0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شیخ بهایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شیخ بهایی

نویسنده:
بتول زرگنده
درباره شیخ بهایی

از شیخ بهایی پرسیدند: «سخت می گذرد، چه باید کرد؟ گفت: خودت که می‌ گویی سخت می‌گذرد، سخت که نمی‌ ماند. پس خدارو شکر که می ‌گذرد و نمی ‌ماند....»

در تاریخ ادبیات ایران نویسندگان، شعرا و ادیبانی بوده‌اند که نام آن‌ها تنها در کتاب‌های درسی باقی مانده و حکمت و فرزانگی‌شان رو به فراموشی است. برای جلوگیری از این امر انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات مدرسه دست به تدوین سری معرفی فرزانگان مشهور ادب فارسی زده است. این کتاب معرفی و زندگی‌نامه‌ی شیخ بهایی؛ عارف و ادیب فارسی است. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی شیخ بهایی اثر بتول زرگنده

کتاب صوتی شیخ بهایی به کوشش بتول زرگنده نوشته شده است. این کتاب برای نخستین بار در دهه‌ی هشتاد شمسی نوشته شد. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب توسط انتشارات مدرسه و نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط انتشارات آوانامه به خوانش بهروز طالبی و با بازبینی ادبی ایمان خدا ترس منتشر شده است.

خلاصه داستان صوتی شیخ بهایی

انتشارات آوانامه درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «در سال 925 خورشیدی در شهر بعلَبَک کودکی به دنیا آمد که در آینده فردی بلند آوازه شد. این کودک را بهاءالدین محمد بن حسین عاملی نامیدند که بعدها حکیم، علامه، فقیه، عارف، منجم، ریاضیدان، شاعر، ادیب، مورخ و دانشمند ایرانی دوره صفویان شد. وی در حدود ۹۵ کتاب و رساله در باب سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک از خود به یادگار گذاشت. در سال ۲۰۰۹ (که مصادف با سال نجوم بود) یونسکو نام شیخ بهایی را -به پاس خدمات وی به علم ستاره‌شناسی - در لیست مفاخر ایران قرار داد. کتاب «شیخ بهایی» با نثری روان و بسیار ساده زندگی این دانشمند بزرگ ایرانی را شرح می‌دهد و شما را با سبک زندگی و سختی‌هایی که این دانشمند در راه رسیدن به اهدافش پشت سر گذاشته آشنا می‌کند.»

‌درباره‌ی بتول زرگنده نویسنده‌ی کتاب صوتی شیخ بهایی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی شیخ بهایی را به نویسندگی بتول زرگنده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی شیخ بهایی را خواند؟

شیخ بهایی حکیم، علامه، عارف، ریاضی‌دان، شاعر، ادیب و منجم ایرانی است که بیشترین شهرتش را در سده‌ی دهم و یازدهم هجری به‌دست آورد. علم و حکمت شیخ بهایی به اندازه‌ای بود که به او لقب «همه چیز‌دان» داده‌اند. شیخ بهایی حدود 95 کتاب و رساله دارد که همه‌ی آن‌ها ارزش علمی و ادبی بالایی دارند و خوانش آن‌ها خواننده را با دیدگاه او آشنا می‌کند.

کتاب صوتی شیخ بهایی در دسته‌ی کتاب‌های شناخت فرزانگان قرار دارد.

کتاب صوتی شیخ بهایی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی صوتی شیخ بهایی را بهروز طالبی به‌عهده داشته‌ است.

کتاب صوتی شیخ بهایی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع شناخت فرزانگان را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی شیخ بهایی می‌شنویم

ساقیا بده جامی، زان شراب روحانی                         تا دمی برآسایم، زین حجاب جسمانی

بهر امتحان ای دوست، گر طلب کنی جان را              آن‌جنان برافشانم، کز طلب خجل مانی

بی‌وفا نگار من، می‌کند به کار من                             خنده‌های زیر لب، عشوه‌های پنهانی

دین و دل به یک دیدن، باختیم و خرسندیم           در قمار عشق ای دل، کی بود پشیمانی؟

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی شیخ بهایی اثر بتول زرگنده بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی شناخت فرزانگان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
112.۳۸ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۲:۲۳
نویسندهبتول زرگنده
راویبهروز طالبی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۶/۳۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۲.۳۸ مگابایت
۰۲:۰۲:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
اجرای روان 🎙️
آموزنده 🦉

اجرا روان بود و صدای راوی خوب بود. خود داستان هم که در مورد شیخ بهایی ست و نثر ساده ای داره اما موندم این وسط نویسنده چرا داستان نوشتنشو قاطی کرده و خودشم یه شخصیت جدا هم ارز شیخ بهایی قرار داده!!! نمیدونم شاید نوعی جاه طلبی خنده دار و مضحک!!! چرا باید داستان نویسنده و نحوه نگارش و تحقیق (!) در دل زندگینامه یه آدم بزرگ بیاد! همچنین داستان خط سیر مشخصی نداره و جسته و گریخته روایاتی مطرح میشه که تقدم و تاخرشون معلوم نیست. امیدوارم به کسانی که قصد خرید دارن و میخوان وقت بذارن برای گوش دادنش کمک کرده باشم.

4

روایت خوبی از بزرگان و مفاخر این سرزمین است

5

عالیه

5

خیلی خوب وعالی

1

بدون محتوا

3

عالی

3.9
(8)
آموزنده 🦉 (1)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی فرزانگان
شامل 35 عنوان کتاب
شیخ بهایی
شیخ بهایی
بتول زرگنده
آوانامه
3.9
(8)
آموزنده 🦉 (1)
48,000
تومان