0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر ظریف بی خیالی
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر ظریف بی خیالی

فلسفه ای غیر متعارف برای داشتن یک زندگی خوب
نویسنده:
مارک مانسون
درباره هنر ظریف بی خیالی

استرس در دنیای ما احتمالا مهم‌ترین دلیل مرگ ناگهانی افراد است و هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها کتابی از مارک منسون است که تلاش می‌کند با کمک به کاهش دغدغه‌های ذهنی زندگی آرام‌تر و شادتری داشته باشید.

The Subtle Art of Not Giving a F*ck کتابی است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ و در ژانر خودیاری منتشر شد. هرچند کاملاً با کتاب‌های رایجی که با عنوان خودیاری می‌شناسید متفاوت است و اصلا رویکرد مثبت رایج را ندارد. این کتاب یک کتاب مفید و عملی است که از حقایق حرف می‌زند و خیلی ساده و روشن از این حرف می‌زند که موفقیت ما به عوامل زیادی غیر از خودمان بستگی دارد و خیلی وقت‌ها نمی‌توانیم برایشان کاری بکنیم.

هنر ظریف رهایی دغدغه‌ها خیلی سریع به فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کرد و در گلوب‌اند میل هم جایگاه بسیار خوبی به دست آورد. تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این کتاب فروخته شد. این کتاب به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است و در فارسی هم ترجمه‌های مختلفی از آن وجود دارد. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی منیژه شیخ جوادی است که نشر پیکان آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو در دسترس است.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

موضوع کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به‌نوعی مقابله با کتاب‌های رایج خودیاری و مخالفت با این تفکر که همه چیز به خودتان بستگی دارد است. او از این حرف می‌زند که این تفکر باعث می‌شود هیچگاه نتوانید زندگی شادی داشته باشید و همواره خودتان را سرزنش کنید. او می‌گوید باید این واقعیت را بپذیرید که همه فوق‌العاده نیستند و همه قرار نیست تبدیل به غول‌های حوزه‌های خود شوند. منسون راحت‌ترین راه یک زندگی راحت را این می‌داند که باور کنید محدودیت دارید و قدر داشته‌هایتان را بدانید. این‌گونه قدر تلاشتان در زندگی را بیشتر خواهید دانست و سلامت روانی بیشتری خواهید داشت.

درون‌مایه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی همان چیزی است که عنوان کتاب می‌گوید. شاد زندگی‌کردن و اهمیت‌ندادن به چیزهایی که می‌توانند فشار روانی ایجاد کنند. این نویسنده از این سخن می‌گوید که شاد بودن از موفق‌بودن مهم‌تر است. لحن کتاب بسیار ساده و محتوای آن بسیار رک و واضح است. منسون با لحنی کتابش را نوشته است که گاهی انتظارش را ندارید؛ اما باعث شده است اثرگذاری بیشتری داشته باشد. هنر ظریف بی‌خیالی از آن دسته کتاب‌هایی است که اگر خواندنش را شروع کنید به این سادگی آن را زمین نخواهید گذاشت.

درباره مارک منسون، بلاگر نویسنده

Mark manson نویسنده و بلاگر آمریکایی متولد سال ۱۹۸۴ است. این نویسنده در ایالت تگزاس بزرگ شده است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در بوستون گذرانده است و کار نوشتن را با وبلاگ‌نویسی آغاز کرده است. وبلاگ او درباره‌ی راهکارهای قرارگذاشتن دختران و پسران و توصیه‌هایی برای چنین قراری بود و در نتیجه طرفداران زیادی داشت. post masculine دومین وبلاگ این نویسنده است که آن هم طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر مارک منسون یک وبسایت شخصی دارد که می‌توانید چیزهای زیادی روی آن بخوانید. او بیشتر شهرتش را مدیون کتاب هنر ظریف بی‌خیالی است. کتاب راهنمای خودشناسی یکی دیگر از کتاب‌های شناخته شده‌ی این نویسنده است.

۳ دلیل برای گوش‌دادن کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

هنر ظریف بی‌خیالی یکی از کتاب‌های خواندنی و باکیفیت در دنیای کتاب‌های خودیاری است. در ادامه درباره‌ی تعدادی از دلایلی که باید این کتاب را بخوانید اشاره می‌کنیم:

  • این کتاب می‌تواند فشار روانی را روی شما کاهش دهد. واقعیت این است که دنیای ما به دلیل رقابت‌های عجیب‌وغریبی که دارد باعث شده است خیلی از افراد در معرض افسردگی قرار بگیرند، این کتاب به شما کمک خواهد کرد این فشار را از روی خودتان بردارید و با آسایش بیشتری زندگی کنید.
  • به شما کمک می‌کند خودتان باشید: یکی از مشکلاتی که رواج روان‌شناسی مثبت در دنیای ما داشته است این است که افراد از خود واقعی خودشان فاصله گرفته‌اند و تبدیل به نسخه‌های توصیه‌ای کتاب‌ها شده‌اند. کتاب مارک منسون به شما کمک می‌کند از این فضا فاصله بگیرید و خودتان باشید.
  • ایجاد ذهنیت درست درباره‌ی موفقیت: ‌ این کتاب تعاریف موفقیت را تعدیل می‌کند و باعث می‌شود بتوانید واقع‌گرایانه به موضوع نگاه کنید.

در بخشی از کتاب هنر ظریف بی‌خیالی می‌خوانیم

ساعت ۹ صبح در کلاس زیست شناسی نشسته‌ام، آرنج‌هایم را روی میز گذاشته و سرم را در میان دست‌هایم گرفته‌ام و به حرکت عقربه‌های ساعت زل زده‌ام. هر تیک ساعت با صدای استاد که از کروموزوم‌ها و بافت‌های بدن حرف می‌زند، هنگام است. من هم مانند هر نوجوان سیزده‌ساله‌ای که در یک کلاس شلوغ با نور چراغ‌های فلورسنت گرفتار شده است، احساس خستگی می‌کنم.

کسی به در اتاق می‌زند. آثای پرایس، ناظم مدرسه، سرش را داخل کلاس می‌کند. «ببخشید مارک، یک‌لحظه بیرون می‌آیی؟ راستی وسایلت را هم بیاور.»

چه عجیب! معمولاً بچه‌ها را پیش ناظم می‌فرستند، ناظم دنبال کسی نمی‌آید. وسایلم را جمع کردم و بیرون رفتم. سرسرا خالی بود. ردیفی از قفسه‌های قفل‌دار شیری رنگ سرسرا را پرکرده بود.

«مارک لطفاً قفسه‌ات را به من نشان بده؟»

«البته» و با شلوار جین کیسه‌ای و موهای دسته جایی و تی‌شرت گل و گشادم در سرسرا به راه افتادم. به قفسه‌ام می‌رسیم. آقای پرایس می‌گوید: لطفاً بازش کن. باز می‌کنم. ناظم جلو می‌آید و همه محتویات قفسه را به‌اضافه چند دفتر و قلم بر می‌دارد و حرکت می‌کنم و بدون آنکه پشت سرش را نگاه کند، می‌گوید: «با من بیا.» احساس نگرانی می‌کنم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

هنر ظریف بی‌خیالی از آن دسته کتاب‌هایی است که برای تمام افرادی که می‌خواهند در زندگی خود آرامش را تجربه کنند مناسب است. اگر شما هم از این کتاب خوشتان آمده است کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهمارک مانسون
مترجممنیژه شیخ جوادی (بهزاد)
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The subtle art of not giving a fuck: a counterintuitive approach to living a good life
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
135,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۸ مگابایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 107 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
17 ٪
51 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

