0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ فلسفه

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ فلسفه

قرون وسطی و دوره تجدد
نویسنده:
امیل برهیه
درباره تاریخ فلسفه

نقد و بررسی کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد

کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد اثر امیل برهیه، فیلسوف و مورخ فرانسوی، به عنوان یکی از منابع برجسته در زمینه تاریخ فلسفه شناخته می‌شود. این کتاب به بررسی فلسفه در دو دوره قرون وسطی و تجدد می‌پردازد و طیف وسیعی از فیلسوفان و اندیشه‌های آنها را دربرمی‌گیرد. برهیه به صرف ارائه نظرات فیلسوفان اکتفا نمی‌کند، بلکه به تحلیل عمیق و موشکافانه آنها می‌پردازد و نقاط قوت و ضعف هر اندیشه را به بحث می‌گذارد.  برهیه با زبانی ساده و روان به نگارش کتاب می‌پردازد و مفاهیم فلسفی را به گونه‌ای بیان می‌کند که برای مخاطبان با سطوح مختلف دانش فلسفی قابل فهم باشد. بخش اول : به فلسفه قرون وسطی اختصاص دارد و از سقوط امپراطوری روم تا رنسانس را شامل می‌شود. بخش دوم : به فلسفه دوره تجدد می‌پردازد و از رنسانس تا اواخر قرن هجدهم را شامل می‌شود. کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد، منبعی ارزشمند برای دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ فلسفه است. این کتاب با ارائه تصویری جامع و تحلیلی از تحولات فلسفی در دو دوره قرون وسطی و تجدد، موجب درک عمیق‌تر و دقیق‌تری از اندیشه‌های بشری خواهد شد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ حوزه تاریخ جهان علاقه دارید حتما به دسته‌بندی تاریخ جهان فیدیبو سر بزنید.


 امیل برهیه، مورخ برجسته فلسفه

امیل برهیه( ۱۸۷۶-۱۹۵۲) فیلسوف و مورخ فرانسوی، یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در زمینه تاریخ فلسفه غرب به شمار می‌رود. او در طول زندگی خود به نگارش آثار متعددی در زمینه تاریخ فلسفه پرداخت. او با نگارش آثار برجسته خود در زمینه تاریخ فلسفه، نقشی مؤثر در شناخت و ترویج اندیشه‌های فلسفی در جهان ایفا کرد. آثار امیل برهیه به عنوان منابع مرجع در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دانشجویان و پژوهشگران در زمینه تاریخ فلسفه کمک می‌کند.


چرا کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد را بخوانیم

مطالعه کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد سفری جذاب و آموزنده در دنیای اندیشه بشری است.  در کتاب تصویری روشن از تحولات فلسفی در دو دوره قرون وسطی و تجدد را تبیین می‌کند. در قرون وسطی، ایمان مسیحی نقشی اساسی در فلسفه داشت و بسیاری از فیلسوفان تلاش می‌کردند تا فلسفه را با آموزه‌های دینی آشتی دهند. در دوره تجدد، عقل به تدریج جایگاه ایمان را به عنوان منبع اصلی معرفت گرفت و فیلسوفان به دنبال یافتن تئوری‌های فلسفی مبتنی بر عقل و منطق بودند. در قرون وسطی، خدا به عنوان خالق و حاکم جهان شناخته می‌شد و بسیاری از فیلسوفان به دنبال اثبات وجود خدا و بررسی رابطه او با جهان بودند. در دوره تجدد، برخی از فیلسوفان به وجود خدا شک کردند و به دنبال تبیین جهان بدون توسل به خدا بودند. در قرون وسطی، انسان به عنوان مخلوقی الهی شناخته می‌شد و بسیاری از فیلسوفان به بررسی ماهیت نفس انسان و رابطه آن با بدن می‌پرداختند. در دوره تجدد، انسان به عنوان موجودی عاقل و مختار شناخته شد و فیلسوفان به دنبال تبیین حقوق و آزادی‌های انسان بودند. در قرون وسطی، معرفت از طریق ایمان و وحی حاصل می‌شد. در دوره تجدد، عقل به عنوان منبع اصلی معرفت شناخته شد و فیلسوفان به دنبال تبیین روش‌های شناخت معتبر و موثق بودند. کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد، به بررسی تحولات فلسفی در دو دوره قرون وسطی و تجدد در پرتو این مفاهیم کلیدی می‌پردازد.


در بخشی از کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد می‌خوانیم

رابطۀ مسیحیت با فلسفۀ یونانی را نباید همچون مخالفت و تقابل فلسفه‌ای با فلسفه‌ای دیگر دانست؛ زیرا صورت طبیعی و ابتدایی مسیحیت، صورت تعالیم درسی و کتبی نبوده است. تمام تلاش مسیحیان ابتدایی (دورۀ حواریون) که غالباً صنعتگر و کارگر و از طبقۀ متوسط و حتی پایین‌ دست جامعه بوده‌اند، بیشتر متوجه دستگیری متقابل و کمک‌های برادرانه نسبت به یکدیگر بوده است. نوشته‌های ایشان به‌هیچ‌وجه به‌صورت بیان عقاید دینی به‌ نحوِ مرتبط و جامع و مستدل نبوده، بلکه نوشته‌هایی است که در اوضاع و احوال مخصوصی برای منظورهای خاصی نوشته شده است. از قبیل: نقل قصه، تاریخ مسیح، دستورهای حواریون و غیره.

فلسفۀ یونانی در این دوره به اینجا رسیده بود که برحسب آن، جهانی تصور شود که خرد در آن کاملاً حکمفرماست؛ یعنی هرچه انجام می‌گیرد، مطابق عقل است و هیچ‌گونه اسراری وجود ندارد. در چنین جهانی، مسئلۀ سرنوشت آینده دیگر- با توجه به عقیدۀ اپیکوریان دربارۀ «مرگ بی‌پایان» که تا کسی زنده است گرفتار آن نیست و نباید از آن وحشتی داشته باشد، یا نظر رواقیان راجع ‌به موت که آن را مانند تمام وقایعی می‌دانستند که جزو سرنوشت کلی است- محل و مقامی نمی‌توانست داشته باشد.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     تاریخ قرن بیستم نویسنده شون لنگ انتشارات آوند دانش

·      تاریخ جهان نویسنده ارنست گامبریچ انتشارات نی

·     تاریخچه فلسفه نویسنده نایجل واربرتون انتشارات ققنوس


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
405 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۰:۰۰
نویسندهامیل برهیه
مترجمیحیی مهدوی
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
285,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۲ کیلوبایت
۴۰۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
142,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ فلسفه
تاریخ فلسفه
قرون وسطی و دوره تجدد
انتشارات خوارزمی
0
(بدون نظر)
142,500
تومان