0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پر

درباره پر

شارلوت مری ماتیسن، نویسنده‌ای گوشه‌گیر

شارلوت مری ماتیسن از رمان‌نویسان معاصر بریتانیا‌یی است. متأسفانه به عللی از جمله گوشه‌گیری ماتیسن از اجتماع، خصوصیات کامل زندگی او را نمی‌دانیم. ولی روشن است که وی در حدود سال‌های ۱۸۹۹ـ۱۸۸۸ میلادی، در روستای «لیس‌کرد» از توابع شهرستان «کورن‌وال» انگلیس، از پدر و مادری به نام‌های فرانک و شارلوت‌ الیزابت متولد شد و کودکی خود را در همان‌جا گذراند. ماتیسن در هشت آوریل ۱۹۳۷ در چهل و هشت سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان سینه از دنیا رفت. آرامگاه او در کلیسای کوچک سنت‌ کلمب در کورنوال قرار دارد.


سبک آثار نویسنده

شارلوت مری ماتیسن با نوشتن کتاب‌های بسیار از جمله کتاب «پر» و «مورونای سبزپوش» معروف شده است. او از نویسندگان شجاعی است که عقاید و دیدگاه‌های نوین و برابری‌خواهانه‌ای را در داستان‌هایش مطرح می‌کرد. سبک ماتیسن در نویسندگی آنچنان که به خوبی از کتاب «پر» هویداست رمانتیسم است. از او تعدادی کتاب دیگر برجا مانده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به «دانه در پوسته»، «نسل میانی» و «کودکان ویرانه» اشاره کرد.


درباره‌ی کتاب «پر»

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که رمان پر را مطالعه نکرده‌اید، باید بگوییم این روایت شورانگیز از عشق و فداکاری شما را آن‌چنان مجذوب خود خواهد کرد که داستان کتاب تا مدت‌ها در ذهنتان باقی خواهد ماند. پر رمانی عاشقانه‌ با روایت خطی است. داستان را راوی اول‌شخص بازگو می‌کند و بخش‌هایی از آن، به زبان محاوره نوشته شده است. پر نماد سبکی، لطافت، پاکی و ناپایداری است. رمان پر با زمینه‌ای مهیج شروع می‌شود و با صحنه‌هایی پر از احساس، عواطف راوی و معشوقش را بیان می‌کند. شخصیت محوری کتاب یعنی «راجر دالتون» یک کارشناس بیمه‌ی چهل ساله است و زندگی آرامی در کنار همسر و فرزندش دارد. راجر که مسئول رسیدگی به یک پرونده‌ی قتل است با بیوه‌ی بسیار جوان او «ماویس» آشنا می‌شود و عشقی نامتعارف گریبانش را می‌گیرد. صحنه‌های عاشقانه‌ی این کتاب، با به یاد ماندنی‌ترین توصیفات و کلماتی که تا به حال شنیده‌اید به رشته‌ی تحریر درآمده است و احساسات مخاطب را کاملاً برمی‌انگیزاند. این اثر روان‌کاوانه و روشن‌فکرانه‌ی خانم ماتیسن، به مقوله‌هایی چون خیانت، فداکاری، عشق، دوری و جدایی، ازدواج اجباری، مذهب و تعصب، می‌پردازد و حسابی آن‌ها را به چالش می‌کشد. تغییر شخصیت افراد و خاکستری بودن شخصیت‌ها در طول داستان از جذابیت‌های این کتاب پرکشش است.


کتاب صوتی «پر»

نشر صوتی آوانامه با همکاری «انتشارات جامی» کتاب صوتی «پر» اثر «شارلوت مری ماتیسن» را با ترجمه‌ی «میمنت دانا» تهیه و تولید کرده است. در این کتاب، «مهدی صفری»، «آرمان سلطان‌زاده»، «آنالی طاهریان» و «مریم پاک‌ذات» گویندگی کرده‌اند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
414.۳۱ کیلوبایت
مدت زمان
۰۴:۱۰:۰۲
نویسنده شارلوت مری ماتیسن
مترجممیمنت دانا
راویآرمان سلطان زاده
راوی دومآنالی طاهریان
راوی سوممریم پاک‌ذات
راوی چهارممهدی صفری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۴.۳۱ کیلوبایت
۰۴:۱۰:۰۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
اجرای روان 🎙️

یک عاشقانه دلنشین که البته بر مدار حسرت استوار است. اجرا عالی و روان.

3

داستان عشق کور

4.5
(6)
اجرای روان 🎙️ (2)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پر
پر
شارلوت مری ماتیسن
آوانامه
4.5
(6)
اجرای روان 🎙️ (2)
84,000
تومان