0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
امیرکبیر و ایران

معرفی، خرید و دانلود کتاب امیرکبیر و ایران

درباره امیرکبیر و ایران

نقد و بررسی کتاب امیرکبیر و ایران

کتاب امیرکبیر و ایران اثر فریدون آدمیت، مورخ برجسته ایرانی، به عنوان یکی از جامع‌ترین و دقیق‌ترین منابع در شناخت زندگی و اندیشه امیرکبیر و همچنین اوضاع ایران در عصر قاجار شناخته می‌شود. این کتاب، حاصل سال‌ها تحقیق و تتبع آدمیت در منابع و اسناد تاریخی است و به واسطه نثر شیوا و عالمانه به اثری ماندگار در ادبیات فارسی بدل شده است. کتاب امیرکبیر و ایران در دو بخش مجزا تدوین شده است : بخش اول : به شرح زندگانی امیرکبیر از بدو تولد تا زمان قتل ایشان می‌پردازد. در این بخش، آدمیت با ظرافتی مثال‌زدنی، به زوایای مختلف زندگی امیرکبیر، از جمله دوران کودکی و نوجوانی، تحصیلات، ورود به دربار قاجار، صدارت و اصلاحات، و در نهایت، نحوه قتل ایشان می‌پردازد. بخش دوم : به بررسی اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران در عصر قاجار اختصاص دارد. آدمیت در این بخش، با تسلطی کم‌نظیر بر منابع تاریخی، تصویری دقیق از ایران در دوران صدارت امیرکبیر ارائه می‌دهد و زمینه‌های فکری و اجتماعی اصلاحات امیرکبیر را به روشنی تبیین می‌کند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ ایران حوزه تاریخ معاصر علاقه دارید حتما به دسته‌بندی تاریخ معاصر ایران فیدیبو سر بزنید.


فریدون آدمیت، مورخ برجسته ایران و خالق کتاب امیرکبیر و ایران

فریدون آدمیت (۱۲۹۹-1387) مورخ برجسته ایرانی، نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه بود. او به واسطه تالیفات ارزشمند خود در زمینه تاریخ ایران، به خصوص دوره قاجار، به عنوان یکی از مورخین صاحب‌نام معاصر ایران شناخته می‌شود. آدمیت آثار و تالیفات متعددی در زمینه تاریخ ایران به نگارش درآورده است.


چرا کتاب امیرکبیر و ایران را بخوانیم

کتاب امیرکبیر و ایران، ابعاد مختلف شخصیت امیرکبیر، از جمله هوش و ذکاوت، شجاعت و صلابت، و تعهد و دلسوزی ایشان برای ایران، به روشنی در این کتاب تبیین شده است. مطالعه این کتاب موجب درک عمیق‌تر و جامع‌تر از این شخصیت برجسته تاریخی خواهد شد. کتاب امیرکبیر و ایران به تفصیل به کلیه اصلاحات امیرکبیر در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازد. تاثیرات مثبت و ماندگار این اصلاحات بر ایران عصر قاجار به روشنی در این کتاب تبیین می‌شود. در کتاب تصویری جامع و دقیق از اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران در عصر قاجار ارائه شده است و چالش‌ها و مشکلات ایران در آن دوره به روشنی تبیین شده تا زمینه‌های فکری و اجتماعی اصلاحات امیرکبیر به درستی درک شود. آدمیت در نگارش این کتاب از نثری شیوا و عالمانه بهره برده است که خواندن کتاب را برای مخاطبان با سطوح مختلف دانش و آگاهی، جذاب و آموزنده می‌کند. استفاده از منابع و اسناد معتبر تاریخی در نگارش این کتاب، به اعتبار و اتقان مطالب آن افزوده است. کتاب امیرکبیر و ایران منبعی ارزشمند و خواندنی برای علاقه‌مندان به تاریخ ایران، به خصوص عصر قاجار است. این کتاب با ارائه روایتی دقیق و مستند از زندگی امیرکبیر و تحلیل عالمانه اندیشه و اصلاحات ایشان، دریچه‌ای نو به سوی شناخت این شخصیت برجسته تاریخی می‌گشاید. آدمیت در این کتاب، صرفاً به شرح وقایع زندگی امیرکبیر بسنده نمی‌کند، بلکه به تحلیل عالمانه اندیشه و اصلاحات ایشان نیز می‌پردازد و جایگاه امیرکبیر در تاریخ ایران را به روشنی تبیین می‌کند و با اتکا به منابع و اسناد معتبر تاریخی، روایتی بی‌طرفانه و مستند از زندگی امیرکبیر ارائه می‌دهد و از اغراق و افراط در شرح وقایع پرهیز می‌کند.


در بخشی از کتاب امیرکبیر و ایران می‌خوانیم

«سنجش و تحلیل سیاست خارجی امیر از چند نظر باریک‌ترین و دقیق‌ترین مباحث این کتاب است: از نظر پرپیچ و تاب‌بودن فن سیاست خارجی و دیپلماسی که لِم اجرای آن است؛ از نظر شناخت سیاست روس و انگلیس که در مجموع سیاست داخلی و خارجی ایران تأثیر داشت؛ از نظر شناخت سیاست امیر در برخورد با آن سیاست‌ها؛ از نظر تکنیک نویسنده در نگارش تاریخ دیپلماسی؛ و بالاخره از نظر مطالعهٔ خوانندگانی که نکته‌سنج و صاحب دقت ذهن هستند. سیاست خارجی و دیپلماسی فقط در رابطهٔ با قدرت مفهوم عینی دارد؛ قدرت در سیاست بین‌المللی نه مطلق است و نه مستقل، و حد قدرت ماهیت سیاست خارجی را توجیه می‌کند. به‌هرحال قدرت واقعیت است، و واقعیت را باید بشناسیم از آنکه واقعیت‌ها کالبد تاریخ را می‌سازند. در عین حال ارزش‌ها را انکار نمی‌کنیم، از آنکه ارزش‌ها عنصر مهمی از تفکر تاریخی ما را تشکیل می‌دهند. فرض دیگر اینکه سیاست خارجی ذاتاً نمی‌تواند مبحث به‌کلی مستقلی باشد چه از یک سو همبسته به‌وضع داخلی کشور است، و از سوی دیگر پیوسته به‌سیاست بین‌المللی یا به‌بیان دقیق‌تر وابسته به‌سیاست کلی دولت‌های بزرگ. اما حد آن همبستگی و این پیوستگی در احوال زمان و مکان تغییرپذیر است.»


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب امیرکبیر و ایران

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ ایران علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     ایران بین دو انقلاب نویسنده یرواند آبراهامیان انتشارات نی

·     آیندگان و روندگان نویسنده حسین دهباشی انتشارات نقش و جهان هنر

·     شاهنشاه نویسنده ریشارد کاپوشچینسکی انتشارات ماهی



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۷۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
791 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۶:۲۲:۰۰
نویسندهفریدون آدمیت
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
15 دلار
قیمت چاپی
555,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۷۳ کیلوبایت
۷۹۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(4)
277,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
امیرکبیر و ایران
امیرکبیر و ایران
فریدون آدمیت
انتشارات خوارزمی
5
(4)
277,500
تومان