0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قربانی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قربانی

نویسنده:
رولد دال
درباره قربانی

در داستان صوتی «قربانی»، با صدای مهتاب احمدی، ماجرای زن و شوهری را می‌شنویم که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند. همسر خانم مارلی، پاتریک مالونی، افسر پلیس است. آن دو از بودن با یکدیگر احساس سعادت می‌کنند. روزی خانم مارلی که سرش به خیاطی گرم شده منتظر بود تا همسرش از سرکار به خانه برگردد. وقتی ساعت ده دقیقه به پنج را نشان می‌دهد، طبق معمول، همسرش به خانه بازمی‌گردد. مالری پالتو همسرش را آویزان می‌کند و برایش شربت می‌ریزد و دوباره سرگرم خیاطی می‌شود. اما آقای پاتریک مثل همیشه نیست. خانم مارلی چند باری خواست تا شام آماده کند، اما آقای پاتریک مانع می‌شود، تا اینکه پاتریک شروع به صحبت می‌کند و بدون مقدمه‌چینی خواستار جدایی می‌شود. مارلی به هر زحمتی تلاش می‌کند که باور کند چیزی نشنیده و برود شام تهیه کند، اما...

ادامه‌ این داستان کوتاه عجیب را به رولد دال، نویسنده داستان، واگذار کنید که روایتگر داستانی عجیب و گیراست. داستانی کوتاه و جذاب از مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» را می‌شنوید.


رولد دال نویسنده «یک جاسوس»، «خلبان جنگی ماهر»، «همچنین تاریخ‌دان» و «مورخ شکلات» و «پزشک مخترع» بود. او نویسنده «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «ماتیلدا»، «بی اف جی» (داستانی درباره یک غول مهربان) بود. رولد دال گنجینه‌ای حقیقی و همیشه سبز بود که آثار محبوب کودکان را خلق می‌کرد، به گونه‌ای که نحوه داستان‌پردازی و قصه‌گویی‌اش در ذهن خیلی‌ها حک شده است.


در داستان کوتاه «قربانی» می‌شنوید:

«این دقایق همیشه بهترین لحظات زندگی کاری بودند. پس از مدت‌ها تنهایی در روز، دوست داشت با شوهرش حرف بزند اما خوب می‌دانست تا تمام شدن نوشیدنی، او هیچ تمایلی به صحبت ندارد، بنابراین ساکت و آرام باقی می‌ماند. ماری عاشقانه حضور گرم مردش را دوست داشت، گرمای وجود مردانه‌اش را مانند حمام آفتاب در تن خود حس می‌کرد. مجذوب همسرش بود عاشق لم دادنش روی صندلی، شیوه آمدنش به خانه یا گام‌های بلند اما آهسته‌اش هنگام راه رفتن بود. در چشمان شوهرش غرق می‌شد، نگاهای معناداری را که نثار او می‌کرد حالت بامزه لب‌هایش را دوست داشت، به خصوص اینکه مرد هرگز گلایه‌ای از خسته بودنش به زبان نمی‌آورد و ساکت می‌نشست تا شاید ویسکی آرامش کند.»


زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «قربانی» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند. دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
25.۹۶ کیلوبایت
مدت زمان
۲۷:۴۱
نویسندهرولد دال
مترجمسوگند پورملایی
راویمهتاب احمدی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۴/۲۷
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵.۹۶ کیلوبایت
۲۷:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
پربار 🌳
گیرا 🧲

عالییی با صدای فوق العاده مهتاب احمدی صداشون واقعا زیبا و رسا بود واقعا حس گیرایی خاصی داشت صداشون طوری بود که حس میکردم داخل داستانم 😍

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

یک جنایی جذاب چطور پلیس ها آلت قتل را می خورند؟

نمایش 1 نقد دیگر
4.8
(4)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
36,000
٪30
25,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قربانی
٪30
قربانی
رولد دال
نوین کتاب
4.8
(4)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
36,000
٪30
25,200
تومان