✅ معرفی کوتاه کتاب *هنر ظریف بی خیالی* نوشته *مارک منسن* ✅این کتاب از جمله کتاب های بسیار خوب در زمینه خودیاری و موفقیت است که به خاطر نگاه و رویکرد جدید و نامتعارفی که دارد نظر خوانندگان زیادی را به خود جلب کرده و برخلاف کتابهای دیگر که در این زمینه نوشته شده اند موضع و نگاهی منتقدانه نسبت به موفقیت و راههای رسیدن به ان دارد ✅سطح کتاب از جهت راهکارهای عملی و زاویه جدیدی که برای رویارویی با زندگی ارایه می کند با وجود اینکه رفرنس های علمی بسیار کمی دارد و بیشتر بر تجارب شخصی نویسنده متکی است از سایر کتاب هایی که به این موضوعات می پردازند بالاتر است. ✅این کتاب بر خلاف عنوان نامانوسش به هیچ عنوان کتابی درباره سرسری گرفتن مشکلات و یا نادیده گرفتن انها نیست ✅در این کتاب بر خلاف سایر کتاب های خودیاری و موفقیت برای رویارویی با مشکلات از شما خواسته می شود که هرگز به دنبال *بهترین شدن زیباتر شدن پولدار شدن یا محبوب تر شدن* نباشید ✅ مارک منسن معتقد است که پیامهای فوق الذکر حامل رسالتی پنهانی اند و آن این اینست که شما فاقد این امتیازات اغوا کننده هستید و در واقع بر نداشته های شما تکیه می کنند و شما را ناگزیر وارد *گردابی جهنمی* میکنند که ارمغانی جز تشویش و اظطراب و از دست دادن اعتماد به نفس ندارد و شما را از رسیدن به انها باز خواهند داشت. . ✅منسن از ما می خواهد برای اینکه خوشحالتر و شادمان تر باشیم باید بدانیم چه مشکلاتی را میخواهیم در زندگی حل کنیم و فقط به دنبال این نباشیم که از چه چیزی لذت ببریم زیرا مشکلات و لذت ها در هم تنیده و شانه به شانه هم حرکت می کنند و باید رنج های زندگی را بپذیریم زیرا اگر خودمان رااز بازخورد رنج محروم کنیم رشد نخواهیم کرد ✅ *استبداد استثناباوری* از موضوعات در خور توجهی است که نویسنده به آن می پردازد و آن اینست که در زندگی مدام این پیام ها را دریافت میکنید که شما آدم خاصی هستید و یا رسالتی دارید که به سرانجام نرسانده اید و باید کاری کنید تا از دیگران عقب نمانید و یا اینکه شما با سایرین متفاوت هستید و سزاوار زندگی بهتر و رنج های کمتری هستید و یا چرا باید در زندگی من این رنج ها حضور داشته باشند در حالی که باید بیاموزید و بپذیرید که شما تفاوتی با سایر موجودات ندارید وتوقع هر پیشامد و اتفاق ناگواری را داشته باشید تا در زندگی چیزی غافلگیرتان نکند و با آرامش بیشتری راه حل مشکلاتتان را پیدا کرده و احساس قربانی شدن و مستثنی شدن ننمایید. ✅ در پایان باید این مطلب را فراموش نکنیم که مارک منسن نشان داده در عین اینکه توانایی بالایی در نگارش کتابهایی از این دست دارد توانایی فوق العاده ای در نوشتن رمان و داستان نیز دارد به عنوان مثال در فصل نهم همین کتاب توصیفات پیچیده و دقیقی از حالات روحی و روانی خودش را هنگام زورآزمایی با صخره های سنگی پرتگاهی عمیق در دماغه نیک افریقای جنوبی اورده که بسیار زیبا و ماهرانه است. ?جملاتی ناب از کتاب ???????? ?خواستن تجربه ای مثبت، تجربه ای منفی است و پذیرفتن تجربه ای منفی، تجربه ای مثبت است ?اگر دایما آرزوی چیزی را داشته باشی ناخودآگاه این حقیقت را تقویت می کنی که آن را نداری ?هنگامی که باور کنید زندگی تنها در صورتی ارزش دارد که ویژه و عالی باشد این حقیقت را پذیرفته اید که بیشتر انسانها از جمله خودتان گند و بی ارزش هستید ?اغلب مردم از موفقیت بسیار می ترسند به همان دلیل که از شکست می ترسند چون تصوری را که درباره خودشان دارند، تهدید میکند. ح. بیروند?

2

من این کتاب رو نسخه بدون سانسورش رو خوندم . از نظر من کتاب کتابی بود که توش هر جمله و داستانی را اورده بود . در کتاب چندین بار تناقض دیده میشد . در نهایت متوجه نمیشدی که هدف نویسنده در نهایت چیست؟!! کتاب پراکندگی داشت . تنها بهره کتاب استفاده از جملات مجرد ان است . از نظر من نویسنده در فصل سوم عقیده خودش در فصل دوم را زیر سوال میبرد . جملات کتاب به تنهایی درست است اما نویسنده آن مفاهیم را به طور مطلق بیان کرده که در جایگاه های مختلف مفاهیم عوض میشود و نسبیت رعایت نشده . خلاصه ار نظر من برای یک کل هرگز نمیشود یک نسخه پیچید هر چند که بخواهی نسخه را متفاوت و خودمانی بیان کنی و سایر کتب هم ردیف را زیر سوال ببری. حتی از نظر من فروش زیاد این کتاب به خاطر عنوان نامتعارف آن است(عنوان اصلی انگلیسی) .

4

بهتر نیست مترجمان وقت خود را صرف کتابی کنند که تا به حال ترجمه نشده است؟ یک کتاب را چند نفر باید ترجمه کنند؟

4

من با شنیدن اسم کتاب فکر کردم از اون کتاباست که با خوندنش حال خوبی به آدم دست میده مثه کتاب کوچک رضایت از لئو بابوتا ولی برخلاف تصوراتم بی خیالی رو جور دیگه تعریف کرده بود جوری که واقعا درسته و خیلی از ماها اشتباه فک میکنیم درموردش. در کل کتاب قشنگی بود ولی مثله همه ی کتاب های روانشناسی باعث میشه به فکر شخصیتت بیفتی و سعی در تغییرش کنی و این کار خیلی سختیه...

4

چی بود این!؟! نظرات شخصی نویسنده بودن، حس کردم رفتم مهمونی و دارم به حرفای یکی گوش میدم ک جمعو به سبب مهارت سخنوریش گرفته دستش. بعضیاش به درد بخور بعضیاشم به درد همه نمیخورن قطعا. در مقابل کتابهای انگیزشی که عده‌ای خوششون نمیاد، احتمالش زیاده ک همین افراد این کتاب رو بپسندن، چون سبک رئالیستی داره، اما در نهایت هدف هر دو دسته انگیزشه ؛)

4

بهترین ترجمه این کتاب رو ارشاد نیکخواه انجام داده که نزدیکترین ترجمه به متن اصلی کتابه

4

دوستان این ترجمه افتضاحه حتی کلمه زن هم سانسور شده و حتی اسم مایلی سایرس رو هم حذف کردن . تنها ترجمه کاملش رو ارشاد نیکخواه انجام داده و در درجه دوم نشر میلکان

5

لطفا حرفه ای ترعمل کنید و کتاب هایی را قرار دهید که متجرمان معتبرتر و اناشارت های بهتری دارند. مثلا نشرکرگدن ترجمه بسیار عالی از این کتابدارد. هنچنین کتاب های اروین یالوم را من خیلی دوست دام اما با وجود مترجمانی که شما انتخاب کرده اید تمایلی به خرید پیدا نخواهم کرد. کتاب های یالوم فقطبا ترجمه سپیده حبیب مقبولیت دارد.

2

در مجموع کتاب خوبی بود، ولی چند فصل پایانی ، یجورایی پرت شده بود از جریان، و اینکه به نظرم یه نتیجه گیری درست نداشت، ساختاربندی کتاب خیلی رعایت نشده بود. ولی خوندنش بد نیست. چند تا از جمله های خوب کتاب: بیشترمان در طول زندگی یه چیزهایی اهمیت میدیم که ارزشش رو ندارند. خیلی ها از متوسط بودن، واهمه دارند. لذت ، خدای کاذب است.

1

ده ترجمه مختلف از یک کتاب!!

نمایش 41 نقد دیگر
3.6
(107)
آموزنده 🦉 (1)
40,000
٪20
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
هنر ظریف بی خیالی
هنر ظریف بی خیالی
مارک مانسون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر ظریف بی خیالی
٪20
هنر ظریف بی خیالی
فلسفه ای غیر متعارف برای داشتن یک زندگی خوب
نشر پیکان
3.6
(107)
آموزنده 🦉 (1)
40,000
٪20
32,000
تومان