0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های مجید 3

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های مجید 3

درباره قصه های مجید 3

 شما را به یک شعر محلی زیبا دعوت می‌کنیم:«گُلی از دست من بِستون و بو کن، میون هر دو زلفونت فرو کن، به هرجایی که رفتی من نبودم، بشین و با خود گل گفت و گو کن.»

قصه صوتی «قصه‌های مجید 3» تمام قسمت‌ها

هوشنگ مرادی کرمانی یکی از نویسندگان کشورمان است که بیشتر آثارش را برای کودکان و نوجوانان نوشته‌است. او داستان‌های خود را همانند آدمک‌های بی‌جانی تصور می‌کند که داستان‌هایش به آن‌ها روح بخشیده است. این آدمک‌ها به تمامی شهرها، روستاها، کوچه‌ها، خیابان‌ها و خانه‌ها سفر می‌کنند. بروی تن این آدمک‌ها آیینه‌هایی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می‌توانند خود را درون آن ببینند. این آیینه‌ها نماد فرهنگ و زندگی مردمان کشورمان است.

رمان قصه‌های مجید توسط هوشنگ مرادی کرمانی نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1358 به زبان شیرین فارسی نوشته شد. این کتاب مجموعه‌ای 5 جلدی است. کتاب پیش‌روی شما سومین جلد از این مجموعه است. آقای مرادی کرمانی داستان این کتاب را در حال و هوای شهر خود به تصور می‌کشد.

داستان کوتاه از قصه‌های مجید

این کتاب دو شخصیت اصلی با نام «مجید» و «بی‌بی» دارد. مجید پسرک نوجوان و بازیگوشی است که با مادربزرگ صبور و مهربان خود بی‌بی در شهر زیبای کرمان زندگی می‌کند. باید گفت تمامی مردم ایران نام مجید را شنیده و بخشی از داستان او را دیده‌اند. مجید پسری لاغر اندام و ساده روی است. این نوجوان افکار و رفتارهای بسیار جالبی نسبت به همسن وسالان خود دارد. مجید و بی‌بی در شرایط سختی زندگی می‌کنند. آن‌ها از طریق حقوق بازنشستگی پدربزرگ مجید امرار معاش می‌کنند. مجید تابستان‌ها نیز در مغازه‌های مختلف مانند نانوایی کار می‌کرد. بی‌بی و مجید در یک خانه ویلایی قدیمی زندگی می‌کنند. این خانه ویلایی بزرگ، زیبا و پر از احساس است. سبک معماری و وسایل این خانه برای تمامی ایرانیان حس خوب اصالت را به همراه دارد. مجید شخصیتی کنجکاو دارد. او رویای نویسنده شده را در ذهن دارد. این شخصیت داستان قصه‌های مجید را آموزنده و طنزآمیز کرده‌است. شخصیت مجید و حال و هوای این داستان برای بیشتر پسر بچه‌های دهه 60 بسیار آشنا و مملوس است. افراد زیادی با قصه‌های مجید دهه‌ها زندگی کرده‌اند. بیشتر بچه‌های دهه 70 و 80 نیز مجید و داستان‌هایش را می‌شناسند. داستان این کتاب نه قصه‌ای تخیلی بلکه حقیقتی ساده و عامیانه است. در این کتاب نویسنده از ضرب المثل‌های ایرانی بسیار بهره برده‌است. هوشنگ مرادی بعد از چاپ این کتاب اعلام کرد که داستان این کتاب راوی زندگی خودش است.

اقتباس‌های سینمایی، تلویزیونی و رادیویی از کتاب صوتی «قصه‌های مجید 3»

