0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه شنبه ها با موری

معرفی، خرید و دانلود کتاب سه شنبه ها با موری

نویسنده:
میچ آلبوم
درباره سه شنبه ها با موری
یک‌شب، او یک نوار تانگو آورد و درخواست کرد که آن را پخش کنند. بعد تمام سالن رقص را تصرف کرد و مثل عاشقان لاتین جلو و عقب می‌رفت. زمانی که کارش تمام شد، همه دست می‌زدند. او می‌توانست تا آخر عمر در همان لحظه بماند. اما رقص دیگر برای او به پایان رسیده بود. او در شصت‌سالگی به بیماری تنفسی دچار شد. نفسش به‌سختی بالا می‌آمد. یک روز که او در امتداد رودخانه چارلز قدم می‌زد، به خاطر باد سردی که می‌وزید راه تنفسی‌اش بسته شد. به‌سرعت به بیمارستان منتقل شد و به او آدرنالین تزریق کردند. چند سال بعد، در راه رفتن دچار مشکل شد. در جشن تولد یکی از دوستانش بدون علت مشخصی سکندری خورد. ‌شبی دیگر، از پله‌های سالن تئاتر پایین افتاد و گروه کوچکی از مردم دورش جمع شدند. شخصی فریاد زد: «کنار بروید! بگذارید هوا به او برسد!» او در آن زمان در هفتادسالگی‌اش به سر می‌برد، بنا براین آن‌ها زیر لب زمزمه کردند از عوارض پیری است و کمک کردند تا از جایش بلند شود؛ اما موری که همواره بیش‌تر از همه ما با درون خودش در ارتباط بود به‌خوبی می‌دانست که مشکل از جای دیگری است. مشکل چیزی فراتر از عوارض پیری بود. او همیشه خسته و کسل بود. به‌سختی به خواب می‌رفت و همیشه خواب می‌دید که مرده است. برای معاینه پیش دکتر رفت. تعداد زیادی از آن‌ها. از او آزمایش خون گرفتند و آزمایش ادرار، آزمایش روده، درنهایت زمانی که هیچ علامتی برای تشخیص بیماری پیدا نکردند، یکی از دکترها پیشنهاد داد تا از ماهیچه‌اش نمونه‌برداری کنند، بنابراین تکه‌ی کوچکی از ساق پایش را برداشتند. نتیجه‌ی آزمایش حاکی از مشکل در سیستم عصبی بود و موری برای انجام یک سری آزمایش دیگر بستری شد. دریکی از این آزمایش‌ها باید روی صندلی مخصوص می‌نشست، چیزی شبیه صندلی الکترونیکی تا پزشکان با عبور جریان برق از بدنش واکنش‌های عصبی‌اش را بسنجند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهمیچ آلبوم
مترجمشهرزاد ضیایی
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 30 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

در این کتاب با شخصیت استاد جامعه شناسی به نام موری آشنا میشوید که رفتارش طوری روی دانشجوش اثر میگذاره که بعد از فارق التحصیلی هم هر هفته مایلها زحمت سفر را به جانش میخره تا در محضر آن استاد درس زندگی بیاموزه در قسمتی از این داستان واقعی میخوانید که موری در زمان تدریسش در دانشگاه به دانشجوهاش نمره قبولی میداده تا مبادا مجبور به ترک دانشگاه بشوند و به اجبار به خدمت سربازی بروند تا در جنگ ویتنام دست به کشتار مردم بی گناه بزنند. من شخصیت و انسانیت موری را دوست داشتم. میچ شاگرد موری او را حتی در بستر بیماری هولناکی که روز به روز پیشرفته تر می شد هم تنها نگذاشت و از محضر این استاد درسهای فراوانی آموخت. انتهای کتاب چاپی دو تا عکس از این استاد و شاگرد مشاهده میکنید. حتما این کتاب را بخوانید.

5

کتاب فوق العاده تاثیرگزار بود شخصیت موری و شرایط بیماریش من رو به یاد پدر عزیزم که به تازگی از دست دادم انداخت و اواخر کتاب به قدری همزادپنداری کردم که با بغض و اشک کتاب رو تموم کردم به نظر من کتاب پرمفهمومی بود. پیشنهاد میکنم به دوستانم

4

سوالات شاگردی از استادش که در حال اتمام زندگیش در این دنیاست... موری (استاد) میگه:میشه از رنج هایِ زندگی هم لذت برد و در جزئیات زندگی اینو توضیح میده....

5

این کتاب دید آدم رو به زندگی تغییر میده، میشه بارها خوندش و خسته نشد. البته فوق العاده غم انگیزه، با این حال بی نهایت تاثیر گذار.

5

کتاب بسیار زیبایی بود و شخصیت موری و نحوه رفتارش با وجود اون بیماری واقعا تحسین برانگیز و تاثیرگذار و آموزنده بود.

5

موضوع کتاب بسیار عالی و ترجمه آن خیلی خوب بود. کتابی هست که لازم هست، هر کسی حداقل یکبار آن را بخواند

5

نتوانستم با کتاب ارتباط خوبی برقرار کنم بنابراین برای من آنچنان که دوستان گفته بودند جالب نبود...

5

عالی بود انسان در بدترین شرایط جسمی هم با طرز فکرش میتونه شاد زندگی کنه ???

4

کتابی تامل برانگیز در خصوص مفهوم زندگی از تجربه ی زیسته ی یک استاد دانشگاه

5

کتابیه که به نظرم هرکسی حداقل یک بار باید تو زندگیش بخونتش

نمایش 9 نقد دیگر
4.6
(30)
آموزنده 🦉 (1)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سه شنبه ها با موری
سه شنبه ها با موری
میچ آلبوم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه شنبه ها با موری
سه شنبه ها با موری
میچ آلبوم
نشر شمشاد
4.6
(30)
آموزنده 🦉 (1)
15,000
تومان