0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه ی اشعار فارسی نیما یوشیج

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه ی اشعار فارسی نیما یوشیج

درباره مجموعه ی اشعار فارسی نیما یوشیج

شعر نو فارسی تولد خود را وامدار مجموعه‌ی برجسته‌ی افسانه از نیما یوشیج است. از میان آثار مختلف نیما یوشیج که به نوعی آزمون و خطاهای او محسوب می‌شد، شعر ققنوس نقطه‌ی عطفی در شیوه‌ی شاعری نیما و شعر نو به شمار می‌آید. او با به چالش کشیدن پایه و اساس شعر کهن نام خود را به عنوان پدر شعر نو ثبت کرده است. سیروس طاهبازشیفته‌ی یوشیج و آثار او بود. او سال‌های طولانی از عمر خود را صرف گردآوری و تدوین تمام آثار در دسترس و منتشر نشده‌ی نیما یوشیج کرده است. تلاش‌های متوالی او سرانجام تحت عنوان مجموعه‌‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج در سال 1370 منتشر شد.

‌درباره‌ی کتاب مجموعه اشعار نیما یوشیج

برای گردآوری تمام اشعار و دفترهای نیما یوشیج به سال‌های زمان نیاز بود. سیروس طاهباز ، گردآوری و تدوین مجموعه‌ اشعار نیما یوشیج را بر عهده گرفت و نسخه‌های مختلف این اشعار را با کمک افرادی نظیر استاد محمد معین، عالیه خانم جهانگیر و زنده یاد جلال آل احمد تفکیک، نسخه‌ برداری و تدوین نمود. اولین نسخه از این کتاب در سال 1364 با 722 منتشر شد. اما دچار غلط‌های چاپی و کاستی‌های فراوانی بود. پس از 24 سال تلاش و کوشش در جمع آوری و تصحیح اشعار، مجموعه‌ی کامل اشعار فارسی نیما یوشیج  مجدا در سال 1370 توسط نشر نگاه به بازار عرضه شد.

برخی از اشعار این مجموعه به صورت دست نویس بوده و نسخه‌ی پاک نویس و نهایی آنها مفقود شده است. این دست از اشعار با علامت سه نقطه مشخص شده است.

مروری بر اشعار و دفتر شعر مجموعه ‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج

مثنوی رنگ پریده

چشمه‌ی کوچک

خانواده‌ی سرباز

از ترکشِ روزگار

خوشی من

مرغ غم

گل مهتاب

امید پلید

پانزده‌ سال گذشت

خواب زمستانی

منِ لبخند

‌درباره‌ی سیروس طاهبازگردآورنده‌ی اشعار نیما یوشیج

سیروس طاهباز مترجم و نویسنده‌ی ایرانی در سال 1318 در شهر بندر انزلی به دنیا آمد. بیشتر آثار او به ادبیات کودکان اختصاص دارد و آثار زیادی را در این حوزه ترجمه کرده است. طاهباز ابتدا در آزمون دانشکده‌ی پزشکی پذیرفته شده بود و تا آخرین سال‌های پزشکی در این رشته تحصیل کرده اما آن را نیمه کاره رها کرد و به دنبال هنر و ادبیات رفت. از مهم‌ترین عناوینی که او بر عهده گرفته است، مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. طاهباز تاکنون بیش از 70 جلد کتاب به صورت ترجمه و تالیف منتشر کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «بچه‌ها و کبوترها»، «پیروزی بر شب»، «کماندار بزرگ کوهستان» و «اسب سرخ» اشاره کرد. ماندگارترین اثر او چاپ و انتشار بیش ار 20 هزار برگ از دست‌نوشته‌های فرسوده و ناخوانای نیما یوشیج در طی 35 سال است. انتشارات نگاه  کتاب مجموعه ‌ اشعار فارسی نیما یوشیج را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب مجموعه ‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج را خواند؟

مجموعه‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج در دسته‌ی کتاب‌های شعر فارسی قرار دارد. این مجموعه‌‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 902 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 45 روز بخوانید.

کتاب مجموعه ‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع شعر فارسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  شعر فارسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب مجموعه ‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج می‌خوانیم

چون باد صبا به دشت می‌کرد شتاب

کردش گل سرخ تازه بشکفته خطاب

پرسید به پاس خاطر من که چنین

رنگین‌تر و بهترم ز گل‌های قرین

از ره که رسیده‌ای ره آورد تو چیست؟

گفت این همه را که گفتی انکارم نیست

چون از همه زیباتری این برگ دراز

آورده است که تا بپوشد رخ باز

از خلق مبادا که گزندت برسد

رنجی ز طریق نوشخندت برسد

-هیهات بدو گفت: نیاوردی هیچ

پر گشت از آوازه ی من گوش جهان

زیبایی و نیکویی نماند به نهان.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مجموعه ‌ی اشعار فارسی نیما یوشیج اثر تدوین توسط سیروس طاهباز بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی شعر فارسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
902 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۰:۰۴:۰۰
نویسندهسیروس طاهباز
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۱/۱۶
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۸ مگابایت
۹۰۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
7 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

این نمونه چی میگه این وسط!!!!!!!!

4

گرونه که متاسفانه

1

گرونه ?

3.8
(13)
397,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه ی اشعار فارسی نیما یوشیج
مجموعه ی اشعار فارسی نیما یوشیج
سیروس طاهباز
انتشارات نگاه
3.8
(13)
397,000
تومان