0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال لئوناردو داوینچی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی

نویسنده:
پاتریک ژوسو
درباره به دنبال لئوناردو داوینچی

کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی یکی از مجموعه کتاب‌های "به دنبال..." است که توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. این مجموعه کتاب با رویکرد معرفی شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار واقعی یا غیرواقعی تاثیرگذار تاریخی برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآمده‌ است. انتشارات آوانامه خوانش صوتی این کتاب‌ها را ارائه داده است و دانلود این کتاب‌های صوتی در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو برای مخاطبین امکان‌پذیر است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی اثر پاتریک ژوسو

اگر قصد داشته باشیم لئوناردو داوینچی را با توجه به حرفه و تخصصش معرفی کنیم باید او را دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی دوره رنسانس بود. داوینچی در سال 1452 به دنیا آمد و در سال 1519 از دنیا رفت. آثار داوینچی تاثیر بسیاری در اروپای زمان رنسانس داشت و بخش بزرگی از زندگی این نابغه‌ی تاریخ صرف مبارزه با جهل و گسترش دانش در اروپا و بالاخص ایتالیا شد. به طور قطع این تلاش برای بلاهت ستیزی با مخالفان و بدخواهانی همراه بوده است که شرح مفصل کارشکنی‌های ایشان در این کتاب رفته است. داوینچی بسیار کنجکاو و در عین حال خلاق بود. آثار باقیمانده از او به غیر از آثار تجسم یافته و ساخته شده شامل صد‌ها دفترچه‌ای می‌شود که وی تمام تفکرات خود را در آن‌ها یادداشت می‌کرد. در این دفترچه‌ها طرح‌هایی برای سلاح، ماشین‌های پرنده و ادوات زرهی جنگی به وفور یافت می‌شود. اگرچه بسیاری از این طرح‌های اولیه هرگز به مرحله‌ی ساخت نرسیدند. یکی از طرح‌های جالب داوینچی طراحی زیردریایی و تلاش برای ساخت هواپیما است. داوینچی را در عرصه‌ی هنر با نقاشی‌های شام آخر و مونالیزا می‌شناسند. مطالعه‎‌ی این شرح حال مختصر می‌تواند الگوی مناسبی برای مبارزه‌ی خستگی ناپذیر و تلاش در اختیار نوجوانان علاقه‌مند قرار دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی

این کتاب در ده فصل نوشته شده است و هر کدام از این فصل‌ها به دوره‌ی خاصی از زندگی این هنرمند بزرگ پرداخته است. عنوان فصل‌های این کتاب به ترتیب عبارتند از:

  • نوآموزی در فلورانس
  • نوجوانی شیطان
  • سال‌های از دست رفته
  • در راه میلان
  • هنرمندی سرسخت
  • بلندپروازی‌های نافرجام
  • ایام جنگ
  • چشم و هم‌چشمی‌ها
  • بداقبالی
  • دارد دیر می‌شود

در نسخه‌ی صوتی کتاب که توسط انتشارات آوانامه ارائه شده است. هر کدام از این فصل‌ها زمان تقریبی پانزده دقیقه‌ای دارند و به همین دلیل مخاطب در زمان کوتاهی می‌تواند به اطلاعات جامعی درباره‌ی این شخصیت بزرگ تاریخی دست پیدا کند.

‌در بخشی از کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی می‌شنویم

...

ماه مارس 1503 است. همانطور که لئوناردو با اشاره به ماکیاولی گفته است. اکنون درحال بازگشت به فلورانس است. جایی که از او به گرمی استقبال می‌کنند. او می‌تواند وقت خود را صرف گشت و گذار در دشت و صحرا، بالاخص منطقه‌ی داوینچی کند. خش خش درختان زیتون، پرواز پرندگان و آواز آب روان همه و همه او را شیفته و مسرور می‌کند. ای نقاش وقتی به دشت و صحرا می‌روی مراقب باش که به چیز‌های مختلف توجه کنی و با دقت از چیزی به چیزی دیگر نگاه کنی. در عین آن‌که از میان کم ارزش‌ترین چیزها دسته‌گلی را دست چین می‌کنی. در ماه اوکتبر لئوناردو بزرگترین سفارش نقاشی را که به او واگذار می‌شود به دست می‌گیرد. او باید نقاشی دیواری غول آسایی یعنی بیست متر در هشت متر را در تالار بزرگ کاخ ترسیم کند. واقعه‌ی تاریخی معروف شهر فلورانس با نام نبرد آندیاری. برای لئوناردو برنامه‌ای با تمام جزییات می‌نویسند که لئوناردو قطعا به آن هیچ توجهی نمی‌کند. او خود به شخصه در یکی از دفتر‌های بیشمارش ماجرا را همانطور که دیده و شنیده است می‌نویسد.

چرا باید کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی را خواند؟

آشنایی با زندگی‌نامه و حیات شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخی می‌تواند مرجع الهام و آموزش ایدئالی برای نوجوانانی باشد که برای اولین بار با این شخصیت‌ها برخورد می‌کنند. به علاوه آشنایی با آثار و ساخته‌های لئوناردو داوینچی در زمره‌ی اطلاعاتی به شمار می‌رود که هر نوجوانی باید به عنوان اطلاعات عمومی از آن برخوردار باشد. به همین دلیل شنیدن این معرفی کوتاه و نمونه‌های مشابه آن که همگی توسط انتشارات ققنوس چاپ شده‌اند و به همت گروه فرهنگی آوانامه تبدیل به نسخه‌ی صوتی شده‌اند از وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو انتخاب مناسبی برای افزایش گستره‌ی دانش و اطلاعات نوجوانان باشد.

کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی در دسته‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه قرار دارد.

کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی را بهروز طالبی به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی به دنبال لئوناردو داوینچی اثر پاتریک ژوسو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
132.۵۷ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۳:۵۶
نویسندهپاتریک ژوسو
مترجمبیتا شمسینی
راویبهروز طالبی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۲.۵۷ مگابایت
۰۲:۲۳:۵۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی لذت بردم...گوینده هم عالیه... نه بیش از حد طولانی و نه بیش از حد کوتاه.... نکات جالبی هم انتخاب شده

3

هم ترجمه خوبه ، هم راوی داستان خیلی خوب ما رو با خصوصیات شخصیتی داوینچی آشنا میکنه

2

خیلی خلاصه، مطالب غیر واقعی. گوینده خوب بود.

4

بسیار عالی

5

عالی بود

3.9
(7)
پربار 🌳 (1)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال لئوناردو داوینچی
به دنبال لئوناردو داوینچی
پاتریک ژوسو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال لئوناردو داوینچی
٪30
به دنبال لئوناردو داوینچی
پاتریک ژوسو
آوانامه
3.9
(7)
پربار 🌳 (1)
48,000
٪30
33,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر