0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هدیه کریسمس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هدیه کریسمس

نویسنده:
اُ هنری
درباره هدیه کریسمس

برای عشقی که در دل دارید، حاضرید از چه چیزهایی بگذرید؟ حاضرید از غرور، زیبایی و چیزهایی که دوست دارید بگذرید؟ تا کجا پیش می‌روید برای آنکه عشق خود را به کسی ثابت کنید؟

این‌ها سوالاتی‌ است که هنگام شنیدن داستان صوتی کوتاه «هدیه کریسمس» از خودتان می‌پرسید و مدام در ذهنتان می‌چرخد. این داستان ماجرای عشقی است که در رفتار دو زوج انعکاس یافته و شما شنونده‌ ماجرای هدیه‌ای هستید که آن‌ها می‌خواهند برای یکدیگر بگیرند. شاید هدیه گرفتن کاری نه چندان پیچیده باشد اما مساله اینجاست که این دو برای تهیه هدیه‌شان حاضرند از چه چیز‌هایی بگذرند؟

داستان کوتاه «هدیه کریسمس» داستان ازخودگذشتگی دو زوج جوان است که هر کدام دلبستگی کوچکی در دنیا دارند و باید، برای خوشحالی عشق خود، از آن دل بکنند. داستان ما را در جایی میان این دلبستگی‌ها و از خودگذشتگی‌ها می‌گذرد و همزمان لذت می‌بریم از شور عشقی که آن‌ها را یک‌دل و یک‌رنگ می‌کند. مرور چنین داستان‌هایی اهمیت عشق را برایمان زنده و دلمان را به جهان اطرافمان گرم می‌کند. اما یک سوال دیگر نیز در دلمان می‌نشاند: آیا هدیه‌های گران‌قیمت است که عشق را سرزنده و شاداب نگه می‌دارد؟ شاید هم مهم‌ترین چیز احساسی است که پشت خرید هدیه وجود دارد!

باید داستان را شنید تا بتوان جواب مشخصی به چنین سوال‌هایی داد.

برای داستان «هدیه کریسمس» نقدهای زیادی نوشته شده است و منتقدان نظرهای مختلفی راجع به آن دارند، بعد از شنیدن داستان، حتما آن‌ها را هم دنبال کنید تا دید جامع‌تری نسبت به نویسنده‌ داستان و آثارش پیدا کنید.


نویسنده‌ آمریکایی این اثر، اُ هنری، درباره داستان‌هایش می‌گوید:

«در هر چیزی، داستانی وجود دارد. من برخی از بهترین ایده‌های داستان‌هایم را از نیمکت پارک‌ها، تیرهای چراغ برق و دکه‌های روزنامه‌فروشی گرفته‌ام.»

ویلیام سیدنی پورتر، با نام مستعار اُ هنری، یکی از معروف‌ترین نویسندگان آمریکایی است. وی در طول عمر کوتاه خود بیش از ۴۰۰ عنوان داستان کوتاه نوشته است. اُ هنری به شخصیت‌‌پردازی‌ها و بازی‌های زبانی و پایان‌بندی‌های هوشمندانه‌اش معروف است و از این جهت نوشته‌هاش طرفداران زیادی دارد، تا جایی که امروز جایزه‌ای با نام او وجود دارد. موضوعات داستان‌های او برگرفته‌شده از مسائل ساده و روزمره است که به شکل هنرمندانه‌ای به آن‌ها پرداخته شده؛ داستان «هدیه کریسمس» نیز یکی از این آثار بسیار جذاب و به یادماندنی است.

زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.


داستان «هدیه کریسمس» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند و دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
18.۹۰ کیلوبایت
مدت زمان
۲۰:۰۴
نویسندهاُ هنری
مترجمسپیده جعفرزاده
راویمهتاب احمدی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸.۹۰ کیلوبایت
۲۰:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
آرامش‌بخش 🌱 (3)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان بسیار خوبی بود و خوانشِ خیلی خوب و همراه کننده‌ای داشت. در هر هدیه دادنی نوعی فقدان را می‌توان متصور شد اما اینکه نویسنده فقدانِ اصلی را در گرفتنِ هدیه قرار داده بود خیلی جذاب بود. برداشت من این بود که عشق هیچوقت پذیرنده نیست و تماماً دَهِش است.

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

تنالیته صدا و طنین دلنشینی دارن و باعث شدن که جذب روند داستان بشم خوانش درست و عالی

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️

داستانی که شنیدن هزار باره اش هم جذاب و حال خوب کن است

4
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

عالی زیبا :) میشه لطفا نام زیبای موزیک رو بفرمایید

5
حال‌خوب‌کن ✨

عالی

4.8
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
36,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هدیه کریسمس
هدیه کریسمس
اُ هنری
نوین کتاب
4.8
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
36,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر