0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر ایزدی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دختر ایزدی

نویسنده:
امید حاجوی
درباره دختر ایزدی

‌درباره‌ی کتاب دختر ایزدی اثر امید حاجوی

کتاب دختر ایزدی روایتی کوچک از جنایاتی است که داعش در زمان تسلط بر مناطق ایزدی‌نشین سوریه و عراق در حق بشریت انجام داده است. این کتاب اگرچه روایت مستند زندگی شخصیت اصلی داستان نیست اما برگرفته از رخداد‌ها و جنایاتی است که به تصدیق اخبار و مستندات بوسیله‌ی داعش بر سر زنان و دختران ایزدی رفته است. امید حاجوی با دخیل کردن اندکی تخیل و ذهنیت شخصی به کاراکتر تخیلی کتاب موجودیت بخشیده است و او را در فضای وهم‌انگیز و دردناک زندگی زیر فشار حکومت داعش قرار داده است. کتاب دختر ایزدی خواننده را به خوبی جذب می‌کند و او را با بیانی احساسی از زبان شخصیت اصلی داستان تحت‌تاثیر قرارداده و در موارد بسیاری متالم می‌کند.

نسخه‌ی چاپی این کتاب را انتشارات نگاه منتشر کرده است و انتشارات آوانامه تبدیل این کتاب به نسخه‌ی صوتی و انتشار این کتاب صوتی را به عهده داشته است. این کتاب در هفت بخش نوشته شده است. در خوانش صوتی این اثر هر بخش زمان تقریبی سی دقیقه‌ای را به خود اختصاص داده است.

خلاصه داستان دختر ایزدی

کتاب دختر ایزدی درباره‌ی دختری خیالی به نام نادیا است. او دختری در سنین ابتدایی جوانی که در اردوگاه بردگان داعش گرفتار آمده است. روال کلی داستان با نقل خاطراتی از شرایط زندگی نادیا پیش از حضور داعش آغاز می‌شود اما تجدید این خاطرات به سرعت جای خود را به روایت وضعیت غذاب‌آور فعلی می‌سپارد. مادر نادیا به همراه او و در سلول کناری‌اش زندانی است و تصمیم نادیا برای فرار از موقعیتی که در آن گرفتار است یا تلاش برای نجات مادرش یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های داستان به شمار می‌رود.

‌در بخشی از کتاب دختر ایزدی می‌شنویم

ما ایزدی‌ها از نسل حضرت آدم هستیم. دیدن فرزندان حضرت آدم در خواب ابدی حس عجیبی‌است.

می‌جنگم تا به جنگ نرسم. حتی اگر نتوانستم از جنگ بگریزم در عوض تا پایان می‌جنگم. در این صبح گوشه‌ای تاریک را برای خود انتخاب می‌کنم و تمام ترس‌هایم را بر سفره‌ای می‌چینم. با این که حس می‌کنم چشمانی تیز‌بین مانند جغد و گوش‌هایی شنوا مانند سگ تمام حرکاتم را زیر نظر دارند. شاید منتظرند اشتباه کنم. منتظرند خطایی از من سر بزند تا من را نکشند و این نکشتن برایم عذاب بزرگی‌ست. نمی‌دانم به کدام گناه عذاب زنده‌ماندن و دیدن جوی‌های خون بر من نازل شده است. نمی‌دانم چرا "من" انتخاب شده‌ام. اما خوب می‌دانم که کجایم. میان آدم‌هایی که نمی‌گذارند فکر کنی. حتی اجازه ندارم در خلوت، خودم را نسبت به آن‌ها ذره‌ای برتر بدانم. آن‌قدر پستم کرده‌اند که می‌ترسم به ایمانی که با آن بزرگ شده‌ام فکر کنم. حالا شما بیایید. شما کثافت‌ها بیایید یک شبه نابود کنید. قتل عام کنید. هر کاری می‌خواهید بکنید. در آخر همه‌ی ما به سرآغاز خود برمی‌گردیم. یعنی خاک همین سرزمین.

‌چرا باید کتاب دختر ایزدی را شنید؟

کتاب دختر ایزدی اولین اثری است که از امید حاجوی به چاپ رسیده است. حاجوی در مصاحبه‌ای درباره‌ی این کتاب توضیح می‌دهد که نگارش این کتاب دو سال و نیم به طول انجامیده است. وی بیان می‌کند اگرچه پیش از نگارش این کتاب نوشته‌های بسیار دیگری را آماده‌ی چاپ کرده است اما به دلیل تعهد شخصی در انتشار اثری که از هر لحاظ کامل و برجسته باشد هیچ‌کدام را به دست چاپ نسپرده است. این اظهاریه به خودی خود حکایت از کمال و جذابیت این اثر از دیده نویسنده‌اش دارد چرا که قطعا وی کتاب دختر ایزدی را با معیارهای سخت‌گیرانه‌ی خود شایسته‌ی ارائه به جهان داستان فارسی دانسته است. قطعا یکی از دشواری‌های حاجوی در نگارش این اثر بیان روایت از نگاه یک دختر جوان به عنوان کاراکتر اصلی داستان بوده‌ است و حاجوی به خوبی توانسته است از عهده‌ی رفتن در قالب این شخصیت برآید. یکی از ویژگی‌های خوب این اثر کشش داستان تا آخرین جمله‌ی آن است به شکلی که شبیه به زندگی تصادفی و غیرقابل‌پیش‌بینی نادیا خواننده نیز از آن‌چه ممکن است در ادامه اتفاق بیافتد همواره بی‌اطلاع خواهد بود.

درباره انتشارات آوانامه

گروه فرهنگی آوانامه در سال 1392 با ثبت و تاسیس موسسه فرهنگی «آوانامه دانش گستر» فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. این انتشارات در حال حاضر در زمینه تولید و نشر کتاب‌های صوتی، مجلات، نمایش‌نامه‌های رادیویی، پادکست و سایر فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کند. آثار آوا نامه به دو صورت آنلاین و غیر آنلاین در دسترس است. آوانامه  محصولات شنیداری خود را در پلتفرم‌های مختلف مانند اپلیکیشن‌های موبایل و نرم افزار عرضه کرده است. موسسه آوانامه همچنین امکان بررسی و رصد تعداد بازدید و خرید کتاب‌های صوتی را در اختیار ناشران و صاحبین اثر قرار می‌دهد. آثار بسیاری از مجموعه‌ی کتاب‌های صوتی انتشارات آوانامه در کتاب‌خانه‌ی فیدیبو برای دانلود در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

  • کتاب دختر ایزدی در دسته‌ی کتاب‌های داستان فارسی قرار دارد.
  • کتاب دختر ایزدی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی دختر ایزدی را سحر بیرانوند به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب دختر ایزدی اثر امید حاجوی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان فارسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
182.۵۸ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۱۸:۲۵
نویسندهامید حاجوی
راویسحر بیرانوند
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸۲.۵۸ مگابایت
۰۳:۱۸:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
23 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فقط متاثر شدم و درد کشیدم. خوانش گوینده هم خیلی خوب بود. من پشیمون شدم که پیش از خوندن نسخه ی چاپی؛ نسخه ی صوتی رو گوش کردم. چون به شدت من رو درگیر احساسات کرد و برای مدتی حتی صحنه های داستان رو که از راوی میشنیدم توی خوابم میدیدم. انگار عکس اون صحنه رو دیدم. فضا سازی و روایت گری راوی بسیار خوب بود.

2

اول از همه که واقعا راوی خیلی بد ارائه داد بطوری که از فصل ۳ به بعد دنبال کردن کتاب سخت شده بود. خود کتاب هم خیلی تشبیهات و تعبیر های کلیشه ای داشت. اگر وقت اضافه داشته باشید برای صرفا وقت گذرانی چیز بدی نیست اما خب انتظار خیلی بالایی نداشته باشید

5

ب نظر من واقعا داستان رو جوری بیان کردن که آدم می‌تونه حس بکنه لحظاتی که به اون دختر گذشته رو یجوری میشه تصویر سازی کرد و صدای گوینده هم ب نظر من بسیار زیبا بود,دوست دارم از آقای حاجوی کارای بیشتری به چشمم بخوره،خسته نباشید ?

5

من تازه شروع به شنیدن این کتاب کردم خوانش راوی خیلی تاثیرگذار و زیباست پادکست راوکست هم روایت این داستان رو کرده و شنیدن اون هم خالی از لطف نیست ....

1

راوی و نوع روایت بسیار خوب بود ولی خود داستان اصلا جالب نبود .بعضی از مصامین در طول داستان بارها گفته میشد وکلا داستان کشش خاصی نداشت .

5

شنیدنش را پیشنهاد می کنم. اگرچه روایت همه تلخی ها نیست اما روان و زیباست. از همه دست اندرکاران ممنونم. ?⚘

2

داستان و بيان احساسات دروني دختر بسيار تلخ و ناراحت كننده بود راوي بخوبي حس به شنونده انتقال ميدهد

5

حس دختر به مادرش، به زیبایی بیان شده بود. لذت بردم از شنیدنش.

3

بیشتر احساسات نویسنده بود تا شرح جنایات داعش.

5

خیلی خوب بود ممنون

3.9
(17)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر ایزدی
دختر ایزدی
امید حاجوی
آوانامه
3.9
(17)
60,000
تومان