0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های مجید 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های مجید 2

درباره قصه های مجید 2

داستان‌های این سرزمین از دل هرخاکی برآیند، لاجرم به دل تمامی بچه‌های ایرانی می‌نشینند. تفاوتی ندارد داستان‌های مربوط به شهر کرمان، اصفهان و یا آذربایجان باشد. در نهایت تمام بچه‌های ایران آن‌ها را با جان و دل خودشان درک می‌کنند. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که داستان‌های شهرهای مختلف دارند این است که بچه‌های نقاط دیگر با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم شهرهای دیگر کشورشان آشنا می‌شوند. برای مثال داستان‌های صمد بهرنگی تمامی ایران را به آذربایجان می‌برد. قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی، فرهنگ کرمان را به بچه‌ها نشان می‌دهد. در این مرز پهناور کم نیستند این نویسندگانی که در جهت اعتلای فرهنگی و آموزش والاترین ویژگی‌های اخلاقی تلاش کرده‌اند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «قصه‌های مجید 2»

رمان قصه‌های مجید توسط هوشنگ مرادی کرمانی نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1358 توسط انتشارات معین منتشر شد. کتاب قصه‌‌های مجید یک مجموعه چند جلدی است که در هر جلد داستان‌های کوتاهی نوشته شده‌است. تمامی داستان‌های قصه‌های مجید هول محور یک شخصیت به نام «مجید» است. مجید پسرک نوجوانی است که با مادربزرگ مهربان خود «بی‌بی» زندگی می‌کند. او سال‌هاست که پدر و مادرش را از دست داده و با مادربزرگش زندگی می‌کند. پدربزرگش نیز از دنیا رفته است. مجید با مادربزرگش در یک خانه قدیمی که نماد فرهنگ کرمان است زندگی می‌کنند. آقای کرمانی این خانه را آنقدر زیبا ترسیم کرده‌است که در طول داستان خواننده حس می‌کند در این خانه ساکن است. خانه‌ای ویلایی و کاهگلی که در گوشه و کنارش وسایل قدیمی و زیبا قرار دارد. مادربزرگ مجید زندگی خود و نوه‌اش را با حقوق بازنشستگی شوهرش می‌گذراند. او زنی آرام و صبور است. بی‌بی در این کتاب نمادی از تمام مادربزرگان قدیمی است. پیرزنی که هروز خانه‌اش را می‌روبد و پاک می‌کند. زنی مهربان که تمام عشقش را به نوه‌اش می‌دهد. او نماد تمامی مادربزرگان ایرانی است که دل کودکان برای ماندن در خانه‌اش پر می‌کشد.

مجید شخصیتی بلند پرواز و گاها خنده‌دار دارد. او کتاب زیاد می‌خواند به ویژه شاهنامه و تا حدودی نویسنده خوبی نیز هست. او همیشه رویای بازیگر شدن را در ذهن می‌پرواند. مجید به غیر از مدرسه رفتن کار هم می‌کند تا کمک خرج خانه باشد. مجید شخصیتی جستجوگر دارد. زمانی که کسی به او در مورد چیزی می‌گوید، خودش اول آن را بررسی می‌کند. داستان این کتاب در واقع کودکانه است.

کتاب صوتی قصه‌های مجید در سه جلد منتشر شده‌است. کتاب پیش‌روی شما جلد دوم این مجموعه است که شامل داستان‌های انشا نویس، توپ، سفرنامه‌های اصفهان، تسبیح،اسکناس صدتومانی، طفل معصوم، عیدی، زبان بسته‌ها، ناف بچه، ماهی، تشویق، خواب نما، یابو و طلبکار می‌شود. هرکدام از داستان‌های مجید بهر چیزی نوشته شده‌اند. شخصیت مجید با کارهایش بهترین معلم شیرین زبان برای کودکان است. او در این داستان‌ها ضرب المثل‌های زیبای ایرانی و کرمانی را به بچه‌ها می‌آموزد. آقای مرادی کرمانی در مراسم ترویج فرهنگ کتاب خوانی در رشت گفت که این کتاب نه داستانی خیالی بلکه داستانی واقعی است. او در نوشتن این داستان از سرگذشت خودش استفاده کرده‌است. این کتاب در سال 1364 کتاب برگزیده‌ی سال شد. به علاوه این مجموعه تاکنون بارها تجدید چاپ شده‌است. آقای مرادی کرمانی در روز رونمایی از مجموعه کتاب صوتی قصه‌های مجید اعلام کرد که کرمانی‌ها بابت اینکه داستان در اصفهان ساخته شد ناراحت هستند. اما او بیان کرد که مجید نه یک شخصیت اصفهانی یا کرمانی بلکه یک شخصیت ایرانی است که می‌تواند لباس هر شهری از ایران را بپوشد.

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب «قصه‌های مجید»

با اقتباس از کتاب قصه‌های مجید در سال 1371 یک مجموعه تلویزیونی با همین نام ساخته شد. کارگردان این مجموعه کیومرث پوراحمد است. بخش اول این مجموعه 9 قسمت بود که عصرهای روز جمعه از تلویزیون پخش می‌شد. کیومرث پوراحمد با اجازه از هوشنگ مرادی کرمانی محل این داستان را از کرمان به اصفهان تغییر داد. بازیگرانی که در این مجموعه بازی کردند نیز لهجه‌ای کاملا اصفهانی دارند. در این مجموعه تلویزیونی مهدی باقربیگی در نقش مجید، پروین‌دخت یزدانیان در نقش بی‌بی و جهانبخش سلطانی در نقش ناظم مدرسه به هنرنمایی پرداخته‌اند. مدرسه‌ی فیلم تلویزیونی مجید مدرسه‌ی آلیانس اصفهان است.

قصه‌های مجید رادیو

با اقتباس از داستان این کتاب نیز در سال 1353 یک نمایش رادیویی از برنامه خانواده رادیو پخش شد. بانو ژاله علو نقش بی‌بی را در این نمایش برعهده داشت. به علاوه در سال 1397 یک مجموعه سه جلدی از کتاب قصه‌های مجید به عنوان کتاب صوتی ساخته شد.

دانلود «قصه‌های مجید 2»با صدای مهدی پاکدل

کتاب صوتی قصه‌های مجید 2 در سال 1397 توسط انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شد. گوینده‌ی این کتاب صوتی مهدی پاکدل است. شما می‌توانید کتاب صوتی قصه‌های مجید 2 به قلم هوشنگ مرادی کرمانی، گویندگی مهدی پاکدل و انتشارات نوین کتاب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

مهدی پاکدل در دهمین روز تیر ماه سال 1359 در شهر زیبای اصفهان چشم به جهان گشود. وی فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه اصفهان است. همچنین برادر آقایان حسین پاکدل و مسئول پاکدل است. حسین پاکدل یکی از بازیگران و کارگردانان خوب کشورمان و مسعود پاکدل نیز یکی از عکاسان و مستندسازان سینمای ایران محسوب می‌شود. مهدی پاکدل از دوران جوانی و نوجوانی علاقه بسیاری به حضور در سینما و تلویزیون داشت. او در سال 1369 برای بازی نقش مجید در فیلم داستان های مجید تست بازیگری داد. اما سرانجام کیومرث پوراحمد، مهدی باقربیگی را برای این نقش انتخاب کرد. سرانجام پس از نقل مکان به تهران برای اولین بار در سال 1376 در تئاتر جنبش انفیه در کلکته حضور یافت. مهدی پاکدل تاکنون در فیلم های سینمایی، تلویزیونی، تئاتر و فیلم های نمایش خانگی بسیاری حضور داشته است. از کارهای وی می‌توان به فیلم چهارراه استانبول، هم گناه کیمیا، ستایش، داره زنگی، مخمصه،می‌خوام بخوابم و ... حضور داشته است. برای اولین بار در سال 1389 با بهنوش طباطبایی ازدواج کرد. اما این ازدواج پس از مدتی به جدایی ختم شد. مهدی پاکدل در سال 1399 با رعنا آزادی ور ازدواج کرد. همسر آقای پاکدل خانم رعنا آزادی ور نیز یکی از هنرمندان خوب کشورمان محسوب می‌شود. به علاوه باید گفت که عاطفه رضوی همسر آقای حسین پاکدل است. مهدی پاکدل به علت علاقه بسیار زیادی که به قصه‌های مجید دارد، گویندگی این مجموعه را با عشق انجام داده‌است. صدای او در این مجموعه صوتی گیرا و دلنشین است. موسیقی زیبای سنتی این کتاب صوتی نیز توسط مهدی زارع ساخته شده‌است. مهدی پاکدل گوینده بسیاری از کتاب‌های صوتی از جمله کچل کفترباز، دو گربه روی دیوار، پوست نارنج، پسرک لبوفروش، آدوی و بودی، حکایت عشقی بی‌شین بی‌قاف و .... بوده‌است.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «قصه‌های مجید 2»، هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی در شانزدهمین روز از شهریور در سال 1323 در کرمان چشم به جهان گشود. او دوران دبستان را در روستایی به نام سیرچ گذارنده‌است. سپس برای ادامه تحصیل به کرمان آمد و تا 15 سالگی در این شهر زندگی کرد. آقای کرمانی با پدربزرگ و مادربزگش زندگی می‌کرد. زیرا پدر و مادرش را در کودکی از دست داده بود. آقای مرادی کرمانی تا قبل از ورود به دانشگاه در شهر کرمان زندگی می‌کرد. سپس راهی تهران شد. او فارغ التحصیل رشته هنر از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک تهران است. به علاوه او دانش آموخته رشته مترجمی زبان انگلیسی نیز هست. آقای مرادی کرمانی اولین فعالیت‌های خود را در عرصه هنر با گویندگی رادیوی محلی کرمان در سال 1339 آغاز کرد. پس از آن چند داستان کوتاه از او در برخی از روزنامه‌ها و مجلات به چاپ رسید. سرانجام در سال 1349 اولین داستان خود را با نام «کوچه‌ی ما خوشبخت‌ها» منتشر کرد. هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون داستان‌های بسیاری را منتشر کرده‌است. اما قصه‌های مجید پرطرفدارترین اثر این نویسنده ایرانی است. به علاوه باید گفت هوشنگ مرادی کرمانی از معدود نویسندگانی ایرانی است که با اقتباس از داستان‌هایش فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی ساخته شده‌است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به قاشق چای‌خوری، مربای شیرین، زیر نور شمع، سنگ روی سنگ و ... اشاره کرد. آقای هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون جوایز بسیاری از جمله سیمرغ بلورین، نویسنده بزرگزیده کشور کاستاریکا، کتاب سال اتریش و ... را بدست آورده‌است.

بخشی از کتاب صوتی «قصه‌های مجید 2»

ماهی

از مدرسه که آمدم خیکم حسابی پایین افتاده و بود و قار و قور می‌کرد. چنان گرسنه شده بودم که می‌خواستم از زور گرسنگی، سنگ رو بجوم. صبحش همینجور ناشتا از در خوانه زده بودم بیرون هرچه بی‌بی عجز و التماس کرده بود که یه لقمه نون بزار توی دهنت و یه استکان چای بخور یا یه تیکه نون بزار تو جیبت سرکلاس بخور.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
472.۴۹ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۲۹:۵۵
نویسنده هوشنگ مرادی کرمانی
راویمهدی پاکدل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۲.۴۹ مگابایت
۰۸:۲۹:۵۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 75 مخاطب
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
5 ٪
43 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

آقای کرمانی به زیبایی هر چه تمام تر شیطنت های یک پسر بچه کرمانی را با طنزی بسیار دلنشین و توصیفات و اصطلاحاتی جذاب روایت میکند. اقای پاکدل هم دستشان درد نکند خوب قصه را خواندند ولی به نظرم اگر یک فردی با لحجه کرمانی این داستان را میخواند خیلی با حال تر میشد

5

درود بر هوشنگ مرادی کرمانی که از متن جامعه ست و قلمش رسا ، ساده و بدون حاشیه و قابل فهم ست .قصه های مجید شیرین و دوست داشتنی ست و شنیدن خاطره ها هم فراموش نشدنی که با لحن صمیمی آقای پاکدل جذاب تر شده سپاسگزارم

1

فن بیان بسیار ضعیف، صداسازی از اون ضعیف‌تر، حتی نفس‌گیری مناسبی هم ندارن و بین خوندن گاهی نفس کم میارن، کتاب بسیار جذاب اما متاسفانه گویندگی بسیار ضعیف است.

5

عالی عاالی هر چی از صدای آقای پاکدل بگیم کمه. منو پسرم هر شب با صدای ایشون میخوابیم یه نوستالژی خاصی تو صداشونه و عجب ماهرانه راوی قصه های مجیدن

5

قصه‌های دوست داشتنی مجید و قلم عالی هوشنگ مرادی کرمانی و خوانش عالی مهدی پاکدل

5

قلم توانای هوشنگ مرادی کرمانی و صدای بینظیر مهدی پاکدل خیلی لذتبخش بود یکروزه همه ش رو گوش کردم?

5

واقعا صداش خوبه

5

داستان آقای کرمانی عالی صدای آقای پاکدل عالی موسیقی آقای زارع عالی

5

عالیه حتما گوش بدین واقعا آدم کیف میکنه زمانشو میزاره برای گوش دادن به این کتاب صوتی

5

داستان زیبا و راوی خوب لذت بردم

نمایش 33 نقد دیگر
4.6
(75)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های مجید 2
قصه های مجید 2
هوشنگ مرادی کرمانی
نوین کتاب
4.6
(75)
58,000
تومان