0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اتاق
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اتاق

نویسنده:
اما دون اهو
درباره اتاق

«امروز پنج‌ساله شدم. دیشب وقتی برای خوابیدن به جارختی رفتم چهارساله بودم، اما وقتی در تاریکی توی تختخوابم بیدار شدم پنج‌ساله شدم، طلسم و جادو. قبلش سه‌ساله بودم، قبلش دو، قبلش یک و قبل‌تر صفر...» این جملاتی است که اما دون هو کتاب اتاق را با آن آغاز کرده است. او که روایتگر ماجراهای عجیب است این بار داستان یک اتاق را روی کاغذ آورده است. کتاب اتاق برای مدت‌ها پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت و تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده است.

‌درباره‌ی کتاب اتاق اثر اما دون اهو

کتاب اتاق با عنوان اصلی «room» سال 2010 منتشر شد و توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. داستان که از زبان راوی 5 ساله‌ی شیرین‌زبان روایت‌شده است ماجرای مادر و پسری است که در یک اتاق زندگی می‌کنند، مکانی که برای پسرک که همان‌جا دنیا آمده اتاق است و برای مادر زندانی که از 19 سالگی او را در خود گرفتار کرده است. داستان اتاق در 5 فصل نوشته‌شده است که عناوین فصل‌های کتاب به شرح زیر است:

فصل اول- هدایا

فصل دوم- برملا شدن دروغ‌ها

فصل سوم- مردن

فصل چهارم- بعد

فصل پنجم: زندگی کردن

کتاب اتاق جوایز متعددی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است، این کتاب سال 2010 در فهرست نامزدهای نهایی جایزه‌ی من بوکر قرار گرفت. همچنین کتاب اتاق توانسته است جایزه‌ی اورنج انگلیس سال 2011، عنوان نویسنده‌ی برتر رمان ایرلند در سال 2011 و جایزه‌ی ادبیات معاصر کشورهای مشترک‌المنافع را به دست آورد.

شهرت داستان اتاق توجه سینماگران را به این داستان جلب کرد. سال 2015 از روی کتاب اتاق فیلمی ساخته شد که توانست مخاطبان و منتقدان را به وجد آورد. فیلم‌نامه‌ی این داستان را خود اما دون اهو نوشته است و لنی آبراهامسون (lenny abrahamson) آن را کارگردانی کرده است. فیلم اتاق توانست جایزه‌ی بازیگر نقش اول درام و بهترین فیلم‌نامه را در گلدن گلوب به دست آورد. این فیلم همچنین در چهار رشته نامزد اسکار شده بود.

خلاصه داستان اتاق

جک همراه مادرش که به او ماما می‌گوید در اتاق کوچکی زندگی می‌کند. فضای کوچکی که امکانات اولیه‌ی زندگی را در خود جای‌داده است. جک هرگز از اتاق بیرون نرفته و چیزی از دنیای بیرون نمی‌داند. تنها پیرمردی را می‌بیند که هر شب مایحتاج آن‌ها را می‌دهد و می‌رود. مادر جوان تلاش می‌کند پسرش را سالم نگه دارد او را در همان محیط کوچک به فعالیت مجبور می‌کند و جلوی تلویزیون دیدن بیش‌ازحدش را می‌گیرد. مدتی بعد ماما متوجه می‌شود که ممکن است خطراتی از طرف نیک آن‌ها را تهدید کند بنابراین پسرک 5 ساله را با تلاش زیاد فراری می‌دهد و درنهایت با کمک پلیس خودش هم نجات پیدا می‌کند اما داستان اصلی تازه آغازشده است، آن‌ها نمی‌دانند با محیط بیرون از اتاق چگونه برخورد کنند...

‌درباره‌ی اما دون اهو نویسنده‌ی کتاب اتاق

اما دون اهو (Emma donoghoue) نمایش‌نامه نویس و فیلم‌نامه‌نویس ایرلندی کانادایی متولد سال 1969 است. او در خانواده‌ای اهل ادبیات به دنیا آمد و پدرش منتقد ادبی بود؛ اما در دانشگاه هنر دوبلین درس‌خوانده و مدرک دکترای خود را در رشته‌ی زبان انگلیسی از دانشگاه کمبریج دریافت کرده است. او در دانشگاه کمبریج با همسرش آشنا شد و پس از ازدواج با او به کانادا نقل‌مکان کرد و از آن زمان در این کشور زندگی می‌کند.

اما دون هیو نوشتن را از سال 1994 آغاز کرد. او از آن زمان تاکنون چند رمان نوشته است که از میان آن‌ها می‌توان به «استر فرای stir fry»، «هود hood»، «اسلمرکین slammerkin» و «شگفتی» اشاره کرد. ترجمه‌ی فارسی کتاب شگفتی را انتشارات ستاک در ایران منتشر کرده است.

ترجمه‌ی کتاب اتاق به فارسی

کتاب اتاق مانند سایر نقاط جهان در ایران نیز با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. مترجمان مختلف تلاش کردند این کتاب را به فارسی برگردانند. «علی منصوری» این کتاب را برای نشر روزگار به فارسی برگردانده است. افرادی مانند «محمدجوادی» و «حکیمه مردانی» نیز این کتاب را ترجمه کرده‌اند.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی اتاق را با ترجمه‌ی علی قانع عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. ترجمه‌ی علی قانع ترجمه‌ای ساده و روان است که در آن سعی شده تمام جزئیات کتاب به‌خوبی به مخاطب منتقل شود.

چرا باید کتاب اتاق را خواند؟

داستان اتاق یک داستان خواندنی و زیباست. روایت از زبان کودک باعث شده است جزئیات داستان جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسند. هرچند اصل داستان ماجرای هولناکی است برای کودک چنین برداشتی وجود ندارد و همین روایت داستان را بسیار جذاب‌تر کرده است. احساسات کودک و تلاشش برای درک محیط اطراف نگاه تازه‌ای به مخاطب می‌دهد و او را وادار می‌کند شکل همیشگی نگاهش به پدیده‌ها را کنار بگذارد و با نویسنده همراه شود. جریان داستان آن‌قدر روان است که احساس می‌کنید مشغول تماشای یک فیلم سینمایی هستید. شنیدن کتاب اتاق می‌تواند برای عوض کردن حال و هوای یک بعدازظهر کسل‌کننده یا پر کردن زمان‌هایی که در تاکسی، اتوبوس، اتاق انتظار مطب و مکان‌هایی ازاین‌دست می‌گذرد، مناسب باشد.

کتاب اتاق در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های انگلیسی قرار دارد.

کتاب اتاق مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی اتاق را آنالی طاهریان به عهده داشته است.

کتاب اتاق جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های انگلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اتاق اثر اما دون اهو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
701.۷۶ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۴۵:۲۷
نویسنده اما دون اهو
مترجمعلی قانع
راویآنالی طاهریان
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۰۱.۷۶ مگابایت
۱۲:۴۵:۲۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 49 مخاطب
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
8 ٪
33 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یادمه اولین بار که شروعش کردم، فقط ۲۰ صفحه رو خوندم و گذاشتمش کنار. بنظرم اومد که یک کتاب بچگانه هست و صرفا چون ایده جدیدی داره و از زبون یک بچه پنج ساله نوشته شده اینقدر معروفه. باور نمیکردم که آدمای بزرگتر از من این کتاب رو تموم کردن و تازه این همه تعریفم میکنن! با این حال به خودم گفتم حداقل بذار یکم دیگه بخونمش که اگر یه موقع خواستم به یکی بگم چرا نخونش داستان جلو رفته باشه که بتونم درموردش حرف بزنم. حالا میخوام به کسانیکه مثل من اینطور اول راه رهاش کردن بگم: لطفا به خوندن ادامه بدید! یک پسربچه پنج ساله در یک اتاق معمولی نه چندان بزرگ داریم. از وقتی که به دنیا اومده با مادرش همونجا زندگی کرده و هرگز بیرون از اون رو ندیده و با بیرون از اتاق ارتباطی نداشته. تنها انسانی که میشناسه مادرشه و البته یک نفر که فقط صداش رو شنیده ولی هیچوقت اونو ندیده چون به مادرش قول داده هیچوقت خودش جلوی اون مرد آفتابی نشه. وسایل اتاق ساده هستند و تنها جاذبه اتاق یک تلویزیون هست که خیلی چیزها از زندگی بیرون از اتاق رو در اون میبینه اما هرگز فکرش رو هم نمیکنه که واقعا بیرون از اتاق زندگی جریان داره. و بالاخره روزی میرسه که باید حقایق رو بشنوه و لازمه درباره زندگی در اتاق تصمیم بگیره. فکر میکنید به عنوان یک بچه پنج ساله چه فکری در سرش میاد، چه تصمیماتی میگیره و اصلا آیا چیزی رو میپذیره؟ این کتاب به خوبی تفاوتهای آدم بزرگسالی که هم زندگی بیرون از اتاق و هم درون اون رو تجربه کرده، با بچه‌ای که فقط داخل اتاق رو دیده رو به تصویر میکشه. همینطور تغییراتی که در آدم بخاطر دوری از عزیزانش، دوستانش و اجتماع رخ میده رو نشون میده. من با این کتاب حسهای مختلفی رو تجربه کردم. پیشنهاد میکنم فرصت تجربه زندگی در اتاق و درگیری با چالشهای اونا رو از خودتون نگیرید.

5

من قبلاً فیلم این کتاب رو دیده بودم و واقعا هیجان‌انگیز بود. کتابش هم عالی بود. اوایل درک کلی ماجرا مقداری سخته و کم‌کم معماها حل می‌شن. نمی‌تونم بفهمم کسی که در چنین شرایطی نبوده چطور آنقدر با جزییات حال و احساسات چنین شخصیتی رو درک می‌کنه و به قلم میاره. گوینده هم عالی بود و صداشون بسیار مناسب چنین داستانی بود.

5

کتاب خیلی جذابی است .توصیفاتشو دوست داشتم .تعامل جک با محیط خیلی خوب به تصویر کشیده شده.راوی بسیار کارازموده است.لحن و بیان عالی .خوانش کمی کند است که میشود از دور تند استفاده کرد .فیلم اتاق هم بسیار هیجان انگیز است.داستان الهام گرفته از اتفاقی واقعی است.

5

این کتاب عالیه...فقط اوایلش کمی کسل کننده ست ولی کنارش نذارید ادامه بدید هز وسطاش دیگه جذاب میشه ارزش گوش دادن داره فیلمش ببینید نقش مامان نامزد اسکار شده بود برای بتزی دراین فیلم

5

کتاب روند کندی داشت، توصیف های طولانی، و شاید یه جاهایی دوست داشتم نسخه متنی شو داشتم که تند تند بخونم و رد شم، ولی به طور کلی خیلی دوستش داشتم. و واقعا به دلم نشست.

5

عاااالییییی بوووود محشرررررر بوووود فوق العاااادهههه بود، هم داستان، هم ترجمه هم راوی که اصن نگم براتون ???

5

داستان بسیار جذابه و دنیا از نگاه و زبان پسر بچه واقعا جالبه و راوی شااااهکاره ... تمام کتاب رو به زیبایی یک نمایشنامه جلوی چشم میاره

5

فوق العاده بود از اون دست داستان هاست که یه چیزی بهم اضافه کرد دنیامو بزرگتر کرد جهان بینیم رو افزایش داد گویندگی هم که حرف نداشت

5

صدای راوی عالی بود. داستان جالبی بود که با روایتگری بسیار خوب ، جذابتر هم شده است. داستان تا حدی کشدار است

5

خیلی کتاب قشنگیه تصورات کودک از جهان پیرامونش و طرز نگاهش به دنیا بینهایت زیبان???

نمایش 23 نقد دیگر
4.5
(49)
96,000
٪30
67,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
اتاق
اتاق
اما دون اهو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اتاق
٪30
اتاق
اما دون اهو
آوانامه
4.5
(49)
96,000
٪30
67,200
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر