمی زند
ناظم حکمت از برجسته‌ترین شاعران و نمایشنامه‌نویسان لهستانی‌تبار ترکیه، سادگی و روانی اشعارش را از مایاکوفسکی تاثیر پذیرفته بود. از جمله معروف‌ترین آثارش می‌توان به ابر دلباخته، طغیان زنان، فریاد وطن، از یاد رفته و... اشاره کرد. ناظم حکمت به عقیده خیلی‌ها بزرگ‌ترین شاعر هزاره دوم و دست‌کم جزو ۱۰ شاعر برتر جهان در این هزاره است. او علاوه بر شعر، آثاری نیز در زمینه رمان و نمایش‌نامه دارد که همگی از آثار موفق حکمت به شمار می‌آیند. "خون حرف نمی‌زند" سرگذشت دو نسل از اهالی استانبول و روایت تسلط سرمایه‌داری بر ترکیه است. روایتی از دوستی‌ها، دشمنی‌ها و خیانت‌ها. این رمان اولین بار در دهه سی میلادی به صورت پاورقی در یکی از مجله‌های استانبول چاپ شد و بعدها در دهه پنجاه میلادی در یک مجلد به چاپ رسید. آن چیزی که ناظم حکمت را در سراسر جهان به شهرت رساند و شخصیت او را نزد دیگر مردم برجسته کرد، باور وی به اصل آزادی، حرمت و ارزش انسانی بود که او به آن به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر در زندگی باور داشت و آن را حق ضروری هر فرد برای زندگی می‌دانست. ردپای عقاید انسانی و آزادی‌خواهانه‌ او به خوبی در آثارش نیز پیدا بود و همین مسئله از حکمت هنرمندی متعهد ساخت. "خون حرف نمی‌زند" هم به لحاظ تکنیک و هم به لحاظ اندیشه، محصول دوران پختگی حکمت است و مهم‌ترین رمان او به شمار می‌رود. توجهی که نویسنده به اتفاقات پیرامون خویش دارد، بارزترین ویژگی این رمان است و تفکر او را می‌توان به راحتی در این رمان دریافت. مخاطب در این رمان با نگاه حکمت نسبت به فرد، جامعه و حوادث رخ‌ داده آشنا می‌شود و به نوعی این اثر را می‌توان رمانی سیاسی اجتماعی و آیینه تمام‌نمای وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استانبول از اوایل قرن بیستم تا اواسط دهه ۳۰ دانست. ناظم حکمت در این اثر درخشان به خوبی توانسته اخلاقیات آن دوره را در پس‌زمینه اجتماعی به تصویر بکشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
429.۴۴ مگابایت
مدت زمان
۱۳:۱۸:۱۹
نویسندهناظم حکمت
مترجمارسلان فصیحی
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
63,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۲۹.۴۴ مگابایت
۱۳:۱۸:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
85 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگرچه اسم این متفکر بزرگ را اوایل انقلاب ایران بسیار می‌شنیدم اما هیچگاه مطلبی از او نخوانده بودم.بسیار در ترسیم اوضاع اجتماعی زمان سقوط امپراطوری عثمانی وبعد از آن تا قبل از جنگ جهانی دوم موثر بود.

5

نویسنده همه چی رو خیلی خوب توصیف کرده ولی خوب داستان های ترک یه سری چیزا توشون کلیشه ایی و مشابه همه ولی در کل خوب بود چقدر شخصیت عمر خوب بود از بچگی تا بزرگی

5

ناظم حکمت بسیار عمیق و ژرف اندیش است انصافا بسیار عالی است دیگاهش نسبت به سیاست

5

در یک کلام عالییییییی

1

عااااااالی

4.4
(7)
91,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خون حرف نمیزند
خون حرف نمیزند
ناظم حکمت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خون حرف نمی زند
خون حرف نمی زند
ناظم حکمت
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(7)
91,000
تومان