0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گسترش اسلام
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی گسترش اسلام

نویسنده:
جان ام دان
درباره گسترش اسلام

«همانا که دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرند.»

جمله‌ای که در بالا خواندید یکی از زیباترین آیات قران کریم، کتاب مقدس مسلمانان است. دین اسلام با بیش از یک میلیارد مسلمان بهترین و مهم‌ترین دین تاریخ بشری است. جان دان در این کتاب چگونگی شکل‌گیری و گسترش دین اسلام را به نوجوانان توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی گسترش اسلام اثر جان ام دان

کتاب گسترش اسلام نوشته‌ی جان ام. دان برای نخستین بار در سال 1996 منتشر شد. این کتاب متعلق به مجموعه‌ی بیست و پنج جلدی تاریخ جهان است. این مجموعه‌ یکی از بهترین و کاراترین مجموعه‌هایی است که در راستای معرفی تاریخ برای نوجوانان نوشته شده است. جان ام دان کتاب را با پیش‌گفتاری ساده اما حقیق آغاز می‌کند: «اللّه اکبر! (خدا بزرگ ترین است!) این دو واژه ساده عربی که معنای چند لایه معنوی دارند، مسیر تاریخ را به طرز چشمگیری تغییر دادند. آن ها همچنین جوهره اصلی دینی را تشکیل دادند که امروزه از سریع ترین رشد در روی زمین برخوردار است: اسلام.

اسلام مانند یهودیت و مسیحیت در خاورمیانه ظهور کرد و از میان این سه دین بزرگ از همه جوان‌تر است. اصول اعتقادی آن ساده و روشن است: تنها یک خدا (اللّه) وجود دارد؛ و محمد [ص] آخرین پیامبر از سلسله طویل پیامبرانِ برگزیده خدا برای ابلاغِ حقایق بود.

اسلام به پیروانش یک رشته عقاید دینی، یک نظام تشخیص نیکی و بدی و یک مجموعه قواعد رفتاری برای زندگی ارائه می‌کند. قواعد و احکامی که «صراط مستقیم» را تشکیل می‌دهند در قرآن کتاب مقدس مسلمانان که از جانب خداوند بر پیامبرش محمد [ص] نازل شده، آمده است.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی گسترش اسلام

کتاب گسترش اسلام در هشت فصل اصلی نوشته است‌‌ و در ادامه‌ی آن‌ها دو فصل تحت عنوان پس‌گفتار و منابع برای مطالعه‌ی بیشتر معرفی شده‌اند.

فصل اول: ریشه‌های اسلام

فصل دوم: مبانی دین جدید

فصل سوم: فتوحات اسلام

فصل چهارم: چند شاخه شدن اسلام

فصل پنجم: عصر طلایی عباسیان

فصل ششم: امپراتوری‌های اسلامی در سده‌های میانه

فصل هفتم: زوال امپراتوری‌های اسلامی

فصل هشتم: اسلام در عصر جدید

‌درباره‌ی جان ام دان نویسنده‌ی کتاب صوتی گسترش اسلام

جان ام دان نویسنده‌ و تاریخ‌شناس آمریکایی متولد سوم اکتبر سال 1945 است. او هشتمین رئیس برگزیده‌ی دانشگاه میشیگان غربی است. جان دان تحصیلات تکمیلی خودش را در دانشگاه ایلینویز تکمیل کرد. او یکی از معدود مدیران و استادان دانشگاه است که هر ساله بخشی از درآمد سالانه‌ی خود را صرف اهدا‌ی بورسیه به نخبگان می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی گسترش اسلام به فارسی

لازمه‌ی ترجمه‌ی کتاب‌های تاریخی علاقه‌ی بی حد و مرز به تاریخ است. مهدی حقیقتخواه یکی از مترجمانی است که با ترجمه‌ی بیش ‌از بیست کتاب تاریخی، علاقه‌ی بسیار خود را به این حوزه ثابت کرده است.

مهدی حقیقت‌خواه مترجم توانا و پرکار ایرانی در حوزه‌ی تاریخ، متولد سال 1327 است. او تاکنون با برگرداندن بیش‌از بیست کتاب تخصصی تاریخ به فارسی کارنامه‌ی ادبی پرباری را برای خود درست کرده است. او مترجم تخصصی مجموعه‌ی کتاب‌های «تاریخ جهان» است. این مجموعه‌ی بیست و پنج جلدی می‌کوشد تا اندیشه‌های تاثیرگذار در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در گستره‌ی متنوعی از نقاط مختلف جهان از تمدن‌های قدیمی مانند مصر تا زمان معاصر را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی گسترش اسلام را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت‌ خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی گسترش اسلام را شنید؟

اسلام به عنوان مهم‌ترین و جامع‌ترین دین عالم شناخته می‌شود. جان دان، استاد دانشگاه میشیگان در کتاب گسترش اسلام به خوانندگان نوجوان درباره‌ی جامعیت و اهمیت این دین توضیح میدهد. امروزه دین اسلام با بیش از یک میلیارد مومن، بیشترین گرونده به این دین را دارد. خواندن این کتاب را به همه‌ی خوانندگان پیشنهاد می‌کنیم.

  • کتاب صوتی گسترش اسلام در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی گسترش اسلام مناسب برای گروه سنی ه (نوجوانان) است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی گسترش اسلام را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی گسترش اسلام حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی گسترش اسلام می‌شنویم

پیش از ظهور اسلام، اکثر اعراب خدایان متعددی را می پرستیدند. آن ها در خورشید و ماه، و در بادهای صحرایی و ارواح خبیث، یا جن هایی که در همه جای جهان طبیعی رفت و آمد داشتند، ایزدان را مییافتند. تاریخدان ویل دورانت در عصر ایمان می نویسد:

[عرب بیابانی] ظاهرا درباره زندگی پس از مرگ چندان اندیشه نمی‌کرد، ولی گاهی اوقات تقاضا داشت که شترش را پهلوی قبرش ببندند و گرسنه اش واگذارند تا زودتر در دنیای دیگر به او برسد و از ذلّت پیاده به بهشت رفتن نجاتش دهد. گاه به گاه قربانیان انسانی به خدایان خود تقدیم می‌کرد و در بعضی نقاط بتان سنگی را می‌پرستید.

مهم ترین این سنگ های مقدس در یک آبادی تجاری به نام مکه، واقع در هشتاد کیلومتری ساحل دریای سرخ، یافت می شد. زائران از نقاط دوردست به این جا سفر می کردند تا به دیدار کعبه بشتابند، زیارتگاهی مکعبی شکل، باستانی و رازآلود که قرن ها بود اعراب آن را مقدس می شمردند. مکه به برکت وجود کعبه (که به عقیده اکثر اعراب خانه خدا بود) تا قرن ششم میلادی به مکان مقدس و زیارتی مهمی تبدیل شده بود. مهم‌ترین این خدایان «اللّه» بود که مکیان او را خالق عالم می‌دانستند.

صحرای عربستان جایی بسیار گرم و نامناسب برای زندگی است که در آن یک فرد تنها امکان زیادی برای زنده ماندن ندارد. در عربستان پیش از اسلام، بادیه نشینان کوچگر با تعاون و همکاری با یکدیگر می توانستند در صحرا دوام آورند.

اما مکه خشک، داغ، و صخره ای جای چندان مناسبی برای زندگی نبود. شاید اهمیت واقعی آن از موقعیتش ناشی می شد. مکه در نیمه راه خط ساحلی غربی عربستان واقع شده بود و تنها هشتاد کیلومتر با دریای سرخ فاصله داشت و بدین جهت توقفگاه مناسبی برای مسافران دوره گردی بود که با کاروان شتر از راه می‌رسیدند. این کاروان ها، که گاهی تا چهار هزار شتر را شامل می شدند، ادویه جات، فلزات گرانبها، ابریشم، عاج، و بسیاری اجناس و مواد خوراکی دیگر را حمل می کردند. گاهی چند کیلومتر درازی این کشتی های صحرانورد بود. ورود پیوسته چنین تعداد زیادی از تجار و بازرگانان عرب به مکه و کعبه باعث به وجود آمدن یک طبقه بازرگان رو به رشد شد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی گسترش اسلام اثر جان ام دان بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
337.۷۲ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۰۶:۴۱
نویسنده جان ام دان
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۳۷.۷۲ مگابایت
۰۶:۰۶:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خلاصه و مفید است راوی مسلط است موسیقی متن بدرستی انتخاب شده است نویسنده بدون جهت گیری ،تاریخ را روایت کرده است اگر میخواهید از تاریخ اسلام اطلاع کلی و از سرفصل‌های آن را به خاطر داشته باشید حتما این کتاب را گوش کنید ویرایش و هم آمیزی صدا و موسیقی عالیست ،کاری که بسیار مهم است و لازم نیست دست به ولوم باشیم. سپاس

5

اگه مطالعات پراکنده ای در مورد تاریخ اسلام داشته باشی ،این کتاب اطلاعات شمارو به هم اتصال میده و بک دید کلی،منظم،وپیوستگی به دانش تاریخی شما میدهد. من بعد تمام کردن کتاب حس خوبی داشتم

3

برسی اجمالی وکلی اسلام از آغاز تا قرن بیستم ست. وشرح مختصر حکومتهای اسلامی و شکل گیری تمدن اسلام و دوره شکوفایی و زوال آن ست. صدای گوینده بسیار عالی بود

3

نویسنده توان بهره گیری از منابع دست اول را نداشته به گزارش‌ و ترجمه دیگران بسنده کرده است از همین روی سوگیری استشراق و جریان غالب بر کتاب حاکم است

1

نويسنده مجهوله و تمام تلاش كتاب ترويج عقائد اهل سنته و هيچ نامي از علي بن ابيطالب ع نيست

5

عالی تشکر از اوانامه

3.9
(13)
77,000
٪30
53,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گسترش اسلام
٪30
گسترش اسلام
جان ام دان
آوانامه
3.9
(13)
77,000
٪30
53,900
تومان