0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تیستو با ترجمه لیلی گلستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تیستو با ترجمه لیلی گلستان

سبز انگشتی
درباره تیستو با ترجمه لیلی گلستان

داستان‌هایی که برای کودکان نوشته می‌شوند، مملو از نکات آموزشی و تربیتی هستند. نویسندگان ژانر کودکان این نکات را با چاشنی شیرین و خوشمزه به کودکان آموزش می‌دهند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «تیستو سبز انگشتی»

کتاب تیستو سبز انگشتی Tistou les pouces verts توسط موریس دروئون به رشته تحریر درآمده‌است. این کتاب در سال 1957 به زبان فرانسوی و در فرانسه به چاپ رسیده و منتشر شد. کتاب تیستو سبز انگشتی به زبان کودکان و در ژانر فانتزی نوشته شده‌است. اما نباید داستان آن را فقط مخصوص کودکان دانست. نویسندگان داستان‌های کودکان همیشه در زیر زبان شیرین کودکانه مضامین والای انسانی و اخلاقی را به کودکان آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها نهال نرم و حالت پذیر کودکان را به درستی تبدیل به درختی تنومند می‌کنند. کتاب تیستو سبز انگشتی داستان خود را در بیست فصل روایت می‌کند.

خلاصه داستان «تیستو سبز انگشتی»

تیستو پسر بچه‌ای بامزه با موهای طلایی است. نام این پسر برای همه عجیب است. اما انتخاب این نام به زمانی باز می‌گردد که او نوزادی کوچک و بامزه بود.آن زمان پدر و مادرش نامی سخت و طولانی برای او انتخاب کردند. اما در واقع خودشان هم قادر به تلفظ این نام نبودند، به همین دلیل نام او را به تیستو تغییر دادند. تیستو در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمده بود. خانواده تیستو در یک خانه ویلایی بزرگ و زیبا زندگی می‌کردند. این خانه یک تراس بسیار بزرگ رو به باغ سرسبزی داشت. در سالن پذیرایی این خانه پنجره‌های بسیار بزرگ نور لطیف و سرشار از انرژی خورشید را به داخل منزل راه می‌دادند. این خانه ویلایی دو برج بزرگ نیز داشت. برج‌هایی که از دور، این خانه را شبیه یک قلعه اشرافی بزرگ نشان می‌داد. خانواده تیستو در شهر میرپوآل زندگی می‌کردند. این شهر همانند دیگر شهرها بود. اما تمامی مردم دنیا این شهر را به واسطه توپ‌های معروفش می‌شناختند. صاحب کارخانه توپ سازی، پدر تیستو بود. توپ‌های این کارخانه فقط توپ‌های جنگی نبودند. کارخانه میرپوآل انواع توپ‌های قطار، کشتی، جنگی و ... را تولید می‌کرد. تیتسوی پرشور و شیطان هروز تمامی خدمتکاران را به دردسر می‌انداخت. این پسر بچه آنقدر پرانرژی بود که یک جا بند نمی‌شد. اما گذشته از بامزکی این پسر بچه، او بسیار عجیبی بود. او توانایی‌های متفاوت‌تری نسبت به همسن و سالان خود داشت. تیستو هروز با دوستانش بازی می‌کرد، می‌خندید و از زندگی کودکانه خود نهایت لذت را می‌برد. اما روزی متوجه توانایی عجیبش شد. او سبز انگشتی بود، یعنی اینکه انگشتانش توانایی سبز کردن هر گیاهی را داشتند. هر بذر و دانه‌ای که در دستش می‌گرفت فورا می‌توانست آن را به گیاهی زیبا تبدیل کند. این توانایی برای او بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین سرگرمی دنیا بود. باغ پدر تیستو یک باغبان مهربان داشت. این باغبان پیر سبیلو نام دارد. او زمانی که متوجه توانایی خارق‌العاده پسرک شد، با او دوست شد. پیر مرد و تیستو کوچولو هروز در باغ گل‌های جدیدی را می‌کاشتند. پسر کوچولو نیز از توانایی خود در رشد هرچه سریع‌تر گیاهان کمک می‌کرد. او دوست داشت تمام دنیا را پر از گل‌های زیبا کند. او به کمک باغبان در تمام شهر، مدرسه، بیمارستان، سربازخانه، زندان، کوچه‌ها و خیابان‌ها گل‌های زیبا و گیاهان بسیاری را پرورش می‌دهند. اما زندگی به همین زیبایی و شیرینی پیش نمی‌رود. عقاید از پیش ساخته شده انسان‌ها، باعث جنگ می‌شود. سرانجام جنگ بزرگی بین کشور آن‌ها با کشور همسایه آغاز می‌شود. پدر تیستو نیز وظیفه دارد، توپ‌ها جنگی بسیاری را برای این جنگ بسازد. اما سرانجام این جنگ چیست؟ امکان دارد که تیستو بتواند کاری انجام دهد؟ تیستو با زیرکی خود، کاری می‌کند که دور از چشم همگان در لوله توپ‌ها و تفنگ‌ها گل رشد کند. این کار او باعث پایان جنگ می‌شود. اما در نهایت با مرگ باغبان سبیلو، تیستو نیز نبردبانی بلندی از گل به سوی آسمان می‌سازد. او می‌رود تا باغبان را در آسمان پیدا کند. بعد از این اتفاق بسیاری از مردم شهر می‌گفتند که او یکی از فرشتگان بوده و بعد اتمام وظیفه‌اش بروی زمین، پیش خداوند رفته است.

