0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پشت سرت را نگاه کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن

نویسنده:
سی بل هاگ
درباره پشت سرت را نگاه کن

خشونت خانگی عالیه زنان موضوعی است که سال‌ها در اجتماع دغدغه‌ی بزرگی محسوب می‌شود. اما نویسندگان کمی هستند که تاکنون به این موضوع پرداخته‌اند. سی‌بل هاگ نویسنده‌ی خوش‌آوازه‌ی آمریکایی است که برای نخستین بار موضوع خشونت خانگی را موضوع محوری رمانش قرار داده است. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن اثر سی‌بل هاگ

کتاب پشت سرت را نگاه کن نوشته‌ی سی‌بل هاگ برای نخستین بار در سال 2014 منتشر شد و تنها دو هفته بعد از انتشارش پرفروش‌ترین کتاب سایت نیویورک تایمز شناخته شد. موضوع کتاب، خشونت خانگی علیه زنان است. منتقدین ادبی بر این باورند که دلیل موفقیت این کتاب داستان جذاب آن است، داستانی که مدت‌هاست در جامعه یک دغدغه شناخته می‌شود اما در جهت بهبود کاری انجام نمی‌شود. سایت انتشارات آوانامه، ناشر نسخه‌ی صوتی این کتاب درباره‌ی پشت سرت را نگاه کن می‌نویسد: «سی‌بل هاگ در کتاب «پشت سرت را نگاه کن» به خشونت خانگی می‌پردازد که بسیاری از زنان دنیا را درگیر کرده و به روح و روان آن‌ها ضربه می‌زند؛ اما خشنونتی که سی‌بل هاگ آن را به تصویر می‌کشد خشونتی­‌ست ناشناخته ولی بسیار متداول. خشونتی که دیده نمی‌شود.

سی‌بل هاگ در «کتاب پشت سرت را نگاه کن» خشونت کلامی را به تصویر می‌کشد و به مخاطب یادآوری می‌کند که این خشونت بسیار دردناک­‌تر از خشونت فیزیکی است. خشونتی که اثرات مخربش گاهی تا پایان عمر دامن‌گیر انسان می‌شود.»

خلاصه داستان صوتی پشت سرت را نگاه کن

وقتی کلوبنسون از خواب بیدار میشود،متوجه میشود که روبده شده و در یک دخمه زیرزمینی زندانی است اما اصلا به یاد نمی آورد چه طور به آنجا آمده است،او از آن جا میگریزد اما کسی داستانش را باور نمیکند.به همسرش مظنون و ناچار میشود برای کشف واقعیت و زنده ماندن،ردپای خود را دنبال کند،اما چه کسی کلو را تعقیب میکند؟

‌درباره‌ی سی‌بل هاگ نویسنده‌ی کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن

سی‌بل هاگ نویسنده‌ی کتاب پشت سرت را نگاه کن یکی از نویسندگان زن توانمند در جهان است. او تاکنون در ژانر‌های مختلفی کتاب نوشته است و حتی دستی هم در ادبیات کودکان دارد. بیشتر کتاب‌های این نویسنده در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار داشتند.این نویسنده تاکنون جوایز مختلفی را دریافت کرده و مورد تحسن منتقدین زیادی قرار گرفته است. 

ترجمه‌ی کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن به فارسی

آرتمیس مسعودی مترجم کتاب پشت سرت را نگاه کن به زبان فارسی است. او از مترجمین جوان و توانای ایران است که در سال 1353 در تهران متولد شد. مسعودی تا کنون نه کتاب ترجمه کرده است و نشر آموت همه‌ی آن‌ها را منتشر کرده است. از کتاب‌های او می‌توان به کتاب‌های «ما تمامش می‌کنیم» از کالین هوور، «خاطرات دروغ می‌گویند» از سی‌بل هاگ و «پروژهی شادی» از گریتچن رابین نام برد. تسلط آرتمیس مسعودی بر زبان انگلیسی باعث شده است، لحن کتابهایش بسیار روان باشد. او معمولا کتابهای رمان را برای ترجمه انتخاب میکند، اما به تازگی سه عنوان کتاب روانشانسی و خودشناسی هم ترجمه کرده است. 

انتشارات آوانامه کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن را با ترجمه‌ی آرتمیس مسعودی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

 

  • کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرار دارد.
  • کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی پشت سرت را نگاه کن را آنالی طاهریان به‌عهده داشته‌ است.
  • کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های آمریکایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن می‌شنویم

تمام بدنم درد می‌کند. پشتم، مچ دست‌هایم، پاهایم، حتی موهایم درد می‌کند.

بدتر از همه سرم است. داغ است و درد مثل چکش بر جمجمه‌ام می‌کوبد. همین که سعی می‌کنم چشم‌هایم را باز کنم، دل آشوبه و حالت تهوع می‌گیرم.

همه جا در تاریکی مطلق است. اصلاً نمی‌دانم کجا تاریکی تمام می‌شود و خودم شروع می‌شوم. چرا این قدر تاریک است؟ دوباره امتحان می‌کنم. پلک‌هایم را می‌بندم، باز، بسته، باز، هنوز در خلا هستم.

هیچ چیز نمی‌توانم ببینم.

کجا هستم؟ مرده‌ام؟

بهتدریج حس‌هایم به کار می‌افتند. جایی که به آن تکیه داده‌ام و روی آن دراز کشیده‌ام. سرد و سفت است. بوی رطوبت را احساس می‌کنم. صدای... سعی می‌کنم گوش بدهم. صدایی شنیده نمی‌شود به جز صدای زق زق گوش‌هایم، ضربان قلبم که روی دنده‌هایم احساس می‌کنم و سوت هوایی که از سوراخ‌های بینی‌ام بیرون می‌آید. حالا صدای دیگری هم آمد. چک، چک،چک.

می‌توانم احساس کنم و بشنوم، پس حتما نمرده‌ام. اما چه اتفاقی برایم افتاده است؟ تصادف کرده‌ام؟ درست است. تصادف. توی بیمارستان هستم. روی تخت جراحی دراز کشیده‌ام و چون تأثیر داروی بی هوشی دارد از بین می‌رود. در حالت بین خواب و بیداری قرار دارم. برای همین، نمی‌توانم تکان بخورم. برای همین است که این قدر درد دارم. یک بار همین اتفاق برای یکی از آشناها افتاد. در اواسط عمل جراحی برداشتن آپاندیس بیدار شد. درست همین طوری! اصلا نمی‌توانست چیزی را احساس کند و نمی‌توانست حرکت کند اما می‌توانست تمام کارهایی را که پزشک ها انجام می‌دهند،ببیند. صحبت هم می‌توانست بکند. وقتی تمام چیز‌هایی را که دیده بود، برایشان تعریف کرد، آن‌ها حیرت کردند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی پشت سرت را نگاه کن اثر سی‌بل هاگ بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
627.۰۳ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۲۳:۰۸
نویسنده سی بل هاگ
مترجمآرتمیس مسعودی
راویآنالی طاهریان
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۲۷.۰۳ مگابایت
۱۱:۲۳:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خیلی خوبی بود من خودمو کشتم که تو کمترین زمان ممکن تمومش کنم واقعا بش اعتیاد داشتم آخر داستان رو میشد حدس زد اما سورپرایز آخر کتاب هم جالب بود راوی خوب بود اما یکم تغییر صداش برای آقایون گوش خراش بود من صدای مریم پاک ذات رو ترجیح میدم شخصیت پردازی و نکات روانشناسی ای ک در مورد خشونت کلامی اشاره میکرد واقعا عالی بود توی زندگی خودمون یا اطرافیانمون کم و بیش کاملا قابل ملاحظش

5

اول از همه انتقاد دارم روی انتخاب موسیقی که بشدت رو مخ و ناهماهنگ با صدای قصه گو بود مثلا اگه بخوای شب به این قصه گوش کنی مرتب بابد صدارو کم و زیاد کنی بشدت ناهماهنگ و ازار دهنده داستان قشنگ بود و صدای خانم انالی هم که من طرفدارش هستم فقط موزیک خیلی بد بود و خواهضا وقتی داره قصه گفته میشه روی صدای قصه گو موزیک متن نرید واقعا بیجاست

5

خوانش خانم طاهریان خیلی خوب بود. داستان کشش داشت و به موضوعی پرداخته بود که با وجود اینکه در دنیای واقعی زیاد وجود داره در سطوح مختلف، ولی در داستانها به ویژه ژانر جنایی زیاد بهش پرداخته نشده. با اینکه از یه جایی به بعد آخر داستان برام قابل پیش‌بینی بود ولی اندازه ای کشش داشت و ترجمه ی خوبی داشت که دوست داشتم تمومش کنم.

4

کتاب خوبیه داستان خوبی داره و درگیر داستان میشید. گوینده صدای خوب و زیبایی دارن و با ریتم خوبی کتاب رو خونده موسیقی ها هم به زیبابب کتاب اضافه کردن در کل ارزش گوش کردن داره و از خریدش پشیمون نمیشید

4

اینکه از ابتدا مشخص بود قضیه چیه یکم نقطه ضعف بود ولی در کل کتاب بدی نیست صدای گوینده خیلی قشنگه. تو کتاب ما تمامش میکنیم صداشونو شنیده بودم و یکی از دلایلی بود که بخاطرش این کتابو خریدم ?

5

عالییییییببیی ایکاش این سبک بازم اگر کسی میشناسه به من معرفی گنه هر لحطه هیجان و هزار حدس چقدر زیبا بود

4

داستان و راوی عالی بودند ،ولی صدای موسیقی همون طور که خیلی از دوستان هم گفتند ،اذیت میکرد

3

یه کمی نویسنده روده‌درازی کرده و داستان را کش داده. اگر زودتر جمعش می‌کرد جذاب‌تر می‌شد. خوانش خوب بود.

5

من این کتاب رو نسخه چاپیش رو خوندم و کتاب خیلی قشنگی بود و ارزش خوندن داره واقعا

1

صدای راوی عالی بود موسیقی هم خوب بود. ولی واقعا بعد از گوش دادنش حس میکنم وقتم هدر رفت :(((

نمایش 16 نقد دیگر
3.8
(36)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
92,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
پشت سرت را نگاه کن!
پشت سرت را نگاه کن!
سی بل هاگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پشت سرت را نگاه کن
پشت سرت را نگاه کن
سی بل هاگ
آوانامه
3.8
(36)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
92,000
تومان