0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کوری و رادیواکتیویته
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کوری و رادیواکتیویته

نویسنده:
پل استراترن
درباره کوری و رادیواکتیویته

«ماری کوری استثنایی‌ترین زن قرن بیستم بود. اکتشافات او دو جایزه‌ی نوبل برایش به ارمغان آورد. پدیده‌‌ای که تا بیش از نیم‌قرن بعد تکرار نشد. کارهای او سبب افزایش پژوهش درباره‌ی رادیوم و منجر به پیشرفت‌های زیادی درزمینه‌ی فیزیک هسته‌ای و درمان سرطان شد. پیر کوری شوهر او و آیرن ژولیو کوری دخترش نیز جایزه‌ی نوبل را بردند...» این جملاتی است که کتاب کوری و رادیواکتیویته با آن آغازشده است. کتابی جذاب و خواندنی که اگر خواندش را آغاز کنید به این سادگی زمین نخواهید گذاشت.

درباره ماری کوری، زنی منحصربه‌فرد در دنیای علم

ماری اسکلودسکا کوری (Marie Skłodowska Curie) سال 1867 در ورشو به دنیا آمد. او برای تحصیل در دانشگاه به پاریس رفت و هم‌زمان در دو رشته‌ی ریاضی و فیزیک درس خواند و توانست مدرک کارشناسی خود را در این دو رشته به فاصله‌ی یک سال دریافت کند. پس از مدتی او با فیزیکدان لهستانی دیگری به نام پیر کوری آشنا شد و آن‌ها مدتی بعد ازدواج کردند.

او سال‌ها درباره‌ی فیزیک مطالعه می‌کرد و نظریه‌ای را به وجود آورد که خودش آن را رادیواکتیویته نامید. او همچنین روش‌هایی برای جداسازی ایزوتوپ‌ها پیداکرده و عناصر پولونیم و رادیوم را کشف کرده است. ماری کوری اولین کسی است که دو نوبل دریافت کرده و تنها کسی است که دو جایزه‌ی نوبل در دو رشته‌ی مختلف دارد. او سال 1903 نوبل فیزیک را به دست آورد و 1911 موفق به دریافت مدل شیمی شد.

مادام کوری سال 1934 در 66 سالگی به دلیل سرطان خون ناشی از کار در معرض تابش مستقیم رادیواکتیو درگذشت. در حال حاضر جسد ماری و پیر کوری در پانتئون به خاک سپرده‌شده است. نتیجه‌ی تلاش‌های ماری کوری باعث پیشرفت پزشکی و درمان بیماری‌هایی چون سرطان با استفاده از پرتوهای رادیوم شد.

‌درباره‌ی کتاب کوری و رادیواکتیویته اثر پل استراترن

کوری و رادیواکتیویته کتاب کوچکی است که داستان بزرگ بانوی دنیای علم را روایت کرده است. این کتاب بخشی از کتاب «شش نظریه‌ای که جهان را تغییر داد» است. در این کتاب استراترن ابعاد مختلف زندگی ماری کوری را بررسی کرده و مسیر پرپیچ خم او را برای تبدیل‌شدن به یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان جهان شرح داده است. او در این کتاب به مجموعه فعالیت‌های ماری کوری، نظریه‌اش و فواید آن برای بشریت و به‌خصوص علم پزشکی پرداخته و تلاش کرده است تصویر کاملی از تلاش علمی او ارائه کند.

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب کوری و رادیواکتیویته

پل استراترن (paul stratern) یک نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های ترویج علم است که دغدغه‌اش معرفی بزرگان علم به مردم است. او در آثارش تلاش می‌کند پلی میان مردم با دانشمندان ایجاد کند و مردم را با اثر فعالیت‌های این قشر آشنا کند.

استراترن سال 1940 در لندن به دنیا آمده و در این شهر بزرگ‌شده است. او در کالج ترینیتی درس‌خوانده و مدتی نیز در یک ناوگان تجاری در دریا سفرکرده است. پل استراترن پیش از نویسندگی به بسیاری از نقاط جهان از طریق دریا سفرکرده و هند تا هیمالیا را دیده است.

پل استراترن با کتاب‌هایی که می‌نویسند دنیای دانشمندان و فیلسوفان را با مردم پیوند زده است. او مجموعه‌ای در کارنامه‌اش دارد که به 90 دقیقه با فیلسوفان معروف است. در این مجموعه او کتاب‌های کوچکی درباره‌ی فیلسوفانی چون اسپینوزا، دکارت، نیچه و دیگران نوشته است و کتاب صوتی این نوشته‌ها را هم در قالب یک دی‌وی‌دی 90 دقیقه‌ای منتشر کرده است. از میان دیگر آثار این نویسنده‌ی پرکار می‌توان به «نیوتن و گرانش»، «اینشتین و نسبیت» و «هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها» اشاره کرد. پل استراترن در حال حاضر در دانشگاه کینگستون فلسفه و ریاضیات درس می‌دهد.

ترجمه‌ی کتاب کوری و رادیواکتیویته به فارسی

انتشارات مازیار سال‌هاست تلاش می‌کند بسیاری از آثار حوزه‌ی ترویج علم را در ایران منتشر کند. این انتشارات آثار مختلفی از پل استراترن را در اختیار مخاطب ایرانی قرار داده است. کوری و رادیواکتیویته یکی از آثاری است که با کوشش این ناشر روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است. انتشارات آوا نامه کتاب صوتی کوری و رادیواکتیویته را با ترجمه‌ی محمدرضا توکلی صابری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب کوری و رادیواکتیویته را خواند؟

ماری کوری یک نابغه‌ی جذاب و متفاوت است. او در روزگاری که اغلب زنان هیچ جایی در دنیای علم نداشتند و بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذراندند قدم‌های بزرگی در دنیای علم برداشت. او الگوی درخشان و مناسبی برای تمام زنان جهان است که بتوانند شرایط را تغییر دهند و به رؤیاهایشان برسند. او دیواری که سد راه آرزوهای زنان بود را از پیش روی خود برداشت و به بالاترین مدارج علمی رسید و در تاریخ ماندگار شد. شنیدن سرگذشت این بانوی بزرگ دنیای علم می‌تواند بسیار روحیه‌بخش باشد. این کتاب هدیه‌ی بسیار خوبی برای جوانان و نوجوانانی است که در تلاش‌اند مسیر زندگی‌شان را انتخاب کنند. شنیدن سرگذشت و تأثیرگذاری ماری کوری به‌خصوص برای دختران جوان می‌تواند انگیزه‌ی بسیار خوبی برای حرکت به‌سوی آرزوهایشان باشد.

کتاب کوری و رادیواکتیویته در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب کوری و رادیواکتیویته مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان، بزرگ‌سالان و در حقیقت هرکسی است که میل به دانستن دارد.

خوانش کتاب صوتی کوری و رادیواکتیویته را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب کوری و رادیواکتیویته حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کوری و رادیواکتیویته اثر پل استراترن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
124.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۱۵:۲۸
نویسندهپل استراترن
مترجم محمد رضا توکلی صابری
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۴.۶۱ مگابایت
۰۲:۱۵:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3.7
(3)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کوری و رادیواکتیویته
٪30
کوری و رادیواکتیویته
پل استراترن
آوانامه
3.7
(3)
48,000
٪30
33,600
تومان