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب صوتی «تیستو سبز انگشتی»

با اقتباس از کتاب تیستو سبز انگشتی در سال 1978 یک تئاتر بزرگ به کارگردانی هرو د لافوند Herve de Lafond اجرا شد. به علاوه یک اپرا نمایش تک نفره توسط ژان لوک تاردیو Jean Luc Tardieu بروی صحنه رفت. موسیقی این نمایش اپرا توسط هنری سوگو Henri Sauguet ساخته شده بود.

انیمیشن «تیستو سبز انگشتی»

کارتون، انیمیشنی در سال 1990 در ژاپن با اقتباس از داستان کتاب «تیستو سبز انگشتی» ساخته شد. کارگردان این کارتون یوجی تانو و سازنده موسیقی متن ژان میشل هرو بود. این فیلم برای نمایشگاه بین‌المللی باغ و سبزه در ژاپن ساخته شده بود.

دانلود کتاب «تیستو سبز انگشتی»

کتاب تیستوی سبز انگشتی توسط لیلی گلستان به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال 1352 توسط انتشارات ماهی به چاپ رسید. نسخه گویای کتاب تیستوی سبز انگشتی در سال 1398 توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. کتاب پیش‌رو با صدای لطیف و دلنشین بانو افسانه بایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. این کتاب صوتی توسط رادیو مهرآوا نیز منتشر شده‌است. شما می‌توانید کتاب صوتی تیستو سبز انگشتی به قلم موریس دورئون، ترجمه لیلی گلستان و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «تیستو سبز انگشتی» به زبان فارسی

لیلی گلستان متولد بیست و سوم تیر ماه سال 1323 در تهران است. خانم گلستان در خانواده‌ای ادب و هنر بزرگ شد. پدرش ابراهیم گلستان کارمند شرکت نفت و مادرش فخری گلستان معلم بود. لیلی گلستان به واسطه کار پدر تا دوران ابتدایی در آبادان زندگی می‌کرد. سرانجام با پایان یافتن دوره کاری پدرش این خانواده به تهران بازگشتند. ابراهیم گلستان پس از بازگشت به تهران وارد عرصه هنر شد.او کتاب می‌نوشت و فیلم می‌ساخت. حرفه‌ی این هنرمند باعث آشنایی اعضای خانواده با هنر به ویژه نویسندگی و فعالیت‌های سینمایی شد. تمامی اعضای خانواده گلستان هنرمند هستند. خانم گلستان تاکنون آثار بسیاری از جمله بیگانه، اوندین، بوی درخت گویاو و ... را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. در واقع باید گفت خانواده گلستان و بانو لیلی گلستان یکی از وزنه‌های هنر و ادبیات ایران هستند. به علاوه مانی حقیقی هنرمند خوب کشورمان فرزنده خانم گلستان است.

همانطور که بیان شد، گوینده کتاب صوتی تیستوی سبز انگشتی، افسانه بایگان است. افسانه بایگان در 26 دی ماه سال 1340 در تهران چشم به جهان گشود. خانم بایگان در یک خانواده سرشناس بزرگ شده‌است. پدربزگ پدرش نماینده اولین مجلس شورای ملی و عموی پدرش نیز از بنیان گذاران تئاتر در ایران بود. به علاوه او از نوادگان حاکم قاجار در استان خراسان است. بانو بایگان در 15 سالگی به عنوان دومین دختر شایسته ایران انتخاب شد. سرانجام او در سال 1360 با بازی در مجموعه تلویزیونی «سربداران» به طور رسمی وارد عرصه هنر شد. افسانه بایگان تاکنون در مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و فیلم‌های نمایش خانگی بسیاری حضور داشته است. از فیلم‌های این هنرمند می‌توان به سوپر استار، 50 کیلو آلبالو، طوطیا، خواهران غریب، تنهاترین سردار، دل، باخانمان و ... نام برد. افسانه بایگان تاکنون گویندگی چندین کتاب را نیز برعهده داشته‌اند.

درباره‌ی نویسنده کتاب «تیستو سبز انگشتی»، موریس دروئون

موریس دروئون Maurice Druon در 23 آوریل سال 1918 چشم به جهان گشود. او زاده شهر زیبای پاریس است. موریس اصالتا روس بود. زیرا پدرش یک روس مهاجر به پاریس بود. موریس در دو سالگی پدرش را از دست داد. پدرش خودکشی کرده بود و هیچکس جز مادرش از این واقعیت خبر نداشت. نام خانواده او از همسر دوم مادرش است. مشوق گرایش دروئون به سمت ادبیات عمویش بود. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده می‌توان به شاهان نفرین شده، تیستوی سبز انگشتی، گشتی‌های شبانه و اسکندر کبیر اشاره کرد. دروئون گرایش بسیاری به ژنرال دوگل داشت. به علاوه در طول جنگ کمک‌های بسیاری به ارتش کرد. موریس دروئون در یکی از روزنامه‌های فرانسه در سال 2004 مطلبی را در مورد آیت الله خمینی نوشت. سرانجام این نویسنده در سال 2009 به علت کهولت سن درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی «تیستو سبز انگشتی»

ناراحتی روی خانه‌ای که می‌درخشد سنگینی می‌کند و سرانجام تصمیم می‌گیرند تیستو را با روش دیگری تربیت کنند. ناراحتی، فکر قصه‌آوری است که از وقتی که آدم از خواب بیدار می‌شود به سر آدم می‌زند و تمام روز توی کله‌ی آدم همینطور می‌ماند. ناراحتی هرکار می‌کند تا سرانجام بتواند به تمام اتاق‌ها راه پیدا کند با باد جفت می‌شود و یا میان برگ‌ها می‌رود.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
210.۱۶ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۹:۱۱
نویسندهموریس دروئون
مترجملیلی گلستان
راویافسانه بایگان
ناشرانتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
8,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۱۰.۱۶ مگابایت
۰۴:۰۹:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 49 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
34 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب با فضایی کودکانه خیلی از زیبایی‌های فراموش‌شده این روزهای دنیای آدم‌بزرگ‌ها را به چالش میکشد... به ما یاد می‌دهد دنیا زیبایی کم ندارد بلکه ما با نابود کردن زیبایی‌ها در خراب کردن دنیا نقش داریم و پایان آن زیباتر از هر پایانی

5

کتابی بود که در کودکی خوانده بودم و گوش کردنش با دخترم خیلی بهم چسبید. فکرش را نمی کردم خانم بابگان این قدر قشنگ بخواند. این کتاب رو همه ی مردم دنیا باید بخوانند. در ستایش صلح و طبیعت و تقبیح جنگ و دشمنی

5

واقعا داستان زیبایی بود، مخصوصا با روایت عالی خانم بایگان. من و دخترم چندین شب به قسمت های این قصه گوش دادیم و لذت بردیم.

5

این کتاب پر از خاطرات کودکیه برای من. گوش دادن در شب‌ها بسیار ارامش بخش بود و خیلی خوب روایت شده بود.

5

کتاب محبوب کودکیم بود، برای همین میشد که باصدا ارتباط برقرار نکنم، ولی هم ارتباط برقرار کردم و هم کنار دخترم از شنیدنش لذت بردم. صداشون عالی...

5

سلام خیلی خوب بود ???? من هنوز کامل نخوندم ? ولی بازم عالی هست???????❤️ راستی اسمم مهدیس هست

5

این کتاب از بچگی، خاطرات خوبی برایم به جا گذاشته. بعد از سال ها امشب یادش افتادم و دوباره جستجویش کردم. 🙏

5

من خیلی دوستش داشتم واقا عالی است به همه پیشنهاد می کنم انگشت های سبز کننده ی تیستو ?????????????????????

4

کتاب و محتوی عالی بود. راوی هم خوب. برای کودکان بسیار جذاب و آموزنده و سر‌گرم‌کننده

5

داستان بسیار دلنشین ، ترجمه‌ی درجه یک ، موسیقی خوب و راوی توانا، خیلی لذت بردم.

نمایش 24 نقد دیگر
4.6
(53)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
14,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تیستو با ترجمه لیلی گلستان
تیستو با ترجمه لیلی گلستان
سبز انگشتی
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
4.6
(53)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
14,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر