0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک

فصلنامه فرهنگی هنری نگاه آفتاب
نویسنده:
مریم حسینی
درباره از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک

در مقاله «از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک» نویسنده مقاله، دکتر مریم حسینی، از پیوند میان اساطیر برایمان می‌گوید. از اسطوره‌ یونانی کوپید و سایکی، که به نظر پژوهشگران، ریشه‌ای ایرانی دارد ماجرا را شروع می‌کنیم تا می‌رسیم به ردپای این اسطوره که در داستان پادشاه و کنیزک است و شباهت‌های بسیاری پیدا می‌کنیم میان این دو داستان. سپس سفری را میان اساطیر‌ و داستان‌هایشان‌ آغاز می‌کنیم. می‌توانید این مقاله‌ را که موضوعی میان‌رشته‌ای دارد، با صدای شهین نجف‌زاده بشنوید.

مقاله ‌«از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک» یکی از مقالات شماره‌ اول فصلنامه‌ «نگاه آفتاب» است. تیم تحریریه این فصلنامه سعی می‌کنند میراث معرفتی و زیستی مولانا را با جهان امروز پیوند بزنند و از این طریق زندگی بهتری برایمان به ارمغان بیاورند. «نگاه آفتاب» در این مسیر به سراغ چهره‌های دیروز و امروز می‌رود که عمر خود را پای پژوهش درباره‌ مولوی گذاشته‌اند و حکیمانه آموزه‌های مولانا بررسی می‌کنند و با رمزگشایی و واکاوی آثارش ما را به درک متفاوتی از جهان فکری او می‌رسانند.

در مقاله‌ «از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک»، نویسنده موضوع را از اسطوره کوپید (اروس در یونانی) و سایکی (پسیخه) از کهن‌ترین اسطوره‌های یونان و رم شروع می‌کند تا جایی که به داستان پادشاه و کنیزک مولانا می‌رسد. همان داستان معروفی که تمام شخصیت‌ها و اتفاق‌هایش نمادین هستند و حتی امروز هم در زندگی ما مصداق‌هایی دارند. چطور؟ باید مقاله‌ را بشنوید؛ هر توضیح اضافه‌ای طعم شیرین مطلب مقاله را از دهن می‌اندازد، در این حد و با ارجاع به شعر پادشاه و کنیزک مولانا به شما بگوییم:


بشنوید ای دوستان این داستان

خود حقیقت نقد حال ماست آن

بود شاهی در زمانی پیش ازین

ملک دنیا بودش و هم ملک دین


فصلنامه فرهنگی هنری و عرفانی «نگاه آفتاب» به شخصیت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی می‌پردازد. نوین کتاب گویا قصد دارد، در یک مجموعه‌‌ شنیداری، مقالاتی از فصلنامه فرهنگی هنری «نگاه آفتاب» را، با سردبیری سید هدایت جلیلی، امیر یوسفی و پژمان موسوی منتشر کند. در پاییز ۱۳۹۹، مقاله «از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک»، به قلم مریم حسینی، در شماره‌ اول این نشریه نوشته شده است. این مقاله را با صدای شهین نجف‌زاده می‌شنوید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
11.۹۶ کیلوبایت
مدت زمان
۱۲:۴۳
نویسندهمریم حسینی
راوی شهین نجف زاده
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۲
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱.۹۶ کیلوبایت
۱۲:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک
از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک
فصلنامه فرهنگی هنری نگاه آفتاب
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
18,000
تومان