با اقتباس از داستان قصه‌های مجید در سال 1353 یک نمایش رادیویی از برنامه خانواده پخش شد. در این نمایش بانو «ژاله علو» صدا پیشگی شخصیت بی‌بی را بر عهده داشت. سپس در سال 1371 یک مجموعه تلویزیونی ساخته شد. کارگردان این مجموعه کیومرث پوراحمد بود. مجموعه قصه‌های مجید در ابتدا فقط روزهای جمعه از تلویزیون پخش می‌شد. به غیر از این مجموعه کیومرث پوراحمد سه فیلم دیگر نیز با اقتباس از داستان این کتاب به نام‌های نان و شعر، شرم و صبح روز بعد را ساخت. در این فیلم‌ها مرحوم پروین‌دخت یزدانیان نقش بی‌بی، مهدی باقربیگی نقش مجید، جهانبخش سلطانی نقش ناظم مدرسه و مرتضی حسینی نقش معلم ورزش و ریاضی را بر عهده داشتند. مرحوم یزدانیان برای بسیاری از دهه 60ها مانند مادربزرگ خودشان بود. پیزنی خوش‌زبان، مهربان و دوست داشتنی، که بیشتر کودکان دوست داشتند او را از نزدیک ببینند. مهدی باقربیگی نیز با استایل مخصوص به خود، باعث محبوبیت چندین برابری مجید بین مردم شد. اغلب مردم مجید را با دوچرخه‌اش به یاد می‌آورند که در کوچه‌های اصفهان حرکت می‌کند. کیومرث پوراحمد، محل این داستان را از کرمان به اصفهان تغییر داد. به همین دلیل لهجه اصفهانی مجید، بی‌بی و آقای ناظم در ذهن تمامی کودکان و نوجوانان ایران وجود دارد. با اینکه بسیاری از مردم کرمان از اینکه این فیلم در اصفهان ساخته شده بود، دل آزرده بودند. آقای هوشنگ مرادی کرمانی این کتاب را متعلق به تمامی مردم این مرز و بوم با هر قوم وهر زبانی می‌داند.

دانلود قصه‌های «قصه‌های مجید 3» با صدای مهدی پاکدل

کتاب صوتی قصه‌های مجید در سال 1397 توسط انتشارات نوین کتاب منتشر شد. گوینده این مجموعه هنرمند خوب کشورمان مهدی پاکدل است. مهدی پاکدل خود یکی از کسانی بود که در زمان ساخت این فیلم برای نقش مجید تست داد. اما در نهایت آقای پوراحمد، مهدی باقربیگی را برای این نقش برگزید.

مهدی پاکدل در 10 تیر ماه سال 1359 چشم به جهان گشود. او زاده شهر شهر شاه عباس، اصفهان است. آقای پاکدل فارغ التحصیل رشته گرافیک است. او در خانواده‌ای هنر چشم بزرگ شد. دو برادر او حسین و مسعود پاکدل همگی اهل هنر و هنرکند هستند. حسین پاکدل بازیگر و نویسنده و مسعود پاکدل عکاس است. به علاوه عاطفه رضوی یکی از بانوان بازیگر کشورمان همسر حسین پاکدل است. آقای مهدی پاکدل چند سال پس از جدایی از بهنوش طباطبایی به تازگی با رعنا آزادی ازدواج کرده‌است. آقای پاکدل فراتر از بازیگری در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد. او یک آلبوم به نام «در انعکاس کوچه‌های خیس» را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌است. این هنرمند کار خود را با تئاتر آغاز کرد. او آنقدر در تئاتر «جنبش انفیه در کلکته» خوش درخشید که کارگردان حمید لبخند او را برای حضور در یکی از فیلم‌های سینمایی‌اش برگزید. مهدی پاکدل برای اولین بار در فیلم سینمایی «آبی» در سال 1379 دیده شد. پس از آن این هنرمند در فیلم‌های سینمایی بسیاری مانند ماجرای نیمروز، چهارراه استانبول، محمد رسول الله و ... به هنرنمایی پرداخت. آقای پاکدل در تئاترهای بسیاری مانند پدر، حضرت والا، همسایه آقا، روی زمین، قهوه تلخ و ... و مجموعه‌های تلویزیونی مانند کیمیا، ستایش، بی‌گناهان و ... و فیلم‌های نمایش خانگی مانند هم‌گناه، شاهگوش، شم ایرانی و وقت خواب حضور داشته‌است. مهدی پاکدل به علت علاقه بسیار زیادی که به قصه‌های مجید دارد، گویندگی این مجموعه را با عشق انجام داده‌است. صدای او در این مجموعه صوتی گیرا و دلنشین است. موسیقی زیبای سنتی این کتاب صوتی نیز توسط مهدی زارع ساخته شده‌است.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «قصه‌های مجید 3»

