0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بامداد اسلام

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بامداد اسلام

درباره بامداد اسلام

‌«بخوان! بخوان به نام پروردگارت!»

این آیه نخستین آیه‌ای بود که به محمد (ص) نازل شد، کسی که خواندن و نوشتن بلد نبود اما آیات با معجزه‌ی الهی به او نازل می‌شدند. این کتاب داستان محل زندگی او، سرزمین حجاز عربستان است. این کتاب آغاز اسلام را در عربستان شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی بامداد اسلام اثر عبدالحسین زرین کوب

کتاب بامداد اسلام نوشته‌ی عبدالحسین زرین کوب برای نخستین بار در سال 1346 منتشر شد. نویسنده در این کتاب به شرح وقایع رخ داده در آغاز اسلام در مکه و مدینه می‌پردازد. او ابتدا پیش از ظهور محمد را شرح می‌دهد و بعد شرایط عربستان را در حضور محمد بررسی می‌کند. عبدالحسین زرین کوب به عنوان یکی از معتبرترین مورخان و تاریخ شناسان این کتاب را با علمی وسیع و دیدگاهی باز نوشته است و این امر ارزش ادبی کتاب را دو چندان می‌کند.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی بامداد اسلام

کتاب بامداد اسلام در هجده فصل نوشته شده است.

فصل اول: اعراب و کعبه

فصل دوم: پیغمبر (ص) در مکه

فصل سوم: پیغمبر (ص) در مدینه

فصل چهارم: محمد (ص) فاتح مکه

فصل پنجم: پیام محمد (ص)

فصل ششم: بیماری و مرگ

فصل هفتم: یادگار محمد (ص)

فصل هشتم: یاران محمد (ص)

فصل نهم: دو پیر

فصل دهم: شام و اسکندریه

فصل یازدهم: اسلام در ایران

فصل دوازدهم: دوره آشوب

فصل سیزدهم: درباره علی (ع)

فصل چهاردهم: آغاز حکومت عربی

فصل پانزدهم: کارنامه یزید

فصل شانزدهم: خاندان پیامبر

فصل هفدهم: مروانیان

فصل هجدهم: انحطاط و سقوط دولت عربی

‌درباره‌ی عبدالحسین زرین کوب نویسنده‌ی کتاب صوتی بامداد اسلام

عبدالحسین زرین‌کوب، ادیب، منتقد و تاریخ‌نگار معاصر و برجسنه‌ی ایرانی است. او در 27 اسفند سال 1301 در شهر بروجرد متولد شد. دکتر زرین‌کوب در خانوده‌ای متدین و شیفته‌ی علم پرورش یافت. پدر او، عبدالکریم زرین‌کوب به علم اندوزی توجه ویژه‌ای داشت و او را ترغیب کرد تا در کنار تحصیلات دوره‌ی متوسطه، دروس دینی و حوزوی را در «حوزه علميه بحر العلوم» فرا بگیرد. در همین دوران بود که دکتر زرین‌کوب به رشته‌های فلسفه، ادبیات و شعر علاقمند شد. عبدالحسین زرین کوب در سال‌های تحصیل خود در تهران از بزرگانی نظیر شیخ ابوالحسن شعرانی دروس فلسفه و منطق آموخت. او در همین دوران با اندیشه‌های فلسفی غرب آشنا شد و به مباحث تصوف علاقه پیدا کرد.

دکتر زرین‌کوب را می‌توان یکی از مهم‌ترین مورخان ادب و فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست. او تلاش‌های زیادی برای احیا و بارآفرینی هویت ملی ایران انجام داده است. دکتر زرین‌کوب  فرهنگ ایرانی را مهم‌ترین عنصر هویت ملی ایران قلمداد کرده است و انسانیت، عدالت و محبت را بخشی از فرهنگ ایرانی می‌داند. قلم روان و ساده‌ی دکتر زرین‌کوب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ نوشته‌های او به شمار می‌آیدی. دکتر زرین‌کوب در شرح و تفسیر تاریخ میانه رو بود و تنها از ویژگی‌های مثبت و منفی تاریخ صحبت کرده است.  بخشی از آثار تاریخی او به بزرگان ادبی ایران اختصاص دارد. دکتر زرین‌کوب بخش قابل توجهی از عمر خود را صرف مطالعه‌ و تفکر در آثار بزرگان فرهنگ ایران نظیر نظامی گنجوی، سعدی، حافط، شاهنامه‌ی فردوسی و مولانا کرده است.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی بامداد اسلام را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

کتاب صوتی بامداد اسلام مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب را به کسانی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند با دیدگاهی علمی‌تر به اسلام و مسائل عربستان در آغاز اسلام بپردازند. این کتاب با وجود حجم کم اما بسیار پرمحتوا است و خواندن آن را به دانشجویان تاری، فلسفه اسلامی و الهیات توصیه می‌کنیم.

  • کتاب صوتی بامداد اسلام در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی بامداد اسلام مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی بامداد اسلام را احمد گنجی به‌عهده داشته‌است
  • کتاب صوتی بامداد اسلام حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی بامداد اسلام می‌شنویم

در پايان روزگار ساسانيان كه ايران و بيزانس، دو دولت بزرگ آن روز جهان، آخرين رمق خود را در جنگ‌هاى خونین بيفايده چندين صد ساله خويش از دست داده بودند و تعدى و نفاق و پريشانی  آنها را به ورطه سقوط می‌كشانيد، در وراى  ريگزارهاى خشك عربستان، در سرزمین حجاز كه تقريبا فراموش عالمى بود، نیروی تازه‌يى پديد آمد كه بزودى باليد و بركشيد و ديرى برنيامد كه طومار قدرت‌هاى بزرگ جهان را در هم نوشت. اين نیروی تازه، اسلام بود. دين محمد(ص) كه در مكه پديد آمد و به اندك زمان، سرنوشت جهان را دگرگون كرد.

مكه شهرى كوچك بود، در سرزمین حجاز عربستان كه در انتهاى دره‌اى دراز بین كوه‌ها واقع بود: كوه ابو قبيس، در جنوب شرقى و كوه قعيقعان، در غرب. قسمت كهنه شهر، در ته اين دره بود كه وادى و بطن مكه خوانده می‌شد و مركز آن، بطحا نام داشت. خانه‌هاى اين قسمت به كعبه، معبد قديم عرب نزديك بود و درعرصه‌اى كه بین كعبه و اين خانه‌ها قرار داشت، مجلس يا «نادى» قوم بود. دارالندوه، كه رؤساى خانواده‌ها و كسانی كه سنشان از چهل كمتر نبود، در آنجا گرد می‌آمدند و در باب كارهاى عام، تبادل نظر می‌كردند. خانه‎هاى واقع در نشيب تپه‎ها و دامنه كوه‎ها، غالبا محقر بود و تعلق به خانواده‌هاى كم مايه داشت. گرماى خفه كننده يا رمضاء مكه با قلت آب، باد سموم و کثرت پشه، هوای شهر را مخصوصا براى كسانی كه كم مايه نيز بودند، تحمل‌ناپذير می‌كرد. ندرت باران البته غالبا سبب خشكي‌هاى مستمر متوالى بود و در دنبال آنها قحطى. اما وضع بناى شهر چنان بود كه رگبارهاى معمول مناطق حاره، هر وقت كه رخ می‌داد، آن را دستخوش سيل مى‌كرد. اين ماجرى، با گرماى كشنده تابستان، غالبا منتهى مى‌شد به بروز وباهاى عام. ازين رو بود كه بسيارى از خانواده‌ها نوزادان خویش را به دایه‌هایی از اهل بادیه می‌سپردند تا کودک در هوای بادیه پرورده شود و از عفونت و وبای شهر در امان بماند. 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی بامداد اسلام اثر عبدالحسین زرین کوب بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
488.۹۱ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۴۹:۰۴
نویسنده عبدالحسین زرین کوب
راویاحمد گنجی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۸۸.۹۱ مگابایت
۰۸:۴۹:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 39 مخاطب
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
12 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کتابی پر از کاستی و حتی گاها کذب مطلق نوشته شده و جانب داری عقیدتی نویسنده به شدت مشهود است. این سومین کتابی که از ایشون خوندم، مابقی هم از این نقض و نقص ها و کذب مشهود بی بهره نبردن عموم اطلاعات با یک تحقیق سطحی غلط بودنش پیدا میشه، در عجبم از این همه شهرت نویسنده و چنین نوشته هایی یک امتیازی هم دادم صرفا برای راوی بود نه کتاب

4

بهتر میشد توی کتاب صوتی که راجع به پیامبر هست و مدام نام ایشان در هر خط کتاب تکرار میشود به جای به کار بردن جمله کامل محمد صلی الله علیه و اله و سلم فقط به بیان نام ایشون اکتفا میشد یا گفته میشد محمد صلی الله

4

ممنون از دست اندر کاران، چون خواندن کتب تاریخی بخصوص اگر دغدغه آن را نداشته باشید مشکل است.جناب نویسنده قدری این دوران تاریخی را روان و جذاب نوشته‌اند ومطمئنا حاصل تحقیق گسترده است. بسیار استفاده کردم .

5

سلام نویسنده عالی صدا پیشه عالی صدای جناب سعید مظفری که در فیلم محمد رسول الله بجای – زید (دمین توماس)صدایش را شنیدیم بخوان به نام پروردگاری که خلق کرده انسان را از خون بسته… عالییست

5

کتابی شیرین، کامل، جامع و بی نظیر هست ... من این کتاب رو به تمام مسلمانان پیشنهاد می‌کنم. در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را در مورد اسلام می‌تونید کسب کنید. من الله توفیق

4

در ذیل کتاب آمده ۲۳ فصل ولی در عمل فقط تا فصل ۱۸ که پایان حکومت عربی است فصول موجود بود. لطفا ادامه فصول رو هم بگذارید یا راهنمایی لازم را مبذول فرمایید

2

کتاب مناسبی است برای کسانی که میخواهند اطلاعات کلی داشته باشند برای افرادی که نسبت به مسائل تاریخی حساس تر اند اصلا بدرد نمیخورد در واقع کتابی است برای رده سنی زیر ۱۵ سال

4

خلاصه ای مفید از تاریخ صدر اسلام که دانستن و شنیدن آن بسیار می‌تواند در آگاهی از چگونگی اتفاقات و شرح حال مختصری از اشخاص به شما بدهد

5

صدای عالی...روایت داستان وار ... سعی شده بدون جهت گیری و سوگیری خوب و بد ذکر شود.‌‌خیلی کتاب عالی ای هستش...راضیه راضی ام

5

راوی عالی ، واقعیت ها گاها برخلاف نوشتار دلنشین جناب زرین کوب دارای جبهه گیری های عقیدتی است. در کل کتاب بسیار مفیدی بود.

نمایش 12 نقد دیگر
3.9
(39)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بامداد اسلام
بامداد اسلام
عبدالحسین زرین کوب
آوانامه
3.9
(39)
89,000
تومان