0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیروزی بر شب

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیروزی بر شب

نویسنده:
ژ تریستان
درباره پیروزی بر شب

نقد و بررسی کتاب صوتی «پیروزی بر شب»

کتاب پیروزی بر شب Conqueror of the Night توسط ژ کریستان  Jeanne Christiaensنوشته شده‌است. این کتاب در سال 1970 به زبان فرانسوی نوشته و در فرانسه منتشر شد. در همان سال مترجم آنتا بل Anthea Bell به زبان انگلیسی ترجمه شد. کتاب پیروزی بر شب داستان زندگی لوئیس بریل است. این کتاب در واقع در ژانر بیوگرافی و زندگی‌نامه نویسی نوشته شده‌است. لوئیس بریل کسی بود که خط بریل را برای نابینایان در دنیا اختراع کرد. نام بریل در تمام تاریج جاودان خواهد ماند. او بخاطر مشکل نابینایی که داشت زندگی غمباری را تحمل می‌کرد. اما اختراع خط بریل توسط او نور امیدی را به زندگی تمام نابینایان تاباند. نمی‌توان گفت زندگی با نابینایی آسان و راحت است. در واقع تامی نابینایان در شب و تاریکی مطلق زندگی می‌کنند. قبل از اختراع خط بریل آن‌ها نمی‌توانستند هیچکاری را تنهایی انجام دهند. اما زمانی که خط بریل اختراع شد نابینایان توانستند کتاب بخوانند، نوشته‌های بروی تابلوها، خوراکی‌ها و ... را بدون کمک کسی متوجه شوند. برای افرادی که می‌توانند با چشمان‌ خود رنگ‌ها و زیبایی‌ها را ببینند تصور اینکه ساعتی همه دنیا برایشان شب و تاریک باشد بسیار سخت است. این کتاب یکی از کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان و جوانان است. 

لوئیس در سال 1809 در یک دهکده کوچکی به نام کوپ وری در نزدیکی پاریس به دنیا آمد. او در کودکی به راحتی می‌توانست ببیند، اما یک حادثه‌ی شوم ابتدا او را کم بینا و سپس کاملا نابینا کرد. لوئی پسر باهوش، بسیار پرانرژی و شادی بود. او فرزند چهارم خانواده بریل بود. لوئی پدر و مادر  بسیار مهربان و از همه مهم‌تر حمایت‌گری داشت. سیمون رنه همیشه از پسرشان در هر زمینه‌ای حمایت می‌کردند. زمانی که این حادثه برای او اتفاق افتاد، تام زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داد. او مدت‌ها افسرده و منزوی شده بود. اما مگر می‌شد تا آخر عمر در تنهایی زندگی کند. روستای کوپ وری یک کشیش بسیار مهربان و دانا داشت. کشیش لوئی را تشویق کرد تا درس بخواند. خانواده بریل و کشیش، لوئی را به مدرسه‌ی نابینایان پاریس فرستاند. سفر لوئی به پاریس برای او نقطه شروع، اتفاقات بسیاری بود.  در مدرسه نابینایان پاریس با استفاده از الفبای بسیار درشت، به نابینایان خواندن و نوشتن یاد می‌دادند. اما این روش تدریس بسیار سخت و پرچالش بود. به همین دلیل بسیاری از افراد درس خواندن را رها می‌کردند. لوئیس در تمام مدت تحصیل لوئیس در تلاش برای پیدا کردن راه جدیدی برای تدریس خواندن و نوشتن برای نابینایان بود. سرانجام او با الهام از تاس بازی پدرش خط بریل را کشف کرد. در آن زمان لوئیس بریل 15 ساله بود. خط بریل 64 حالت یا الفبا دارد. این الفباها از 6 نقطه‌ی برجسته ساخته شده‌اند. این اختراع در ابتدا با مخالفت سرسخت مدیر مدرسه روبرو شد. اما لوئیس بریل دست از کار نکشید و تمام تلاش خود را برای تثبیت این خط به کار بست. او اولین کتاب آموزش خط بریل را با بودجه‌ی خودش نوشت و سعی در آموزش ان کرد. خط بریل پس از مدتی با کمک معاون مدرسه‌ی نابینایان پاریس به طور رسمی در فرانسه استفاده شد. پس از آن این خط به دست تمامی روشن دلان جهان رسید. لوئیس بریل اولین معلم خط بریل نیز بود. او در آن زمان تنها بیست سال داشت. کمی بعد از آغاز تدریس خط بریل تمامی شاگردان مدرسه این خط را انتخاب کردند. لوئیس بریل موزیسین توانایی نیز بود. او در روزهای یکشنبه در کلیسا پیانو می‌نواخت. به علاوه او استاد ویولنسل هم بود. در نهایت لوئیس بریل به بیماری سل مبتلا بود. همین بیماری نیز جان او را در ۴۳ سالگی گرفت‌ لوئیس بریل در سال ۱۸۵۲ از دنیا رفت. اما نام او تا ابد جاودان خواهد ماند‌. این شخصیت کمک بسیاری بزرگی به نابینایان دنیا و حتی صدها نسل از نابینایان بعد از خود کرد. آرامگاه وی اکنون در آرامگاه مردان بزرگ فرانسه در پاریس است. کتاب پیروزی بر شب تصاویر بسیاری دارد. تصویرگر این کتاب ادوارد مورتلمنز Edward Mortelmans است. ادوارد مورتلمنز در سال ۱۹۱۵ به دنیا آمد. او یک هنرمند و تصویرگر انگلیسی بود. بیشتر آثار او در زمینه نقاشی‌های آبرنگ و خطوط سیاه و سفید بود. وی بیشتر به دلیل تصویرگری برخی از کتاب های جرالد دورل Gerald Durrell و جلد کتاب های ادگار رایس باروز Edgar Rice Burroughs شناخته شده‌است.

 کتاب پیروزی بر شب نیز مانند کتاب پیروزی بر فکر به عنوان یکی از کتاب‌های انگیزشی شناخته می‌شود. بیوگرافی لوئیس بریل برای بسیاری از افراد در سراسر جهان الهام بخش و مشوق است. کتاب پیروزی بر فکر توسط اورایزن اسوت ماردن نوشته شده‌است. این کتاب به تاثیر تفکرات ذهن بروی زندگی پرداخته است. نویستده دراین کتاب بیان می‌کند که اگر ذهن منفی بافی داشته باشیم‌، نمی‌توانیم از خلاقیت و توانایی‌هایمان استفاده کنیم. لوئیس بریل نیز اگر در انزوا بودن را ادامه می‌داد بی‌شک نمی‌توانست خط بریل را کشف کند. ذهن او فراتر چشم سر دنیا را می‌دید‌. مهم‌ترین نکته‌ای که در کتاب پیروزی بر فکر به آن توجه شده، شادی است. به عقیده‌ی استوت ماردن انسان هرچقدر شادتر باشد، خلاق‌تر و تواناتر است. کتاب صوتی پیروزی بر فکر به قلم اورایزن اسوت در فیدیبو موجود است.

به علاوه کتاب باخانمان و کتاب هزارویک شب به قلم عبداللطیف طسوجی، نیز از کتاب‌های انگیزشی مناسب برای نوجوانان محسوب می‌شوند. حکایت‌های هزارویک شب عبدالطیف، یکی از بهترین گویاترین، کتاب‌های آموزنده و انگیزشی محسوب می‌شوند.

 

ترجمه‌ی کتاب صوتی « پیروزی بر شب»، به زبان فارسی

کتاب پیروزی بر شب توسط سیروس طاهباز به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال ۱۳۹۴ توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. نسخه صوتی کتاب در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. گوینده کتاب پیش‌رو حبیب رضایی است. سیروس طاهباز در دومین روز از دی ماه سال ۱۳۱۸ در بندر انزلی چشم به جهان گشود. او از کودکی علاقه بسیاری به زبان انگلیسی و ترجمه کتاب داشت. سرانجام فعالیت خود را در این زمینه نیز آغاز کرد. او در کارنامه هنری خود ترجمه بیش از ۷۰ اثر را دارد. سیروس طاهباز تنها کسی است که سال‌های بسیاری را وقف جمع آوری اشعار نیما یوشیج کرد‌. سرانجام توانست با جمع آوری تمامی دفترهای شعر او مجموعه‌ای کاملی از اشعار نیا یوشیج را منتشر کند. سیروس طاهباز به مدت ۸ سال مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده و مترجم ایرانی می‌توان به باغ همیشه بهار، یادگار دوست، پردرد کوهستان، تپه آویشن، مصیبت نویسنده بودن و ... اشاره کرد. سیروس طاهباز در سن ۵۲ سالگی در سال ۱۳۷۷ در تهران گذشت. آرامگاه وی در خانه نیما یوشیج در روستای یوش است.

حبیب رضایی گوینده کتاب صوتی پیروزی بر شب است. حبیب رضایی زاده ۱۲ بهمن سال ۱۳۴۸ است. او در شهر تهران چشم به جهان گشود. حبیب رضایی فعالیت خود را در عرصه هنر با بازی در سریال خانه سبز در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. سپس در سریال هفت سنگ و فیلم سینمایی آژانس شیشه‌ای در سال ۱۳۷۶ دیده شد. نام او به عنوان بازیگر، کارگردان، مشاور هنری، تهیه کننده، انتخاب کننده بازیگر، نویسنده، دستیار کارگران، مدیر هنری و مدرس بازیگری شناخته می‌شود. او در بسیاری از فیلم‌های سینمایی مانند سرخ پوست، بمب یک عاشقانه، کلاه قرمزی و بچه ننه، آرایش غلیظ و ...، فیلم‌های تلویزیونی مانند شهریار، خاک سرخ، کلاه قرمزی و ...، فیلم‌های نمایش خانگی مانند هم‌گناه و تئاترهای بسیاری از جمله نیلوفر آبی، مجلس نامه، آواز قو، پل، شب سیزدهم و ... حضور داشته‌است. حبیب رضایی تاکنون برنده جوایز بسیاری از جمله سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر مرد، دیپلم افتخاری بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر و ... شده‌است.

خرید کتاب «پیروزی بر شب»

شما می‌‌توانید کتاب صوتی پیروزی بر شب به قلم ژ.کریستان و ترجمه‌ی سیروس طاهباز و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانلود و تهیه نمایید.

بخشی از کتاب صوتی «پیروزی بر شب»

ساعت کلیسا دوبار به صدا درآمده بود که ماری سلین و لویی به در خانه کشیش رسیدند. ماری سلین پیراهنی سفید رنگ پوشیده بود و لویی کت و شلوار تنش کرده بود. دختر در زد و پیرزنی در را گشود. گویی که منتظرشان بود گفت:«ای شمایید، عالیجناب در باغ منتظر شماست.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
395.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۵۳:۴۰
نویسندهژ تریستان
مترجمسیروس طاهباز
راویحبیب رضایی
ناشرانتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
8,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۹۵.۶۱ مگابایت
۰۲:۵۳:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
10 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

سرشار از خوبی ها... فقط گوینده خیلی با ذوق و سلیقه نیست

5

این کتاب خیلی عالی و لذت بخش است

5

خوب بود

4.1
(11)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیروزی بر شب
پیروزی بر شب
ژ تریستان
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
4.1
(11)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
12,000
تومان