هوشنگ مرادی کرمانی در شانزدهمین روز از شهریور ماه سال 1323 چشم به جهان گشود. او زاده شهر زیبای کرمان است. آقای مرادی کرمانی با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کرد. از کودکی علاقه بسیاری به خواندن کتاب داشت. وی پس از اتمام دوره 5 ساله دبستان برای ادامه تحصیل به خود شهر کرمان رفت. آقای مرادی کرمانی تا قبل از ورود به دانشگاه در شهر کرمان زندگی می‌کرد. سپس با کوله‌باری از عشق به کتاب و سینما راهی تهران شد. او فارغ التحصیل رشته هنر از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک تهران است. به علاوه او دانش آموخته رشته مترجمی زبان انگلیسی نیز هست. آقای مرادی کرمانی اولین فعالیت‌های خود را در عرصه هنر با گویندگی رادیوی محلی کرمان در سال 1339 آغاز کرد. پس از آن چند داستان کوتاه از او در برخی از روزنامه‌ها و مجلات به چاپ رسید که با استقبال خوبی نیز روبرو شد. این استقبال‌ها به او در نوشتن داستان‌های بلند قوت قلب بخشید. سرانجام در سال 1349 اولین داستان خود را با نام «کوچه‌ی ما خوشبخت‌ها» منتشر کرد. هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون داستان‌های بسیاری را منتشر کرده‌است. اما قصه‌های مجید پرطرفدارترین اثر این نویسنده ایرانی است. بیشتر آثار این نویسنده از جمله قصه‌های مجید و سماور به چندین زبان ترجمه شده‌اند. به علاوه باید گفت هوشنگ مرادی کرمانی از معدود نویسندگانی ایرانی است که با اقتباس از داستان‌هایش فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی ساخته شده‌است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به قاشق چای‌خوری، مربای شیرین، زیر نور شمع، سنگ روی سنگ و ... اشاره کرد. آقای هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون جوایز بسیاری از جمله سیمرغ بلورین، نویسنده بزرگزیده کشور کاستاریکا، کتاب سال اتریش و ... را بدست آورده‌است.

بخشی از کتاب صوتی «قصه‌های مجید 3»

نان

میله‌ی میانی چرخ، پدر شونه‌ام رو درآورده بود، چرخ روی کولم بود، نفس نفس می‌زدم و می‌دویدم. توت‌ها داخل دستمال له شده بود و به نظرم ازشون آب می‌چکید، تا به خونه رسیدم پاک از کت‌و‌کول افتادم.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
446.۷۱ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۰۲:۲۲
نویسنده هوشنگ مرادی کرمانی
راویمهدی پاکدل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۴۶.۷۱ مگابایت
۰۸:۰۲:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 72 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
1 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
8 ٪
39 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

چقدر زیبا بود کتاب و همینطور روایت دلنشین اقای پاکدل خیلی خوب تونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم . فقط اینکه قصه های مجبد ۳ سری اخر مجموعه ست ؟ اخه من شنیده بودم ۵ جلد داره قصه های مجید . بازم قراره دو جلد بعدی ضبط بشه یا این اخرین جلد بود ؟؟

5

این قصه های مجید واقعا فوق العاده س . هر چه قدر که گوش میدم سیر نمی شم . آقای کرمانی خیلی گویا و طنز آمیز این ها رو در آوردن و عالی هستن و اینکه داستان ها با صدای زیبا و جذاب آقای پاکدل هست که کار بهترم شده .?

5

عالیه من عاشق قصه ی مجیدم و مهدی پاکدل که این قصه رو تعریف مبکنه خیلی خوب تعریف میکنه ار بس گوششون دادم قصه های مجید ۱ و ۲ و ۳ حفظ شون شدم وقصه گو و داستان گوی خوبی شدم

5

ما نسل بین تغییرات بودیم و با قصه های مجید به خوبی ارتباط برقرار می کردیم. برام سواله آیا نسل دهه ۹۰ به بعد هم، میتونه با برخی از فضاهای قصه ها رو ارتباط برقرار کنه؟

1

فن بیان بسیار ضعیف، صداسازی از اون ضعیف‌تر، حتی نفس‌گیری مناسبی هم ندارن و بین خوندن گاهی نفس کم میارن، کتاب بسیار جذاب اما متاسفانه گویندگی بسیار ضعیف است.

5

ممنون که این قصه های قشنگ رو به این قشنگی اجرا کردین و مرسی فیدیبو که اون و در اختیار ما گذاشتی

5

خیلی ممنون از فیدیبو بابت همچین کتاب صوتی معرکه ای لطفا باز هم با صدای آقای مهدی پاکدل همچین کتاب صوتی های طولانی بسازین

1

قصه های مجید از ۱ تا ۳ به ترتیب از جذابیتش کم شده بنظرم،اعصابم از این همه تحقیر شدن مجید از جانب هممممه اطرافیانش و جامعه خورد شد

5

بسیار عالی و دلنشین ممنون از نویسنده واز راوی داستان و شما عزیزی که فرصت شنیدن این داستانهای زیبا را برای ما فراهم کردید

5

ممنون بابت قصه های شیرین مجید آقای پاکدل خوب تونستن حس سریالی رو در ما ایجاد کنند .

نمایش 29 نقد دیگر
4.4
(72)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های مجید 3
قصه های مجید 3
هوشنگ مرادی کرمانی
نوین کتاب
4.4
(72)
49,000
تومان