0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال علاء الدین
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال علاء الدین

نویسنده:
تیری آپریل
درباره به دنبال علاء الدین

 

‌درباره‌ی کتاب صوتی به دنبال علاء الدین اثر تیری آپریل

کتاب صوتی به دنبال علاء الدین یکی از سری کتاب‌های مجموعه‌ی به دنبال ... است که انتشارات ققنوس با هدف آشنایی کودکان و نوجوان با شخصیت‌های مهم واقعی و خیالی در تاریخ منتشر می‌کند. علاءالدین شخصیتی افسانه‌ای و مربوط به فرهنگ و ادبیات منطقه‌ی جغرافیایی خاورمیانه و ایران است. این شخصیت از کتاب و داستان مشهور هزار و یک شب برخاسته است و سپس در اقتباس‌های متفاوت و فرهنگ‌های گوناگون شکل و تصویر خاص خود را پیدا کرده است. علاالدین با اقتباس‌ کمپانی دیزنی از این شخصیت و ساخت انیمیشن محبوب علاالدین و چراغ جادو به یکی از شخصیت‌هایی بدل شد که برای تمام کودکان و نوجوانان جهان شناخته شده است. به تازگی از این انمیشین محبوب فیلم سینمایی جذابی نیز ساخته شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی به دنبال علاء الدین

کتاب صوتی به دنبال علاالدین در ده فصل و به ترتیب با نام‌های زیر سامان داده شده است:

  • عمویی که از غیب رسید
  • علاءالدین پیشه‌ی بازرگانی می‌آموزد
  • گنجینه
  • جادوی انگشتر و چراغ
  • علاءالدین عاشق می‌شود
  • عروسی شاهزاده خانم
  • جشن عروسی علاءالدین
  • قصر علاءالدین
  • نیرنگ تازه‌ی جادوگر
  • علاءالدین از همه‌ی دام‌ها می‌گریزد

خوانش صوتی هر کدام از این فصل‌ها در نسخه‌ی صوتی کتاب به دنبال علاءالدین زمان تقریبی ده دقیقه‌ای دارد و می‌تواند انتخابی مناسب و کوتاه برای نوجوانان کم حوصله باشد.

 

‌در بخشی از کتاب صوتی به دنبال علاء الدین می‌شنویم

...

یک روز علاالدین به هنگام گردش در خیابان‌های شهر دو نفر از نگهبانان سلطان را دید که چوب دستی‌های بلندی در دست داشتند و با هم فریاد می‌زدند: "به دستور سلطان مغازه‌هایتان را فورا ببندید. به خانه‌هایتان برگردید. درها را ببندید. شاهزاده خانم بادروبودور به حمام می‌رود. موکب او باید عبور کند. کسی نباید او را ببیند. مجازات مرگ دارد."

اما علاالدین به جای دور شدن از آن‌جا به طرزی وصف ناپذیر دیدن شاهزاده خانم را آرزو کرد. پس خودش را پشت در بزرگ حمام پنهان کرد. وقتی شاهزاده خانم به آستانه‌ی گرمابه رسید با ناز بسیار چادر ابریشمی‌اش را از روی صورتش کنار زد. فوق‌العاده زیبا بود. صورتش مثل ماه تابان و چشمانش به دلفریبی چشمان غزال و گیسوانش به سیاهی آبنوس بود و ابروانش به کمانی بی‌نقص می‌مانست. گردنی کبوتروار، لب‌هایی به رنگ یاقوت، دندان‌هایی مروارید گونه و دهانی به کوچکی یک حلقه‌ی انگشتری داشت. چنان بود که باغ‌های بهشت حسرت زیبایی‌اش را می‌خوردند و ماه از شرم نمی‌خواست بتابد. علاالدین مثل سنگ شده بود. ناگهان عاشق سرگشته‌ی شاهزاده خانم شد. "خدایا روی این کره‌ی خاکی آیا کسی چنین زیبارویی دیده است؟ سپاس قدرتی را که چنین موجود کاملی آفریده است."

علاالدین به خانه که برگشت نتوانست هیجان خودش را پنهان کند. هنگام نهار سکوت و بی‌میلی‌اش به غذا مادرش را نگران کرد. مادر گفت:"چته؟ بیماری؟ می‌خواهی پیش حکیم برویم؟ امروز پزشک سرشناسی را سلطان به شهر آورده تا او را معاینه کند."

علاالدین بالاخره دست از خیال‌بافی برداشت و گفت:"ولم کنید." اما مادرش اصرار کرد که او غذا بخورد. بالاخره علاالدین تصمیم گرفت که حرفش را بزند:"مادر من بیمار نیستم ولی آنچه احساس می‌کنم خیلی بدتر از بیماریست. همین الان با وجود ممنوعیت توانستم شاهزاده خانم را ببینم. من تصمیم خودم را گرفته‌ام. از شما می‌خواهم که او را از پدرش سلطان برای من خواستگاری بکنید."

...

ترجمه‌ی کتاب صوتی به دنبال علاء الدین به فارسی

کتاب به دنبال علاالدین از زبان فرانسوی به فارسی ترجمه شده است. شورا منزوی مترجم این کتاب متولد 1332 است. چاپ اول این کتاب به سال 1383 و توسط انتشارات ققنوس صورت گرفت. انتشارات آوانامه کتاب صوتی به دنبال علاء الدین را با خوانش بهروز طالبی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی به دنبال علاء الدین را خواند؟

از آنجایی که ترجمه‌ی فارسی کتاب هزار و یک شب در دوران قاجاریه انجام شده است ممکن است مطالعه‌ی متن اصلی داستان هزار و یک شب برای خوانندگان امروزی و بالاخص نوجوانان به راحتی امکان پذیر نباشد. شنیدن این کتاب صوتی با متن روان و ترجمه‌ی سلیس آن می‌تواند انتخابی مناسب و ایدئال برای نوجوانان ایرانی جهت استفاده و آشنایی با این کاراکتر افسانه‌ای باشد.

  • کتاب صوتی به دنبال علاء الدین در دسته‌ی کتاب‌های فرهنگ عامه قرار دارد.
  • کتاب صوتی به دنبال علاء الدین مناسب برای گروه سنی نوجوان است.
  • خوانش کتاب صوتی به دنبال علاء الدین را بهروز طالبی به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی به دنبال علاء الدین اثر تیری آپریل بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فرهنگ عامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
116.۹۵ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۶:۴۲
نویسندهتیری آپریل
مترجمشورا منزوی
راویبهروز طالبی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۶.۹۵ مگابایت
۰۲:۰۶:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال علاءالدین
به دنبال علاءالدین
تیری آپریل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال علاء الدین
٪30
به دنبال علاء الدین
تیری آپریل
آوانامه
5
(1)
48,000
٪30
33,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر