0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به کسی مربوط نیست

معرفی، خرید و دانلود کتاب به کسی مربوط نیست

درباره به کسی مربوط نیست
وقتی روما درباره‌ی آمدن پدرش با آدام صحبت کرد پاسخ او «عالی شد. حالا می‌تونه در غیاب من کمک تو باشه» بود. ولی روما چنین عقیده‌ای نداشت. مادرش کسی بود که می‌توانست به او کمک کند، مدیریت آشپزخانه را در اختیار بگیرد، برای آکاش آواز بخواند و مَتَل‌های بنگالی به او بیاموزد، و سبد رخت‌ها را در ماشین رختشویی خالی کند. روما هرگز یک هفته‌ی تنها را با پدرش نگذرانده بود. پس از تولد آکاش زمانی که پدر و مادرش در بروکلین به دیدن او می‌آمدند، پدرش مبلی را در اتاق نشیمن تصاحب می‌کرد، به‌آرامی مجله‌ی تایم را ورق می‌زد، به‌ندرت انگشتی زیر چانه‌ی نوزاد می‌گذاشت، و در کل طوری عمل می‌کرد که گویی منتظر است زمان بگذرد. می‌دانست پدرش آدمی است که به مواظبت نیاز ندارد، و در حقیقت همین مسئله عذاب وجدان بیشتری به او می‌داد؛ اگر در هند بودند طبیعی‌ترین کار ‌این بود که پدرش به خانه‌ی او بیاید و با او زندگی کند. پدرش حتا اشاره‌ای هم به ‌این مسئله نکرده بود، و پس از فوت مادرش امکان ‌این گزینه هم وجود نداشت؛ آپارتمان‌شان بیش از حد کوچک بود. ولی در سی‌یاتل اتاق‌های اضافی داشتند؛ اتاق‌هایی که خالی و بدون مصرف مانده بودند. روما می‌ترسید پدرش به مسئولیتی تبدیل شود، فشاری اضافی، و مدام در دست‌وپای او بلولد به‌نحوی که به آن عادت نداشت.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
378 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۶:۰۰
نویسندهجومپا لاهیری
مترجمگلی امامی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Unaccustomed,c۲۰۰۸
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
72,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۶ مگابایت
۳۷۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب به صورت یک مجموعه داستان است که از دو بخش مجزا تشکیل شده.بخش اول شامل ۵قسمت که قسمت اول و دوم آن به هم پیوسته هستند.بخش دوم شامل سه قسمت است که در ادامه و ارتباط باهم هستند.کتاب ریتم یکنواختی دارد و اگه طرفدار داستان های هیجانی هستین فکر نمیکنم این کتاب نظرتون رو جلب کنه. این کتاب درباره ی روابط،فرهنگ،سبک زندگی افراد هندی تباراست که برای تحصیل و‌زندگی به امریکا مهاجرت کردند.قلم خانم لاهیری روان و گیراست و احساسات افراد در موقعیت های مختلف رو به خوبی بیان کرده و حس همدلی و هم ذات پنداری با شخصیت های کتاب رو به خوبی در وجودتون حس میکنید.یکی دیگه از ویژگی های این کتاب توصیف بیش از حد محیط و ویژگی های صحنه های داستان است بااینکه باعث میشه به خوبی فضارو تجسم کنین و در موقعیت قرار بگیرین ولی گاهی اوقات خواندن توصیفات بیش از اندازه خسته کننده هست.درکل کتاب خوبی هست و ارزش خوندن داره.

3

این کتاب مجموعه ای از داستانه که بعضی هاش به هم ربط پیدا می کنند، قلم نویسنده خوبه و ترجمه هم روانه اما من قبلا بخش "جهنم-بهشت" را به صورت مجزا خونده بودم و بهتر دوستش داشتم تا داستان هایی که توی این کتاب هست و به هم ربط پیدا می کنند. دو سه بخش پایانی دیگه برام اونقدر جالب نبود.

5

کتاب های جومپا لاهیری بسیار روان و گیرا هستن. و آدمو وادار می کنن که به همه معرفیش کنی. این کتاب شاید بهترین اثرش نباشه اما ارزش خوندن و معرفی کردن داره.

5

اصلا من نفهمیدم این ی داستانه یا چندتا داستان ...اخر داستان دوباره به یکی از داستانها میپیونده درصورتیکه اسامی تو این چند داستان خیلی متفاوته...

5

ای بابا!این خلاصه ای که نوشتین مگه مربوط به کتاب خاک غریبش نیست؟یه ترجمه ی جالب(!)از اسمشه یا...؟؟؟

5

خوشم اومد خیلی شبیه ایرانیان

5

خیلی خوبه این کتاب،مخصوصا داستان کاشیک و هما ?

5

نوشته های ایشون همیشه عالی هستند

4.7
(18)
85,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به کسی مربوط نیست
به کسی مربوط نیست
جومپا لاهیری
نشر چشمه
4.7
(18)
85,000
تومان