0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختری که به اعماق دریا سقوط کرد
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

نویسنده:
اکسی اُه
ناشر:
ماه آوا
درباره دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

 

معرفی کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد، اثر اکسی اه نویسنده‌ی کره‌ای-امریکایی، با ترجمه الهام صیفی کار و شیما کرمی، توسط انتشارات دانش آفرین روانه بازار شده است. سپیده مالمیر گویندگی این کتاب صوتی را بر عهده داشته و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. دختری که به اعماق دریا سقوط کرد، بازآفرینی داستانی افسانه‌ای از کره‌ی جنوبی با زبانی ساده و در قالب دنیایی فانتزی برای مخاطبان نوجوان است. در این کتاب، شنونده به سفری مهیج همراه دختری جوان می‌رود که برای نجات عشق و خانواده‌اش، از جان خود گذشته و به اعماق دریا سقوط می‌کند. جوایز و افتخارات کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد عبارتند از:

·     نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب فانتزی نوجوانان

·     برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب نشریه‌ی New York Public Library

·     برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب نوجوان از طرف Indigo و BuzzFeed در سال 2022

·     حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

·     حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی

·     حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ای. بی. ای

·     برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب NPR در سال 2022

·     برگزیده‌ی عنوان کتاب سال 2022 به انتخاب Indigo

·     نامزد دریافت جایزه‌ی Garden State در بخش نوجوانان در سال 2023

اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های داستان و رمان خارجی حوزه فانتزی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های صوتی داستان و رمان فانتزی خارجی فیدیبو سر بزنید.

خلاصه کتاب کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد


افسانه‌های کهن کره‌ی جنوبی حکایت از خدای دریایی خشمگینی دارند که با رعد و برق‌های هولناک و توفان‌های ویرانگر، خشم خود را بر زمین نشان می‌دهد. خشم او زمین‌ها را به زیر آب فرو می‌برد، محصولاتی را نابود می‌کند و جان انسان‌ها را می‌گیرد. مردم درمانده برای فرونشاندن خشم این خدا و بازگرداندن برکت به زمین‌هایشان، هر سال دختری زیبا را به عنوان عروس به اعماق دریا می‌فرستند. مینا، قهرمان داستان کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد، در سرزمینی سیل‌زده و گرفتار جنگ زندگی می‌کند. مردم روستا معتقدند که قربانی کردن زیباترین دختر دهکده به عنوان عروس دریا، خشم و لعنت خدای خود را که زمانی حامی آن‌ها بود و اکنون غضب کرده است، فرو می‌نشاند. شیم چئونگ، زیباترین دختر دهکده، به عنوان عروس دریا انتخاب می‌شود تا با دلجویی از خدای خدایان، او را به رحم آورد. در شب فدا شدن چئونگ، جون، برادر عاشق مینا، جان خود را به خطر می‌اندازد و راهی دریا می‌شود تا عشقش را نجات دهد. این در حالی است که دخالت در این مراسم هولناک، حکم مرگ او را امضا می‌کند. مینا که شاهد به خطر افتادن جان برادرش است، فداکاری بزرگی می‌کند و به جای چئونگ، خود را به اعماق دریا می‌افکند. او وارد دنیایی جادویی و مملو از موجودات افسانه‌ای می‌شود و سفری پرمخاطره را آغاز می‌کند تا خدای دریا را بیدار کند و برای همیشه به این توفان‌های ویرانگر پایان دهد.


چرا باید کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد را با صدای سپیده مالمیر گوش دھیم؟

دختری که به اعماق دریا سقوط کرد، به دلایل متعددی اثری خواندنی و جذاب است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

داستان پرمخاطب و سرشار از هیجان: این کتاب روایتگر داستانی فانتزی و پرهیجان از عشق، فداکاری، شجاعت و مبارزه برای رسیدن به خواسته‌ها است. مینا، قهرمان داستان، با فداکاری جان خود را به خطر می‌اندازد و به اعماق دریا سفر می‌کند تا خدای دریا را بیدار کند و از این طریق، سرزمین خود را از شر توفان‌های ویرانگر نجات دهد. این سفر پرمخاطره مملو از چالش‌ها و موجودات افسانه‌ای است که خواننده را تا انتها مجذوب خود می‌کند.

 بازآفرینی خلاقانه از یک افسانه کهن: اکسی اه در این اثر به سراغ بازآفرینی افسانه‌ی کهن عروس دریا رفته است. در این افسانه، هر سال دختری زیبا به عنوان قربانی به اعماق دریا فرستاده می‌شود تا خشم خدای دریا را فرو نشاند. اما  اه، مینا به جای تسلیم شدن به سرنوشت محتوم خود، شجاعانه علیه این رسم ظالمانه می‌ایستد و برای نجات جان خود و مردمش تلاش می‌کند.

شخصیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی: مینا، قهرمان داستان، شخصیتی شجاع، فداکار و باهوش است که برای رسیدن به هدف خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. او در طول داستان با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود و خواننده را با قدرت و عزم راسخ خود مجذوب می‌کند. علاوه بر مینا، شخصیت‌های فرعی داستان نیز به خوبی پرداخته شده‌اند و هر کدام نقشی منحصر به فرد در داستان دارند.

دنیایی خیالی و جادویی: اکسی اه با ظرافت و دقت دنیایی خیالی و جادویی را خلق کرده است که مملو از موجودات افسانه‌ای، مکان‌های شگفت‌انگیز و اتفاقات غیرمنتظره است. این دنیای خیالی به جذابیت داستان می‌افزاید و خواننده را به سفری پرهیجان در اعماق دریا می‌برد.


شنیدن کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد را به چه کسانی پیشنھاد می کنیم؟

کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد، بی‌شک برای هر شنونده‌ای جذاب و مهیج خواهد بود. این کتاب با لحنی ساده و روان نوشته شده است و برای مخاطبان نوجوان جذابیت دارد. شخصیت‌ها و داستان کتاب به گونه‌ای هستند که به راحتی با نوجوانان ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند برای آنها الهام‌بخش باشند. دختری که به اعماق دریا سقوط کرد، اثری خواندنی و جذاب است که با داستان پرمخاطب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، دنیایی خیالی و جادویی و پیام‌های آموزنده خود، می‌تواند برای مخاطبان در هر سنی سرگرم‌کننده و آموزنده باشد. به خصوص برای نوجوانانی که به دنبال رمان‌های تخیلی، فانتزی و عاشقانه و همین‌طور علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات کره و اساطیر جهان تجربه‌ای شیرین و هیجان‌انگیز خواهد بود.


در بخشی از کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد می‌شنویم

به یاد دارم که دریا صبح زود چطور به ‌نظر ‌می‌رسید. خورشید از فراز افق بیرون ‌می‌آمد و مسیر طلایی را بر روی آب روشن ‌می‌کرد. هوای شور مثل بوسه‌های نمکی روی صورت‌هایمان ‌می‌نشست. به مادربزرگم نزدیک‌تر می‌شدم و در گرمای همیشگی‌اش آرام ‌می‌گرفتم.

او همیشه ابتدا با داستان‌ها شروع ‌می‌کرد، آن‌هایی که آغاز و پایان داشتند، اما همان‌طور که رنگ‌های نارنجی و بنفش صبح زود جایشان را به آبی روشن بعدازظهر ‌می‌دادند، با صدایش که شبیه ملودی آرامش‌بخشی بود، شروع ‌می‌کرد از این‌در و آن‌در حرف‌ زدن.

«قلمرو روح جایی پهناور و جادوئیه، اما شگفت‌انگیزتر از همه، شهر خدای‌دریاست. بعضیا ‌می‌گن خدای‌دریا یه مرد خیلی پیره. بعضیا ‌می‌گن که اون مردیه که توی دوران اوج خودشه، قدبلند مثل درخت با ریشی سیاه مثل زغال. و دیگران باور دارن که ممکنه اژدها باشه، ساخته‌‌شده از باد و آب. اما خدای‌دریا به هر شکلی که باشه، خدایان و ارواح قلمرو از اون اطاعت ‌می‌کنن، چون اون خدای خدایان و فرمانروای همه‌ی اوناست. در حالی که به اعماق دریا سقوط می‌کنم، غرش امواج ناگهان قطع می‌شود و سکوت همه‌جا را فرا می‌گیرد. بدن طویل و پُر پیچ‌وخم اژدها دورم می‌چرخد و گرداب بزرگی ایجاد می‌کند. با هم در دریا فرو می‌رویم. عجیب است اما میل به نفس کشیدن را در وجودم حس نمی‌کنم. سقوط من تقریباً... آرام است. آسوده و راحت. این باید کار اژدها باشد. از جادویش برای جلوگیری از غرق شدن من استفاده می‌کند. گلویم سفت می‌شود و قلبم با آرامش می‌تپد – همه عروس‌های قبل از من زندگی کردند. در قعر تاریکی فرو می‌رویم، تا جایی که دریای بالای سرم آسمان است و ما – اژدها و من – شبیه ستاره‌های در حال سقوط هستیم. اژدها نزدیک‌تر به من می‌چرخد و از بین مارپیچ‌های شدید و به‌هم‌فشرده‌اش، چشمم به یک چشم نیمه‌بسته می‌افتد. زمان کند می‌شود. جهان از حرکت باز می‌ایستد. دستم را دراز می‌کنم. قطرات خون، زخم باز را ترک می‌کنند تا مانند سنگ‌های قیمتی در فاصله‌ی بین ما رد به جا بگذارند. اژدها یک‌بار پلک می‌زند. شکافی زیر من باز می‌شود. از میان آن به تاریکی می‌افتم.



پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های صوتی داستان و رمان فانتزی خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، بشنوید.

·     هری پاتر و حفره اسرار آمیز نویسنده جی کی رولینگ راوی آرمان سلطان زاده نشر آوانامه

·     کتابخانه ی نیمه شب نویسنده مت هیگ راوی نگین خواجه نصیر نشر ماه آوا

·     ارباب حلقه ها جلد 1 نویسنده جی آر آر تالکین راویان آرمان سلطان زاده، مریم پاک‌ذات و سحر بیرانوند نشر آوانامه

·     هری پاتر و جام آتش نویسنده جی کی رولینگ راوی آرمان سلطان زاده نشر آوانامه


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
648.۴۸ کیلوبایت
مدت زمان
۱۱:۱۰:۳۲
نویسندهاکسی اُه
مترجمالهام صیفی‌ کار
مترجم دومشیما کرمی
راویسپیده مالمیر
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
قیمت ارزی
20 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۴۸.۴۸ کیلوبایت
۱۱:۱۰:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
اجرای روان 🎙️ (1)
90,000
٪30
63,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختری که به اعماق دریا سقوط کرد
٪30
دختری که به اعماق دریا سقوط کرد
اکسی اُه
ماه آوا
5
(1)
اجرای روان 🎙️ (1)
90,000
٪30
63,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر