0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وردهایی برای فراموشی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب وردهایی برای فراموشی

نویسنده:
آدرین یانگ
ناشر:
میلکان
درباره وردهایی برای فراموشی


نقد و بررسی کتاب وردهایی برای فراموشی

وردهایی برای فراموشی اثر آدرین یانگ، داستانی است درباره اعماق جزیره ای مه‌آلود و رازهایی ناگفته که در انتظار بیداری هستند. در اعماق اقیانوس، جایی که امواج خروشان بر صخره‌های باستانی می‌کوبند، جزیره‌ای مه‌آلود و اسرارآمیز به نام سِرشا نهفته است. این جزیره، گویی از دل افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه بیرون آمده، قرن‌هاست که رازهای ناگفته‌ای را در آغوش خود پنهان کرده است. در میان ساکنان این جزیره، خانواده‌ی بلک‌وود با چای‌خانه‌ی مشهور خود، سال‌هاست که میزبان مسافران و اهالی سرشا بوده‌اند. اما زندگی اِمری بلک‌وود، جوان‌ترین عضو این خانواده، در یک شب شوم برای همیشه دگرگون شد. شبی که جسد بهترین دوستش، در اعماق جنگل‌های انبوه جزیره پیدا شد و انگشت اتهام به سوی آگوست سالت، دوست اِمری، نشانه رفت. سال‌ها از آن واقعه‌ی تلخ می‌گذرد و اِمری، خلاف سوگند جوانی‌اش، در سرشا زندگی آرام و ساده‌ای را در پیش گرفته و اداره‌ی چای‌خانه‌ی خانوادگی را بر عهده دارد. او که روزی آرزوی رهایی از جزیره و تجربه دنیای بیرون را در سر می‌پروراند، اکنون در میان انبوه خاطرات غم‌انگیز و رازهای ناگفته‌ای که در اعماق وجودش ریشه دوانده‌اند، گرفتار شده است. اما سرنوشت برای اِمری برنامه‌های دیگری در نظر گرفته است. زمزمه‌های افسانه‌ها و جادو در تار و پود جزیره ریشه دوانده و اِمری را به این باور می‌رساند که اتفاقی شوم در شرف وقوع است. نشانه‌های عجیبی در گوشه و کنار سرشا آشکار می‌شوند و زمزمه‌هایی از موجودات افسانه‌ای و طلسم‌های باستانی در میان اهالی دهان به دهان می‌چرخد. در ادامه‌ی این داستان، همراه اِمری بلک‌وود به اعماق جزیره‌ی سرشا سفر خواهیم کرد و با رازها و شگفتی‌های ناگفته‌ای روبرو خواهیم شد. داستانی پر از رمز و راز، عشق و فداکاری، جادو و موجودات افسانه‌ای که شما را تا انتها مجذوب خود خواهد کرد. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی حوزه جنایی و پلیسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان جنایی خارجی فیدیبو سر بزنید.


آدرین یانگ، خالق وردهایی برای فراموشی

آدرین یانگ، نویسنده‌ای آمریکایی، در حال حاضر در ایالت کالیفرنیا سکونت دارد. او به خاطر نگارش کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز، از جمله آسمانی در اعماق، شناخته شده است. یانگ در زمره نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد و آثارش به بیش از بیست و پنج کشور دنیا راه یافته‌اند. او شیفته‌ی غذا، تاریخ، سفر، قهوه و گشت و گذار در موزه‌های هنری است. در اوقات فراغت خود به انجام یوگا و پیاده‌روی در دل طبیعت می‌پردازد. محل زندگی او و همسر مستندسازش، ایالت کارولینای شمالی است.

جهت مشاهده سایر آثار آدرین یانگ کلیک کنید.




چرا کتاب وردهایی برای فراموشی را بخوانیم


کتاب وردهایی برای فراموشی برای عاشقان رمز و راز و جادو خلق شده است. اگر به داستان‌هایی با فضایی مرموز و پر از راز و جادو علاقه دارید، وردهایی برای فراموشی گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. این کتاب شما را به جزیره‌ای مه گرفته و دور افتاده به نام سِرشا می‌برد، جایی که زمزمه‌های افسانه‌ها و جادو در تار و پود آن ریشه دوانده است. اِمری بلک‌وود، شخصیت اصلی داستان، فردی است که در گذشته‌ای غم‌انگیز غرق شده و در تلاش برای یافتن آرامش در زندگی حال خود است. شخصیت‌های فرعی داستان نیز به خوبی پرداخت شده‌اند و هر کدام نقشی کلیدی در پیشبرد داستان ایفا می‌کنند. وردهایی برای فراموشی داستانی پرکشش و غیرقابل پیش‌بینی است که شما را تا انتها مجذوب خود می‌کند. با هر صفحه از کتاب، حقایق جدیدی آشکار می‌شود و شما را به حدس و گمان وامی‌دارد. در ورای داستان هیجان‌انگیز وردهایی برای فراموشی، موضوعات عمیق و قابل تأملی مانند عشق، فقدان، خیانت، و رستگاری نیز به چشم می‌آید. این کتاب موجب خواهد شد تا به این موضوعات از زوایای مختلف نگاه کنید و در مورد آنها عمیق‌تر بیاندیشید. نویسنده با ظرافت تمام، جزیره‌ی سِرشا را به تصویر می‌کشد و حس مرموز و وهم‌آلودی را به خواننده القا می‌کند.


در بخشی از کتاب وردهایی برای فراموشی می‌خوانیم

داستان‌هایی بود که فقط جزیره از آن‌ها باخبر بود، همان‌هایی که هیچ‌وقت کسی تعریفشان نکرده بود. این را می‌دانستم؛ چون خودم یکی از آن‌ها بودم.

همین‌طور که جلوی کشتی فرابر ایستادم، سِرشا مثل هیولای خفته‌ای در آب‌های سرد از لای مه بیرون آمد. باد پُرسوزی انگشت‌هایم را که دور نرده‌ها چسبیده بودند، بی‌حس کرده بود و وقتی آب دهانم را قورت دادم، محکم‌تر به نرده‌ها چسبیدند. این لحظه را هزاران بار تصور کرده بودم؛ حتی روزهایی که هیچ مطمئن نبودم جزیره اصلاً وجود داشته باشد؛ ولی همین‌جا بود و مثل پوستِ روی استخوان‌هایم واقعی.

دست‌هایم را در جیب کتم فروبردم و به منظره‌اش پشت کردم، انگار این کار همه‌ی اتفاقات ناگواری را که آنجا افتاده بود، پاک می‌کرد. آخرین باری که روی عرشه‌ی فرابر ایستاده بودم، هجده سالم بود و به‌جای اینکه ببینم جزیره از دور بزرگ‌تر می‌شود، می‌دیدم که به‌همراه زندگی‌ام در آنجا ناپدید می‌شود. مادرم صورتش را از من برگردانده بود تا اشک‌هایی را که روی گونه‌های قرمزش پایین می‌آمد پنهان کند؛ ولی در وسط سینه‌ام حرف‌های نگفته‌اش را حس می‌کردم، اینکه همه‌چیز را خراب کرده بودم و ته دلش هرگز قرار نبود من را به‌این‌خاطر ببخشد.

نگاهم با ناراحتی به بسته‌ی کنار پایم روی زمین افتاد. سطح صیقلی و زمردی خاکستردان از لای دهانه‌اش که محکم بسته شده، دیده می‌شد. مادرم حتی روزهای آخر هم اشاره‌ای به آن اتفاق‌ها نکرد. قسم خورده بودیم هرگز به سِرشا برنگردیم و این کار را هم نکردیم، یکی از چندین قولی که سر آن مانده بودیم. پس چرا بعداز این‌همه سال قولش را شکسته بود؟

تنها جواب این سؤال چیزی خارج از تحملم بود.

«آقا؟» بادی که عرشه را درمی‌نوردید، صدا را تقریباً خفه کرد و من به‌خاطر روشنایی کورکننده‌ی صبح پلک زدم و چشم‌هایم را ریز کردم. زنی که کت نایلونی کلفتی با آرم چارتر فرابر به تن داشت، روبه‌رویم ایستاده بود و دستش را دراز کرده بود و منتظر بود: «بلیتتون!»

«اوه، ببخشین.» دستم را در کیف روی دوشم فروبردم و خوب گشتم تا بلیت را پیدا کنم.

وقتی بلیت را گرفت، دستش به دستم خورد و بادقت به مُهری که تاریخ و زمان را نشان می‌داد، نگاه کرد.

«به خونه برمی‌گردین؟» دماغ صورتی‌اش از بالای یقه‌ی کتش بیرون زده بود و صدایش از پشت آن خفه بود.

این واژه مثل یخ در گلویم بود: خانه.



پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب وردهایی برای فراموشی

اگر شما هم به خواندن داستان و رمان جنایی خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


قتل آسان است نویسنده آگاتا کریستی انتشارات هرمس

تابوت های دست ساز نویسنده ترومن کاپوتی انتشارات چشمه

دختری که گذشته ای نداشت نویسنده کاترین کرافت انتشارات البرز


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
351 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۲:۰۰
نویسندهآدرین یانگ
مترجم مهسا حسینی سارانی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Spells for Forgetting
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۳/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
330,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۵ کیلوبایت
۳۵۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من قبلا کتاب فیبل ( فابل ) از این نویسنده رو خوندم و با همون ذهنیت اومدم سراغش اما اصلا اصلا اصلا در حد فیبل نبود یه کتاب خیلی آروم اتفاق خاصی داخلش نمیفتاد نمیگم بد بود اما کشش چندانی هم نداشت فراز و فرود خاصی نداشت

3
(1)
75,000
٪50
37,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وردهایی برای فراموشی
٪50
وردهایی برای فراموشی
آدرین یانگ
میلکان
3
(1)
75,000
٪50
37,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر